Șerban
Alexianu
Prof.
univ. dr. Ion Coja
21
August 2022
Redacția ART-EMIS este alături de soția și
familia regretatului Șerban Alexianu. Dumnezeu să-l odihnească în pace!
(Redacția)
La 16 august 2022 a trecut în neființă
Șerban Alexianu, fiul lui George Alexianu, fostul guvernator al Transnistriei.
Toată viața sa Șerban Alexianu a dus
povara moștenirii paterne: tatăl său, George Alexianu, a fost condamnat la
moarte și executat fiind acuzat alături de mareșalul Ion Antonescu pentru crime
de război imaginare.
Cât a putut, Șerban Alexianu, îndeosebi
după 1990, s-a străduit să dovedească nevinovăția tatălui său. Mai mult decât
nevinovăția: George Alexianu merită din plin recunoștința postumă a poporului
român, pe care l-a reprezentat cu cinste și onoare într-un moment delicat și
dificil al istoriei, ca guvernator al Transnistriei și responsabil pentru viața
a sute de mii de evrei strămutați în Transnistria ca măsură de siguranță a
guvernului. Era vorba de evrei suspectați pentru lipsa lor de loialitate față
de statul român, evrei cu simpatii comuniste, alături de români comuniști sau
de țigani cu comportament anti-social. De toți aceștia George Alexianu a avut
grijă prin aplicarea strictă atât a legilor statului, cât și a omeniei noastre
românești, să străbată anii grei ai deportării. O bună parte a activității sale
George Alexianu a dedicat-o vieții localnicilor transnistreni, români,
ucraineni sau ruși, administrând în mod exemplar Transnistria dintre Nistru și
Bug, cu performanțe sociale și economice care au frizat miracolul.
Moment emblematic, pe care istoricii noștri,
netrebnicii noștri istorici, se feresc să-l consemneze: la încheierea războiului, din ordinul lui
Stalin, toți cei care au fost guvernatori pe teritoriul sovietic ocupat de
nemți, adică toți omologii lui George Alexianu,
să fie judecați de cei pe care i-au guvernat, fiecare în capitala
respectivă. George Alexianu la Odessa. Cu consemnul că dacă guvernatorului
respectiv i se aduce acuzația de abuz față de localnici, față de populație
civilă, acel guvernator să fie dat morții, prin spânzurătoarea ridicată chiar
în proximitatea locului în care s-a ținut judecata publică! Au fost nouă
guvernatori aduși în fața poporului! Opt dintre ei au fost dovediți că au
făptuit acte de guvernare abuzivă, ilegală, și au fost pe loc executați. Unuia
singur nu i s-a adus nicio acuzație incriminatoare. Zeci de martori care au
depus mărturie în fața judecătorilor au fost unanimi: guvernatorul respectiv nu
a comis nicio nedreptate, niciun abuz, nicio ilegalitate. Acel guvernator era
românul George Alexianu!
A fost acela un moment de excelență
românească fără egal, necunoscut până azi publicului românesc, conștiinței
noastre naționale! O pagină care merită să fie prezentă în toate manualele de
istorie națională! O pagină de care avem nevoie fiecare dintre noi pentru a ne
întări în efortul edificării noastre sufletești ca români! …Autoritățile
sovietice nu i-au găsit nicio vină profesorului George AlexianuU, drept care
l-au trimis la București să-i decidă românii soarta! Și i-au decis-o, dar nu
românii, ci iudeo-comuniștii instalați la guvernarea României: condamnarea la
moarte, pentru fapte nedovedite, pentru vinovății inventate!
După 1990, Șerban Alexianu, fiul lui
George Alexianu, s-a străduit în toate felurile, pe toate căile, să obțină
rejudecarea procesului, să se facă dreptate măcar după atâția ani. Drumurile
noastre s-au intersectat și așa am ajuns să-l cunosc pe minunatul om care nu
mai este printre noi!… Când s-a organizat comisia mincinoasă de cercetare a așa
zisului holocaust din Transnistria, m-am adresat acesteia atrăgându-le atenția
că e de datoria lor să-l contacteze pe Șerban Alexianu care deține documente și
informații importante privind guvernarea Transnistriei în perioada
1941-1944. Mizerabilii n-au reacționat
cum erau datori s-o facă, nu i-a interesat să afle adevărul despre guvernarea
Transnistriei, falsificând adevărul și întocmind un raport final absolut
rușinos. Rămas în vigoare și azi, deși contestat de toți românii care mai au
demnitate de om, de român!
Am avut norocul să port multe discuții cu
cel care a fost Șerban Alexianu. Un om de-o noblețe sufletească în care am
recunoscut modelul patern, al unui tată care scris o pagină aparte în istoria
noastră, în Istoria Omeniei Românești. ȘERBAN Alexianu a fost un demn urmaș al
tatălui său, George Alexianu, omul față de care noi, românii, suntem atât de
vinovați! Vinovați suntem și față de Șerban Alexianu. Dumnezeu să-i odihnească
în pace și onor pe amândoi!
Iar nouă bunul Dumnezeu să ne dea tăria și
inspirația de a repune în lumina adevărului persoana lui George Alexianu. Cu
acest gând ne despărțim neconsolați de cel care a fost Șerban Alexianu.
Dumnezu să ne ierte!
Despre George Alexianu, guvernatorul
Transnistriei, în viziunea fiului său, domnul :erban Alexianu
20 ianuarie 2021|
Declarația
lui Șerban Alexianu, fiul lui George Alexianu, Guvernatorul Transnistriei ăn
perioada guvernării Mareșalului Ion Antonesc
Printr-o declaraţie remisă presei, dar
boicotată de aceasta la vremea respectivă, domnul Şerban Alexianu, fiul lui
George Alexianu, guvernator al Transnistriei în perioada administraţiei
Antonescu, comentează sentinţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie de la
începutul lunii mai 2008. Pe 6 mai 2008, judecătorii Înaltei Curti de Casaţie
şi Justiţie au admis recursul Parchetului General împotriva deciziei Curţii de
Apel Bucureşti prin care mareşalul Ion Antonescu şi fostul guvernator al
Transnistriei, Gheorghe Alexianu, fuseseră reabilitaţi parţial. Decizia
instanţei supreme, definitivă, a înseamnat practic respingerea cererii,
formulate de fiul lui George Alexianu, de revizuire a sentinţei din mai 1946 a
„Tribunalului Poporului”, în urma căreia, mareşalul Antonescu şi alţi membri ai
Cabinetului său au fost condamnaţi la moarte.
Curtea de Apel Bucureşti a decis iniţial
achitarea lui Ion Antonescu şi a altor 19 membri ai Guvernului său, pentru
unele crime de război imputate ca urmare a participării României la Pactul
Tripartit şi la „agresiunea contra popoarelor din Uniunea Sovietică”.
Chiar dacă au trecut anii, apreciem că
este un act de dreptate să prezentăm cititorilor declaraţia domnului Şerban
Alexianu făcută pe marginea sentinţei dată de Curtea Supremă, la cererea sa de
a se admite revizuirea procesului prin care tatăl său, George Alexianu, a fost
condamnat la moarte şi executat în 1946. Un comentariu explicativ al domnului
Şerban Alexianu are darul de a întregi realitatea istorică, dar şi gustul amar
al continuării deliberate a unei nedreptăţi comise cu aproape şapte decenii în
urmă. (Redacţia ART-EMIS)
„Am cerut atât de puţin: să mi se dea voie
să deschid o acţiune juridică prin care să aduc în faţa justiţiei măcar o parte
din noianul de argumente pe care istoricii de pretutindeni le-au adunat din
1946 şi până azi pentru a se dovedi adevărul că România lui Ion Antonescu, în
1941, a pornit la un război care pe drept cuvânt a fost numit de propaganda
vremii „Cruciada împotriva comunismului”.
Căci pentru români cel de Al Doilea Război
Mondial a fost un război împotriva barbariei bolşevice, a primejdiei
proliferării comunismului, primejdie pe care toată societatea românească a
conştientizat-o şi a reacţionat solidară cu Mareşalul. Participarea Armatei
Române pe frontul de Răsărit a fost unanim apreciată, în primul rând de
inamicul sovietic, ca o demonstraţie de cavalerism şi omenie.
Poporul român poate fi mândru de
comportamentul soldatului român într-un război în care ceilalţi beligeranţi au
dat atâtea dovezi de sălbăticie, de neomenie, de barbarie. Crimele de război
puse pe seama românilor, ofiţeri, soldaţi sau jandarmi, sunt invenţii
neruşinate.
Crimele de război puse pe seama lui Ion
Antonescu şi a colaboratorilor săi au fost de asemenea inventate, prin mărturii
false, prin documente trucate, prin documente ignorate, cu scopul de a elimina
fizic şi de a compromite moral persoane capabile să ofere Neamului Românesc
modele de comportament demn, creştinesc, european. Am fost atât de naiv să cred
o vreme că este sinceră condamnarea comunismului de către guvernanţii noştri de
după 1990.
Când am citit însă Raportul Comisiei
Tismăneanu mi-am dat seama că nu mai am nici o şansă să câştig în instanţă
dreptul de a aduce la lumină adevărul despre tatăl meu, George Alexianu. Mi-am
dat seama că guvernarea bolşevică a fost din nou instaurată în România, în
decembrie 1989. Sau, poate mai exact spus, am priceput că România continuă să
trăiască sub acelaşi regim de ocupaţie instaurat după 23 august 1944. Sentinţa
dată nu mă surprinde, dar mă întristează profund, cum n-am mai fost niciodată
de trist.
Sunt trist pentru poporul meu, pentru soarta
sa, mult mai nedreaptă decât condamnarea sub care şi-au încheiat existenţa
tatăl meu, Mareşalul Ion Antonescu, profesorul Mihai Antonescu şi generalul
Constantin (Pichi) Vasiliu. Cu ce am greşit noi, românii, ca să trăim de atât
amar de ani în minciună şi nedreptate ?! Îi căinez pe magistraţii care au dat,
de-a lungul anilor, sentinţe atât de injuste în acest proces. Inclusiv ultima.
Înţeleg bine că, la nivelul lor de înţelegere a ideii de demnitate umană, nu au
avut încotro şi s-au conformat comandei politice primite. Probabil că nu-şi
reproşează nimic. Îi compătimesc cu toată sinceritatea pentru puţinul respect
arătat faţă de propria lor persoană.
Tristeţea mea este şi mai adâncă când mă
gândesc la ei, la masca umană pe care o poartă în sala de judecată şi în viaţa
de toate zilele. Văd în ei produsul cel mai caracteristic şi mai pernicios al
comunismului bolşevic, al înstrăinării de durerile şi nădejdile acestui Neam
românesc, pentru care tatăl meu, profesorul George Alexianu, a avut un adevărat
cult şi nu a pregetat la nici un sacrificiu pentru a-şi onora prin toate
faptele sale apartenenţa la neamul părinţilor săi. Dumnezeu să-l odihnească.
Şerban Alexianu, Bucureşti, 6 mai 2008″
Cum este să scrii o carte despre tatăl
tău, condamnat la moarte şi executat? Nu mi-a fost deloc uşor să mă apuc de
scrierea acestei cărţi, o întreprindere oricum dificilă, pentru care s-ar fi
cuvenit să am o minimă experienţă a scrisului şi mai ales a cercetării
istorice.
Sunt atâţia care ar putea s-o facă mai
bine decât mine! În plus, eu, ca fiu al celui despre care va fi vorba în
paginile ce urmează, sunt pur şi simplu „condamnat” să am o perspectivă (prea)
personală asupra subiectului. Să fiu, vrând-nevrând, de partea tatei.
Din fericire - şi o spun din capul
locului, această poziţie inerent partizană nu m-a pus niciodată în contradicţie
cu adevărul, cu ideea de justiţie, cu idealul de omenie şi toleranţă.
Dimpotrivă, cercetând acte şi documente despre al căror conţinut nu ştiam
nimic, de fiecare dată s-a confirmat părerea ce o aveam despre părintele meu.
Mă întreb şi acum ce reacţie aş fi avut dacă pe parcursul cercetării mele aş fi
dat peste dovezi ale vinovăţiei tatălui meu, ale „crimelor de război” săvârşite
de acesta: le-aş fi publicat?
Probabil că nu, dar nici cartea de faţă n-aş
mai fi scris-o! Voi încerca totuşi să mă detaşez, să mă distanţez cât mai mult
de oamenii pe care vreau, prin scrierea acestei cărţi, să-i salvez de la uitare
sau să-i apăr de ceea ce poate fi mai rău şi decât uitarea: minciuna, calomnia
şi defăimarea. Pot doar atâta să promit şi să-mi promit mie însumi – că voi
încerca. Voi încerca să uit partea autobiografică, dacă pot spune aşa, a
cărţii. De reuşit, rămâne de văzut cât…
Situaţia dificilă şi complicată în care
m-am aflat tot timpul cât am scris la această carte va fi s-o înţeleagă foarte
uşor oricare dintre cititori, cărora le fac de la bun început cunoscută
informaţia cea mai importantă despre cine a fost tata. Unii dintre ei ştiu
deja, alţii nu şi află abia acum, că tatăl meu, profesorul George Alexianu, a
fost condamnat la moarte şi executat alături de mareşalul Ion Antonescu.
Această împrejurare este, pentru cei mai mulţi dintre cititori, punctul de
plecare, inevitabil, al acestei cărţi.
Nu este nevoie, din partea cititorului, de
un efort de imaginaţie mult prea mare ca să-şi dea seama că puţini mai sunt
autorii care, scriind o carte, au avut a se confrunta cu „problemele” mele.
N-am să le fac acum inventarul, lista acestor dificultăţi. Nici nu le-am bănuit
de la bun început că vor fi atât de multe, de mari. Dar vreau să precizez, să
destăinui din capul locului cine şi ce m-a ajutat cel mai mult, într-o manieră
decisivă pot spune, să trec peste toate ezitările ce se năşteau în mine, peste
toate reţinerile şi îndemnurile de a lăsa lucrurile „în plata Domnului”, la
dispoziţia justiţiei divine.
Cui
deci trebuie să-i mulţumesc pentru satisfacţia pe care o încerc acum, când, de
bine, de rău, am încheiat scrierea cărţii şi îmi iau astfel o grea piatră de pe
suflet? Ei, bine, va trebui să le mulţumesc tuturor celor care, în necunoştinţă
de cauză sau cu rea credinţă, au scris ori au vorbit despre tatăl meu minţind,
deformând realitatea faptelor petrecute, falsificând sau ignorând documentele
în care această realitate este consemnată.
Le mulţumesc celor care nu s-au oprit la
atâta, ci au mers mai departe, instituind o veritabilă teroare printre istorici
şi comentatorii politici, formatorii de opinie etc., instituind un climat
intolerant, prin care cercetarea şi spunerea adevărului despre mareşal şi
colegii săi a devenit în România un risc extrem de primejdios pentru persoana
şi cariera profesională a celui care ar îndrăzni să caute şi să afirme adevărul
despre cei implicaţi în aşa zisul „proces al marii trădări naţionale”, în
frunte cu mareşalul Ion Antonescu.
Pot afirma cu deplină şi intimă cunoaştere
a situaţiei actuale, de după 1990, că sunt foarte mulţi istoricii care cunosc
adevărul despre George Alexianu, despre condiţiile în care s-a desfăşurat
procesul amintit, despre adevărata valoare şi semnificaţie a activităţii lui
Ion Antonescu în fruntea statului român, dar care tac, evită să discute în
public acest subiect, iar când n-au încotro, mint sau „o scaldă”.
De ce? Ca să nu-i supere pe guvernanţi şi
mai ales să nu-i supere pe cei care au atâta putere încât au forţat mâna
guvernanţilor, a clasei politice, a liderilor din mass media, şi au impus
României legi şi dispoziţii prin care s-a legiferat din nou delictul de opinie.
Mai rău ca pe vremea Anei Pauker. Fireşte,
nu orice opinie şi nici orice opţiune de conştiinţă este interzisă. În România
noastră democratică de după 1990 ai voie să fii ateu, bunăoară, căci nimeni nu
te obligă să fii creştin sau musulman şi să ai un Dumnezeu!
Poţi trăi şi fără să crezi în Dumnezeu!
Despre români şi istoria lor poţi să ai orice părere şi să pui pe seama lor
toate mizeriile, căci nimeni, nici o lege nu prevede anti-românismul ca
vinovăţie. Dar n-ai voie să nu crezi în genocidul din Transnistria, adică n-ai
voie să crezi că părinţii şi bunicii noştri au fost altceva decât nişte
criminali siniştri, autori ai celui mai înfricoşător omor din istoria
Universului!
Mai mult, cum spunea Moses Rozen şi alţii
eiusdem farinae, „Holocaustul a început în România!” Nu ai voie să contrazici
ce a spus Moses, căci rişti să devii anti-semit, ceea ce iarăşi nu este
îngăduit de legile româneşti. Cele noi, de după 1990! La aceşti istorici
cuminţi sau cuminţiţi trebuie să-i adaug şi pe politicieni. Unii dintre ei,
imediat după 1990, amăgiţi de ideea că am intrat într-o eră nouă, a libertăţii
de a căuta şi de a afirma adevărul, au apucat să-şi mărturisească public
preţuirea pentru mareşalul Ion Antonescu, pentru oamenii şi politica acestuia.
Iar semnele acestei preţuiri nu au întârziat să apară, numeroase repere publice
primind numele mareşalului.
S-au ridicat monumente ale dreptei
pomeniri, iar sub cupola Parlamentului României au răsunat cuvinte de preţuire
pentru mareşal, pentru guvernul său, rostite în numele poporului român. S-a
mers în plenul Parlamentului României până la a se păstra un moment de
reculegere în memoria mareşalului, semn suprem de recunoştinţă, de recunoaştere
publică a nedreptei decizii prin care „Tribunalul Poporului” i-a condamnat la
moarte pe cei patru: Ion Antonescu, Mihai Antonescu, Constantin Picki Vasiliu
şi George Alexianu.
Aşa se face că am trăit primii ani de după
1990 cu speranţa şi cu încredinţarea că a sosit ceasul adevărului după care am
tânjit cu toţii cei din familiile pe care injustiţia bolşevică le-a îndoliat pe
nedrept după 23 august 1944. Familia mea este una dintre aceste familii.
Din nefericire pentru toată lumea,
evenimentele din decembrie 1989 nu au meritat să fie numite revoluţie, au fost
cu totul altceva, şi lucrul acesta s-a făcut evident în multiple chipuri. Dacă
mai este nevoie de o dovadă că prin „revoluţia” din decembrie 1989 nu a fost
doborât comunismul, ci numai varianta sa ceauşistă, catalogată drept naţional
comunistă, că locul lui Ceauşescu şi al apropiaţilor săi l-au luat bolşevicii
reactivaţi, supravieţuitori ai cominternismului anilor 1945-64, şi mai ales
odraslele celor care în 1946 au înscenat „Procesul marii trădări naţionale” şi
celelalte procese care au mai urmat, apăi dovada cea mai bună pentru mine este
felul în care s-a revenit, după primii ani de entuziasm şi avânt justiţiar, s-a
revenit la teza cominternistă, bolşevică, cu privire la caracterul criminal al
războiului în care România s-a angajat la 21 iunie 1941, teză care a dus la
condamnarea la moarte a mareşalului şi a celor mai fideli colaboratori ai săi.
Nu e deloc întâmplător că după 1990
guvernanţii de la Bucureşti au făcut tot ce le-a stat în putinţă ca să rateze
ocaziile ivite de a se reface România Mare, de a se regăsi laolaltă fruntariile
cele adevărate, pentru care românii, sub mareşalul Ion Antonescu, au consimţit
la sacrificiile şi jertfa de sânge din anii celui de Al Doilea Război Mondial.
A fost îmbrăţişată de guvernanţi ideea de a condamna, teoretic, comunismul, dar
s-au ferit să condamne pactul dintre Hitler şi Stalin, ale cărui consecinţe
pentru România nici până azi nu au fost reparate.
Ce a urmat se cunoaşte… Statuile
mareşalului au fost demolate, au fost retrase denumirile de străzi şi pieţe
publice care ţineau vie amintirea „Conducătorului”, au fost promulgate legi
prin care s-a interzis cinstirea numelui său şi s-a impus minciuna bolşevică
despre crima săvârşită de acei români care, prin participarea la „Cruciada
împotriva comunismului”, au dovedit că nu au acceptat înţelegerile dintre
Hitler şi Stalin prin care au fost uzurpate şi dispreţuite drepturile românilor
asupra propriului teritoriu istoric. Printre acei români s-a numărat şi tatăl
meu, profesorul universitar de drept administrativ George Alexianu.
Revenirea la tezele kominterniste ale
anilor 1948-1964, a fost oficializată prin „comisia Tismăneanu”, ca o dovadă
definitivă a minciunii şi diversiunii din decembrie 1989, a minciunii în care
am trăit întreg secolul al XX-lea.
A început printr-o minciună uriaşă - Marea
Revoluţie Socialistă din Octombrie 1917, şi s-a încheiat printr-una şi mai
mare, mai neruşinată: basmul cu căderea comunismului în toamna-iarna lui 1989!
Autorii acestor acte de dispreţ faţă de fiinţa umană, faţă de neamurile şi
popoarele lumii, faţă de Însuşi Dumnezeul acestei lumi, sunt aceiaşi. Pe ei îi
fac vinovaţi şi de condamnarea tatălui meu pentru crime şi fărădelegi
imaginare, niciodată săvârşite de George Alexianu sau de alt român!
Pentru cine cunoaşte identitatea adevărată
a celor care l-au judecat, l-au condamnat şi l-au executat pe George Alexianu,
viaţa şi soarta tatălui meu se înscrie ca „un capitol în Istoria Omeniei
Româneşti”, a demnităţii neamului nostru! Nu fac astfel decât să citez persoane
extrem de onorabile din viaţa noastră publică şi ştiinţifică, a căror prestaţie
în slujba adevărului nu a fost niciodată condiţionată de calcule oportuniste.
Există în România şi astfel de oameni, nu
puţini, iar pentru mine a fost o adevărată mângâiere sufletească să-i simt
alături de mine, interesaţi în modul cel mai impersonal cu putinţă să afle
adevărul despre George Alexianu.
Un adevăr care onorează familia lui George
Alexianu. Onorează neamul nostru românesc! Am considerat că românii au dreptul
să cunoască acest episod din istoria demnităţii româneşti. Am ştiut
întotdeauna, atât mama cât şi noi, copiii profesorului Alexianu, că tata nu a
săvârşit nici o crimă, nici o fărădelege, că, dimpotrivă, crimă este maniera în
care el a fost cercetat, judecat şi condamnat de comuniştii de la Bucureşti.
Nici o clipă nu ne-a fost ruşine de tata!
Întotdeauna am întâlnit români care să ne strângă mâna solidari cu tragedia în
care am fost târîţi! Solidari cu ideea de justiţie şi de adevăr! Fireşte, le
mulţumesc şi acestora, le mulţumesc propriu zis, cu emoţia recunoştinţei
depline.
Cartea pe care am reuşit s-o duc până la
capăt nu pune punct discuţiilor cu privire la George Alexianu. Adevărul despre
George Alexianu nu poate fi despărţit de adevărul despre Transnistria, aşa cum
adevărul despre guvernarea Ion Antonescu nu poate fi formulat decât în cadrul
unei viziuni corecte asupra întregului război mondial. O viziune care să admită
dreptul la apărare al învinşilor în cel de al II-lea Război Mondial, dreptul
lor de a răspunde acuzaţiilor atât de cumplite şi de nedrepte uneori ce li s-au
adus.
Deşi niciodată dovedite, multe dintre aceste
acuzaţii au fost însuşite ca adevăruri definitiv stabilite şi au produs asupra
celor acuzaţi efectele cele mai tragice cu putinţă. După 1990, se desfăşoară o
vastă campanie pentru ca aceste efecte să atingă în modul cel mai direct şi
existenţa fiecărui român, căci acuzaţia de holocaust nu se rezumă la
identificarea crimei de genocid, ci include şi pretenţii reparatorii.
Fireşte, politica de genocid este o ruşine şi
un păcat teribil pentru orice popor, pentru orice guvern. Iar eu, apărând
memoria tatălui meu, am fost întotdeauna conştient că apăr astfel şi poporul
român, pus la zid sub cea mai gravă acuzaţie cu putinţă.
De o vreme încoace, după cum se ştie,
acuzaţia de holocaust produs de guvernul Ion Antonescu, este însoţită de
pretenţii materiale compensatorii, cifrele neoficiale fiind de-a dreptul
ameţitoare. Nu am nici un motiv să nu le iau în serios, ceea ce îmi dă
sentimentul, tonic, că pledoaria mea pentru nevinovăţia tatălui meu se va
răsfrânge asupra tuturor românilor, apărându-le dreptul de a nu răspunde
nicicum şi în faţa nimănui pentru fapte imginare, scornite de indivizi care nu
o dată au fost dovediţi ca sperjuri şi mincinoşi.
Vinovăţia sau nevinovăţia tatălui meu
atârnă de verdictul pe care istoricii îl vor da în chestiunea atât de delicată
a acuzaţiei de holocaust adusă românilor, în mod specific guvernării Ion
Antonescu. Pentru cunoscători, legătura lui George Alexianu cu „Holocaustul”
din Transnistria este principala explicaţie a faptului că a fost condamnat la
moarte! Dar legătura nu constă în participarea lui George Alexianu la uciderea
a sute de mii de evrei, ci în faptul că prin condamnarea sa la moarte acuzaţia
de holocaust devenea cât de cât mai credibilă. Ideea că în Transnistria a fost
un măcel al evreilor, a sute de mii de evrei, este „dovedită” prin faptul că
George Alexianu, guvernatorul Transnistriei, a fost condamnat la moarte şi
executat pentru aceste crime!
Cam
aceasta este logica pe care se întemeiază propaganda holocaustizantă. Această
logică a impus asasinatul politic din 1 iunie 1946! Sunt sigur că nu va mai
trece mult timp şi se va prăbuşi edificiul de neadevăruri pe care se ridică
teza holocaustului din Transnistria. Dacă voi mai fi atunci în viaţă, voi
ridica cuminte două degete şi voi întreba din ultima bancă a clasei: „Şi cu
tata cum rămâne?” Cine o să-mi răspundă la întrebare? Care supravieţuitor al
actualului institut pentru cercetarea Holocaustului?
Cumva Elie Wiesel în persoană?[1] Sau
măcar vreunul dintre istoricii români convertiţi la holocaustologie, adică
convertiţi la trădarea propriului neam, la trădarea condiţiei de istoriograf,
la trădarea lui Dumnezeu? O vorbă să adaug pentru aceşti istorici, care au
scris despre Transnistria şi, volens-nolens, s-au referit critic, căci numai
critic, ca despre un criminal, se puteau referi la tata, la George Alexianu,
guvernatorul Transnistriei. Aş vrea să înţeleg ce i-a oprit pe aceşti istorici
ca, înainte de a-şi definitiva concluziile şi de a le publica, să ia legătura
cu familia, cu descendenţii direcţi ai sinistrului personaj?
De regulă, asemenea descendenţi au în
arhiva familiei acte şi documente, mărturii orale, a căror valoare poate fi
deosebit de mare! Sursa de informaţii directe pe care, teoretic, o poate oferi
familia unui personaj istoric, nu este de neglijat dacă chiar te interesează
adevărul! Ce să înţeleg eu din faptul că nici un istoric holocaustizant nu i-a
căutat pe copiii celui care a guvernat, a organizat şi a executat cumplitul
genocid, nu i-a căutat nici măcar ca să-i întrebe dacă un astfel de criminal
era capabil să-şi crească copiii ca un tată?
Din
faptul că nici unul dintre aceşti istorici, nici unul dintre cercetătorii de la
Institutul pentru cercetarea Holocaustului nu a încercat să stea de vorbă cu
mine, eu ce să înţeleg altceva decât că aceşti savanţi au lucrat cu concluzii
pe care le-au cunoscut de la bun început! Că s-au ferit de orice sursă care ar
fi putut să infirme concluziile la care s-au angajat să ajungă. Pe astfel de
oameni chiar îi las în plata Domnului!
După 1990 a apărut o carte scrisă de
secretarul lui George Alexianu. Trăitor în Canada, Olivian Veverca a dat
publicităţii mărturia sa, intitulată Administraţia română civilă în
Transnistria, 1941-144. Au apărut de atunci zeci de cărţi dedicate subiectului
Transnistria, majoritatea scrise de autori holocaustizanţi.
Ce să înţeleg eu din faptul că toţi aceşti
autori ignoră sau se fac că ignoră această carte, rămasă până azi fără o
recenzie serioasă, fără o prezentare, oricât de critică, bunăoară măcar în
„Realitatea Evreiască”, revista în care guvernarea românească a Transnistriei a
fost acuzată de toate crimele posibile, inclusiv că în mod deliberat i-a lipsit
pe evreii deportaţi să aibă sare pentru bucatele gătite, obligându-i astfel pe
bieţii de evrei să apeleze la lacrimile, da, la lacrimile copiilor pentru a
săra mâncarea!… (Vezi mărturia, teoretic atât de credibilă, a unei scriitoare,
autoarea volumului de amintiri „Evrei, vă ordon treceţi Nistrul!” Nu-i mai dau
numele, căci în avântul Domniei Sale de a minţi a produs dovada, mie atât de utilă,
că în legătură cu Transnistria comunitatea evreiască admite orice enormitate,
căci oricum nu va fi mai mare decât cea cu privire la Holocaustul transnistrean
în sine!)
Am căutat cartea lui Olivian Verenca în
Bibliografia lucrărilor consultate, a tuturor cărţilor despre holocaustul din
Transnistria pe care le-am putut găsi. Nici urmă de cartea scrisă de martorul
ocular cel mai bine informat dintre cei ce mai sunt în viaţă! Din nou pun
aceeaşi întrebare: cum se explică acest comportament inexplicabil la un
istoriograf? Cum altfel decât concluzionând că nu avem de-a face cu istorici,
pasionaţi să înţelegă şi să comenteze faptele sine ira et studio, ci cu
mercenari jalnici, rebuturi umane, eşecuri ale nobilei pasiuni de cronicar al
evenimentelor istorice!
Adevărul integral despre George Alexianu
nu se poate afla din cartea mea! Eu pun în circulaţie numai acel adevăr care se
desprinde din lectura documentelor aflate azi la dispoziţia celor interesaţi!
De o importanţă decisivă sunt însă documentele la care nici eu nu am avut
acces, nici istoricii noştri, aşa cum nu au avut acces în 1946 nici avocaţii
apărării de la Procesul Marii Trădări Naţionale. Mă gândesc în primul rând la
documentele din arhiva Transnistriei, aflate cele mai multe în posesia
autorităţilor ucrainene şi ruseşti.
Acolo trebuie să se afle actele încheiate
la Odesa, când George Alexianu a fost supus judecăţii „poporului”, a populaţiei
din guvernămîntul Transnistria. Sper să apuc ziua când vom avea acces la aceste
acte şi vom afla cum de nu au găsit sovieticii nici o fărădelege pe care să i-o
reproşeze lui George Alexianu! Cum fost cu putinţă ca acel tribunal să-l
declare pe George Alexianu nevinovat faţă de populaţia peste care a avut putere
de viaţă şi de moarte?!
Şi, mai ales, cum a fost cu putinţă ca
acelaşi George Alexianu, întors de la Odesa la Bucureşti cu verdict de
nevinovăţie dat de justiţia ucraineană, să fie găsit în România vinovat de
crime de război săvârşite în Transnistria, adică în Ucraina, şi condamnat la
moarte?
Alte documente se află în arhivele ruseşti,
îndeosebi cele privitoare la ancheta care a urmat arestării şi predării către
sovietici a grupului de înalţi colaboratori ai mareşalului. Ce întrebări, ce
acuzaţii i-au adus anchetatorii sovietici lui George Alexianu şi, mai ales, ce
a răspuns tata acestor acuzaţii?
Documentele cele mai importante privind
nevinovăţia tatălui meu, privind propriu zis nevinovăţia poporului român, pe
nedrept acuzat de genocid anti-evreiesc, ştiu însă că se află în Israel! Acolo
au ajuns cele mai sensibile documente din arhiva Comunităţii Evreieşti din
România. Acele documente nu aveau voie să părăsească România înainte de a fi
cunoscute şi de „partea” românească!
Mai
ales în situaţia în care comunitatea respectivă aduce românilor acuzaţii aşa de
grave! În mod specific deplâng soarta pe care a avut-o Jurnalul lui Wllhelm
Filderman. Cu limbă de moarte marele evreu (şi marele român!) care a fost
preşedintele Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România a lăsat ca
memoriile sale să fie publicate în România, de Academia Română, de îndată ce se
va schimba regimul politic şi comuniştii nu vor mai fi la putere la Bucureşti.
Astfel că imediat după 1990 ultimul secretar particular al lui Filderman, aflat
în viaţă la Paris, s-a adresat Academiei Române, preşedintelui acesteia, domnului
profesor Eugen Simion, oferindu-i preţiosul manuscris.
Până însă să se împlinească formalităţile
legate de acest transfer au avut timp să intervină oficialii de la Tel Aviv şi
să pună mâna pe Jurnal, dar nu pentru a-l publica, ci pentru a-l dosi, pentru
a-l ascunde de ochii publicului, precum se vede din împrejurarea că despre
acest manuscris nu vorbeşte nimeni, şi în primul rând nu vorbeşte nici unul
dintre cei care ne acuză de cele mai cumplite crime!
Sunt convins că Filderman scrie în
Jurnalul său despre George Alexianu, guvernatorul Transnistriei. Filderman, din
ordinul special al lui Ion Antonescu, a fost şi el deportat în Transnistria.
Acest episod, zilele petrecute în lagărele de „exterminare” din Transnistria,
nu poate lipsi din memoriile lui Filderman. De ce nu se fac publice aceste
pagini? Nu am nici o altă explicaţie decât aceea că onestitatea lui Filderman
deranjează pe unii lideri evrei de azi.
El, Filderman, va fi povestit că Ion
Antonescu l-a deportat în Transnistria ca să vadă cu ochii lui în ce constă
regimul de exterminare aplicat de români evreilor, pentru ca în felul acesta să
nu se mai lamenteze pentru soarta evreilor „săi”. În Transnistria George
Alexianu s-a îngrijit personal ca liderul evreimii româneşti să locuiască cu doamna
Filderman într-o vilă, în condiţii de lux, unde în mod decent să poată primi în
audienţă pe orice evreu aflat printre cei deportaţi, să ia astfel cunoştinţă de
toate „nenorocirile” abătute asupra evreilor din Transnistria.
Cele constatate la faţa locului au fost
consemnate de Filderman în Jurnalul său. La vremea aceea nu a dat publicităţii
nici o dezminţire a celor reclamate până atunci, dar odată întors la Bucureşti
a încetat să-l mai bombardeze pe mareşal cu „lăcrămaţiile” sale pe cât de
patetice, pe atât de neîntemeiate. Ba mai mult, în primăvara lui 1944 Filderman
s-a numărat printre acei conducători oneşti ai evreimii din România care, la
cererea lui Mihai Antonescu, au acceptat să plece în Occident unde, în semn de
recunoştinţă faţă de autorităţile româneşti care s-au purtat atât de corect cu
evreii, să ceară de la evreii influenţi să intervină pe lângă guvernul american
ca debarcarea trupelor aliate în Europa să se facă în Balcani ca să-i împiedice
astfel pe ruşi să ocupe România şi să ne impună un regim comunist!
Pe Filderman nu l-am cunoscut prea bine.
L-am cunoscut însă foarte bine pe Alexandru Şafran, marele rabin, care în
timpul războiului venea aproape zilnic în casa noastră ca să ne dea, mie şi
fratelui meu, lecţii de limba germană. Pretext pentru a putea fi în legătură
permanentă cu tata, guvernatorul Transnistriei, cu care întreţinea un schimb
activ de scrisori, documente, informaţii etc.
Asta cu acordul Mareşalului şi al Siguranţei,
dar fără ştirea nemţilor. Când Alexandru Şafran a revenit în România după 1990,
a ţinut să mă vadă şi ne-am întâlnit acasă la Nicolae Cajal, cu care am fost
prieten bun, de pe vremea când tatăl său era medicul nostru de casă, al
guvernatorului Transnistriei. La despărţire Eminenţa Sa a ţinut să-mi
încredinţeze un înscris despre tata, despre cel pe care mulţi istorici
mercenari îl consideră un criminal de război.
Pentru Alexandru Şafran, marele rabin al
evreilor din România acelor ani, tata este „un om care, în mod dezinteresat, a
făcut mult bine comunităţii evreieşti din România”. Am scris această carte
despre tata din mai multe motive. Unul este acela ca înscrisul încredinţat de
Alexandru Şafran să-l public, după moartea sa, aşa cum i-am promis.”
Şerban Alexianu, Octombrie 2007
——————————————-
[1] În urma cercetărilor şi a declaraţiei
fostului deportat din Ungaria în mai 1944 - Miklos Gruner - la
Auschwitz-Birkenau premiatul cu Nobel pentru pace, Elie Wiesel a fost dovedit
drept impostor, însuşindu-şi o identitate falsă ascunsă sub un tatuaj
contrafăcut, cu numărul A-7713. „Elie Wiesel nu a fost niciodată într-un lagăr
de concentrare nazist din moment ce nu a fost inclus în lista oficială a
deţinuţilor” afirmă fostul supravieţuitor de la Auschwitz, Miklos Gruner, „el a
furat identitatea, memoria şi chiar cartea unei victime reale, în scopul de a
deveni celebru la nivel internaţional şi de a obţine mulţi bani”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu