luni, 1 noiembrie 2021

Ioan Miclău-Gepianu - Respect for a good idea: The ”Simpozion: ” Hortensia Papadat-Bengescu ”

 



Un frumos respect pentru o bună idee:

Pentru Simpozionul ”Hortensia Papadat-Bengescu”

19 Noembrie, 2021 – Los Angeles,

Ioan Miclău-Gepianu

 

Pe data de 8 decembrie, 2021, se împlinesc 145 de ani de la

nașterea la Galați-România  a talentatei și valoroasei poete

Hortensia Papadat-Bengescu.

 

Motto:

”...Oamenii ne dau uneori vise,

dar viața le spulberă”.

Hortensia Papadat-Bengescu

 

*

Dorul  Sculptor

(dedicație- i.m.gepianu)

 

Dorul sculptor de imagini,

Ca o daltă-n piatra dură,

Mi-a săpat aceste versuri,

Fără rimă și măsură,

Mâzgălind câteva pagini.

 

Dar treptat, ca vinul dulce,

Dorul prinde gustul artei,

Ușurel îți fură mintea

Și pe-aripile speranței,

Printre galaxii te duce.

 

Dorul mi-a sculptat în creer,

Un însemn al fanteziei,

Care veșnic mă aleargă

După fusta Poeziei,

Pentru care lumi cutreer.

 

Nici dușmanul cel mai groazic

(Și de asta-s foarte sigur),

Nu mi-ar face-atâta jale,

Cât îmi fac de unul singur,

Singur mă socot obraznic.

 

Căci-atât de fin mi-e graiul,

Stele...vezi, ți-am pus la sân,

Soare, Lună și Luceferi

De-al tău gât frumos le-atârn

Iar din inimă-ți dau raiul.

 

Dar tu fugi minune albă,

Zână neântruchipată,

Și-mi arați doar Universul,

Drept un chip senin de fată

Cu imense constelații puse salbă:

Și aceasta ești, pentru tine scriu

Hortensia Papadat-Bengescu

 

~*~

Ioan Miclău-Gepianu

Australia

 

  

 


 

  

A woderful respect for  a good idea:

The ”Simpozion: ” Hortensia Papadat-Bengescu ”

19 Noembrie, 2021 – Los Angeles

 

On 8 decembrie, 2021,  are 145 years from the birth

of  talented and valorous poet Hortensia Papadat-Bengescu,

at Galați-city – România.(1876)

 

Motto:

”..People sometimes give us dreams,

but life shatters them”.

Hortensia Papadat-Bengescu

 

 

 

*****

 


 Yearning carves


 

~*~

 

Yearning carves my verse in stone

Like a chisel, digging deep;

Images appear alone -

Without rhyme at me they leap

[Scribbling pages I own.]

 

 

But in time, like a sweet wine,

Yearning catches on to art,

Subtly it corrupts the mind

And on wings of bleeding heart

[With the galaxies it will align.]

 

 

Yearning branded on my brain

A deep mark for fantasy;

Now it chases me around

Always courting Poetry

Up and down – but it’s in vain.

 

 

Worse than the worst enemy

(And of this I am assured)

I myself cause grief and sorrow.

My faults cannot be obscured -

I’m a champ at hurting me

 

 

Just for you, my voice is nice,

Stars I place upon your breast,

Sun and moon and northern lights

I arrange around your chest;

From my heart - just paradise.

 

 

But you flee, oh wondrous mist,

Fairy from another world,

You show me the universe

As a ghost with girly looks,

Constellations ‘round her waist:

This you are, for you I write

Hortensia Papadat-Bengescu.

 


~*~

In English by Thea Mercouffer

( pentru ARA )

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu