marți, 2 noiembrie 2021

catalin afrasinei - scaramouche

 



scaramouche

 

 

~*~

 

aștept să mă cauți cu melancolia intrândului în fiordurile de la-nceput

în nopțile în care de foarte tânăr

nimeni nu mai reușea să adoarmă

pe  rucsacul de dormit din materiale stropite cu somnoroasă

după numele tău adolescentin

& mai libertin

decât ne-am fi aruncat  în fața tancurilor la revoluție

dacă pacepa a fost trădătorul decorat de cia

noi nu știam ce se-ntâmplă pe maluri

între ora 1noaptea și 6 a.m.

chiar n-am știut niciodată

de unde & cum fiecare etaj

de la etajul al doilea în sus

era blindat cu arme din transnistria

(mai târziu am ajuns să profesez într-un loc

în care de la mijlocul clădirii era o plasă de fier

dincolo de care nu mai trecea nimeni

ca-n lagărul în care fusese arestat ilie ilașcu)

(totuși n-am respectat interdicția fiind într-o instituție publică)

(am văzut și un director roșcovan

care ținea în mână carnetele de note ale elevilor

era 7 a.m.

se auzea vocea răstită

,, ia și tu”)

de atunci s-au schimbat mulți foarte mulți directori

care rosteau cam aceleași cuvinte

ca de halloween

recent am recitit poemul meu despre hallowe’en

(pag 57 din Întoarcerea cavalerului pelasg

dar : multivers; plurivers - le vom da crezare )

pe care ben l-a recitat mai bine decât oana pellea

oricum

dragilor

n-au avut sabie pentru a decapita vrejurile dovlecilor  portocalii

o rețetă aborigenă foarte savuroasă demonstrează

de ce am putut renunța eu

la un vers din poemul acesta muribund

versul în care- am putut incanta pe

l-

i-

t-

e-

r-

e

de ce sunt dovlecii buni de plăcintă

la ieșindurile efeminate din intrândurile bărbaților

apăruți pe lume înainte de sultanul saladin

cel mai cinstit & cel mai inteligent sultan al imaginarului

am vrut să știu până la sânge dacă insomniile

dintre orele 01 & 07 am pot fi justificate de scaramouche

primisem un telefon de departe

,,ce mai faci? cum te mai descurci cu eul tău îndărătnic?

l-ai mai întâlnit pe omul arestat la auschwitz

pe motiv că s-ar fi închis în lagăr

pentru a experimenta moartea cu viața lui

după ce a traversat

ucraina polonia o parte din germania democrată ?

și căruia i s-a dat drumul după șase luni cu aspre &nevindecabile sechele ?

privea mereu pe fereastră

dacă fereastra era închisă o deschidea

dacă fereastra era deschisă explica

de ce atâtea ambulanțe nu sunt de capul  lor

viața  devenise   elegie după auschwitz

refuzând cererea de azil în europa anilor 1990

la-ntrebarea medicului psihiatru

omul providenței căruia i se încredințase  cererea de azil

răspundea

,,demonii”

nu pot fi indicați cu precizie matematică

știi

eu i-am văzut

am  vrut să mor în vinerea patimilor

m-am uitat înspre ieșindurile ambulanțelor din spital

încotro se-ndreaptă viii & morții

am rupt carnetul de note primit în această viață

am văzut demoni față-n-față

am fost  refuzat la ghișeul de la auschwitz

trecuse foarte mult timp

și eu vedeam numai demoni

transcrierea cu verbe peste substantive

viața este cu mult mai mult

a fost un timp foarte scurt

când viața  nu conta

scaramouche

 

~*~

catalin afrasinei








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu