Vocea
electoratului (2)
General
Br. (r) Aurel I. Rogojan
06
Noiembrie 2024
Generalul Ciucă - meteoritul din politica românescă
Potrivit
„Europa Liberă România”, armata de generali ai României avea, la 31 martie
2022, un efectiv de 1.300 generali,
incluzând Ministerul Afacerilor Interne
(Jandarmeria, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Inspectoratul
Poliției de Frontieră și Inspectoratul General al Poliției) serviciile de informații, Serviciul de
Protecție și Pază, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Administrația
Națională a Penitenciarelor.
Din această mare armată de generali, România are în
anul 2024 - pe modelul sud-american de mult revolut- un candidat la
președinție.
Contextul geopolitic creat de proximitatea războiului
din Ucraina i-au adus pe unii generali în prim planul comunicării publice,
postul de televiziune Antena 3 CNN avînd deja un grup militar de analiză și comunicare format din generali
în rezervă, al cărui loc mai potrivit ar fi fost televiziunea publică. De ce nu
este așa, ci altfel, poate vom avea o altă ocazie de reflecție și analiză.
Cu trei luni înainte de declanșarea operațiunii
militare speciale a Federației Ruse în Ucraina, după două guvernări liberale
catastrofale, cu niște prim miniștri siniștri - numiți de Klaus W. Iohanis parcă în disprețul țării al
cărui președinte este - generalul Nicolae Ciucă, fost ministru al apărării
naționale, iar anterior șef al Statului Major General, este travestit de către
președintele României, în președinte al Partidului Național Liberal și Prim
Ministru al Guvernului. Era peste evidențe că această mișcare politică a fost
dictată de nevoia imperioasă a Marelui Partener Strategic de a avea în România
un guvern sub autoritatea unui general de carieră și nu a unor figuranți prost distribuiți în
roluri.
Nu comentăm aici prestația generalului Ciucă ca prim
ministru, ci deplângem constrângerea la care a fost supus pentru a se dezonora pe sine și trimite în derizoriu
angajamentul luat la trecerea în rezervă,
că sub nici o formă nu se va mai implica în politică. Schimbarea
ulterioară de atitudine este jalnic motivată: „am luat rugămintea președintelui
ca ordin”. Putea să ne spună adevărul, întreg adevărul, căci în înțelepciunea și toleranța proverbiale,
caracteristice poporului român, acesta l-ar fi înțeles.
A toate știutorul H.D. Hartman, care doar aparent ar
vorbi înainte de a gândi profund și bine cumpănit, ne făcea destăinuirea
faptului că ar fi lecturat cu mai mulți
ani în urmă dosarul (n.n. de prezidențiabil ?!) al maiorului Nicolae Ciucă de la „Defense
Intelligence Agency”- D.I.A. Decalogul spionajului militar special al
Pentagonului este extrem de sever, el fiind Alfa și Omega în toate țările lumii
din imperiul bazelor militare americane. Deci, Ciucă al nostru ?!
Un recurs la istorie absolut necesar este cazul generalului Ion Antonescu, Conducătorul
Statului Român, din 5 septembrie 1940 până la 23 august 1944. Când s-au
dactilografiat însemnările zilnice ale lui Carol al II-lea pentru editură și
anterior, în secret numai pentru uzul lui Nicolae Ceaușescu, filele ultimelor
sale zile ca rege nu sunt edificatoare în privința împrejurărilor externe care
i-au impus predarea întregii puteri generalului Antonescu, cu care se afla în
cele mai proaste relații, acesta aflîndu-se cu domiciulul forțat la mănăstirea
Bistrița din județul Vâlcea.
Generalul Antonescu era filoenglez, cu stagiatură de
atașat militar în Anglia, Franța și Belgia. În contextul dezmembrării
teritoriale a României Mari, Anglia și Franța s-au comportat ca și cum
Ungaria ar fi fost o victimă a
Trianonului. Timpul istoric care să facă parte dreaptă și lui Antonescu
întârzie nefiresc, dar conjucturile care l-au propulsat la putere, par a se
repeta.
Este Nicolae Ciucă omul potrivit ca președinte al
României în perspectiva avalanșei de evenimente estimate pe termen mediu (5-10
ani)? Este nevoie de un președinte militar pentru vremuri în care sunt necesare
soluții diplomatice pentru o reașezare pașnică a ordinii distruse de numeroase
acte de nesăbuită și inutilă violență militară, prin care excepționalismul unei unice puteri nu poate
fi o soluție globală pentru întreaga omenire ?
Ce forță politică stă în spatele generalului Ciucă ?
Liberalismul este mort istoricește, iar ai noștri liberali sunt într-o
permamentă confuzie identitară. Regretatul Dan Amedeo Lăzărescu a spus-o franc:
„Domnilor, ați rămas în viziunea jumătății secolului al XIX-lea. Partidele
liberale sunt cele mai nereformate , deci retrograde din Europa…”
În România, doctrinele și științele politice se predau
de discipolii fostei academii a Partidului Comunist, așa că nu trebuie să ne
mirăm că pe orbitele Partidului Social
Democrat gravitează socialist-liberali, neomarxiști useriști,
național-comuniști travestiți într-o dreaptă naționalist-radicală , ori
neoconservatori liber migratori.
Electorul român va fi vreodată și de cineva convins că
generalul Nicolae Ciucă, printr-un accident al istoriei ajuns președinte, va
avea un spate politic cu care să securizeze cei 3 149,9 km ai frontierelor
României , în condițiile în care după ritmul și intensitatea înarmărilor
întregii Europe nimic bun nu dă de veste ?
Nicolae Ciucă nu este ceea ce încearcă echipa sa de
campanie să i convingă pe naivi. Cine este și ce poate Nicolae Ciucă ne-a
demonstrat el însuși, înainte de a deveni un surogat mediatic, iar camaradul și
cândva superiorul său, generalul Eugen
Bădălan a sintetizat și concluzionat în puține, convingătoare și elegante
cuvinte: „Este creația lui Iohannis. Nu știe ce face în politică! Nu mă feresc
să spun că este creația lui Klaus Iohannis și odată cu încheierea mandatului de
președinte al lui Iohannis, Ciucă va fi dat afară de liberali. Este foarte clar
că nu știe ce face în politică! Generalii trebuie să conducă lupte, nu state.
Statele conduse de generali devin dictaturi.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu