Fatima 13 mai 2017-100 de ani de la
prima apariție
Poporul Fiului meu trebuie să reia rugăciunea către Arhanghelul Mihail,
apărătorul Bisericii Fiului meu.
Cererea mea de la Fatima nu a fost
îndeplinită…
Copii ai Inimii mele imaculate, ca
Mamă vă cer să vă consfințiți Inimilor noastre sfinte, o consacrare personală
precum și pentru întreaga lume.
Revărs haruri abundente pentru cei
care îndeplinesc cererea mea în această zi. (Mesajul Sfintei Fecioare Maria
către Luz de María din 13 mai 2016)
Sursa: https://revelatiialecerului.wordpress.com/2016/05/13/cererea-mea-de-la-fatima-nu-a-fost-indeplinita/
Apa cea vie
Sf. Ignatie Briancianinov
Închinătorii
cei adevăraţi se vor închina Tatălui în Duh şi Adevăr: că Tatăl acest fel caută
să fie cei ce se închină Lui (Ioan 4, 23).
Iubiţi
fraţi! Am auzit acum în Evanghelie că adevăraţii slujitori ai Dumnezeului Celui
adevărat se închină Lui în Duh şi Adevăr; că Dumnezeu caută, adică doreşte să
aibă asemenea închinători. Dacă Dumnezeu doreşte să aibă asemenea închinători,
înseamnă, bineînţeles, că El primeşte numai asemenea închinători şi slujitori,
că numai asemenea închinători şi slujitori îi plac. Învăţătura aceasta ne-a
vestit-o însuşi Fiul lui Dumnezeu. Să credem învăţăturii lui Hristos! Să primim
cu toată dragostea atotsfânta învăţătură a lui Hristos! Iar pentru a urma Lui
în amănunţime, să cercetăm ce înseamnă a te închina lui Dumnezeu Tatăl cu Duhul
şi cu Adevărul.
Adevărul
este Domnul nostru Iisus Hristos, precum a dat El mărturie despre Sine: Eu sunt
calea şi adevărul şi viaţa (Ioan 14, 6). Adevărul este Cuvântul lui Dumnezeu:
Cuvântul Tău este adevărul (Ioan 17, 17). Acest Cuvânt era mai înainte de veci
în Dumnezeu, a fost rostit de Dumnezeu şi către Dumnezeu; acest Cuvânt este
Dumnezeu: acest Cuvânt este Făcătorul tuturor, văzutelor şi nevăzutelor (Ioan
l, l, 3; Col. l, 16).
Acest Cuvânt trup S-a făcut şi S-a sălăşluit întru noi,
şi am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia Născut din Tatăl, plin de har şi de
adevăr (Ioan l, 14). Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată, ci Cuvântul lui
Dumnezeu, Fiul Cel unul-născut, Care este în sânul Tatălui, Acela a mărturisit
(Ioan l, 18). Fiul lui Dumnezeu, Cuvântul lui Dumnezeu, L-a mărturisit înaintea
oamenilor, L-a arătat pe deplin oamenilor pe Dumnezeu: Fiul lui Dumnezeu le-a
arătat oamenilor adevărul la care ei singuri nu puteau ajunge, mărturisind şi
întărind în chip de netăgăduit adevărul prin prea îmbelşugata dare a harului
dumnezeiesc. Din plinătatea Lui noi toţi am luat, şi har peste har: că Legea
prin Moise s-a dat, iar harul şi adevărul prin Iisus Hristos s-au făcut (Ioan
l, 16-17). Asta înseamnă: Iisus Hristos nu a adus vreo înţelegere mai mult sau
mai puţin amănunţită şi limpede a harului şi adevărului, ci însuşi harul,
însuşi adevărul au fost date oamenilor, sădite în oameni fiinţial. Am fost
făcuţi părtaşi dumnezeieştii firi (II Petru l, 4).
Adevărul are
Duhul său propriu. Acest Duh este numit Duhul Adevărului (Ioan 15, 26 şi 16,
13). El este Duhul, Care de la Tatăl purcede (Ioan 15, 26). El este Duhul Sfânt
al lui Dumnezeu (Ioan 14, 26). El este Duhul Fiului (Galateni 4, 6), întrucât
alcătuieşte împreună cu Tatăl şi cu Fiul o singură şi nedespărţită Fiinţă
dumnezeiască. Primirea Adevărului este totodată şi primire a Sfântului Duh:
fiindcă Adevărul Cel atotsfânt vesteşte despre Sine că El va trimite pe Sfântul
Duh de la Tatăl ucenicilor Săi. Este firesc ca Sfântul Duh al Adevărului să
adăsteze acolo unde lucrează Sfântul Adevăr şi să pecetluiască lucrările lui.
Deopotrivă, unde lucrează Sfântul Duh se află arătarea preaîmbelşugată a
Adevărului, precum şi Domnul le-a grăit ucenicilor Săi: Iar când va veni Acela,
Duhul adevărului, vă va povăţui pe voi la tot adevărul (Ioan 16, 13).
Înfăţişând minunata legătură dintre Cuvântul dumnezeiesc şi Duhul Cel
dumnezeiesc, Domnul a zis despre Duhul: Acela pe Mine Mă va slăvi, că dintr-al
Meu va lua şi va vesti vouă. Toate câte are Tatăl, ale Mele sunt (Ioan 16,
14-15). Duhul vesteşte şi arată oamenilor pe Fiul Cel de o fiinţă cu El –
Duhul, Care este atras de oameni prin credinţa acestora în Fiul Cel de o fiinţă
cu Duhul. Pe adevăratul creştin, Sfântul Duh îl zideşte duhovniceşte şi îl
schimbă la faţă întru sălaş al lui Dumnezeu (Efeseni 2, 22); El zugrăveşte şi
sălăşluieşte pe Hristos în omul cel lăuntric (Efeseni 3, 16-17). El aduce
oamenilor înfierea de către Dumnezeu, făcându-i asemănători cu Hristos,
sălăşluind în ei însuşirile lui Hristos (Ioan 14, 6). Oamenii înfiaţi de
Dumnezeu se roagă Lui ca unui Tată, fiindcă Duhul Sfânt mărturiseşte, în chip
cu totul învederat şi simţit, duhului omului înnoit de El (Romani 8, 16) despre
unirea acestui om cu Dumnezeu, despre înfierea lui de către Dumnezeu. Întrucât
sunteţi fii, spune Apostolul, a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Său în inimile
voastre, care strigă: Avva Părinte! (Galateni 4, 6). Acest fel de închinători
sunt recunoscuţi drept adevăraţi închinători ai lui Dumnezeu! Pe închinătorii
de acest fel, care se închină lui Dumnezeu în Duh şi Adevăr, îi caută şi îi
primeşte Dumnezeu. În afara adevăratului creştinism nu este nici cunoştinţă de
Dumnezeu, nici slujire lui Dumnezeu.
Nimeni nu
vine la Tatăl, fără numai prin Mine (Ioan 14, 6), a grăit Domnul. Pentru cel
care nu crede în Domnul Iisus Hristos nu este Dumnezeu: Tot cel ce tăgăduieşte
pe Fiul, nici pe Tatăl nu-L are (I Ioan 2, 23), cel ce nu crede în Fiul nu va
vedea viaţă, ci mânia lui Dumnezeu va rămâne peste el (Ioan 3, 36). Nu este cu
putinţă să ne apropiem de Dumnezeu, nu este cu putinţă să intrăm în vreo
împărtăşire cu Dumnezeu altfel decât prin mijlocirea Domnului nostru Iisus
Hristos, singurul mijlocitor, singurul mijloc de împărtăşire între Dumnezeu şi
oameni! Nu este adevărată cunoaştere a Domnului Iisus Hristos fără mijlocirea
Sfântului Duh! Nimeni nu poate numi pe Domnul Iisus, a zis Apostolul, fără
numai întru Duhul Sfânt (I Cor. 12, 3). De n-are cineva Duhul lui Hristos,
acela nu este al Lui (Romani 8, 9). În afara creştinismului nu e virtute
vrednică de Cer! „Binele”, a zis Preacuviosul Marcu Ascetul, „nu poate fi nici
crezut, nici lucrat, fără numai în Hristos Iisus şi în Sfântul Duh” Nevrednice
sunt de Dumnezeu faptele bune cele după firea omenească, ce vin din firea
noastră căzută, în care binele este amestecat cu răul, în care binele în cea
mai mare parte de abia se bagă de seamă din pricina mulţimii răului. Firea
căzută este în stare cu precădere de rău, precum a dat mărturie Dumnezeu
însuşi: Se pleacă cugetul omului cu osârdie spre cele rele din tinereţile lui
(Fac. 8, 21). Voi, răi fiind, ştiţi să daţi daruri bune fiilor voştri (Luca 11,
13). Atâta preţ are în faţa Evangheliei şi a lui Dumnezeu bunătatea firească a
omului şi faptele ce izvorăsc din ea! În deşert proslăveşte firea căzută
faptele sale bune mari şi răsunătoare! Această laudă de sine este mărturie a
unei orbiri înfricoşătoare! Această laudă de sine este dare în vileag fără voie
a însuşirilor răsunătoarelor fapte bune omeneşti, insuflate şi hrănite de slava
deşartă. Răul miros al trufiei, pe care îl răspândesc aceste morminte văruite,
este urât de Domnul: Lui îi este pe plac tămâia smereniei.
Din această
pricină, Domnul a poruncit lepădarea de firea căzută omenirii căzute şi oarbe,
care nu îşi dă seama de amara sa cădere, ci, dimpotrivă, vede în ea un triumf
măreţ, care caută să sporească acest triumf. Pentru mântuire este neapărat
trebuincioasă lepădarea de păcat! Însă, păcatul ni s-a împropriat până
într-atât că ne-a intrat în fire, în însuşi sufletul nostru. Pentru lepădarea
de păcat s-a făcut neapărat trebuincioasă lepădarea de firea căzută, lepădarea
de suflet (Matei 10, 39), lepădarea nu numai de faptele rele cele văzute, ci şi
de faptele bune, multcinstite şi proslăvite de către lume, ale omului celui
vechi; este neapărată nevoie să ne schimbăm felul de a gândi cu mintea lui
Hristos, iar lucrarea după imboldul simţurilor şi după îndreptarul cugetării
trupeşti s-o înlocuim cu plinirea plină de osârdie a poruncilor lui Hristos. De
veţi rămâne în cuvântul Meu, a zis Domnul, cu adevărat ucenici ai Mei sunteţi;
şi veţi cunoaşte adevărul, şi adevărul vă va slobozi pe voi (Ioan 8, 31-32).
Minunate şi adânci cuvinte! Învăţătura pe care o desprindem din ele în chip
nemijlocit este că păcatul îl ţine pe om în robia sa numai şi numai prin
mijlocirea vederilor rătăcite şi mincinoase. Este deopotrivă de limpede faptul
că pierzătoarea rătăcire a acestor vederi stă tocmai în recunoaşterea drept
bine a ceea ce nu este de fapt bine şi în nerecunoaşterea drept rău a ceea ce
este de fapt rău ucigător.
Cel ce este
de la Dumnezeu, graiurile lui Dumnezeu ascultă (Ioan 8, 47), a grăit Domnul.
Fraţilor! Să ne smerim înaintea Domnului Dumnezeului nostru! Să arătăm – aşa
cum n-au făcut-o iudeii împietriţi, care au lepădat pe Domnul şi, totodată,
învăţătura Lui – supunere faţă de Domnul, plecându-ne atotsfintei şi
mântuitoarei Lui învăţături! Să lepădăm felul de a gândi pe care ni-l aduc
firea căzută şi lumea vrăjmaşă lui Dumnezeu! Să ne însuşim felul de a gândi cu
care ne îmbie Domnul în Sfânta Sa Evanghelie! Să urmăm Adevărului, şi vom
moşteni Adevărul. Adevărul slobozeşte mintea omenească din lanţurile nevăzute
ale rătăcirii, în care l-a ferecat păcatul. Şi nu numai atât: atotputernicul
Adevăr, aducând libertate duhovnicească minţii, o scoate – după ce a înnoit-o
şi înviat-o cu viaţă de Sus – pe calea poruncilor lui Hristos, şi calea
nedreptăţii se depărtează de la ea (Ps. 118, 29). Sufletul înviat de Adevăr
cântă împreună cu Prorocul cel de Dumnezeu insuflat: Pe calea poruncilor Tale
am alergat, când ai desfătat inima mea. Lege pune mie, Doamne, în calea
îndreptărilor Tale, şi o voi căuta pe dânsa totdeauna, înţelepţeşte-mă şi voi
căuta legea Ta, şi o voi păzi pe ea cu toată inima mea (Ps. 118, 32-34). Un
asemenea suflet se face negreşit părtaş al Sfântului Duh, Care nu poate să nu
adaste acolo unde adastă şi stăpâneşte Adevărul dumnezeiesc, Care în sfatul Său
cel de taină cu Atotsfântul Adevăr vesteşte despre Sine astfel: Părtaş sunt Eu
tuturor celor ce se tem de Tine (Ps. 118, 63).
Atâta vreme
cât rămâne în firea sa căzută, omul rămâne cufundat în bezna celei mai adânci
neştiinţe: el nu ştie cum trebuie să se roage şi nu ştie pentru ce trebuie să
se roage (Romani 8, 26), nu e în stare să slujească lui Dumnezeu. Numai
credinţa în Hristos aduce cunoaşterea adevărului; credinţa, vădită prin
plinirea poruncilor lui Hristos, atrage în inima credinciosului harul Sfântului
Duh, precum a zis Prorocul cel de Dumnezeu insuflat: Gura mea am deschis şi am
tras Duh, că de poruncile Tale am dorit (Ps. 118, 131). Numai adevăratul
creştin, creştinul cu credinţa şi cu faptele, poate fi adevărat închinător al
lui Dumnezeu, care se închină şi slujeşte lui Dumnezeu, ca unui Tată, în Duh şi
Adevăr. Amin.
RESPIRATIA SUFLETULUI
- Sfantul Ioan din Kronstadt
Rugaciunea
este materia pe care o respira sufletul, precum vazduhul este materia cea
fireasca pe care o respira trupul. Noi respiram prin Duhul Sfânt. Fara Duhul
Sfânt nu poti spune din toata inima nici macar un cuvânt al rugaciunii.
Rugându-te stai de vorba cu Domnul fata catre fata, si daca ai gura inimii
deschisa prin credinta si prin dragoste e ca si cum ai trage atunci din El
bunatatile duhovnicesti ale Duhului Sfânt pe care le-ai cerut.
Sfantul Ioan
din Kronstadt, In lumea rugaciunii, traducere de Adrian si Xenia
Tanasescu-Vlas, Ed. Sophia, Bucuresti, 2003, p. 23.
Sursa: CARTEA CRESTINA ORTODOXA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu