marți, 10 iunie 2014

wehkraft gesetzung

 Catalin Afrasinei

poate că lucrul cel mai impresionant din istoria paideică a lumii
o reprezintă felul în care heidegger bolnav
era adus să – şi ţină seminariile PE TARGĂ
aceasta a fost singura condamnare la moarte a unui geniu
în faţa căruia până şi adolf hitler a dat înapoi
gestapoul făcându-se a nu înţelege
critica nebunească a lui heidegger la paranoia 
lumea mea e foarte aproape de paranoia lui hitler
NIMENI  NU  DĂ  ÎNAPOI
un singur lucru am a-i reproşa lui heidegger
aşezarea articolului nehotărât în faţa lui Dumnezeu
pronunţat si-la-bi-sit de walter biemel
NU-MAI-UN-DUM-NE-ZEU-VA-SAL-VA-LU-MEA
cu mult timp înainte de a deveni doctor honoris causa
uitându-se cu ochii lui covârşitor de albaştri-cenuşii
atât de intens la mine şi la e.
până ce înlemnim de emoţie
până ce eu şi e.
devenim una cu pământul
promiţându-ne a-l urni din loc
până la moarte
atât de entuziaşti
iradiaţi de îmbrăţişarea lui herr walter
singurul cuvânt pe care l-am putut rosti
până să fim dogoriţi de imensa căldură sufletească a lui heidegger
despre care nu s-a scris că a fost cel mai generos om al vremii lui
emoţionaţi la culme refăcând
drumul pe jos al lui holderllin din germania-n franţa
întotdeauna zeii de acasă sunt cei mai frumoşi
nu şi pentru holderllin
nu şi pentru noi
nu şi pentru ai mei
apoi ştiu că a trebuit să ne despărţim ,,drumuri, nu opere’’
de ceea – ce - strânge-laolaltă în albastrul pur al amiezii
eu recitându-i lui e. versurile din holderllin citite la moartea lui heidegger
fiecare plecând atât departe ca şi când am fi murit demult
fiecare vers însoţindu-ne dincolo de mormânt
ne cerem iertare dacă pământul nu l-am putut urni din loc



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu