marți, 1 iulie 2014

hé comme vs-voulez m.o. (I)

 Cătălin Afrasinei

ar fi trebuit să vă măsuraţi forţele cu strămoşii mei
pariu că niciun puşcaş marin
nu ar fi rezistat la o astfel de întrecere
cale de şapte iepe nebune
m. o.
să vă mai spun o istorie scurtă
bunica mea bună dinspre tatăl meu
era disperată că în satul bunicului meu
soţul ei
nu se găsesc atâtea femei
câte putea pulberiza bunicul meu
şi aceasta e povestea
nimeni nu se putea compara cu ţăranii adevăraţi
din satul meu ale căror familii
aveau o medie de 12-13 copii
în afară de cei uitaţi prin războaie
poate doar tuşa anica ale cărei 22 de naşteri
nu au intrat la vremea aceea în cartea recordurilor
şi mai ales pentru că nymphomaniac
ar fi fost considerat atuul unui prostănac
tuşa anica având mai multe aventuri amoroase
decât tuşa parascheva care la nouăzeci de ani şi ceva spunea
,,mă jur că n-aş mai putea iubi acum câţi soldaţi am iubit în tinereţe’’
şi apoi alta e povestea
Fiule
nu ştiu dacă voi fi de acord ca tu să fii preşedintele statelor unite
posibil ca eu să obţin atât de mulţi bani
încât toţi masonii să râdă ca dl. lefter din două loturi
poftim farfurii
poftim un trilirad de lire sterline AUR
MULT PREA PUŢIN FAŢĂ DE CÂT MERIŢI
de aceea MASONERIA A DAT ÎN DAMBLA
nu de tine
şi acum înţeleg că e timpul să mă micşorez
CUM SPUNE BIBLIA nu fiara din cel care se crede
ajuns la capătul răbdării
fiule
în primul rând
într-o lume de ticăloşi
îţi doresc să urmezi mie
adică sfaturilor celor şapte înţelepţi şi lui shakespeare
în faţa căruia profesorii mei de la doftorat
S-AU CAFTIT PÂNĂ-N ZORI
ZI ŞI MOARTE
PÂNĂ-AU FOST POFTIŢI LA JUDECATA DE APOI
cât pe ce s-o refuze
dacă nu aş fi intervenit
io
simplu şi umil
ilustru anonim al tuturor râpilor şi gropilor strămoşeşti
prin care triburile africane ale lui m. o. nu ar fi călcat
nici dacă hitler ar fi aruncat în aer TOATĂ AFRICA
de la eva mitocondrială ŞI EI S-AU TOT CAFTIT
ştiind sigur că într-o zi
io nu voi încăpea în mânuţele lor de cowboy carpatin
care să pătimească toate cele câte au pătimit strămoşii lor decapitaţi
ce spui m-a mai întrebat m.o.
pe vremea aceea nu a mai rămas nici o femeie
care să le aline durerea
CÂT PE CE SĂ ÎNCEAPĂ AL TREILEA RĂZBOI MONDIAL
cu dedicaţie adeverit-u-s-au psalmii
zece milioane vor cădea de-a stânga
o sută de milioane la dreapta ta şi şobolanul
care-ţi va linge mâna nu va fi rege
demonii se va metamorfoza pe drumul lor infinit
un prieten din adolescenţă va tăia păduri cu drujba
până când vor dispărea toţi copacii arămii
şi interpolul nu-i va da de urmă
pentru că tu ai cucerit lumea
fără să ştii fără să vrei fără să te-ntrebi
de ce m.o. vrea să fie prietenul tău
şi tu să nu ştii că-l poţi refuza pe CEL MAI PUTERNIC OM DIN UNIVERS
MAI PUTERNIC DECÂT TOT CEEA CE MIŞUNĂ
ÎN UNIVERSUL OBSERVABIL totuşi INFINIT MAI SLAB
decât subiectul virtual a priori
decât predicatul potenţial aposteriori
pentru care profii mei se caftesc şi acum
cu mai multă îndârjire decât s-ar fi încheiat
al patrulea război mondial din profeţia lui nostradamus
NU A MEA







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu