miercuri, 29 iunie 2016

Buturuga islandeză...









Buturuga islandeză...

Urmare modestului meu eseu despre Bucuria fotbalului, pe exemplul echipei Islandei la Euro, un bun coleg de liceu mi-a amintit un proverb românesc cu Buturuga mică...A adăugat un oarecare compliment, spunând că crede că mi-am greșit profesia ...În calitate de comentator de fotbal-afirmă el- aș fi câștigat mai mulți bani și mi-aș fi satisfăcut și pasiunea vieții...

Aș mânia pe Dumnezeu să spun că mi-aș fi schimbat profesia, care mi-a adus multe satisfacții și mi-a creat un trai decent la pensie...Dar fotbalul, e adevărat, mi-a rămas o pasiune din copilărie când jucam mingea "zi lumină", atât pe maidanul din Grădina Palatului, cât și pe terenul de la spatele școlii Sf. Sava, preluat în perioada post-comunistă de rechinii imobiliari...

Am jucat fotbal organizat la piticii Științei București(mai târziu Sportul Studențesc), în anii de facultate în competiții studențești, iar la primul meu job la o întreprindere de comerț exterior,  jucam în echipa întreprinderii,  în campionatul pe sistemul de comerț exterior...

Am continuat în calitate de chibiț să urmăresc cu atenție campionatul romînesc , fotbalul internațional, mai ales cel în care erau implicate echipa națională , echipele de club românești și echipele străine la care evoluau jucători români...
Topul Bucuriei fotbalului l-am atins la Cupa Mondială din SUA, când România a bătut Columbia cu 3-1 cu un gol de antologie de la tușa terenului al lui Hagi, care a marcat și în victoria contra Argentinei, un gol din pasa lui Ilie Dumitrescu, considerat de experți ca cel mai frumos gol pe contra-atac din istorie...Probabil, erau experți englezi , care au urât echipa Argentinei după acel gol înscris de mâna Domnului" (În fapt, a" mingicarului" Maradona...).   

I-am spus odată soției că atunci când o să mă vadă că nu mai sunt interesat de fotbal înseamnă că nu mai am...mult...

Dar să revenim la " buturuga islandeză",  care a reușit să dărâme ilustrul car englez..." și să aducă echipa minusculei Islande vulcanice, în elita de 8 echipe ale EURO 2016...

După cum probabil ați aflat , istoria meciului s-a scris în primele 20 de minue, când după un penalti transformat de Rooney,  după ce mingea a lovit riscant bara interioară, islandezii au reușit să revină cu două goluri care le-au asigurat această victorie istorică...
Care e secretul Islandei, the ultimate underdog" , cum a a metaforizat-o comentatorul englez TV al meciului? M-am întrebat la ce echipe joacă membrii lotului islandez fotbalul lor de rutină? Am aflat că joacă risipiți la diverse echipe destul de modeste din Europa: cei mai mulți în  Suedia(Molde, Norrköping, Malmö, Hammarby, AIK), Norvegia(Molde, Sandefjord, Bodø/Glimt), Danmarca( Ob și AGF), Germania( Kaiserlautern,Augsburg),  Anglia(Swansea și Charlton),  Italia(Udinese și Cesena), si câte unul în Belgia, Elveția(Basel), Țara Galilor(Cardif), si, " pour la bonne bouche" , Rusia(Krasnodar).
Este un conglomerat foarte eterogen pe care , cred eu, numai un antrenor capabil l-a putut face atât de performant...Antrenori au fost Heimir Hallgrimsson(part-time), împreună cu Lars Lagerback(fost antrenor al Suediei, de unde și-a dat demisia n 2009 după necalificarea Suediei la Cupa Mondială din Africa de Sud)...
Cum v-am spus , Frank Lampard, fostul căpitan al lui Chelsea, a găsit optimea Anglia-Islanda ca ceva ...hilar...Problema e că Anglia a ajuns, după eliminarea în fața Islandei, ținta glumelor pe internet, făcându-se corelații între Brexit și EURO 2016...
"We embarrassed ourselves three of four days ago in the referendum, we've embarrassed ourselves now. It's a really, really sad time to be English," s-a lamentat un fan englez cu numele de Alex la Nisa...
"The beautiful Irony. #England knocked out of #Euro2016 by country not even in the EU! Maybe that's why they pressed the #Brexit button," a glumit un abonat la Twitter...
"Mon dieu! Brexit X2 in a week from hell. Exit Europe, lose AAA rating, lose to Iceland in #Euro2016 utter nightmare! #Brexit2,"  a  ironizat un alt utilizator Twitter francez...
Înfrângerea n fața Islandei este catalogată drept cea mai rușinoasă din istorie, după eliminarea Angliei de echipa de amatori a SUA la Cupa Mondială din 1950...
Glumele s-au proliferat online , cu sugestia inițierii unei petiții pentru...rejucarea meciului(Evident , inspirată de petiția pentru reoganizarea Referendumului Brexit ...)

Nu e de mirare că selecționerul Angliei Roy Hodgson și-a dat demisia la câteva minute după partida de la Nisa...

De la Londra , pân la Nisa
Tot englezu, plânsumi-sa

Ar fi spus marele nostru Poet Național, dacă ar fi fost...englez...

Un mucalit a sugerat că Hodgson ar fi omul potrivit să-l înlocuiască pe PM Cameron, pentru că el ar putea conduce țara...în afara EUROpei...

Care este viitorul apropiat la EURO. Sferturile de finală sunt programate astfel:
·         30 iunie: Polonia - Portugalia (Stade Velodrome, Marseille)
·          1 iulie: Țara Galilor - Belgia (Stade Pierre Mauroy, Lille)
·          2 iulie: Germania - Italia (Stade de Bordeaux)
·          3 iulie: Franța - Islanda (Stade de France, Saint-Denis)

Deci Islanda va întâlni una din favorite și țara gazdă, Franța, duminică seara la Orele 22-România...

Vor mai avea oare puteri jucătorii islandezi să reziste și Franței?

Vom vedea duminică seara(orele 22), în România, luni dimineața la orele 5.00 am în Melbourne...

Au revoir!

(JG)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu