NOUA
IDENTITATE LGBT
August
3, 2023
În fiecare an descoperim ceva nou în
propaganda elgibitistă. Anul acesta este noțiunea că ne aflăm în preajma
formării unei identități noi, politice și sociale, bine conturată și sprijinita
de o ideologie (nu doar practică) aparte. E vorba de identitatea elgibitistă, o
identitate nouă și deja confirmată de sociologi. Discutam astăzi acest subiect
pentru prima dată redind mai multe paragrafe dintr-un articol recent scris pe
această temă de sociologul american Mark Regnerus. Creștin practicant, Dr. Mark
Regnerus este profesor de sociologie la University of Texas (Austin). Scriitor
prolific, profesorul Regnerus e unul din expertii internationali privind
subiectul de azi.
Mark
Regnerus
Se observă o creștere a autoidentificării
LGBTQ în rândul adulților tineri care nu manifestă comportament homosexual.
Noile analize ale datelor Gallup pun cifra LGBT între Zoomeri (adică a celor
născuți între 1997 și 2012) la 20%. Datele furnizate de General Social Survey
arată că ponderea americanilor LGBTQ sub 30 de ani a explodat de la 4,8% în
2010 la 16,3% în 2021. Indiferent de sursa datelor, însă, este clar că în 11
ani, identificarea LGBTQ în rândul tinerilor americani s-a triplat.
Și totuși, comportamentul non-heterosexual
la persoanele de sub 30 de ani rămâne puțin peste jumătate din această cifră,
la 8,6% (în 2021). Comportamentul sexual obișnuia să fie distincția cheie a
homosexualității. Homosexualitatea, însă, a cedat locul identității personale,
atât ideologice, cât și politice.
De fapt, ar fi trebuit să vedem evoluția
lucrurilor în această direcție. Într-un studiu publicat anul trecut în Archives
of Sexual Behavior, coautorul meu Brad Vermurlen și cu mine am descoperit că
predictorul cheie al atitudinilor adulților cu privire la tratarea disforiei de
gen a adolescenților cu hormoni sau intervenții chirurgicale nu a fost vârsta,
afilierea politică, educația, orientarea sexuală sau religia. Cel mai bun
predictor a fost dacă respondenții s-au considerat pro-viață sau pro-avort.
Acest lucru ne-a surprins. În retrospectivă,
nu ar fi trebuit să ne surprindă. Opiniile despre avort și medicina de gen tind
să se orienteze pe diferențele de bază în modul în care oamenii înțeleg
persoana umană, propriul lor corp, corpurile altora și chiar scopurile pentru
care existăm.
Cartea
lui James Davison Hunter
Sociologul James Davison Hunter a
prezentat acest lucru în cartea sa din 1991 Culture Wars. În ceea ce el
eticheta atunci ca viziunea „progresistă” asupra lumii, autonomia corporală
este primordială pentru această viziune "progresistă". Determinăm noi
cine suntem și ar trebui să fim liberi să facem acest lucru prin modificarea
corpului și controlul și redirecționarea proceselor corporale. În ceea ce
Hunter a numit viziunea „ortodoxă” asupra lumii, pe de altă parte, integritatea
corporală depășește autonomia și autodeterminarea.
Conform doctrinei creștine, noi nu suntem
ai noștri, ci aparținem – trup și suflet – salvatorului nostru Isus Hristos.
Trupurile au scopuri naturale, scopuri spre care sunt ordonate ele în mod
obiectiv. Ele trebuie primite si acceptate ca si un cadou.
Cele două viziuni sunt perspective izbitor
de diferite privind sinele si identificarea personala.
Perspectiva maternității poate submina
fără îndoială sentimentul de auto-stăpânire asupra propriului corp. Acesta este
cazul în special dacă înțelegi corpul tău ca „aparținându-ți” ție și că
stăpânești asupra lui făcând alegeri pentru el. Poți să-l modifici permanent.
Nu este de mirare că o sarcină poate speria oamenii, pentru că în viziunea
progresivă asupra lumii ai dreptul de a nu fi însărcinată, la fel cum ai
dreptul de a te autoidentifica așa cum îți dorești. Este un adevăr să afirmi că
ai dreptul la modificarea corpului în serviciul propriei autodefiniții. (Și de
ce ar trebui să fii minor să împiedice astfel de drepturi?)
Întrucât argumentele anterioare dau – din
punct de vedere juridic despre orientările sexuale fixe și stabile – loc unor
identități sexuale și de gen maleabile, este tentant să ne întrebăm dacă nu
cumva vorbim doar despre viziuni diferite asupra lumii, ci despre sisteme
religioase alternative. La urma urmei, LGBTQ este o umbrela mare care conține
propriile sale ritualuri, angajamente de crez, forme de închinare, obiecte și
locuri sacre, o liturghie, un calendar cu zile sfinte, mărturisiri adecvate,
relatări de mântuire, martiri, coduri morale și reprezentanţii magistrali.
Autoidentificarea
Apartenența religioasă începe de obicei cu
autoidentificare. Așa cum nu toți creștinii își practică credința, la fel nu
toate persoanele LGBTQ autoidentificate demonstrează comportamente asociate de
mult timp cu mișcarea. Și așa cum există multe întrebări morale care îi dezbină
pe creștini, tot așa este și cazul în lumea LGBTQ. Dar adâncimea emoțională a
dezacordului sugerează că sistemele de credințe religioase de bază se ciocnesc.
Limbajul și structurile de autoritate nu
sunt mai puțin esențiale în lumea LGBTQ decât sunt în propria noastră credință.
Sociologul britanic Anthony Giddens – unul dintre cei mai renumiți sociologi în
viață astăzi – a articulat importanța pecetluirii noilor idei cu cuvinte noi în
cartea sa din 1992 The Transformation of Intimacy /
Transformarea intimității: „Odată ce
există o nouă terminologie, sexualitatea, ideile, conceptele și teoriile
formulate în acești termeni se infiltrează în viața socială însăși și ajută la
reordonarea ei.”
Acesta este motivul pentru care Hunter a
descris cultura (în cartea sa To Change the World) drept puterea denumirii
legitime. Acum, cu regularitate, ne luptăm cu adversarii noștri pentru termenii
de bază. Dar, uneori, chiar și mișcările religioase noi se devansează,
încurcându-și ontologia sistematică.
Într-adevăr, aceasta se poate dovedi a fi
o punte prea distanta. Mulți oameni de orice credință ori de nicio credință
s-au săturat de prozelitismul sexual. Există multa toleranță în America,
inclusiv în rândul creștinilor, dar puțin interes pentru ideile revoluționare
sexuale. Distincția sexuală nu este o problemă care necesită o soluție.
Implicarea
crestinilor
Creștinii au o antropologie distinctă a
persoanei umane și o viziune mai bună și mai fericită pe termen lung pentru
înflorirea umană. Din păcate, mulți
dintre noi nu reușesc să o articuleze. Dar momentul să explicăm ceea ce credem,
adevăratul, binele și frumosul, este acum. Deși rămâne de văzut cum va arăta
viitorul nostru și cum se va desfășura conflictul cultural prezent în instanțe,
legislaturi și în familii.
Creștinii trebuie să rămână fermi și să
lupte cu duritate și corectitudine și cu bună judecată în domeniul
sexualității. Miza este mare. În joc este întreaga lume și civilizație, și nu
doar o singură țară.
Versiunea completa in engleza a
articolului lui Mark Regnerus o puteți citi aici:
https://www.thepublicdiscourse.com/2023/06/89539/
Titlul articolului este What the surge in
LGBTQ self-identity means / Care e însemnătatea creșterii vertiginoase a
identificării LGBTQ personale?
Haideti
sa luptam pentru identitatea crestina
Apreciem că un grup de cetățeni români au
lansat o inițiativă legislativă cetățenească in luna mai pentru a desemna luna
iunie drept luna a identității creștine în România. Efortul lor lăudabil se
aliniază perfect cu moștenirea lăsată nouă de părinții noștri pentru păstrarea
și promovarea identității creștine în România.
Nu știm să existe un alt efort similar în
alte țări europene. Nădăjduim deci că
ceea ce a început în România să fie de bun augur. Dacă până acum câteva
generații identitatea creștină era periclitată de otomani, acum ea este
periclitată de occidentali. Avem încrederea, însă, că vom reuși. Am
supraviețuit o jumătate de mileniu de atacuri musulmane și le vom supraviețui
și pe cele hedoniste, ateiste și occidentale.
Sprijiniți acest proiect! Strângeți
semnături! Accesați: https://identitate-crestina.ro/
ARTICOLUL
16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
Articolul 16 din Declaratia Universala a
Drepturilor Omului afirma: "Cu incepere de la implinirea virstei legale,
barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea
sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. ...
Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are
dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului". Familia romana
isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace,
si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si
cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!
ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu