joi, 5 ianuarie 2023

Paula ROMANESCU - Mă uit cum nu ninge decembre acesta

 




 

Mă uit cum nu ninge decembre acesta

Nu râde, citeşte ’nainte!»

George Bacovia, Noapte de decembre

 

 

~*~

 

Mă uit cum nu ninge decembre acesta

Şi nici cum în vatra de gânduri aprinsă,

Tăciunii iubirii nu cântă, şi ninsă

Mi-e tâmpla, dar ştiu şi că inima-mi va sta

De veghe, cuminte, la zarea închisă

Cu-o frunză as’ toamnă, când dete năpasta

Plecării cocoarelor, iar viaţa albastra

Şi-ntinse pustiul, iar noaptea cuprins-a

Întregul meu suflet deprins cu-aşteptarea

Minunilor care nicicând nu se-ntâmplă

Deşi-i o minune că mi-s sub cer încă –

El – veşnic înaltul, măruntă făptură

Eu, dând necuprinsului sfântă măsură

De dor omenesc ce golgotele-şi urcă.

 

 

*

E iarnă? Ei, şi ce!

 

E iarnă? Ei, şi ce! Mi-e soare-n suflet.

De undeva, un gând senin m-ajunge,

Îl ştiu, îmi e înscris în râul sânge

Care-mi brăzdează trupul însetat

De-o arşiţă, de-un dor neîntâmplat,

De o mireasmă cu undiri de sunet

De corn de vânătoare, de un umblet

Pe neumblate căi de codru-n care

Să mă tot pierd, de-o neatinsă zare

Ascunsă într-un dincolo de cer...

 

Dar cin’ mă ninge blând cu leru-i ler

Şi ce-i această stea pulsând albastră

Cu proaspăt ger la mine în fereastră?

 

Ajunul Crăciunului 2022

 

Priveşte-mă cu inima! Atât!

 

Priveşte-mă cu inima! Atât!

Refuză-i ochiului netrebnicia

Orbirii sale.

Chipul neştiut

Din gândul tău e făr’ asemănare.

 

In casa mea – un pui de brad. jertfit

Sărmanul pentru o poveste

Care ’nainte mult nu prea mai este,

Iar aşteptatul Moş tot n-a venit

Deşi sub cerul înstelat, înaltul,

Sunt tot copil, doar învelişul altul…

 

Dar iată, undeva-n necunoscut

E-o inimă care mă vede cânt.

Priveşte-mă cu inima. Atât!

 

Noaptea de Crăciun 2022

 

 

 

 

O nouă zi. Cu ce s-o-ncep?

 

O nouă zi. Cu ce s-o-ncep?  Respir,

Apoi îmi rostuiesc singurătatea:

Deschid fereastra vieţii, închid cartea

Cu noi sonete de un vechi Şekspir,

Care mi-au luminat nesomnul noaptea,

Răstălmăcite de un Voiculescu

Vasile-al nostru care s-a-nţeles cu

Regele de la Globus, într-o doară

Scuturător de lance, cât să moară

De teamă Curtea Elisabethană

(Din care veac? Păi tot eu să v-o spun?)

Din veacul cu-o regină fecioară şi-un nebun

Care de veacuri strigă-nfiorat:

Un cal, un cal, un cal pentr-un regat!,

De se cutremură toţi arlechinii

Pe scena lumii, ignorând Olimpul

Senin de-nţelepciune-al omenirii

Cu trestii gânditoare, pe când circul

Globalei nebunii aşterne ploi

De foc, crescând ruinele în noi

Cu o corectitudine devastatoare

De oameni foşti, azi corbi cu clonţ şi gheare.

 

O nouă zi. Cu ce s-o-ncep? Mi-e frig.

O, Doamne, mă auzi dacă Te strig?

Şi, dacă da,  de ce acest pustiu

Când sufletul mi-e rug de doruri, viu!

 

Intai ianuarie 2023

 

 

Cum s-ar, eternitatea, măsura?

 

Să-ţi spun lumea cum e, vreau pe-ocolit,

Ca într-un joc, să împletesc cuvinte,

Punând, ba complementul înainte

De predicat, ba atributul – mit

Al subiectului fără de care

Nicio poveste n-ar avea crezare

În viaţa asta care, de n-ar fi,

Nici de cea moarte nu s-ar povesti

Cum că iubirea o a umilit,

Răstălmăcindu-i oarba veşnicie

Dată ca sigură vremelnicie

Din care drum ’napoi nu se mai poate,

Doar cu-o secundă de eternitate...

 

Dar dacă n-ar fi fost iubirea mea,

Cum s-ar, eternitatea, măsura?

 

~*~

3 ianuarie 2023

Paula ROMANESCU

 

 

 

 


 

E iarnă Ei, şi ce - versuri PAULA ROMANESCU

Un clip audio la versurile poetului intitulat: Mă uit cum nu ninge decembre acesta - Nu râde, citeşte ’nainte!  George Bacovia, Noapte de decembre. ~*~ Mă uit cum nu ninge decembre acesta / Şi nici cum în vatra de gânduri aprinsă, / Tăciunii iubirii nu cântă, şi ninsă / Mi-e tâmpla, dar ştiu şi că inima-mi va sta / De veghe, cuminte, la zarea închisă / Cu-o frunză as’ toamnă, când dete năpasta / Plecării cocoarelor, iar viaţa albastra / Şi-ntinse pustiul, iar noaptea cuprins-a / Întregul meu suflet deprins cu-aşteptarea / Minunilor care nicicând nu se-ntâmplă

https://www.youtube.com/watch?v=_B7I017fTXk&list=UUSFFibprnULnO50cZTNvgCw

 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu