vineri, 14 iunie 2019

LIGYA DIACONESCU - Poezii dedicate lui EMINESCU


LIGYA DIACONESCU

Poezii dedicate lui EMINESCU



E M I N E S C U


~*~

Printre luceferi te-am văzut
În noaptea prea frumoasă
Cobori încet, la mine-n gând
Și calea-mi luminează

Pe lângă plopii fără soț,
Adesea trec și eu
Îți simt vecinii pe la porți
Răsari în gândul meu

Și-n dorul tău neîmplinit
De-a stă în glasul mării
Aud poeme-ncet șoptit
În noaptea Învierii

Când sună buciumul pe deal
În vremurile-ți pure
Cântă aleanul de cleștar
În lacul de pădure

Mai urcă turme ascultând
Cum vântul îți mângâie
Urmele pașilor pierduți
În amintirea vie

Rasai ușor, Emin iubit,
Poet fără pereche
În gândul meu , șoptindu-mi lin
Poeme la ureche!



EMINESCIANĂ … DORINȚA

Eminescu cheamă marea
Printr-un ultim, tainic dor
În dorința-i de-nsoțire
Printre aștri, printre sori

În liniștea serii blandă
Să adoarmă-n veșnicie
Cu un somn lin, de colindă
În pace și armonie

Când marea-n jurul tău dansează
Eternul vals al nemuririi
Cântându-ți tainic albatrosuul
Poete, Rege al iubirii

Revii și cânți destinu-ți tainic
În versuri prea nemuritoare,
Scăldate-n clipa veșniciei
De la Carpați până la mare!

 *

EMINESCIANĂ
Iubitei, îi scriu pe gând

Tu să mă ierți, mie dor de tine
Te caut, te iubesc, te chem,
Ce binemi este când mă mângai
Când pleci, mie viaţa un infern!

Trăiesc adesean disperare
Şi nunţeleg ce e in mine
Dar tot mă tem și iar mă doare
Iubito…dorul pentru tine

 *

EMINESCIANA …ÎN TAINĂ

Mi-ai pus azi flori după ureche,
Șoptindu-mi blând că -ți este dor
De ale mele buze roșii
Care și-n vis îți dau fiori

Și mi-ai cuprins cu ochii trupul
În mari dorinți, ce se spărgeau,
De ale mele neîncrederi,
Ce-n așteptare se zbăteau

Doar, doar, vei reuși prin crânguri
Când trec adesea la izvor
Să mă încnți cu vreo poveste
Țesuta din iubiri și dor

Dar copilița nu-i naivă,
Și știe că -ntr-un gând curat
Nu-i furtul bun de drăgăleală
Fiindcă i-a dat măicuța sfat.

Dacă mă placi, vino la maica
Și să mă ceri chiar azi, la horă ,
Nu -mi spune multe minciunele,
Nici că maicuța ta vrea noră

Și întreaba-ma întâi, baiete
Dacă inima mea tresaltă,
Nu-mi spune că sunt multe fete
Care te-ar aștepta pe la poartă

Eu am în suflet un dor dulce
Iubitul drag îmi e plecat
Și vine-n seară, ca- n poveste,
Pe un mândru cal alb-naripat

Și poarta-n ochi, marea albatră,
Și în priviri, doar gânduri bune,
Mă cam topesc când i-aud glasul
Și-mi spune-ntr-una, doar …” minune” !

Doar două inimi, împreună
Formează -un tot, Dumnezeiesc
Trăiesc vibrația comună

Și-n viață, ca și în povești

~*~






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu