marți, 2 mai 2017

elevi de nota 11






Citesc și mă închin


Am pe masă sute de poezii. Le ”jurizez”, cum se spune. Citesc și Mă închin. Mă voi lăsa de scris, cuvintele mele au cam trecut. Nu-mi pare rău că am scris. Mă bucur că lumea și poezia nu se termină Odată cu rimele mele albe. Citez din ziua de mâine. Din România Scrisă în bănci școlare: ”pe marginea patului se odihnește un înger din care am avut grijă/ să scot orice bucățică de pur” (Simina, clasa a XI-a). Alexandra, clasă neprecizată: „Vrei să te fac vedetă/ în cercurile de intelectuali/ pe care le frecventez/ în fiecare vineri/ unde ne întâlnim și citim din Baudelaire/ doar pentru că suntem/cu toții/ niște mucegăiți”. Ce vreau să spun, citesc cu lacrimi de bucurie. Asta e țara mea, țara lui Eminescu: ”Unde ești acum, tată/ Unghiile mele au crescut/ și eu odată cu ele./ Unde ești să mă vezi/ cum îmi promit de fiecare dată/ că fiul meu, până la sânge,/ nu-i voi tăia unghiile niciodată” (Petruț). Citesc și citez din poemul Lăcrămioarei: ”Mă caut pe mine/ Și te găsesc pe tine” Nu mai știu timpul, unde e dincolo, unde e dincoace, sunt viu, sunt mort Sunt etern? Aceasta e întrebarea. Le pup mâna acestor zile de mâine, Acestor copii care mă onorează și mă răzbună: „de-atâtea ori am încercat Să jupoi lumina de căldură” (Roxana). Acesta, scrisul meu printer Scrisul copiilor, nu este un poem. E un omagiu adus speranței. E doar O lacrimă de orb. Și orbii plâng. Mai ales când simt frumusețea din jur. Tatiana: ”Te simt cum zaci în palma mea,/ Luceafăr blând!/ Când toți eroii Tac în raft,/ Te-aud vibrând”. Citesc ca și cum aș trăi, citesc în Palmele cerului de mâine: ”Voi nu știți, dar eu vă simt/ cum simt cenușa ce cade-n ecouri…” (Elena). Șterg geamul din priviri. Afară e viitor, e lumină, e cald, e viață. Am citit și citat versuri aproape nescrise, îmi pare bine că am avut această zi în plus. Sunt optimistul altora. Citesc și mă închin. Cred în citit. Inclusiv în chiromanția cerului. În ochii copiilor.
Azi am primit o lecție de chimie (an)organică, sentimente în raftul Viitorului. Aș vrea să fiu tată încă o mie de ani. Nimic nu e mai frumos Decât un copil viu al unui tată etern cititor. Iubesc toate citatele Lumii. Și-i mulțumesc doamnei prof. Paula, zeița anonimă a acestor elevi, Pentru că nu e copil pe lume de la care să nu pot lua lecții de iubire.
Marin Ifrim
PS: Din lucrările unor elevi buzoieni. Dintr-o prognoză literară certă!

            Referinţă Bibliografică
Citesc și mă închin …de Marin IFRIM/ Revista Armonii Culturale, ISSN: 2247-1545. Adjud, Vrancea, RO/ Ediția: 29 aprilie 2017


Despre IFRIM Marin
Născut la 1 Decembrie 1955, în comuna Bălăceanu, jud. Buzău. Studii: Şcoala Profesională de Chimie Brăila, Liceul Agricol Buzău, Şcoala tehnică de maiştri Buzău, Facultatea de Istorie, Muzeografie şi Arhivistică – Universitatea „Spiru Haret” Bucureşti. Membru titular al Uniunii Scriitorilor din România, Asociaţia Bucureşti, din 1998. Cărţi publicate: .”Spre oraşul cu un milion de ferestre”, versuri,Ed.”Litera”, Bucureşti, 1986. .”Curentul marin”,versuri”, Editura „ŞI”, Buzău, 1995. .”Alfabet de tranziţie”,versuri”, Biblioteca Judeţeană „V.Voiculescu”, Buzău, 1995. .”Însemnări despre literatura buzoiană actuală”,critică şi istorie literară, Ed.”Porto Franco”, Galaţi, 1996. .”Fotografii cu cântec”,versuri, Ed.”Rafet”, Râmnicu Sărat, 2001. .”Incursiuni în viaţa unui actor.George Mihalache-Buzău”, monografie,Ed. „Rafet”, Râmnicu Sărat, 2001. .”Poeme”,versuri, Ed.”Rafet”, Râmnicu Sărat, 2003. .”La spartul târgului”, proză scurtă, Ed.”Anastasia-Ina”, Buzău, 2004. .”Lamentaţii de mucava”, proză scurtă, Ed.”Anastasia-Ina, Buzău, 2004. .”Suprafaţa lucrurilor”,versuri, Ed.”Rafet”, 2004. .”Scriitori buzoieni şi scriitori din ţară”,critică literară,două ediţii, Ed.”Rafet”,Râmnicu Sărat, 2oo6. .”Fiecare cuvânt pentru Nicolae Pogonaru”,versuri, Ed.”Rafet”, Râmnicu Sărat, 2006. .”Monografia comunei Bălăceanu”,coautor, Ed.”Rafet”, Râmnicu Sărat, 2007. .”Gloria locală”, antologie de versuri, Ed.”Rafet”, Râmnicu Sărat, 2007. .”Portrete în bleu’Marin”, tablete literare, Ed.”Raluca”, Buzău, 2008. .”Trilogia efemerităţii”, antologie de proză scurtă”, Ed.”Rafet”, Râmnicu Sărat, 2008, 450 pag. .”Circum stanţe”, tablete literare, Ed „Rafet”, Rm. Sărat, 2009, 120 pag. .”Nume şi cărţi”, critică literară, „Ed. „Rafet”, Rm. Sărat, 2009, 100, pag. .„Din capitala mondială a anonimatului”, antologie de versuri, Ed. Tipomoldova, colecţia „Opera Omnia”, Iaşi, 2011. .” Cântec pentru cel care se râmnicereşte”, selecţie critică din opera lui Constantin Marafet”, Ed. „Rafet”, Rm. Sărat, 2011, 194 pag. .”Săptămâna de sare”, versuri, Ed. „Rafet”, Râmnicu Sărat, 2011, 67 pag. .”1989. Cartelul metaforelor”, Ed. Editgraph, Buzău, 2012, 79 pag. .”Scrisori din Anglia”, corespondenţă, Ed. Editgraph, Buzău, 2013 .”Cu vaporul prin deşert”, pamflete politice, eLiteratura, Bucureşti, 2014, 268 pag. .”Vid reîncarnat - Reincarnated void”, ediţie bilingvă română-engleză, Ed. Editgraph, Buzău, 2014 .”Invitaţie la vals literar”, interviuri, Ed. Caracter Print, Buzău, 2014 .”Blocat în lift, spre cer”: puzzle lirico-est-etic, Ed. Teocora, Buzău, 2015 .”În sângele ploii”, versuri, Ed. Teocora, Buzău, 2016, 62 pag. .”Cartea de muncă”, Ed. Teocora, Buzău, 2016. Referinţe critice: Geo Vasile, Nicolae Băciuţ, Radu G. Ţeposu, Passionaria Stoicescu, Dan Silviu Boerescu, Magda Ursache, Dumitru Ion Dincă, Stan Brebenel, Ionel Necula, Gheorghe Postelnicu, Titi Damian, Ion Murgeanu, Dumitran Frunză, Nistor Tănăsescu, Alex. Ştefănescu, Lucian Chişu, Dan Giosu, Ion Roşioru, Elena Radu, Gheorghe Neagu, Nina Neagu, Alexandru Spânu, Georgică Manole, Gheorghe Andrei, Florentin Popescu, Dorel Istrate, George Vioreanu, Gheorghe Ene, Tudor Cicu, Corneliu Vasile etc. Secretar general al Asociaţiei Culturale "Renaşterea Buzoiană". Redactor-şef al revistelor "Cartelul metaforelor" şi "Caietele de la Ţinteşti". Membru titular al Uniunii Scriitorilor din România din anul 1998.

http://armoniiculturale.ro/2017/04/29/citesc-si-ma-inchin-de-marin-ifrim/








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu