luni, 3 octombrie 2016

Atâta te-am visat... Robert Desnos





Atâta te-am visat...
Robert Desnos
Traducere din franceză de Ana Trestieni



Atâta te-am visat c-ai devenit ireală.
Mai e oare timp s-ating acest trup palpitând de viaţă
şi să sărut pe această gură naşterea
glasului care mi-e drag ?
Atâta te-am visat încât braţele mele obişnuite
atunci când strâng cu afecţiune umbra ta
să se închidă într-o încrucişare pe pieptu-mi
nu se vor mai plia, poate, pe conturul trupului tău.
Şi că, în faţa apariţiei tale reale care mă urmăreşte
şi mă guvernează de zile şi ani,
voi deveni fără îndoială o umbră.
O! Balansare nesfârşită a sentimentelor.
Atâta te-am visat că fără îndoială
nu mai e timp să mă trezesc.
Dorm în picioare, expus
la toate aparenţele vieţii
şi ale dragostei şi tu, singura
care contezi astăzi pentru mine,
ţie cu greu voi putea să-ţi ating fruntea şi buzele.
De atâtea ori te-am visat, atâta m-am plimbat, am vorbit,
m-am culcat cu apariţia ta fantomatică
că nu-mi mai rămâne poate,
decât să devin eu însămi o fantomă
printre fantome şi de o sută de ori mai umbră
decât umbra care se preumblă
şi se va preumbla sprintenă
pe cadranul solar al vieţii tale.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu