miercuri, 29 aprilie 2015
marți, 28 aprilie 2015
Colocviile de Marți – 28 aprilie 2015, 5 pm, Calderon 39
Anul VI, nr. 4 (66)
Parteneri: Asociația Culturală Româno-Indiană, Academia
Internațională Mihai Eminescu,
Societatea de Etnologie din România, Asociația Culturală Aromâmească, Fundația
Dumitru Drăghicescu, Liceul de Artă Dinu Lipatti, Centrul Român de Istoria
Presei, Teatrul Robert Calul. Format: Addresses, Intervenții, Teatru de poezie,
Întâlniri, (Re)lansări de cărți și publicații, Concerte, Proiecte, Portrete,
Ateliere Creative
Tema: Pe coarda Sol
program muzical:
J.S.BACH - Arie pe coarda Sol
W.A.MOZART - Tempo di Menuetto
din Sonata in mi minor, K. 304
MIOARA MOROIANU-vioara
VINICIU MOROIANU-pian
A.SKRIABIN - Mazurca op.25 nr. 7
VINICIU MOROIANU-pian
Ne așteaptă două ediții și un
film cu epitomul „Tolstoi în România” - Albert
Michi-Nema ar zice sa incercam Charles Baudelaire 184 de ani de la
nastere, cu titlul "De dragul minciunii - Baudelaire si Nietzshe".
Viniciu Moroianu evocă, și la pian, pe Alexandru Mitru, Viorel Speteanu schimbă
calendarul, George Lupașcu își aniversează Vocația osândei, George Anca ne
salută din Kolkata, de pe Bulevardul Tolstoi. Teatrul de poezie are în
distribuție pe Puși Dinulescu, Doina Ghițescu, Coca Popescu interpretând din
scrierile lui DunitruDrăghicescu, George Anca, Gabriela Tănăsescu. Aniversări
aprilie: Bismarck 200n (1), Gică Petrescu 100 n (2), Anthony Quinn 100 n. (21),
A. Scriabin 100 m (27)
Coordonator: Dr. George Anca
Comunicări:
Viniciu Moroianu: Alexandru Mitru
Viorel Speteanu: Schimbarea
Calendarului
Bianca Michi-Nema: De dragul
minciunii - Baudelaire si Nietzshe
George Anca: Tolstoi în India
Teatru de poezie:
Puși Dinulescu: Măiastra în Dodii
Doina Ghițescu: Scenometrie
Drăghicescu
Coca Popescu: Gabriela Tănăsescu
Lansări (carte, film):
Anno Domini 1854 Lev Tolstoi la
București, Ediție de Albert Kovaks,
Traduceri de Maria Dinescu,
Editura Est-Vest, București 2013
Lev Tolstoi în România.
Integrarea dialogală a operei.
Ed. Albert Kovaks, Est-Vest, 2014
Câteva zile din viața
sublocotenentului L.T., film de Ioana Cristea Micescu și Noni Cristea
Gheorghe Lupașcu: Vocația
osândei, Tipo-Moldova, Iași, 2013
Portrete: Cristian Radu Nema
sâmbătă, 25 aprilie 2015
Părerea unui spectator
Lidia Lazu
Pe vremea nouăzecistă
Intram la spectacole
doar cu
Un zâmbet bine plasat
Cu un pas de balerină
Cu o privire de
recunoaştere
Cu un salut
respectuos
Şi cu inima plină de
aşteptări
Miraculoase
Nimic nu-mi scăpa
Nimeni nu mă putea opri
Chiar de n-aveam
invitaţie
Căci de bilet n-aveam
bani
O dată sau de două
ori
Am intrat cu
studenţii
La grămadă
La un Festival am
obţinut
Chiar o zgardă de gât
De la UNITER
Care însemna
Că sunt de la vreun
ziar prăpădit
Cam acum şase ani
Am văzut o actriţă
ieşită cu mult din comun
Venită tocmai din
Insulele Capului Verde
Care ne-a plimbat
prin copilărie
Adolescenţă şi
majorat
După un text adunat
De la doisprezece
scriitori de-ai ei
Şi doar cu glasul
corpul şi-o simplă eşarfă
Preschimbată mereu
Ne-a purtat prin
lumea ei
Şi-a noastră
Cu atâta firesc şi
emoţie
Încât a doua seară
Când am văzut o
actriţă premiată
La Manchester
Interpretând şapte
roluri chinuit
Am plecat mâhnită –
Dar nu m-am lăsat
m-am zbătut să intru
şi la Operă
unde dintr-o maşină
autentică
de gunoi
au ieşit şi au intrat
Nae Girimea cu Didina
şi cu Miţa
Şi cu toţi ai lor
Într-un vârtej şi-o
aiureală
Şi o lipsă de
claritate a glasurilor
Şi o lipsă totală
A vrăjitoriei
artistice
Că stam şi mă
întrebam
Ce poate ca să mai
urmeze
Monşer pe marile
scene
Mai ales că mai
văzusem
De curând
O altă mare dandana
Cu găini şi cocoşi
vii pe scena de la
Bulandra
Şi cu găleţi de apă
puse la-ndemână
Să cadă la moment
Mă-nţeledgi –
Ei nu
Că n-am văzut tot
A vernit Turandot-ul
sibian
La Naţional
Şi am plecat după
miezul nopţii
Cu capul uruind
Ca după un răzbel
Şi total nedumerită
Pentru că acelaşi
mare regizor
Ucrainean
Făcuse cu Otelo
Şi cu Idiotul
Minuni de pus la geam
Am mai păţit-o şi
alt, dat
m-am dus întins
la Pescăruşul lui A.
Şerban
convinsă că va fi
uluitor
precum fusese
Trilogia
văzută cândva
de mai multe ori
pentru a mă pătrunde
de noutatea
montărilor moderne
ei aş
nu-ţi faci idee
Bibicule
ce scrâşneală
afurisită
şi ce zbatere de
braţe
şi ce roată de circ
la Nina Zarecinaia
făcută de însăşi
mama lui Mel Gibson
tam-nisam
dar nu
că nu văzusem tot
balamucul
Faust-ul lui
Purcărete
Aplaudat ca nişte
maimuţoi
De alde Gigi Becali
Şi Eba la un loc
Din Parlamentul
neruşinării
De la Bruxelles
De toată subţirimea
occidentală
Căci ei sireacii
Nici n-au citit
Nici n-au văzut
Vreun Faust serios
Atâta vânzoleală
Cu iz modern şi cam
vulgar
Dar mai ales răcnete
sexuale
Scoase la moment
Mă-nţeledgi
Au zis că nu se poate
Altă montare mai
grozavă
Taci soro
Căci n-aţi văzut încă
Istoria dansului şi-a
modei
În trei ore bătute
fix
La deschiderea marii
Săli de la TNB
După cei patru ani de
Păpat bani
Şi unde taman
acustica e-n piuneze
Nu se-nţelege neam
Nici cu microfoane
Dar nici n-ai motiv
Să te-ntristezi
Acum actorii
dănţuiesc
Se strâmbă
Şi din când în când
urlă
n-au nevoie de cine
ştie ce voci
clare adânci curate
maestrul Dan Puric
cel cu omul frumos
şi poporul minunat
luminat aproape sfânt
în tandem cu tanti
Levintza
cea care şi-a mai
tras şi altădată
un venit frumuşel
de-a făcut o expo
persoanlă
ăhă…la Prais frate
căci deh
un Richard al II-lea
se vede rar
în baie de costume
ei bine aiştea doi
au întrecut
festivalul anual
Cântarea Rrromâniei
din vremea lui Ceaşcă
împărat
ne-ntorserăm
de unde pornirăm
un pic mai vârtos şi
mult mai ţâvnos
da nene
să ştim şi noi cu
cine votăm
să ştim şi noi
încotro ne îndreptăm
căci scena fuse mereu
oglind celor
petrecute de belferi
şi suferinţe de
sireacul bobor
păi, nu!?!
Despre „Drumul nostru”
Radu Satcău, Melbourne 2015
Filmul „Drumul nostru” desfăşoară
în faţa ochilor un spaţiu şi un timp aproape oniric, Ciudanoviţa şi împrejurimi
devenind, sub camera de filmat a realizatorului Ben Todică, un topos echivalent
cu Macondo-ul marquesian ori faulkneriene oraşe imaginare.
Autorul e parte din lumea
diegetică, participant activ la dialoguri, voce din off, comentator prin text
subtitrat, parte din amintirile altora, personaj gata să evoce fapte, oameni,
întâmplări, subiect al prezentului narativ
şi al trecutului personal.
Comentariul muzical al unor
imagini de arhivă pare să elogieze activismul de altădată al unor locuri care
nu mai sunt ce au fost... un film călătorie, evocator de dureri şi răni
personale şi sociale necicatrizate încă; mai mult, marasmul prezentului pare să
domine vechiul complex urban al unei foste prospere mine de uraniu; numele
muntelui Golgota sugereză şi el chin, suferinţă, nedreptate. Dar printre toate
răzbate viaţa, cu evenimentele ei mai mărunte, viaţa care trebuie să reziste,
să continue, legându-se de o piatră, de un brad, sau de altă viaţă.
Din când în când versuri
nostalgice sunt insertate, ca şi secvenţa intrării locomotivei cu aburi în gara
Ciudanoviţa, marcând timpul şi erodarea lucrurilor. Soarta şi ironia ei se
insinuează sau umplu ecranul lăţindu-se violent în imagine, re-aranjând
straturi de istorie.
Ruine, povestiri, anii 60’ şi
salariile lor exorbitante, puse împreună cu prezentul derizoriu, improvizat pe
ce a mai rămas; copii crescând în acest context, jucându-se pe săniile iernii;
părelnic întâmplătoare, naraţiunea adună aluviunile într-un întreg care, în
final, continuă să vorbească prin întrebări despre destin şi adaptare, despre
condiţia vieţii oamenilor de aici, cât şi despre destin ca atare.
Mici amănunte sau mari contexte
istorico-sociale sunt încrustate în ridurile unui personaj sau altul, sau în
tăceri expresive. Filmul redă demnitatea unor oameni înghiţiţi lent de gaura
neagră a timpului istoric, stând mărturie împotriva uitării ca un refuz de a-şi
renega originea.
Iarna prezentului narativ devine
anotimp semnificativ, ca un timp de odihnă, reculegere şi recuperare. Între
toamnă şi primăvară, între apus şi est, dimensiunea românească spaţio-temporală
diegetică supravieţuieşte într-o paradigmă quasi pre-renascentistă. O boală ciudată
izolează pe povestitor şi pe ascultător şi pe cei povestiţi.
Autenticitatea mesajului se
probează mai ales prin faptul că filmul nu omagiază nici socialismul, nici
timpul când Uniunea Sovietică profita de clauze
postbelice favorabile, nici contemporaneitatea
neo-liberal-aşa-zis-democratică, când autorul are dreptul a se întoarce în ţară
ca să filmeze, fără a fi în pericol de a fi arestat.
Prin textul imagistic
transpare un subiect afectat de tribulaţiile vremurilor, dar care îşi păstrează
puritatea originară, amintind versurile eminesciene: ...”tu ai şi-acum
comoara-ntreagă, ce-n suflet pururi ai avut”...
joi, 23 aprilie 2015
Drumul
Aurelia Satcau
Cercetator, Terapeut,
stabilita in Melbourne, Australia din 1997
'Drumul nostru' (2009, realizator
Ben Todică) este o meandră: ca un şarpe uroburic, acest film de excepţie
forţează orice tentativă de analiză la o bine antrenată artă a psihanalizei şi
a secretului arhetipurilor primordiale, a înţelegerii istoriei ca dinamică a
lui triple-C: cultură, creativitate, conflict; a re-construcţiei sensului
autohton al unui Sine - sinele românesc - destinat deopotrivă materialităţii
precare, dar şi unui primitivism spiritual sublim.
Şarpele (trenul) străbătând
molatec un areal uranian de zăcăminte grele în spaţiul bănăţean al urbei
natale, Ciudanoviţa, se metamorfozează în imaginile spectrale ale călătorilor
fără destin survolând nodificaţiile onirice ale unei copilării şi tinereţi
răsfăţate în promiţătoarele sub-urbii de exploatare minieră, şi rămânând tot
atâtea imaginări ale unui trecut fără viitor.
Psihanaliza necesară citirii
acestor coduri intime lui Ben Todică revelă un timp/spaţiu arhaic primordial,
ab initio (ca şi cel Eliadesc), a cărui bifurcaţie este spre un viitor
imposibil, fie acesta utopic sau apocaliptic.
Fie din intimitatea
compartimentului în trenul alunecând lasciv între peisajele anoste ale unui
prezent iremediabil tributar decadenţei treptate, fie din scaunul de pasager al
maşinii unde Deluţă, şoferul, navighează aceleaşi meandre de zăpadă murdară
care de această dată nu reuşesc să despartă trecutul de prezent, călătorii apărând
purtaţi între viaţă şi moarte (Deluţă avea să piară el însuşi, doi ani mai
târziu, strivit de un camion în propria curte).
Ben Todică se angajează stoic
într-o croazieră de parcurs istoric a cărui corespondenţă în prezent trebuie
imaginată. Şi chiar şi aşa, veleităţile comuniste ale unor autarhici ani '50,
'60', '70 ai secolului trecut apar greu de egalat din avanpostul apocaliptic al
dezolării, al dezintegrării de sine prezente.
Ca şi istoria mitologizată,
schismastică a unui Anselm Kiefer (maestru al Expresionismului German),
'drumul' lui Todică reversează prezentul
muribund al absenţei în peisajele refuzînd să se trezească altundeva decât în
interioarele secrete ale memoriei, către un trecut dinamic şi ardent, cel al
iluziilor socialiste deopotrivă idilice şi infantile.
Ca şi în analiza operei lui
Kiefer, filmul lui Todică necesită forţa unică a psihanalizei pentru a reuşi să
descifreze în regizorul român tendinţa către mariajul sine-qua-non dintre
naţionalism şi istorie, un angajament pe cât de conştient în devoţiunea
needulcorată, pe atât de subconştient la nivelul amprentei amare lăsată în
textura, fie ea şi solidă, ne-efemeră, dar sensibilă a spiritualităţii
regizorului.
Dacă Kiefer răspunde, în griurile
atavice ale picturii sale monumentale, unei istorii supusă perpetuu
(re)capitulării, auto-blamării, filmele lui Todică refuză vehement cadrele
post-moderne ale fascinaţiei cu 'nimicul' (Nietzschean), cu futilitatea, şi, în
consecinţă, cu angoasele morbide produse de absenţa oricărui viitor, marcă
inconfundabilă a (literalmente) nimicniciei prezentului; filmul
românului-australian rezistă în Olimpul modernist al frondei, gata să înfrunte
mai degrabă Apocalipsa (şi sperând în aceasta probabil Învierea) decât Nimicul
la rang de Istorie.
FinishRomania
de George Anca
Postibsenieni
Care mai faci
Davidoglu din Flaubert
Nici o respiraţie ba
da Gine zice halima
Ăi din 50 se recos şi
mai rupători răpitori
Cu mormântul pe sub
autograf călcasem
Complimente copitelor
muribunzi pe trataţii
Cântă-ne calul cu
mamă pustnică
Nu comerţul cu sânge
putrefacţiei
Neprimindu-mă pui
câinii pe mine anume
Am întrebat vreţi să
intraţi în puşcărie grupaţi
Amintire
proletcultismul din anii 50 sau 90
Peştera lui Pituţ
citită de Valentina Sandu că
Ştiu mulţi ne
strecurăm pe sub pietroaie
Paznicul din parcul
Stalin Vladimir Streinu
Most modern and safe
way no to cover with shame
Cine te omoară pentru
a-l slăvi călăreţul morarul
Transcrieri de
fantome fum tăcerea corupţi latini
Muriră toţi înapoind
ce-aţi furat maestrul Gaetano
Unul e Leonard atunci
din catolici nezişi
Nici o speranţă
grupurlor sub anticorpi
Părinţii au citit
prea mult vieţi câte cărţi
Copilul lor Tror
ucise pe Lorikm
Puse mâna pe Tracia
de-i zicem Trudheim
Din fiu în fiu Voden
Odin soţia-i Frigida Frigg
Valhall Ginnungagap
gol căscând
Troia din carnea lui
Ymir pământul din sudoarea-i marea
Stânci din oase
copaci din păr din ţeastă cer
Din sprâncene zei
călare pe lup venin pe faţă
Lupul înghite soarele
luna pe Odin
Navă din unghii de
oameni they sung and slung
Deşteaptă-te Frodi
fericire gâtuitorului
Şarpe-n corn de ren
bucuria somnului ţesătura
Visului neamul
Volsungilor anatomia runelor natya
Să ne închinăm ca
magii să plângem şi să strigăm
Frumuseţe străină am
văzut şi cu ea mi-am rănit inima
Femeie nu am cunoscut
dar fecior nu sunt
Arhiepiscopul catolic
Milingo s-a căsătorit prin Moon
Tatăl nostru de
Felicia Aleluia de Wolfgang
Acum şi-n ceasul
morţii noastre să nu ne întristăm
Pectoribus pe toţi ne
emoţionează in hora mortis
Cred că multe suflete
au fost salvate de această invocare
Indulgenţele nu se
obţin pentru sine însuşi ci pentru
Sufletele celor din
purgatoriu nu că păcătuiţi şi
Cumpăraţi-vă
indulgenţe diversiune să ne suspectăm
Tatăl nostru de
Ciprian ne izbăveşte şi ne mântuieşte
Cra crai Crăciun
credincios ding dong nu ştiu ce
Lerui-ler leagăn
legănel cerurile s-au deschis
Până după Bobotează
peste cadouri şi reni
Raza blândă-a
soarelui scaldă faţa domnului
Din vremuri de bujori
împroşcaţi cu prim-planuri
Şi kitsch la
nesănătoasa toţi cu evantai în muşiţă
Necum artişti şi gânditori
repicaţi sub şenile
Nici evreii nu
ungurii nu ţiganii nu românii
Va veni revanşa
lovitură koreană comunicare odinică
Greaţă în loc de
graţie frumuseţe de băşică pupată piersiciu
Septicemie de partea
asta dulcegării subcomuniste
Nu ne spânzurătoare
din nimic tot ceilalţi în gând
Se vaită toată
noaptea c-o dor toate alea nu suportă tv
Cam nervoasă şi
Lenuţa e aici câte-o zi tăcută şi supărată
Nici nu mai mănâncă
cine să-i dea şanse măcar de nu
S-ar mai chinui aşa
burta spatele în fund câte-un pic
Vezi stupa te vindeci
arbore vieţii moaşte din darmakaya
Ciuf pe creştet
tulpină rigvedică turn islandez în elevare
Citeam felicitările
când mi-a pleznit dintele în măr
O deum Odin Wodan id
est furor Edda tasmaniană
E aşa alb pe jos că ţi-e
milă să calci pomeneşti de un vis
Al fericirii veşnice
care-ţi va face zilele frumoase şi păcat
Că nu ai mai avut
timp pentru el aş fi vrut foarte mult să-l ştiu
N-am putut să mă
abţin şi am cumpărat Maupassant
Staza nu metastaza
geloziei de atunci de ce-oi fi tristă
Unde m-o fi visat
fie-mea c-am ucis cu sânge rece
Adevărul rândunicii
al câmpiei şi al cerului
În armată traduceam
din Rousseau pentru taică-meu
Viaţa ne-a fost mamă
bună nu sunt jidanca lui Anca
Sunt îngerul păzitor
Grivin anagramă din Irving nu Diaconu
Alibi de-a lungul
vieţii pocăinţă simetrică passer by la chute
IT offers you the
freedom of choosing the right moment
Din tineri
povestindu-ne scrisorilor praf tot nevindecându-ne jaf
Încă o iarnă rându-ne
lăstunului perdaf n-ajungem să fi fost
Numărul de aur
dumnezeul dragostei la prima vedere Syzigia
Cum să cred că vom
ajunge vreodată la Amsterdam consonantic
mulţumindu-vă
coropişniţe
de-o frunză fără de
urmă
luminându-vă cetăţuie
pe cetăţuie din
zăpada soarelui
dăruindu-vă diploma
de sinucidere
pe fantezie sincron
vision
visul lui Ion al
Ioanei când
ne înfloreşte Viorica
în Eminescu
scriindu-vă tăietura
regizorului
din Brăila că la
Râmnic
opera se distilează
până-n ambasada din
India
visându-vă ca amici
sus pe
afrodisiacul propriei
naşteri
numai durere şi
creştere şi moarte
de-a cancerul mamei
noastre
euforizându-vă
resturi empatice
răşluitei ritualităţi
prin epilepsia lui
Hadrian
în istorie partizană
pe Scurtu
prăfuindu-vă cânepa
duselor
brădulene prin
pornografie
mămăligară încă din
trupuri
nedigitalizate la
refuz farfuze
îmbătrânindu-vă
osteoporoză
fără indemnizaţie de
merit
cine şi copii neavând
o grea nemuritoare
bătrâneţe
poetizându-vă ce
foste improvizaţii
romanţa a mai fi
intersectat
cum s-ar reteza
comarnicul
şi s-ar întări
catadixirea
închinându-vă
carcerei lui Stăniloae
drepţilor din ţepi de
barbă liberă
s-o comândeze Răzvan
Ionescu
pe esplanada
patriarhală
Dalai Lama nu pune
cap de iac pe corp de oaie
O moarte bună
încununează o viaţă bună apud Mathieu
Călugărului cel mai
mult i-a fost frică să nu-şi piardă
Dragostea şi mila
faţă de cei care-l torturaseră
De n-aş fi paralizat
în vise harababura zilelor fără moarte
Ne şi regretăm tigrii
albi doar zăpadă neschiaţi cu tramvaiul
Clopote skald
întortochindu-ne castitatea intranscriptibilă
Dinastie violentă
cădelniţa vandana maithuna din Eliade
Joc de orgasm stup de
albine stupa de oase caravana crepusculului
Cumsecădenie
regretabilă atoateîncetinirea nu şi depresia cumătră
Pictează în vis
vederea surpându-se cu mine la uşi duminica asta
Aici îmi aşterneam
inconştientul neglijat pe o poftă din Calafat
cum ne prefăcusem
civilizaţi o negritudine
tot ne americanizează
vânătaia rusească
pe stâncă pact
întreit contorţionari de sfinţi
nescrisă calotă
recunoştinţei neluată
în seamă ghilotină ce
pască sacaua
picură creştet
creştin creastă cristelniţa
cu o memorie binară
prelocomotivă
lumea se indianizează
în înconjur de spirală
tardivă divă deva în
Deva kama karma
dubletele crengilor
nefrunza
mint clopot clopotesc
minciuna
altei căruţe inima
explodată
în şalele tatălui de
văr
nu-ţi crească
pieptănarea pieptul
de nu-mi retezi teza
capului
în spatele penei
atotlucii
lipsirea de sanscrită
cantă
pelasg svântându-se
vântului
de neînchipuit odihnă
adormita din crâng ie
pe planta
congratulatei baldâre
vouă n-o să vi se mai
pară cantabilă
gelozia pe împuşcate
nouă ne-a prins bine
cruzimea
de peste dragostea
tinereţii
să ne pară rău toată
bătrâneţea
păcat de concentrarea
într-un vis
fakirul indian jucat
de Mozart
vulturi vulguri
nezoroastriene
India e leagănul
civilizaţiei
dar civilizaţia n-a
rămas în leagăn
n-am cum te ajunge în
Valhalla
pe frigul
corectitudinii
colonizăm colinele
colind
sub a biciului
bicisnicie
adevărul legionar
comunist
în memoriile lui
Caraza
megafoane deşertice
cămilele în dreptate
pe Sena în Sinaia
terţinele chinezeşti
ne haikueşti ne
haiduceşti
Reconnaissance
fiordul Orşova şi tu
Dunăre
cu ora frâncă la
coroană
cu o viperă la
Herculane
îndulcind
împrimăvărare
din somn în vapori
aporie
porii apriori încai
hai cai
cântă ultim vers prim
Ahile
cantică atlantică
Aviodun
n’arm jandarm
Noviodunum
naşterea
recunoaşterea morţii
de pe când son mason
muson
loja lui Kipling din
Chandigarh
plin pelin d’al
clubur’lor
baltă suptă în
oglindă
francofonia prin
Teremia
parletre
în 90 pe rău-iubit
îl traduceam la comă
staul perenei cratime
nerupt ascezei socru
nisipuri ecumenice
plouă la lumânarea
soarelui de ieri
părere de inimă rea
canonul tunului
zidurilor pietate
recunoştinţa unui
spovedit
pe tangoul tigrului
spasm pe spadă o
Damasc
am conversat în
viteză
să-l bată vântul ăsta
pe Ricoeur
în Iabalcea
înverzeşte salcea
banaticus
fanaticus
şterse călăuze
pe Calea Girocului
petale de
moarte artificială
îmi vedeam pantofii
te uiţi să mă cunoşti
scriam scrima
sub aura sudurii
pe regiuni într-o
sporovăială revolută
ameninţări pe
păsăreşte
oul de pensamiento
bagaj de asemănare
plictis pe săturate
condens presăra
parafa
pe necunoscuţi
nerecruţi
tot timpul este un
astăzi la Timişoara
fantezie
organizaţională
centrul de
competitivitate
întârziere faţă de
China
complex de
superioritate
lumea se schimbă
dispăru Baudelaire de
la stand
şi Medeea i-o dădui
lui Bolot
dodofonie ochi
pentru semeni români
în litere mai mari o
să vă
citesc a vă asurzi
România creativă
cultura numerică
şcoala dovedită
standul vizitat
trebuie ştiut ce
se află în maşină
papagal mai junglă
să ne-ajungă
nu transportaţi
păsări
vii în marmoră
facem parte din
echipă
de nimeni nu ne e
frică
tumultuită subţirime
concertul clopotelor
cetăţean numeric
persoană digitală
la f(r)acture
numerique
avizi de
conectivitate
tinereii Polianei
evitând scleroza
toate curg de la sine
globalul nu lasă rece
localul
şi nici viceversa
defizicalizarea
pedagogiei
pod decalajului
digital
dreptul la apa
cunoaşterii
scris francofon
oralitate americană
cartea pe moarte
patroni gârlă
Ricoeur amic lui
Eliade
internauţi vizigoţi
români mai hoţi
strada palmierilor
cimitirul mătăsarilor
splaiul Sofocle
zona soarelui
Pandora ca Eva
Medeea Medusa
occidentalizarea
planetei
Moise egipteanul
fondă
primul monoteism cel
iudaic
din care luară naştere
creştinismul şi
islamul
Dunăre tulbure
sub ondulaţii negre
fiord dezgheţat Gange
cuţite abia sânge
albia
Babel confirmă
devorarea
Dunărea noastră care
eşti în Doina
printre vagoane de
marfă
mişcare contra
valului retezat
trezire pe altă
cinste
orb căuta din măslini
dezrădăcinaţi de
îngheţ fiord
mesteceni horă albă
cu trunchiuri de
întuneric
pe liber numai
răpunerea
de sine cu aplauze
pe înalt pe rotund
necredinţa
n-are cine ne mai
nega
jusqu’au-boutisme
Canada
mimoză de gheaţă sub
romanţe
crucificare jungiană
Paul Neagu
la valse-hesitation
Herve Fischer
scăpai cu viaţă şi
din Timişoara
largheţe nepovestită
arhitect
temele patriotic
francofone
ne plictisim de
fanatism
patima antipatimii
Niculceva avea
leucemie
mare închisă Mihalcea
şi Cochn
terminând sfinţii
te mai pui Nifoane
năvăditelor canoane
peste tablă eu la
maică
dinainte îmi rod
covrigii
cum ne ţine ea în
braţe
Cristoase Dumnezeule
religiozitate pe
religie
Emma de la Mancha
Anton cu Iov de Ladea
printează melonul
odi et amo Catullus
Blanche zăpada
de-altădată
vrăjmaşii mercenari
nebiruind
nici o cronică ne pe
de rost
hanatomia şi
strănutai
mă strămutai în rai
fost la Paris cu
Epistemon
ba în Troia cu Paris
unde-s vremurile lui
Tobie
crimă comunistă de
traducere
moare da Leopold
Africa imperiilor
jucaţi-vă cu
mărgelele de sticlă
ceri un bănuţ şi-l
dai pe Dumnezeu
aia e de Brăteşti
dă-o boalii
nimic nu e mai frumos
ca dansul
i-am spus când am
putut deschide gura
dreapta o ţii într-a
gagicii
cu stânga ne conduci
grâule din boabe
ploaie
când erai cârtiţă
neînverzind pădure
martor iluziei
martire
o zi înainte o zi
după
tăinui dăinui secundă
scundă
pe talia catalană
coupa santa
regii ceilalţi nu
deconstrui diferenţa
pe respect din popor
nu mai da
AmericanCorner
trenul gol ca
Oslo-Bergen
poate prin Moldova
pân’ la Botoşani
mi se rupse şi
nasturele la plecare
piesa n-are scene
pentru operă
la distanţă
aventurile sub amintire
mai de treabă uitarea
scrisorile
woman behold your son
doctrina singurei
rase
ritualizarea reprezentativităţii
fumă poligonul cută
pe destin
fereastra trenului
melodramă
neaniversându-mă de
felul meu
cine se mai întoarce
pe-o parte
de tineri căzând la
cuvânt
nici inutilitatea
întuneric
cauţiunea
americanilor
neînţelegerea
tinereţii
haine verzi ochi tot
albaştri
personajul cornelian
Păcală
pe strada Buzinschi
din Bacău
Indii fertile în
scăzământul
dinspre ţâţele
noastre Tirezias
nu mai apărăm
părăsitura
nici n-o mai face
sfârşitul României
nu lăsa nimeni
claustrul aripă
ne crestarăm est-vest
călători
ăla e urât eu sunt
frumos voi ha ha
cavernă din cancerul
ultimelor zile
ne îmbătrânesc şi
studenţii
n-ajunge abstinenţa
vieţuirii
pic pictor locului
culoare
împrivămărându-ne
jilăveala
din degete neveste
povestind haos
de nu prevestind
hospodar
locuri orelor
nevăzute
licurirea
temporalităţii
auzirăm de ani
neîmbătrânire
ploaia încartiruieşte
somnolenţa
urci uzurparea florii
schizofrenia aburului
oştiri dezrădăcinând
ţi se face dor de
mine
părăsit o aniversare
nu mai am timp de
noutate
pândă de nimeni
sinea-mi de veci
alungarea tragediei
răchiţi de culoarea
vinului
avatar avortonului
ipse
fiind eu Ibsen
nenăscut
12 aprilie 2006 nu
vrei să te mai
întâlneşti
zborul obscurităţii
plin de păsări
pieirea de o fiinţă
invitaţii la poale de
dispariţie
verde şi-o codirişte
sentinţa etern
amânată
nici de pedepsire
născut
patrii pe ducă nici
dependenţa de propria
naştere
vraişte ne ducem
unde nu ne-am născut
abia făcurăm armata
steluţe fluturate
răcesc la loc
rozându-şi cipsii
apocalipsii
violul zilei
de pe urmă
când m-am născut
delirul ne urcă în
pod căzuţi
pe foi de ceapă pe
coji de nuci
exces de glie
accidente infertile
neclar bărbat neclară
femeie
rozătoarea din faţă
prin creştini cresc
spini de fini
al lui Stavru ars cadavru
vouă ce vă trebuie
viaţă
moşilor şi nu
verdeaţă
american corner
virusat francez
de ziua mea în Bacău
liberarea de
inexistenţă
a ceea ce există
în ochi de evidenţă
mai plouă-n sus
americanilor
garnizoana
de amorul puilor
lustrele i-ar înfoca
încă un tren de
singurătate
piere de cum vin
păsările
ziua mea în străini
dispăruţi
reamericanizaţi zinc
aţă
mâine soră-mea se
naşte
tot în altă parte să
te naşti
azi în Bacău sub arme
nemaistrânse-n palme
pe gol pe somn all
the same
de unde atâţia
francezi
români pe cale de
dispariţie
marmoră măruntă
picuri
geneza nasadya
voluspo
pe ce scrii pe ce
citeşti
stânca
ancestralităţii
nici nu vă
înţeleseseţi
cum aţi fi ăle de pe
urmă
cum mi-ai vorbi
dicţie
piept rampa adios
Sculpturograma
citindu-ne scrisorile
nici Pavel nici
piatră
o să ne arătăm prana
fără opera Parvati
dă-mi mata în scris
urmarea din concert
patru feţe pe un cap
jur-împrejur
gât-barză
abdomen în patru ţâţe
inima afar’
încornorat
în umbră ferăstrău
pe ce căpăcire
că nu eram însumi
pe ce transpiraţie
la gât cravată
energie
labe roşii portrete
la şpiţ iar c-aripă
coaste de fâlfâire
sfârşitul călătoriei
cupluri apostolice
un an cu luni
s-o fi terminat
eclipsa
umbrelor la bec
spre Basile cu Sorana
ludicus incubator
mâini încrucişate
peste ouă
natură statică
olandeză
de-o spânzurătoare
pasăre grasă de bronz
atârnată culorii
unsuroase
pe masă mulaj roşu
scara cu picioare
nesirenă
patru cuie unul rupt
Cristos cinându-se
această compoziţie cu
şarpe
potcoavă călcată-n
călcâie
de femeia cu burta
mare
un copil afară în
mână cu suliţă
înfiptă în capul
şarpelui
carpe diem memento
mori
o copită cum să
tropăie
nu ştie să vorbească
da’ ştie să scrie
Ken era Adam din
polimeri
Barbi că din bărbat
plutească-ne materia
tăietura plecarea
funambulul de schimb
încântându-ţi ordinal
astă-seară la salon
tema kalokagathon
dumnezeiască minte
dulce glas
luminătorul a toată
lumea
Rembrandt second hand
Sorana neînţelegând
jertfa
ochelar de
negritudine
cenuşa numelui de
premiu
vii în Scoţia
sculpturogramă
înainte şi după
pustnic
nearsă prescura
nearsă prescura
curăturii
din visul cailor pe
moarte
nesocotită coasta
Predii
în accidentul
plutonic
armata mai omoare
basul
din balamaua
nedreptăţii
sperietură mormântală
excludere din sine
am trăit degeaba
a muri aşijderi
trecurăm de mască
ne mursecă fiara
scandal pe parfumuri
tocana de aripi
împuşcarea fătului
gazde plecate
vă fiu grădinar
părinţi de arsenic
copilăria fericită
povestind-o tragic
plutonul se scuză
sergentul un vis
femeia detestă pe
Isus
doi saci de morcovi
eliberaţi burghezii
Eliade bhavan
în Shantiniketan
împăcate parfumuri
somnolenţa nedormire
fierbere de ceai
vere Tudorică
notiţe la film
culorile pastel
vise împuşcate
secundar retează
ochi de iarbă mare
glonţ bunuelian
tânăr şi subţire
judecător de voie
alege timpul
din ochii bărboşi
ultima clipă
încarcerează-mi
nu lăsaţi cadavre pe
stradă
nesfârşirea picajului
prin cenuşa jazzului
a formelor plânsoare
nemaiînotată cine
vrea
să mă trimită la
moarte
îmbujoraţi-mă
caravane
înecaţi suiţi în sund
frăţie în spargere
mirare nefripţilor
ţapi
măştile pe faţa
cancerului
ceartă şi remember
ieşiţii la iveală
nici din Dante nici
din Ibsen
calm clan magnet
atavic
lanţuri de strigăte
pantomimă
inconştientul
n-aş îndrăzni să-mi
diger lăcomia
preschimbată în
teferi combatanţi
mlaştină de parfum
mirarea dihorilor
trăitul din scrisori
cine a ieşit din
pluton
scrisorile după
moarte
mi le va arde
citeam cărţi tu în
lotus
arhitecta scrie în cupole
rămânem la partizani
incineraţi de vii
sub fotă coaptă
călătoare
vedenie păroasă
pe degete pubere
se încarnară skalzii
în fiord
derâdere Derrida
florile se întorc în
grădină
ne-om fi schimbat în
celălalt
poezia a murit în
America
tu se numeşte cartea
m-am derecunoscut
neprerecunoaştere
decât de el înţeleasă
gaură în cap
protestant catolic
iar protestant
pe soare strângem
verbina
puţin ne lipseşte să
murim fericiţi
cu opera în mijlocul
nostru
cu spânzuratul adăpai
epitropia
chindii
nemaipovestind pridvor
var nestins în somn
mă înduioşez
naufragiu
catcher in the rye
bande mataram
tarhon în perişoare
pe coasta Predii
că moare omul cu zile
dacă nu trăieşte bine
ţine-mă tăcere
netranscriind
paternitatea
pe la trei c-o să mor
îmi adusei aminte
macule copacule
conversaţii getice
pieritei Românii
unde ne duce
schizofrenia
nimic mai dulce ca
dispariţia
nu-ţi pasă că România
se ia
adio la români
morminte
nici să murim nu ne-o
mai fi
ereditatea datinei
pierdere de ţară
cum mai ieşim din jug
treacă de la voi
corbii
cadavrele de negăsit
poporul foştilor
români bacău
voaleta dărâmătură pe
Lipscani
sfârşitul României
luat în rîs de
sfârşitori
the greatest risk is
not to risk
teologabilă globaligă
Ibsen interzis şi la
Iaşi
pe cadavrul armatei
sinelui
plan nedreptăţilor
cifru
pe istorie de ucişi
depresie de represie
Ibsen baciul
moldovean
din peşteră Cleopa
on-line
şi-n somn revelaţiile
logos
latini prin imperiul
germanic
sine respiră în
avatar
altarul flutură
cununi
coruri din văi curg
însorire
cultul sunete în
schimbare
şi totuşi prea ne
recunoaştem
te-o pârâ şi pe tine
scrierea poeziei
pe mine viziteze-mă
doina învierii
ne-am întâlnit
în cosmogonii
ăi bătrâni cu ăi
tineri
nu ne-o mai veni
vremea
nu ne-om mai duce pe
copcă
nu ka sa ugula pa
idim ka rai
nobilul care ştie
tainele
va merge în rai
apud Bucurescu
în Tărtăria liberă
te-am văzut şi anul
trecut alb înflorit
te mai văd la anu’
mărule
Chopin Sibelius
alfi din elfi
vikingii noştri
endBeckett
gata de Turku
FinishRomania