sâmbătă, 4 decembrie 2021

MARIAN ILIE - Pun aicea punct

 



Pun aicea punct

 

~*~

 

Dacă România-i  eşuată

Jobul meu ce rost ar mai avea?

Trag pe dreapta, frate, şi îndată

Pun de un volum din… poşta mea.

 

Nu va fi o carte oarecare

Sper să nu mă fac de panaramă

Universul presei literare

Va avea de-acum o panoramă

 

V-am expediat zeci de reviste

Salbă de cetăţi spirituale

Ce-au avut tăria să reziste

Şarjelor cu timbrele-mi poştale…

 

Vreau să ştiţi,  n-aş fi perseverat

În această lungă odisee

Să vă iau vâslaşi la lecturat

De nu venea Roşu c-o idee;

 

Mi-a zis dânsul: Fă-le diacritic

Dă-le la Arena literară!

Cum mă ştiţi, un tip cam zgubilitic

M-am şi înhămat la trebuşoară…

 

Ei, şi uite-aşa m-am pus pe treabă

Ca umil ispravnic la redacţii

Mi-am expus talentul pe tarabă -

Ce impact pe piaţa de distracţii!

 

Că au început să curgă, frate

Droaie de reviste, cum vedeţi

De aici şi din străinătate

Că românii se tot nasc poeţi

 

Şi crează-n îndelungi puseuri

Poezie, proză, umor, teatru

Cronici literare şi eseuri

Mai ceva ca după '44...

 

Nea poştaşul care mi le-aduce

Ignorând cine-s destinatarii

Şi-aplicând democraţia ciu-ce

Vine mai mereu cu comentarii

 

L-aş muştrului, dar mă inspiră

De cum îmi întinde recipisa

Vocea lui, ca sunetul de liră

Mă vrăjeşte şi… îmi pică fisa…

 

Uite-aşa se face că-n reprize

Ca la box, tot trimiţând reviste

V-am legat, cu droaia de avize

Robi unei lecturi stahanoviste…

 

Trecu primăvara, trecu vara

Şi constat că încă rezistaţi!

Mai departe mergem bara-bara -

Să nu fac din voi nişte dopaţi

 

Pun aicea punct, cu ‘i’ sub el

‘I’-ul de la numele Ilie

Şi vă-ndemn s-o ţineţi cătinel

Că mai e de tras la pandemie...

 

Cât despre Arena, n-are pagini

Pentru câte-avize am trimis

Aşa că superbele imagini

Să le-adun în carte am decis…

 

Veţi putea să lecturaţi volumul

Ca un soi de recapitulare

Şi-aveţi la sfarşit, cu tot tacâmul

Salba de reviste literare.

 

 

~*~

16 oct.2021, 13:02

MARIAN ILIE






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu