Vocea
electoratului (5)
General
Br. (r) Aurel I. Rogojan
17
Noiembrie 2024
George Simion - prezidențiabilul din jobenul unui magician ?
Traiectoria politică a candidatului George-Nicolae
Simion poate deveni un interesant studiu de caz arta creării și manipulării
opiniilor politice în scopuri electorale diversioniste cu impact geopolitic.
Naționalist declarat prin numeroase provocări
propagandistice, adeseori la limita legii, tânărul George Simion este
înregimentat, de vreo două decenii, mișcării agitatorilor pretinși patrioți,
care se pretind dedicați sacrificiului suprem pentru reîntregirea neamului.
Ca lider al grupării „Noii golani”, s-a revendicat
continuatorul mișcărilor de stradă din anul 1990 și, în anul 2006, a lansat
sloganul „Basarabia este România”. Sloganul a fost inspirat de numeroasele
modele, gen „Catalonia not Spain”, „Vasconia not Spain”, „Corsica is not France”, „Scotland is not
England”, „Erdely maghyar föld”și încă cel puțin o duzină de astfel de rezumate
ale istoriei în sloganuri paralele Actului Final al Conferinței pentru
Securitate în Europa semnat la 1 august 1975 la Helsinki, de către 35 de state,
inclusiv cele două mari puteri ( S.U.A. și U.R.S.S) și Canada, toate țările
Europei, mai puțin Albania și Principatul Andora.
Împânzirea României cu lozinca „Basarabia este
România” nu poate fi semnificația
vreunui patriotism autentic, cât mai cu seamă a patriotismului infantil,
provocator și generator de puseuri
naționalist-radicale , foarte fragil delimitate de extremismul violent.
Militantismul de peste două decenii demonstrat de
George Simion nu este decât o altă fațetă a militantismului lui Corneliu Vadim
Tudor sau Gheorghe Funar, ori al unora dintre liderii Vetrei Românești, care și
ei au căzut în capcanele inamicilor istorici ai românilor , servindu-le
argumente pentru etichetarea și punerea la colț a României.
Consecința lipsei de prudență și a vigilenței politice
a fost infiltrarea și manipularea mișcărilor româniste de către panslaviști,
neorevizioniști, sioniști și de de lichele politice mercantile. Unde și ce mai
sunt astăzi „Vatra Românească”, „Partidul Unității Națiunii Române” ? Cum
a renăscut și a dispărut „Partidul Național Român” ? Ce a însemnat și mai înseamnă perindarea lui
Virgil Măgureanu și a generalului Mircia Chelaru (senator A.U.R.) prin culisele
partidelor de factură național-românească ?
Adevărul, deși evident, este greu de rostit.
Avântul protestatar (oare necugetat?!) al lui George Simion, între turul 1 și turul 2 al alegerilor prezidențiale din
Republica Moldova, în anul 2016, este
justificat suspect de a fi avut oarecare
greutate în înclinarea balanței în favoarea contracandidatului Partidului
Acțiune și Solidaritate, Maia Sandu.
Vehemența clamării la București a
unionismului de către mișcarea Platforma Unionistă Acţiunea 2012, amplificată
și valorizată de propaganda Moscovei a
mobilizat antiunioniștii moldoveni să-l voteze pe Igor Dodon.
Cum tânărul Simion nu avea erudiția lui Corneliu Vadim Tudor și nici nivelul
intelectual sau experiența politică a predecesorilor săi ideologici, și-a
câștigat notorietatea și susținerea pe calea
protestelor seci de idei, rezumate la sloganuri provocatoare și copios
asezonate cu acute de violență politică. Procentul electoratului reprezentat de
acest tip de comportament i-a adus o susțiere de 9%, aproape dublu față de
necesarul pragului parlamentar. În primă și ultimă instanță, Parlamentul este
oglinda alegătorilor.
Nu este mai puțin adevărat că, după modelul Fundației
România Mare, fondatorii Alianței pentru Unirea Românilor au publicat o listă
de personalități de prestigiu a căror
operă ar constitui suportul doctrinar al noii formațiuni politice, dar care
ulterior nu s-au făcut cu nimic remarcați. Să fi fost lista doar o
înșelăciune?!
Activitatea parlamentară a liderilor A.U.R. nu a
răspuns, în măsura așteptărilor, dezideratelor titulaturii partidului, dar a
excelat printr-un comportament atipic, cu accente de huliganism, menit a
conferi notorietate orice preț, a ostoi dezmăgirile unor segmente ale populației dar, mai ales, pentru a da
satisfacție clanurilor susținătoare,
aliniate în spatele mișcării, cu unicul
scop al extracției de cât mai mult profit din afacerea politică.
Paradoxal, sau dimpotrivă, bine anticipat și impecabil
pus în operă, vocile radicale ale unor parlametari A.U.R. au fost temerare și
consecvente în rostirea unor adevăruri prin care s-au devoalat secrete murdare
ale puterii, s-a demonstrat impotența politică a guvernaților, ori s-au adus în
lumina adevărului realități dureroase ale României profunde, eclipsate de
informarea și propaganda oficiale. Volens, nolens, nu se poate spune că,
înafara vocilor A.U.R., alte grupuri parlamentare ar fi militat pentru apărarea
identității statal-naționale a României,
suveranitatea deciziilor guvernamentale și demnitate în politica
externă.
Dar, în același timp, prestațiile politice personale
al liderului A.U.R. au generat permanente controverse, au iscat scandaluri și
generat acuze, unele dintre cele mai grave. Unele lucruri vin din istoricul
partidului, altele din conexiuni, mai mult ori mai puțin personale, în direcții
geopolitice cu real potențial de pericol pentru securitatea națională a
României.
Structurile de securitate ale două state cu care
România pare a avea relații privilegiate, Ucraina și Republica Moldova, l-au pus pe George Simion pe lista
persoanelor indezirabile. Motivul vehiculat pe surse (n.n. de fost nivel
guvernamental) : folosirea teritoriului lor pentru contacte cu persoane
suspecte a fi agenți ai Federației Ruse.
Opinia publică din România nu poate să nu fie îngrijorată de faptul că un
parlamentar român, lider al unui partid confortabil plasat în intențiile de
vot, are o asemenea problemă.
Într-un răspuns pentru „Europa Liberă”, Serviciul
Român de Informații a transmis că „activităţile de cooperare ale SRI cu
servicii de informații din alte state sunt încadrate în categoria secretelor de
stat și pot fi comunicate (doar) beneficiarilor legali”. Un răspuns asemănător
a venit și din partea Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova,
întrebat tot de Europa Liberă care au fost motivele pentru care autoritățile
din R. Moldova au decis să-i interzică lui George Simion intrarea pe teritoriul
său. „Comunicarea datelor şi a informațiilor care constituie motivele deciziei
privind declararea străinului persoană indezirabilă se poate face, pentru
rațiuni de securitate națională, numai în condițiile stabilite şi numai către
destinatarii prevăzuți în mod expres de actele normative care reglementează
regimul activităților referitoare la securitatea națională şi la protejarea
secretului de stat”.
Rolul social-media în creșterea suportului A.U.R.
(n.n. dar și estomparea sincopelor sale) a fost recunoscut de deputatul Antonio
Andrușceac, cu prilejul unui interviu televizat, dar strădaniile reporterului
de a obține vreun detaliu privind
finanțarea și administrarea platformei n-au dat vreun rezultat.
Pe măsură ce se apropie data alegerilor, observând
nerușinata manipulare a sondajelor de opinie, platformele social-media vor
înlocui confruntarea democratică a candidaților, lăsând loc așa ziselor
surprize. Altfel, nu se vor găsi explicații ale derapajelor metodelor
științifice de cercetare sociologică și ale deontologiei analiștilor șefi ai
institutelor de sondare care și-au pierdut de multă vreme menirea.
În campania electorală sunt implicate rețele social-media redutabile, dar și manopere gen „Oxford Analitica”, în măsură să
activeze un potențial electoral indecis, frustrat ori scârbit de politica
partidelor eșuate. Rămâne de văzut și dacă magicianul trolilor v-a scoate din
joben prezidețiabilul surpriză.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu