miercuri, 29 decembrie 2021

IRINA LUCIA MIHALCA - Îmi doarme sufletul, nu-l mai trezim!

 



Îmi doarme sufletul, nu-l mai trezim!

 

 

~*~

 

Un pumn cu aer, smuls pentru tine,

din briza mării îţi trimit!

O poveste poate fi o filă din viaţa noastră,

de vei mări detaliile, vei dezlega enigma

– zborul şi-atingerea clipei –.

M-ai întrebat, astăzi, ce e dincolo de văl,

aprind felinarul să-ţi văd faţa,

ecoul şi-oglinda gândurilor mele eşti.

Un gând colorat şi unul alb.

 

Uşor ţi-e sufletul, să nu calci frunzele căzute,

speranţele nu mor,

doar gândurile albite în noua zi!

– Eu văd cum mă izbesc doar de stânci.

Urci pentru-a avea de unde coborî?

Îmi doresc să schimb ceva.

De multe ori, nu ne stă în putere

să facem asemenea minuni,

am văzut astăzi ce-nseamnă un tsunami,

spaţiile prea lărgi lasă şi multă durere,

sunt lucruri, uneori, ce stau

mereu în aşteptarea vindecării.

 

Un punct central! Un punct de cumpănă

a fost această elegie

scrisă până la jumatate.

Abandonată-n tine – parfum ameţitor,

ecou întors la tine –.

Să ne sorbim respiraţiile!

Despleteşti emoţii, cauţi noi sensuri,

ca şi cum te-ai tot înalţa

valul ce-şi caută malul în vis –.

Un tumult de valuri. Impresionante,

mari, se sting uşor.

Sunt momente care-aparţin vieţii,

cărămizi în fundaţia construcţiei.

În noi sunt multe semne.

– Nu mai mult decât mi s-a dat să am,

dacă voi găsi un sens, într-un sens

ce nu are sens, îţi voi spune.

 

Uimirea-ţi va fi în multe,

un circuit în toate!

Tot ce vine, se reîntoarce, vine

cu o emoţie puternică

şi se retrage liniştit, calm,

scuturat de emoţii.

– Nimic nu ne-aparţine, cu desăvârşire,

dar ceea ce construim

trebuie măcar să zugrăvim.

Timpul trece, nu ne găseşte

pe toţi la fel. Fiecare în timpii lui.

Spinii dezvoltă

noi simţuri, emoţii nedefinite.

Steaua este în pieptul tău,

cu sufletul o-atingi, un paradis!

Am regăsit acele meleaguri

adăpostite în noi.

Până la cer, în inimi,

trandafirul luminii ne-a înflorit.

În clipa simtiţă,

luminile-au străpuns întunericul.

 

– Cum să nu se unească dacă este

tot acelaşi râu, aceeaşi apă?

O arcă şi râul care-şi continuă cursul...

–  Divină este atingerea spiritelor noastre!

O vindecare!

Îmi doarme sufletul, nu-l mai trezim!

 

~*~

10 iulie 2013

IRINA LUCIA MIHALCA








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu