luni, 15 decembrie 2014

Mīmāṃsā

Cătălin Afrasinei



mă-ndrept spre şcoala
în care mă deritualizez
cei mai mulţi mi se aseamănă
până la ultima suflare
îmbătrânesc
pe o floare de măceş & pentru că
nu-mi mai pasă de dorul de viaţă
sunt dedat morţii cum moartea mi-e dedată mie
noaptea la lumina stelei ciobanului
contemplu lumina crucii fotografiată
de băiatul meu într-un cartof
,,tati de ce crucea se poate afla
până şi într-un cartof''
,,nu ştiu
află singur şi spune-mi şi mie''
suntem pe malul bistriţei & localnicii
nu au timp de răspunsuri anapoda ca noi
în niciun caz viaţa nu e oarbă
în niciun caz moartea nu te ia când pofteşti
în niciun caz nu te poate cuprinde lehamitea
şi să te strângă cu lanţuri numai ţi se pare
felul în care se deritualizează idolatru mimamsa
calea regală a deplorabilei stări de a fi
pe câmpiile eleusine etrusce revelaţia
ardea ca un arc al sudorului
salve ioane
ştiu că ai orbit fără mască şi realitatea
de treizeci şi şapte de mii de cuvinte
din dicţionarul scriban nu conduce lumea
aidoma omului înţelept doar o susţine precum
o străveche romantică eminesciană comparaţie
îţi aminteşti când mi-ai spus că vocea mea
afectează cuvintele imprimându-le o altă viteză
mi-am dat seama cât de bun prieten poţi să -mi fii
din moment ce nu m-ai trădat & diagnosticele noastre
fac parte din malpraxisul lumii româneşti
nimeni nu-ţi vrea binele nu e un truism
dacă mori ei vor fi fericiţi
zona zero
se va extinde se va extinde se va extinde
deasupră-ţi eu voi sădi un pom
ei vor veni să-ţi mănânce roadele
acesta a fost şi scopul ultim
în opinia lor nobil
adeverit-u-s-a
mitul veşnicei reîntoarceri
muzeele iernii s-au împopoţonat stimabile
despre pelasgi nu putem vorbi pe şleau
nu putem încălca tratatele internaţionale
întrebaţi mai bine la mimamsa
nu ascultă decât de legile lor
nimeni nu le ştie
nimeni nu a intrat vreodată acolo

nimeni nu a ieşit







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu