sâmbătă, 28 iulie 2018

INVITATIE COMEMORARE MIHAI VOEVOD VITEAZUL


Am primit si accept cu placere invitatia din atas emanand, presupun, de la grupul de patrioti animat, printre altii, de Miron Manega.







Am primit si accept cu placere invitatia din atas emanand, presupun, de la grupul de patrioti animat, printre altii, de Miron Manega. Am participat in anii trecuti la comemorarea Mareului Intregitor Mihai si m-am bucurat sa aflu ca testul ADN a confirmat ceea ce noi presupuneam, in sensul ca trupul ingropat la Manastirea Plaviceni este intr-adevar al lui.
Pentru manifestarea din acest an am gasit inspiratia sa dedic evenimentului un poem, pe care il atasez alaturi de invitatie.

Moment magic

~*~

Români din arealul geto-dacic,
transilvăneni, munteni şi moldoveni
hai să traim momentu-acela magic
la mănăstirea de la Plăviceni

Să aminim, să ştie-ntreg norodul
c-acolo-n lunca-aceea-n Teleorman
Mihai Viteazu-ntâiul, Voievodul
şi-a fost găsit sălaşul pământean...

Cutezatoru-i suflet între astre
sălăşluieste-acum, e un pulsar
martor ceresc al pătimirii  noastre
în lungu-ne periplu milenar

In lunca-aceea unde-i îngropară
falnicul trup vândut de trădători
Mihai Viteazu, ctitorul de Ţară
e încă viu şi ne aşteaptă-n zori

Să mergem dar să-ncepem ritualul
să-i ducem langă trup cu mare fală
domnescul cap din Mănăstirea Dealu
şi să vedem cum din mormânt se scoală

Să fim deci martori, noi, tânguitorii
cum trupul întregit îşi vine-n fire
într-o clipită demnă de istorii
acolo-n Plăviceni, la mănăstire

Cum, curios, se uită-ntai la soare
şi apoi către noi, cumva mâhnit
rostind tăios o singură-ntrebare:
Ce aţi făcut cu pohta ce-am pohtit?

Să mergem dar să-nsufleţim fundalul
încununat de mândrul Tricolor
din Plăviceni la Mănăstirea Dealu
sa facem pod, să-l luminăm cu flori!


~*~


Marian Ilie












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu