luni, 10 februarie 2020

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - CĂ ASTA-I VORBA IISUS CE O AM DE SPUS MAI PRESUS





CĂ ASTA-I VORBA IISUS CE O AM DE SPUS MAI PRESUS


~*~

Dacă n-ar fi fost rost şi folos artist: dorul şi dragostea de piveste,
nu s-ar fi povestit pios şi frumos cu folos,
că doar prin noi bunătatea noastră se adună cu cele bune ca florile din grădină şi albinele-n stupină,
ca o hoare a horilor: cântare cântărilor,
în hora horelor al satelor simetrie şi veşnicie
cu poovestea poveştilor :
povestea lui Fain-făinel-Făt Frumos Eminescu,
Doină şi lumină de pomină,
că vă salutăm cu tot dragul şi nobil şi sublim,
că din tot sufletul vă iubim, deşi noi cei de acasă n-avem cum vă scoate de la rău-greu, ci doar Dumnezeu şi efortul vostru muncit din greu:
conştiință proprie şi suferință,
în verdele de acasă înțolit cu lumina de pomină ca cea mai iubită floare albastră,
de pe pajiştea noastră,
un mă bucur cât trăiesc, Doamne-ți mulțumesc! dăi la deal, dăi la deal ca păstrăvul în aval prin Ardeal să sporească dor de dor-patrie limba română
cât trăiesc pe bune cu îndemână doar inimă şi maximă română,
c-ați fost ceea ce ați fost de pomină şi cu rost,
în tot şi toate  de folos provita şi, că, în toate am fost cu sănătate Domn Savaot
şi ceea ce sunteți pe bune dându-ne aripi,
că asta-i vorba ce o am de spus,
pe bune Iisus, pe bune, mai presus.

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE






]


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu