marți, 17 martie 2020

Melania Rusu Caragioiu - Epigrame




Epigrame
de Melania Rusu Caragioiu

~*~

Stă la gard, uimit, țăranul
Zărind Ciuma pe colnic;
Zice-n barbă:  -,,Mi-a ars lanul!
Iar n-am la toamnă nimic !”
*
Coravirus prin cetate
Strigă: - ,,Care ești la rând,
,,Să te strâng în brațe, frate
,,Și apoi să-ți cânt din drând !”
*
A plecat prin târg hai-hui
După știrile de seară;
Toți aveau inima-n cui
Și obrazul ca de ceară !
*
-,,Ești cam zâmbitor, măi Ioane,
Azi, când lumea este acră;
-,,Dau lumânări, la icoane:
Ciuma m-a scăpat de soacră!
*

PERE MĂLĂIEȚE
catrene și epigrame vesele de Melania Rusu Caragioiu

Despre pară mi s-a spus
Să o caut în apus.
Am căutat-o în piață,
Era lemn, nu mălăiață !

Câte pere sunt pe lume,
Acre, fade, sau prea bune,
Eu pe toate le-am gustat !
Și-am ajuns un nemâncat !

Iar a rodit plopul pere!
O minune dintr-acele,
Minciuneli cu precădere,
De n-ai nici vin, nici ulcele !

Pară, pară, dulce-n vară
Mi te-ai pus prea sus în pom,
Rumenești pomii din țară
Și pe om îl faci neom !

Vara părul face pere,
Părul face coc și coadă,
Păruiala te desnoadă,
Mălăiața-i pierde-avere !

Ai văzut pere cu dinți ?
Și cu semințele seci ?
Au un zâmbet de părinți
Când te pun la colț în beci...

Pere-n pom, pere pe jos,
Îmi zâmbesc pline de miez,
Le-aș culege bucuros,
Da-s vedenii ! Pariez !

.Pară, păr și păruială
Stau la margine de drum.
Plătești dijmă lui Păcală:
Astea-s vremile de-acum !


~*~









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu