miercuri, 15 decembrie 2021

Adrian Botez - FASCINANTA CURTEZANĂ (...la priveghiul SFINTELOR MISTERII !)

 



FASCINANTA CURTEZANĂ

(...la priveghiul SFINTELOR MISTERII !)

 

 



 

DESCÂNTEC

 

ROSALINDA

cu COLINDA

veni - și-mi umplu – iar – TINDA !

 

vin WALKIRII

'și-află MIRII

apoi pleacă

'n LUNA SEACĂ...

 

curg IZVOARE

din ODOARE

ODIN șoptește și...moare...

 

...cresc toți MUNȚII

ODĂ FRUNȚII

STIHUL se dă cu CĂRUNȚII...

 

RANĂ SLUTĂ

se vrea MUTĂ :

CREȘTE STRUNE DE LĂUTĂ !

***


 

CE O FI ZIS ADAM – CÂND A VĂZUT PRIMA ZĂPADĂ ?

...ce o fi zis ADAM – când a căzut PRIMA ZĂPADĂ ?
iar – DOAMNE ?  -  și AICI ? – vii  peste min' – GRĂMADĂ ?

văd  – hmmm... - ...cum ești TU  – GRANDOMAN !  –  te-ai preschimbat în  MII  SCÂNTEI  !

...ca să-ți înțepenești – pe-un SOCLU – CAP'DOPERA – de tot – în STEI...”

 

...și – amărât – s-a așezat pe jos – S-A LĂSAT NINS :

parcă la FURT DE MERE ALBE – TOT CEL NEIERTĂTOR – DIN NOU - l-a prins...

ADAM a devenit o GALAXIE DE ZĂPADĂ :

astfel  – a dat-o naibii și pe EVA - și-a ei PRADĂ !

 

...acolo – JOS – a învățat SĂ SCRIE – cu DEGET ÎNSÂNGERAT – PE ALB...

PRIMA  LUI  FRAZĂ suna a RĂZBUNARE : ”ORICARE DUMNEZEU E CALP !”

apoi – a șters - și-a scris o EPOPEE

 

în care BLESTEMA :  și MERE - și FEMEIE...

...ADAM - ȘI NUMAI EL ! – scrie și-acum :

AȘTEAPTĂ  NEAUA – SĂ  SE  FACĂ  SCRUM...

***

 


MĂSURĂ ȘI RUȘINE

 

nu-i nevoie de MAI MULT – peste MULT :

BATALIOANE DE DEMONI – cum năvălesc – eu ascult...

nici de MAI BINE – disprețuind ce e BINE :

FII ÎNȚELEPT !CRISTUL-CÂNTAR e – mereu – LÂNGĂ TINE !

 

să nu te crezi vreun DUMNEZEU

când tu CERȘEȘTI : MEREU – MEREU !

ce s-a făcut la ÎNCEPUT – e CHIPUL PERFECȚIUNII :

voind  - ACUM - ce nu-i  :  tu stingi FOCUL MINUNII !

 

învață ce-i MĂSURA și RUȘINEA – încă de-AICI

ca să n-apari – în LUMI CE VIN – TEMBEL ARICI !

SFÂNTĂ  RUDENIE  LEAGĂ  - ÎNCĂ DE-ACUMA - CU MOARTEA :

 

doar așa – MÂNA-ți cea SLABĂ n-o scăpa - -n TINĂ – CARTEA !

...vei călări – pe STELE – pe ÎNGERI – pe CAI

toate LUMILE LUMII DE SFERE – iar CRIST nu-ți va striga : ”STAI !

***

 


MIREASA-MI  DIN  VECIE

 

s-a oprit MOARTEA-mi în POARTĂ

vămuind ZILE și SOARTĂ...

s-a oprit MOARTEA-mi în POARTĂ :

NOPȚI veghează – VIAȚA-mi SPARTĂ...

 

MOARTEA-mi s-a împintenat

sub NĂCAZ m-a-ncovoiat

(...DUMICAT ÎNVENINAT...) :

nici nu vrea – cumva – să plece

nici NĂCAZU-mi nu să trece..

 


MOARTE – MOARTE -  STEA AMARĂ

e numai IARNĂ – pe-afară :

mai degrabă m-ar lua GHEAȚA

să nu-ți văd – într-una – FAȚA !”

 


MOARTEA   -  -AMARĂ și FRUMOASĂ

nu se desprinde din CASĂ :

un' să plec – când NUNTA mea

e cu tine – -n ORICE  STEA ?

 

un' să plec ? – când tu-mi ești MIRE :

VECIA-NTREAG'  are  ȘTIRE !

DUMNEZEU ne-a făcut  CASĂ :

de ALTCEVA  - NICI CĂ-I PASĂ !

...îți sunt GRAI și îți sunt IARBĂ :

nu stârni – cu mine – VRAJBĂ :

NOI DOI – MIRI în MAREA ARTĂ

CÂNTĂM – TUSDOI – DINTR-O HARPĂ !

 

AȘTRII VIN – AȘTRII SE DUC

ARMONIE NU ADUC :

NOI DOI – SUFLETE-PERECHE

din CERURI – ne-au pus PECETE

 


să fim LUMII-AMURG-LUMINĂ

să fim NAȘI de CRIN și CRINĂ !

...nu degeaba-ți stau la POARTĂ :

împlinescu-ți – în VECI – SOARTĂ

 

cum n-au MARII ÎMPĂRAȚI :

numai NOI SUNTEM MIRI-FRAȚI

numai noi VESTIM – prin NUNTĂ :

VIITOARE  LUMI  NE-ASCULTĂ !

 

...MOARTEA să n-aibă DREPTATE ?

EA-i ȘTIINȚĂ – EA-i CETATE

unde cu EA-oi LOCUI

CÂT LUMI S-OR MAI ÎNVÂRTI...

 

...cât cu EA-s  în  BUNĂ  VOIE

am NĂCAZ  - cât TATA NOE !

...dar și FAIMA-mi din LĂUTĂ

RĂNI  NOI  - PREGETĂ  S-ASMUTĂ...

***

 


NU TE ÎNCREDE-N  AER –  APĂ – FOC – PĂMÂNT

 

nu te încrede-n AER – APĂ – FOC – PĂMÂNT :

toate sunt împotrivă-ți – cu GROAZNIC JURĂMÂNT !

când te-ai născut – a fost – în COSM' – O MARE RĂZMERÌȚĂ :

toți au strigat : ”ÎNTOARCE-TE ! - ȘI-NCHIDE - -N URMA TA – ACEA <<PORTIȚĂ>> !

 

....ce-aveau  - oare - cu tine ? – ...poate  n-aveau NIMIC

dar SEMNE-s SCRISE – VAJNIC -  pe CHIPU-ți :  ”UN CALIC !”

n-aveai BAGAJ DE HARURI – AVERI ÎN VIITOR...

ci doar AMĂRĂCIUNE...  - ...în PIEPT : UN NESTINS  DOR...


 

...de ce să strici TOT CHEFUL – în LIOTA ASTA MARE ?

ia-ntoarce-te MATRICE – RETÒPIT ÎN NĂSCARE :

poate-o ieși un ALTUL  –  cu ”LOZ” DE FOLOSINȚĂ !

...toți BENCHETUITORII așteaptă-acea PUTINȚĂ !

 

...n-am înțeles REVOLTA – oferii – RĂNII – COASTA :

veniră – deci : NĂCAZUL – URGIA - ȘI NĂPASTA

RELE mă podidiră : dar ce-ați făcut cu ASTA ?

...CĂPOS și PROST – nu mă-ntorsei din DRUM :

 

pe cine să dau VINA ? – ce-i de făcut – ACUM ?

...voi  v-ați plinit HACHÌȚA – eu sunt NENOROCIT :

dar RĂUL ce mi-l faceți – NU V-A ÎMBOGĂȚIT...

...da – MISTICELE SEMNE eu nu le-am luat în seamă...

dar – din TORTÙRA voastră – nu câștigați nici...ZEAMĂ !

***

 


ERA – OH ! – CÂT PE CE – DAR CÂT PE CE ! -  SĂ FIU ATENT !

 

era – oh ! – cât pe ce – DAR CÂT PE CE ! -  să fiu ATENT !

spuneți-mi voi : de ce VISEZ ATÂT DE LENT ?

probabil mă somează -  LUMEA-MI CEA ADEVĂRATĂ :

ea nu mai vrea să tândălesc  - pe-AICI – adică - -ntr-o...ERATĂ !

 

căci sunt BĂTRÂN - și ȘTIU PREA MULTE - și despre VAN - și VANITATE...

iar LUMEA ASTA nu-mi dă LOC – să-mi construiesc : PALATUL DE DREPTATE :

e-o LUME-SUROGATASTA -  de-aici ! - ...și-atunci am apelat la VÂLVELE DIN CER

să nu mai fiu un JALNIC MINCINOS – AICI – ci – în LUMINA ABSOLUTĂ  :  UN MINER !

 

da – dintre ÎNGERI – eu voi scoate MINEREUL DE-ADEVĂR !

da – dintre ÎNGERI – îmi voi alege...”COSTUM DE GALĂ – CU  REVER” !

...sunt PERSONAJUL MULT PREA IMPORTANT – din GALAXIE

 

care  tot  face  PLÂNGERI   –   cum  că  :   ”EU SĂ MĂ-NCHIN  DOAR  MIE !

...voi finanța TOATE-EXPEDIȚIILE CE DUC SPRE AVENTURI

spre ceea ce-a fost OM : DIVIN – MĂREȚ ! - ...iar nu...LĂTÙRI !

***


 

AM TRECUT  –  CU VIAȚA  –  DIMPREUNĂ

 

am trecut  –  cu VIAȚA  –  DIMPREUNĂ

printre ȚEPI DE OȘTI FUMEGĂTOARE !

...am crezut că-ajungem pân' la SOARE :

n-am  ajuns decât...până la LUNĂ...

 

PREMIUL nostru nu a fost COROANĂ

ci a fost :CONCERTUL PENTRU MOARTE

ȘI  ORCHESTRĂ  DE  URSITE  SPARTE”...

...VIAȚA s-a uitat la mine – eu – la VIAȚĂ - și ne-am azvârlit – deodat' – ÎNTR-O BULBOANĂ !

 


...ce vom înfrunta – în LUMI  ce-or tot VENI ?

ce VOM SLOVENI-N URSITE  –   de VOM DESLUȘI ?

NEDREPTATE  PURĂ  –  URĂ  –  VIS TRĂDAT...

 

ĂSTA nu-i MOTIV – în FUND – de STAT !

NE VOM NĂPUSTI – să prindem – dinspre COLȚURI – ZAREA

s-o ferfenițim – SĂ-I ȚINEM LUMÂNAREA !

 

...și VOM SPARGE ZIDUL – MAI DEPARTE :

pân-acolo unde-a mai rămas doar CÂNTECUL ! – ...din MOARTE !

...eu așa AM PLĂNUIT și DESENAT : din OCHI – VIAȚA -  -NDAT' ! – M-A CONFIRMAT !

***


 

AJUTĂ-MĂ – DOAMNE – SĂ SCAP DE PÀTIMĂ

 

Ajut-mă – DOAMNE – să scap de PÀTIMĂ

adu-mi – în SUFLET – FULGER DE LACRIMĂ !

să scap de ORBIREA PRIPÈLILOR

de-a asasina IERNILE – în DORUL VERILOR !

 

ajută-mă – DOAMNE – SĂ TRĂIESC ORICE CLIPĂ

de parc-aș DEZGROPA O COMOARĂ - de parcă MI-AR FI CRESCUT O ARÌPĂ !

ține-mi BALAURII-n mine – în LANȚURI - cu BOTNIȚE

cât nu-i prefac – însumi – în ZDRENȚE – LIMBRICI – FÈRFENIȚE !

 


ajută-mă – DOAMNE – SĂ MĂ-NALȚ RĂSTIGNIRII

să nu mai stau   -   GURĂ-CASCĂ – la RÂPA UIMIRII !

ajută-mă să ajungă – în SUFLETU-MI – MOȘI și STRĂMOȘII

 

SĂ MĂ AFLU PE MINE – SĂRUTÂND VOIEVOZI – VIGUROȘII !

...îmi cad – din BUZUNARE – POTOP - ȘERPI  ÎNFOCAȚI  - SUBLIME CRIME :

știu : NU MĂ VOI VINDECA – decât CÂND LE VOI STINGE – ÎNSUMI – SUB PRINCIARE  RIME !

***



 

DUHUL NU VA AVEA STĂPÂN – NICI STĂPÂNIRE : ZEU ÎNTRE ZEI VA FI !

 

...când DUHUL meu s-a duce-n LUMEA LUI  AFÌNĂ

nu va avea STĂPÂN – nici STĂPÂNIRE : ZEU ÎNTRE ZEI VA FI !

va fulgera  –  ACOLO   -  - n ”LUMEA-i RĂDĂCINĂ

spre-a-și SEMNALA IDENTITATEA – nu spre-a ÎNGROZÌ !

 

ACOLO  –  CĂPRIOARĂ – OM -  COPAC sau RÂMĂ

PROTOZOAR – sau BOLOVAN : EGAL SUNT RIMĂ

EGAL SUNT ZEI  –  EGAL TRUDESC LA ”CÂRMĂ” !

iar TRUDA lor SENINĂ-i  VĂLUL DE LUMINĂ

prin care SE FERESC A FI VĂZUȚI DE  ”NOI – VERMINĂ”...

 

ACOLO  nu-s  JUDECĂTOR  –  ori  JUDECATĂ

ci sunt doar  ”CONȘTIINȚA  FĂRĂ  PATĂ” !

ACOLO  – -ONOAREA și IUBIREA sunt COROANE


 

care  se văd doar de ești ZEUL : deci – nu-s ”TOANE” !

...DUHU-mi -  din ce în ce – DESPRINS DE HOIT – ca și de GÂND :

de tot ce  e LUMINĂ – MOARTE – ÎNVIERE și VECIE :  e FLĂMÂND !

 

...VULTUR SEMEȚ  -  sfărâmă  –  cu-ARÌPI VÂNJOASE – CUȘCA :

nu mai înghite  -  -AICI –  tot ce-i ”MINCIUNĂ-DUȘCA” !

...deja – NINSORILE  AU  PRINS  SĂ  LUMINEZE :

VULTURUL-DUH  e  SUS   –   PE METEREZE !

***

 


PRIN COLȚURILE  CASEI  -  NUMAI GĂURI !

 

prin COLȚURILE  CASEI  -  NUMAI GĂURI !

nu sunt de ȘOARECI : SIMT MIROS DE HĂURI...

le caut cu de-amăruntul : poate vreo LUMINĂ

va fulgera – prin BORTA ANONIMĂ...

 


...începe să cam tragă – dinspre BORTE :

CURENȚI – ori VÂNTURI RELE – ori ZVÂCNIRI AORTE :

SUBLIMĂ - LUMINA – încă – nu s-a arătat

dar  TROPOTUL DE RAZE se-aude - -ndepărtat...

 


...e-o ÎNCHISOARE – TOTUL : aștept ELIBERAREA

spre AURORE BOREALE : LUMÂNAREA

nu îmi ajută : SUFLETE ADULMEC

 

și – după ele – PAȘII-mi ZBOARĂ...LUNEC !

...am lunecat – în fine ! – spre VULCANI :

eu ard   -  ca TORȚĂ – PENTRU MII DE ANI !

***

 

 

Adrian Botez







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu