luni, 20 decembrie 2021

Mircea Dorin Istrate - SCHIMBARE

 



SCHIMBARE

 

 

~*~

 

E crucea nopții, și pe boltă luceferi vii îmi strălucesc,

În noapte-mi urlă câinii iernii, mânați de vânturi ce-i grăbesc

Să măture în lung și-n latul câmpii și dealuri,  munți și văi,

Făcând să-mi amuțeasc-o vreme, cel clinchet lin, de zurgălăi.

 

Dar mâine, când se potoli-vor ninsori și vântul nebunesc,

Mi se va umple derdelușul de prichindei ce se grăbesc

Ca vântul iute să coboare  în râsete și-n voioșie,

Să-și facă ziua  bucuroasă, s-o țină minte, pe vecie.

 

Și-apoi, în seara așteptată a presfințitului Ajun,

Când omul are suflet mare, mai iertător și-un pic mai bun,

Vor  colinda cu drag cu toții pe sub ferestre luminate,

Vestind că a venit pe lume, Iisus, ne ierte de păcate.

 

*

Așa ar fi, de-ar fi cea iarnă cum fost-a mai demult, odată,

În vremi ce-abia le mai țin minte, din timpuri vechi, îndepărtate,

Acum i-o toamnă mucezită, ce lasă doar în  a ei urmă,

Așa din când în când, vre-odată, în câte-o noapte, cuib de brumă.

***

Se schimbă lumea, noi cu dânsa, nimic nu e cum a mai fost,

E ne-nțeleasă, încâlcită, fără de noimă, fără rost,

Nu-i mai trăire, nu-i credință, se uită obiceiuri vechi,

Ce le-am ținut mai pân-acuma,  averi din vremile străvechi.

 

Și-apoi, cu ele  se vor rupe, legatul nostru de trecut,

De  tot ce-am fost cândva, odată, în vremea-n care-am încăput,

Vom fi ca frunze duse-n vânturi, nimicuri care se vor trece,

Sleite inimi, fără vlagă, cu suflet întristat și rece.

 

~*~

17.12.2021

Mircea Dorin Istrate

 

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu