joi, 29 septembrie 2022

Jianu lviiu-Florian - Tepes

 




Tepes

 

Discurs de pe Statia Orbitala Internationala

 

 

*

Preinregistrat

 

 

~*~

-       Vreau sa va spun ca acesti patibulari nu isi merita hainele!

 

Noi le-am mai dat! Si iar le-am dat!

 

Pentru ca este greu sa rezisti in toiul iernii, al gerului, asa cum ai venit pe lume! Asa cum e venit si un ilustru triplu tepuit predecesor!

 

Campion la dat haine, si luat tepe! Si fasii si zdrente, de milog!

 

Asa am fost si noi!

 

Odata!

 

Si tocmai de la Raesti am primit, ( probabil se pocaisera, de la unii, care le afirmau pe invers), pe cele mai elegante!

 

Nici nu am apucat sa le purtam pe toate!

 

De unde timp?

 

Aici?

 

Pe statia orbitala?!

 

Cand pe Enterprise, cand pe Hol, cand cu Hall ( mai rar, nu are timp!, mai nou, nu mai scoate, ce vorba?, niciun zambet!, daca nu e?), fireste, ca pe normal, pe mine nu ma vede nimeni, nu ma aude nimeni, aduc haine, carpe, resturi, chiar si piulite, sunt un mori robotoid, am si fost , partial, inlocuit, dar, din fericire, memoria, cred, s-a mai salvat ceva din ea! Pe ici, pe colo, in punctele esentiale!

 

Altfel – as fi uitat… va dati seama? ! – ca sunt – doamne, fereste! – casatorit!

 

Cu cine sunt casatorit!

 

Va dati seama ce conflicte, ce conflagratii mondiale, ma ka bine zise la ce, as fi putut sa dau nastere, mai ales de sarbatorile noastre, traditionale, vezi – Iepurasul -cu care am si fost asemuit! – dar…

 

Nu stiu de ce! Se stie ca un actor are curaj! Nu gluma!

 

Daca am ajuns nevazut, necunoscut, pana si in spatial cosmic?! Si aici – este de parca nici nu exist!?

 

Spuneam ca nu merita acesti patibulari care le-au primit! Si le primnesc! Trebiuie sa mai explic! Sa aduc argumente! Altfel ma veti compara cu dobitocii astia putinii, din prea fericire, putini, putini, dar care fac atata spectacol, si produc atata ura, si suferinta, pentru ca nu au limba, ba nici nu ii lasa pe cei care au limba, sa se explice! In Limbi, daca s-au batut, va rog sa me credeti, ia sa vedeti ce iese! La modul propriu! Scoateti limba, si – mainile la spate, picioare legate, si acum, sa vedem cat va bateti, si dupa aia, ce va veti spune! Daca aveti ceva de reclamat! Sau – vreti sa fiti liberi? Din camasa asta de forta?!

 

 

Nu au meritat si nu merita pentru ca le-au primit pe degeaba. Si asa au ramas. Sa ma lasati pe mine cu pomana. La mine nu a venit nimeni din astia, cei goi, si imbracati, de mine, sa ma intrebe daca nu am nevoie de un ajutor. De o lucrare. De o manopera. Ba si de materiale. Si sa mi le faca de pomana. Nu? Eu cum dau hainele? Nici macar un bob de strugure! Nici macar o bataie in poarta! Poate – uite la ala! Ca e domn! Al drieacului! Cate are! De unde le-a furat?!

 

Si eu… cate haine am dat!

 

La toti milogii astia!

 

Normal, ca imi pare rau!

 

Puteam sa gasesc alti milogi! Prin lumea intreaga! Care sa nu fie patibulari! Cum sunt astia! Da…

 

Nu i-am spanzurat! Dau… daca am?! Ce – pe mine nu ma costa? Nu am dat bani? Pe ele? Au picat hainele – din cer? Si daca au picat – lucrul meu mecanic, neuron al meu – fir-ati ai plinului de ajunsi, cum va vedeti cu o toala pe voi, cum nu va mai incapeti in tot ce mai vreti!

 

Nimic! Nu imi aduc aminte! Mi-au adus astia – acasa la mine – ceva? Mi-au spus – ceva? Eu cand am dat – am dat – am sa fac raport detaliat! – cosmic! – astronomic! – cu tot ce am facut in spatial cosmic anul acesta! Sa nu il mai vad in fata ochilor pe stelnita! Ca a plecat la targoviste, ca nu avea nici becuri, sa vada pe lumina, stele pe cer – si ziua, si noaptea!

 

m-a parasit din piesa mea cu ce aveam si eu mai bun, sa am prin preajma, la vreme de necaz! Cu joita!

 

Pai, manca-ti-as rosiorii tai, si albeata ta, in depresie ca esti prea golas sa fii, te imbraca fata asta! De nu mai stii pe care lume! Traiesti cu ea! De drag!

 

 

 

Unde mai vorbim ca una am cerut, macar in spirit traditional, ca haine, dar in spirit de avangarda, si cu alta ne-au procopsit toti vanzatorii, si plasatorii, si fabricantii, si distribuitorii, si transportatorii de marfa! De ai zice ca nici nu a existat evolutie in toata istoria asta, omeneasca! si toata este, pana la zi, patibulara!

 

*

29 septembrie 2022

 

~*~

Cdr,

Jianu lviiu-Florian










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu