Români,
nu stați în case !
Florin
Șinca, fost comisar-șef în Inspectoratul General al Poliției Române
05
Ianuarie 2025
Nu stați în case !
Țara e în pericol și ar fi lașitate curată.
Nu stați în case!
Vă faceți părtași hoției cu iscălitură și noului pașalâc instaurat în România
de Iohannis și odioasa-i camarilă.
Nu stați în case !
Că focul pe care nu pui lemne se stinge sau se face o lumânare la căpătâiul
țării față de care avem o responsabilitate.
Nu stați în case !
„Acum, ori niciodată”, așa a scris Andrei Mureșanu la 1848, în ceea ce ne este
azi Imn.
Nu stați în case !
Că ne piere și spoiala de democrație, în vreme ce bandiții politici vor acumula
averi și tot mai multă putoare de putere și vor jefui țara.
Nu stați în case!
Așa vi se poruncea și în 2020-2022 în vremea plandemiei covid, când țara era
furată de miliarde, cu vaxinuri, izolete și tot felul de năzbâtii, Constituția
și legile nesocotite, Onanis decreta starea de urgență (20 martie 2020), el
trăia ca un pașă și zbura cu jeturi private, iar miniștri chefuiau cu trabuc și
whisky în guvern.
Nu stați în case !
Pentru că exact asta dorește șarlatanul Iohannis și clica ticăloasă, plus
comanditarii loviturii de stat din 6 decembrie 2024.
Nu stați în case !
Luați vorba bătrânească, cu tâlc „Dumnezeu îți dă, dar nu-ți bagă și în
traistă”. E valabilă acum, că țara e pe buza prăpastiei și noi ce așteptăm, pe
alții să o salveze? Oameni buni, nimeni nu dorește o Românie salvată, puternică
din toate punctele de vedere. Vrăjmașii o vor la pământ, ruptă, cu neamuri
amestecate, jecmănită de resurse, cu granițe ciuntite și cu o populație de
primate docile, de abrutizați cu telefon, de sclavi ai burdihanului ghiftuit.
Nu stați în case!
Trăim de fapt un experiment psiho-social, mafia testează reacția poporului, cât
poate îndura...
Nu stați în case !
Politicienii nu se primenesc singuri, trebuie înlăturați prin vot, așa cum
într-o stână dai cu mătura, pentru că aici ne-a adus cea mai ticăloasă, cea mai
parșivă șleahtă de nemernici de după 1989
Nu stați în case !
Iohannis este un hoț instruit de ocultă și pus printr-o mârșăvie în capul unui
partid istoric, e cel care și-a luat case cu japca, prin fraude dovedite de
justiție, el și-a pus lacheii la butoane, îi mai schimbă din când în când. Iar
acum tot el vrea să-l impună partifului și țării pe ăla pe care l-a înlăturat
în 2014.
Nu stați în case !
Pentru că asta dorește sistemul bolșevismului albastru, totul să se fâsâie,
românii să fie cuminți și proști, creierele se apuce câmpii, românii să-și facă
un rost în alte țări.
Nu stați în case !
Pentru că e dreptul nostru constituțional la libertatea întrunirilor și
libertatea de exprimare.
Nu stați în case !
Pentru că asta este reacția absolut normală față de țara noastră unde nu mai e
democrație și au anulat un vot valabil exprimat. Mâine-poimâine te ucide de-a
dreptul și nu vor răspunde.
Nu stați în case!
Ce mai așteptați, barda gâdelui?
Nu stați în casă !
Că asta înseamnă lașitate, acceptarea jugului de vită, intrarea pas cu pas în
normalitate a unei crime comise asupra ordinii de drept și a unui vot liber
exprimat în România
Nu stați în case!
Hai să dovedim că suntem încă un popor, o națiune măreață, că nașterea unui
popor e o minune dumnezeiască. Hai să arătăm că nu suntem o populație de
bezmetici! Că suntem făpturi ale Creatorului, nu maimuțe. Că avem un ideal și
un suflet, suntem uniți, că avem vână în noi. Altfel degeaba duceți mâna în
dreptul pieptului când se intonează Imnul, că așa face și Iohanis iar pe el îl
doare la doi metri de țară. Degeaba vă dați credincioși, patioți,
tradiționaliști, nu faceți cinste strămoșilor voștri care au murit să moștenim
țara asta minunată. Țara e în pericol și ea ne cere fapte!
Nu stați în case!
Să nu vă fie rușine peste ani, veți răspunde față de urmași. Nu poți fi mânat
doar de interese materiale (salarii, pensii la care cică a dat Ciolacul, de
parcă a dat de la mă-sa...), ci de un ideal, de un crez.
Pe 20 decembrie, procurorul general Alex Florența a
emis un comunicat din puțul gândirii, în care bate câmpii că „în spațiul public
e recrudescență a discursului instigator la violență, ură sau discriminare”![1]
Suntem vânați inclusiv pentru ceea ce e posibil să
facem, pentru viitoare norme din legi aiurea, suntem urmăriți continuu, prin
orice mijloace.
Ați văzut ce a fost de revelion la metrou Titan, plin
de nepalezi. În ritmul în care ticăloșii din clasa politică aprobă cotele de
imigranți, urmând Planul Kalergi-Soroș, o s-avem asiatici în poliție și unul
d-ăsta va fi probabil ales în parlamentul anului 2028.
Ordonanța trenuleț se dă de opt ani în decembrie, asta
și guvernul Ciolacu 2 sunt a doua belea. Prima e Iohannis, C.C.R. și lovitura
de stat cu anularea votului, tocarea a 300 de milioane de euro pe nimic.
Nu stați în case !
Instituțiile au fost șubrezite, sunt coloși cu picioare de lut, nu mai au
suflet românesc. Partidele au mai schimbat doar niște prim-planuri, cu oameni
,,noi” așa de ochii soacrei, decizia a rămas tot la cei care au șubrezit țara,
au dezbinat oamenii și cel mai grav, au atentat la siguranța națională!
NU STAȚI ÎN CASE ! Am moștenit o Românie
independentă și suverană și așa trebuie să o lăsăm urmașilor și urmașilor
urmașilor noștri, când vom închide ochii.
----------------------------------------
Declarația procurorului general Alex Florența cu privire la recrudescența în
spațiul public a unor manifestări caracterizate prin discurs instigator la
violență, ură sau discriminare (20 decembrie 2024)
În contextul actual
în care se constată o recrudescență în spațiul public a unor manifestări
caracterizate prin discurs instigator la violență, ură sau discriminare, doresc
să fac următoarele precizări:
Parchetul General urmărește cu maximă atenție modul de
manifestare a fenomenelor care intră în competența sa și face toate demersurile
necesare pentru tragerea la răspundere penală a tuturor celor care se fac
vinovați de săvârșirea unor infracțiuni.
Parchetul General monitorizează semestrial situația
dosarelor având ca obiect infracțiuni prevăzute de O.U.G. nr.31/2002, precum și
a infracțiunilor prin care se instigă la acte de violență, la ură sau
discriminare, ocazie cu care s-au constatat mai multe aspecte.
În primul rând, numărul scăzut de sesizări vizând
comiterea acestor infracțiuni, care să provină de la organele de poliție, alte
instituții cu atribuții în combaterea discriminării sau persoane fizice ori
juridice. Astfel, în intervalul 2018-2022 la nivelul întregului Minister Public
s-a înregistrat o medie de 21 de astfel de sesizări pe an.
Urmare a constatării acestor aspecte, au fost luate
măsuri în vederea dinamizării activității pe linia combaterii acestui fenomen,
în cursul anului 2024 fiind demarate mai multe acțiuni având ca obiect
infracțiuni prevăzute de OUG nr.31/2002, atât la nivelul Parchetului General,
cât și la nivel național.
Ca regulă generală, Parchetul General nu are însă o
competență proprie în investigarea acestor infracțiuni, care sunt date în
competența de soluționare a parchetelor de pe lângă judecătorii.
În situația particulară în care autori ai acestor
infracțiuni au fost persoane cu o calitate specială, dintre cele care să atragă
competența Parchetului General, procurorii s-au sesizat din oficiu și au
demarat anchete, conform propriilor atribuții. Astfel, doar în cursul anului
2024 au fost constituite mai multe dosare penale în care se efectuează
cercetări față de persoane având calitatea de parlamentar sau europarlamentar.
Se constată însă că există în continuare zone din țară
în care unitățile de parchet nu au primit în cursul acestui an nicio sesizare
sau maxim una în baza OUG 31/2002, care să provină de la o autoritate sau
instituție cu atribuții în monitorizarea și combaterea comportamentelor
incitatoare la ură sau discriminare, ca exemplu în zona de competență a P.C.A.
Bacău, Constanța, Galați, la Iași, Oradea sau Suceava.
În al doilea de rând, în lumina evenimentelor recente
și a manifestării tot mai exacerbate în mediul online a unor comportamente
ilegale, constând în îndemnarea publicului la săvârșirea de infracțiuni sau
incitarea la violenţă și discriminare împotriva unor persoane, se constată
necesitatea urgentă de adaptare a legislației existente, pentru a corespunde
realităților faptice și noilor forme de manifestare a acestor infracțiuni.
Din această perspectivă, Parchetul General a solicitat
crearea unui grup de lucru, din care să facă parte reprezentanți ai
instituțiilor din sistemul judiciar și MAI, cu scopul de a promova cât mai
rapid mai multe modificări legislative, care să ofere organelor de urmărire
penală instrumente actualizate și apte de a combate eficient fenomenul. Cu
concursul direct al Ministerului Justiției, o primă întâlnire a acestui grup de
lucru a avut loc în data de 18 decembrie.
În cadrul acestui demers, Parchetul General a formulat
mai multe propuneri de modificare a legislației incidente.
- O primă problemă identificată o reprezintă faptul că
anumite prevederi legale sunt de strictă interpretare și limitează drastic
situațiile pentru care poate interveni tragerea la răspundere penală a celor
care se fac vinovați de săvârșirea acestor infracțiuni.
Cu titlu de exemplu, O.U.G. nr. 31/2002 incriminează
fapta persoanei care promovează, în public, cultul persoanelor vinovate de
săvârșirea unor infracțiuni de genocid, contra umanității și de crime de
război. Din această perspectivă, infracțiunea menționată are ca premisă
existența unei hotărâri de condamnare prin care să se fi stabilit anterior
vinovăția persoanelor al căror cult este în prezent promovat.
Or, aceste condiții prevăzute de norma de incriminare
limitează semnificativ sfera persoanelor a căror apologie în discursul public
poate întruni elementele constitutive ale unei infracțiuni, de cele mai multe
ori simplele referințe generale la personaje istorice care nu au suferit astfel
de condamnări penale neîntrunind condițiile prevăzute de textul
incriminator.
De aceea, Parchetul General propune amendarea textului
de lege, prin incriminarea faptei de a promova, în public, cultul persoanelor
care au făcut parte din conducerea unei organizații fasciste, legionare,
rasiste sau xenofobe, independent de existența unei hotărâri de condamnare față
de acea persoană, modificare care ar fi aptă să acopere toate situațiile de
acest tip pe care le constatăm azi în mediul public.
- De asemenea, conduite publice nocive, cu un conținut
vădit jignitor sau defăimător, ori anumite acte de amenințare implicită, nu
îmbracă în prezent forma ilicitului penal, neregăsindu-se între modalitățile
alternative de săvârșirea ale unor infracțiuni precum ultrajul.
De aceea, Parchetul General propune anumite modificări
legislative care să permită tragerea la răspundere penală inclusiv a acelor
situații în care nu sunt proferate ameninţări exprese la adresa unei persoane,
dar prin forma de manifestare, imaginile postate, recuzita folosită, ele
reprezintă forme de amenințare implicită, dar cu un puternic efect intimidant.
- Totodată, prevederea unor limite de pedeapsă reduse
pentru aceste infracțiuni nu permite utilizarea unor metode speciale de
cercetare, aspect apt să afecteze negativ demersul investigativ în astfel de
cauze, și nici luarea unor măsuri preventive mai severe, în funcție de
gravitatea faptei. Ca exemplu, infracțiunea de tulburare a ordinii și liniștii
publice este sancționată cu o pedeapsă maximă de 2 ani sau amendă, iar
infracțiuni ca instigarea publică sau incitarea la ură sau discriminare cu o
pedeapsă maximă de 3 ani sau amendă. În mod similar, e cazul infracțiunilor
prevăzute în OUG nr.31/2002.
De aceea, Parchetul General propune creșterea
limitelor maxime de pedeapsă pentru aceste infracțiuni, demers care ar oferi
organelor de urmărire penală posibilitatea utilizării unui spectru mai larg de
metode de cercetare și ar avea, în același timp, un efect descurajant mult mai
pronunțat.
- Se constată totodată o deficiență majoră în faptul
că anumite comportamente ilegale, cum este discursul instigator la ură, sunt
sancționate deopotrivă atât ca și contravenţie, cât şi ca infracțiune.
Problematica care derivă din această situație o
constituie riscul incidenței principiului ne bis in idem, astfel cum este
interpretat în jurisprudența C.E.D.O., în sensul că, odată aplicată o sancțiune
contravențională, rămasă definitivă, aceasta are semnificația unei acuzații în
materie penală, putând fi un impediment la punerea în mișcare a acțiunii penale
și dispunerea unei soluții de condamnare pentru aceeași faptă ca și
infracțiune.
Există astfel riscul ca în majoritatea situațiilor de
acest tip dispozițiile penale să rămână fără aplicare, întrucât fapta care a
determinat sancțiunea mai ușoară, respectiv contravenția, a fost soluționată
anterior cauzei penale. Făptuitorul are interes să accelereze procedura
administrativă și să tergiverseze procedura penală. Or, scopul contravenției nu
poate fi exonerarea de răspundere penală pentru săvârșirea unei infracțiuni.
În acest sens, Parchetul General a propus o serie de
modificări ale Ordonanței de Guvern nr. 137/2000 privind prevenirea şi
sancţionarea formelor de discriminare. Acestea vizează situația când persoana
împuternicită să aplice sancţiunea contravențională apreciază că fapta a fost
săvârşită în astfel de condiţii încât, constituie infracţiune, moment în care
are obligația de a sesiza imediat organele de urmărire penală competente, fără
a aplica sancțiunea contravențională.
Prescripţia aplicării sancţiunii contravenționale nu
va curge pe tot timpul în care cauza s-a aflat în faţa de urmărire penală ori
în faţa instanţei de judecată.
Nu în ultimul rând, încă din cursul lunii iulie a
acestui an, la nivelul Parchetului General s-a constituit un Grupul de lucru
pentru implementarea unei proceduri unitare de cooperare cu A.N.C.O.M., care să
permită unităților de parchet transmiterea în timp real, printr-un canal de
comunicare directă a tuturor solicitărilor de eliminare a conținutului ilegal
din mediul online, precum și identificarea tuturor categoriilor de conținut
ilegal care pot face obiectul unei astfel de măsuri.
Parchetul General asigură pe această cale, pe toți
cetățenii, că acțiunile pe linia combaterii violenței în mediul online și a
tragerii la răspundere penală a persoanelor care incită la acte de violență sau
la săvârșirea unor infracțiuni vor continua în perioada următoare, la nivelul
unităților de parchet din întreaga țară fiind demarate mai multe anchete având
acest obiect.
De asemenea, Parchetul General va asigura și pe viitor
comunicarea la timp către spațiul public a tuturor demersurilor pe care le
întreprinde în limita competențelor ce i-au fost atribuite”[2].
ROMÂNI, NU STAȚI ÎN CASE!
---------------------------------------
[1]
https://www.mpublic.ro/ro/content/c_19-12-2024-15-12
[2]
https://www.mpublic.ro/ro/content/c_19-12-2024-15-12?fbclid=IwY2xjawHkuMlleHRuA2FlbQIxMAABHWE9P5qEM8-ar0CpMEJCuAtiYQjKw2ZXWSiEheAr_JFzN09RjQ3B8eW6ug_aem_a48wI7WqbRdxzVlrsMHtBQ