joi, 18 decembrie 2014

absenţa întemeierii metafizicii moravurilor

Cătălin Afrasinei



nu mai am puterea de a merge dincolo de pustiul astei vieţi
şi totuşi
sunt mai puternic decât singurătăţile anzilor
purtat în spate de singurătatea condorului
pe toţi cei care mi-au greşit
e ca şi cum nu i-am văzut
e ca şi cum cretinoizilor
camil petrescu le-ar fi spus nu pot înţelege sisificul
elegant doamna T va citi o scrisoare parfumată roz
prin care toţi veţi muri dintr-o suflare
pentru nefericiţi lumânările
se aprind singure ca pentru sfinţi
cândva m-am înţeles bine cu un monah
până când a exclamat cu cuţitul în mână
după ce toate gloanţele i s-au irosit în van
şi puşcoaica pentru fiarele pădurii
a primit ordin de la Dumnezeu
să nu tragă
altfel tu vei muri nemântuit
i-a spus Dumnezeu monahului
tu-ţi soarele mă-tii
mi-a spus monahul mie cu dulce prietenie
şi eu credeam că se referea la ludovic al XIV-lea
care a emis un eretic decret fabulos
,,regele soare
regele franţei
al întregului pământ
şi al apelor
interzice lui Dumnezeu
să mai facă minuni
în acest loc
şi să binevoiască
să nu mai trimită
Sfânta Lumină’’
serios
unde ai citit aceasta fratele meu
m-a întrebat monahul fratele meu
în şapte lucrări de doctorat neplagiate
i-am răspuns neavând credinţa grăuntelui
de muştar care să-l facă pe fratele meu
să nu mă ucidă până la miezul nopţii
puşcoaica iar a ochit aiurea
pe câmpul de muştar
dintre viaţa mea păcătoasă
& viaţa lui virtuoasă
ajunsă la ultima scară
stai că trag
jupiter l-a măturat cu lopata
pe câmpul de muştar au început să se zărească
toţi cei cu mai multă sau cu mai puţină credinţă
marilyn monroe jfk
le explicam tuturor
devenisem swami slobozeam cuvintele în swahili
& turbulenţele dintre mine şi tine
se convertiseră în destin iubito
e pace & aparentă prosperitate
ţăranii
de frica pistolului părintelui & al altora
nu mai taie porc
vorbesc la telefon cu băieţii
espagnola
părintele român nu mai seamănă cu părintele mexican
care a ridicat crucea &
a oprit războiul pentru ca să se nască
anthony quinn dansând zorba
am înjunghiat un nor de cenuşă
vom face un foc din vechi hrisoave
le vom pune la slăbit şi vom desemna
cine va uita primul cine a ucis istoria
pe lespedea adevărului vom scrie
iuţi declaraţii la parchet
domnii procurori se vor iuţi spre noi
le vom arăta câmpul de muştar din biblie
pe care s-au iubit marilyn monroe şi jfk
amândoi au fost ucişi
& nici după trei generaţii
nu s-au desecretizat adevărurile morţii
moartea mea e adevărul
adevărul e moartea mea
trăsura adevărului e moartă & ea
caii sunt morţi copitele sunt vii
luaţi-le potcoavele aduc noroc
& cine mai vreţi voi să fie viu
a întrebat domnul immanuel kant observând
absenţa întemeierii metafizicii moravurilor
eu
a răspuns cerul înstelat
răsfrânt peste câmpul de muştar
marilyn monroe & jfk
swami
legea morală
ucide
cum steaua mergătoare
îi mişcă pe magi
swami
în această călătorie nu putem muri





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu