miercuri, 7 octombrie 2015

Anna Nora Rotaru – Poeme




NEGUSTORUL DE VISURI

Pe malul timpului mă surpă-ncet gândul…
Visul mi se-opreşte pe minutar, răstignit…
S-ajung la capăt de drum, să-mi vină rândul,
Îmi las calul să pască, de-un ciot priponit.

Rândul… c-un ban să-mi cumpăr speranţă…
Treaptă cu treaptă urc, s-ajung pare greu…
Nu mai am nici putere, nici măcar cutezanţă,
Un zid se înaltă-n cale-mi, oprindu-mă mereu.

Nimeni să-mi vină-n ajutor, de mână să mă tragă…
Se-nghesuie, se-mping alţii, cu vlăguite chipuri.
Negustorul cotrobăieşte, să-mi dea din desagă,
Însă mi-i trupu-nţepenit, pe mal între timpuri.

Totul se-mprăstie-n jur, ca o fugace viziune…
Se schimbă decorul, ceaţa-n ochi mi se aşterne…
Degeab-aştept, în ultim ceas poate-o minune,
Mai mult neputinţa m-opreşte, dezolarea mă cerne.

Mă-nghite-aşteptarea şi strunele tăcerii
Îmi cânta sonata timpului-n zadar pierdut…
Uscate visuri pe brazdele-adânci ale uitării,
Scaieţi devin, duşi de vânt… câmpului tribut.

Iar clipe-am să număr, ca pân-acum cele trecute…
Pe-alt negustor să vină, voi aştepta cu-agonie…
Pe malul timpului, cu voci supuse-n gând, tăcute,
Răbdare fac, mai vreau să sper…sperând la nebunie!




ȘOAPTE ȘI LACRIMI

Drum în față, drum în spate
Și-mprejur doar bălării.
Aud clopotul cum bate,
Dinspre sat, peste câmpii.

E-n amurg, e trist, pustiu,
Roșul se topește-n seară.
Mă aștepți, nu cred să viu,
Dorul să ni-l stingem iară.

Câte așteptări au fost…
Câte vorbe dulci deșarte…
Ce acum nu-și mai au rost,
Risipite-n drum, departe…

De atât amar de vreme,
Vântu-a măturat cărarea.
Nimeni n-o să ne mai cheme!
Peste noi căzu-nserarea.

Șoapte dulci de altădată,
Stau-necate în șuvoaie
Și se-amestecă în baltă,
Cu pietriș și cu noroaie.

N-am acum ce să aștept!
Drum deschis îmi stă în față!
Îmi strâng inima în piept
Și-l continui cât am viață.

Privesc cerul roș ca sânge.
Încă nu căzu de seară
Și mă strânge-un nod de-a plânge,
De-o iubire ce-o să moară …







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu