George ANCA
Achille
Miglietta
ACHILLE
VISÂND
Purced a
scrie mici amintiri ale copilăriei mele, până la atingerea vârstei de
cinsprezece sau şaisprezece ani.
Adesea în
bună-voire visam că zbor. Rostul acestor vise ale mele nu reuşea să-mi se
explice, ceea ce nu însemna că nu aducea în mine atâta fericire. Dimpotrivă, la
trezire rămâneam toată ziua trist şi arţăgos. Totuşi, din păcate, trebuia să
muncesc, şi, când mă ocupam cu ceea ce aveam de făcut, prin forţă majoră,
izbuteam să mă detaşez. Vorbind despre muncă în viaţa mea, am făcute câte
ceva. Începând de la unsprezece ani.
La ţară, se
obişnuia să se stropească viile pentru a le feri de peronospora, o boală a
plantelor, şi de aceea se efectuau aceste pompări. Treaba mea era să aduc apa
celui cu pompa, care o vărsa în ea spre a-şi continua munca. Recipientul era o
amforă de cinsprezece litri şi, natural, trebuia să merg Înainte şi înapoi până
ce termina de udat întregul câmp. Apoi pentru a rămâne legaţi de câmpie.
Sosea vremea
culesului viilor, care cădea la finele lui septembrie, începuturile lui
octombrie. Sosea şi pentru femei, care aveau misiunea să taie strugurii, şi
fiecare avea un vas unde se puneau strugurii, când îl umpleau trebuia golit şi
asta era datoria mea de a merge să-l golesc într-un vas mai mare, iar apoi să-l
aduc gol spre a putea continua munca. Şi, natural, pe tot timpul recoltei,
atitudiea mea era aceea de a merge Înainte şi înapoi până la sfârşit.
Cât despre
vârsta menţionată, este vorba că aveam unsprezece ani. Greutatea mea corporală
era de douăzeci şi opt kg, dar fizic, chiar dacă slab, graţie bunului Dumnezeu,
eram sănătos tun. Cu toată figura mea longilină, dar, aş spune, silinţa mea în
oricare loc unde am muncit, nimeni nu s-a plâns de prestaţiunile mele. Deseori,
reuşeam să fac mai mult de cât era nevoie
şi de cele mai multe ori eram lăudat şi mi se mulţumea şi, natural,
aceste laude mă umpleau de bucurie, dându-mi forţa şi spiritul de a continua în
viitor, şi nu m-am oprit până la ajungerea vârstei pensionării mele.
Fără a
deplânge tot ce am făcut, vorbind mereu despre muncă. Plata acestor munci ce
le-am făcut la vârsta de unsprezece ani era de 300 de lire pe zi, comparând cu
euro, ar veni cum am spune 1 euro şi cincizeci de sutimi. Pentru unii poate
părea o inerţie faţă de azi, dar pe atunci acelea erau plăţile ce se
retribuiau.
Căci, oricât
era de puţin, tot reuşeam să aduc o contribuţie familiei, dând ajutor necesar
supravieţuirii. M-am născut într-o familie numeroasă. Eram antepenultimul din
nouă fii. Tatăl meu, fie pomenit, cu toate că muncea, nu era suficient, pentru
a face faţă tuturor exigenţelor familiei. Amintesc doar de vremurile dure de
atunci şi dificultatea de a debarca lunarul. Dar în pofida condiţiilor precare,
puţin de tot ne lipsea pentru a fi fericiţi. Vobind de fericire, toţi, indistinct,
aveau un comportament fratern, ca să nu mai vorbim de prieteniile fondate pe
cinste şi umilinţă. Erai ajutat la nevoie, fără scopuri secundare, nu cum se
întâmplă acum, mereu cu intenţii de a avea o confruntare, ori pentru interese
ascunse. Lumea pe atunci nu era egoistă precum azi, ambiţioasă lipsă de
scrupule.
Condiţia
care a dus la acest comportament al oamenilor a fost oil Boom-ul economic,
renegând frăţietatea tuturor popoarelor şi respectul pentru om, de oriunde ar
proveni. Nu vreau să mă divulg în aceste critici comportamentale ale oamenilor
de azi, pentru că ar trebui spuse încă atâtea lucruri ca acelea, încât n-ar ajunge
o carte pentru toate manipulările persoanelor corupte, lipsite de scrupule şi
fără omenie, carenţi de credinţă şi religiozitate, făcând rabat de la legile
lui Dumnezeu, continuând a trăi în liber arbitrul propriului egoism, încălcând
legile sociale pe care le învaţă
constituţia, menţinând comportamentul contrafăcut şi dictatorial, pe cheltuiala
aceloraşi persoane care trăiesc în legalitate socială şi, natural, mai mult ca
oricând în legile domnului, timorate de pedepsele impuse de cele zece porunci.
Voiesc să mă opresc un pic, spre a vorbi
despre cei care gestionează o ţară, adresându-mă politicienilor în mod special,
nu că aş face-o în mod specific României, dar în toate ţările din lume,
natural, în ţările democratice, excluzând ţările dictatoriale. Dar mă refer la
politicieni care au fost aleşi de popor şi deci dându-le însărcinarea de a le
administra expectativele şi sperând că vor face o utilizare bună a misiunii ce
li s-a încredinţat. Persoanele care dau votul acestor politicieni ar trebui: prin
confruntare, a li se da condiţiuni sociale de a înainta economic, încercând
soluţiunile cele mai adaptate ţării. Dincolo de culorile sau provenienţa
partidului lor. Neamul nu are mistica pentru a da o valorizare a provenienţei
lor, dar alegerea pe care o fac e doar pe încredere, sau pentru admiraţie, sau
pentru că îl cred capabil să le dea bunăstare şi mai presus de orice îl cred o
persoană cinstită.
Aceste
expectative pe care le cer nu ar trebui să-i deziluzioneze. Mă gândesc la toţi
politicienii de bună credinţă care au frică de Dumnezeu, astfel încât să
persevereze întru cauze drepte spre a da ţării soluţia către progresul în toate
sensurile. Condiţiile pentru a putea ajunge la aceste ţinte se pot obţine
simplu, prin menţinerea împreună cu toţii, vorbesc de cine guvernează şi de
cine e în opoziţie, creând un team, unind propriile forţe, pentru a avea o
reuşită majoră la soluţia de care ţara are nevoie, lăsând deoparte propriile
ambiţii ale escaladelor personale. Aceasta este părerea mea ca observator, dându-vă
acest mic sfat.
Dar pricep
că a obţine ca asta să se întâmple ar însemna un miracol politic, care ar putea
fi istoric. Prin urmare, consider că totul e utopie. Dar apoi se zice că nu
există nimic imposibil, destul să vrei, ţinându-se angajamentul pentru reuşită.
Mă felicit
cu toţi cei ce susţin această a mea iniţiativă. Dându-le augurarea unei bune
reuşite şi cu orgoliul de a fi creat un bun obştesc. Soluţiile de a putea
ajunge la aceste obiective se ating făcând cecetări în varii domenii, unde există
posibilitatea de a crea infrastructuri care lipsesc ţării. De exemplu,
agricultura în care România are o bogăţie inestimabilă, în acest domeniu, şi nu
se exploateză minimamente din cât s-ar putea fructifica, şi şi-ar aduce
contribuţia, creând o cantitate de locuri de muncă, iar, vorbind de muncă, s-ar
reduce şomajul, pentru a nu constrânge atâţia oameni să plece în alte ţări.
Vorbind
despre pământ; sunt atâtea moduri cum să-l întrebuinţezi. Spre a da un exemplu.
Făcând plantaţii de flori nu la nivelul de a satisface nevoia ţării, ci pentru
a le exporta în exterior, cum fac olandezii, şi pentru că pământul vostru este
foarte fertil şi nu ar fi probleme de producţie. Acesta e unul din atâtea
feluri de cum s-ar utiliza, dar există şi alte sisteme de producţie. Un alt mod
ar fi acela de a creşte vite, mereu la nivel de exporturi.
Am atâţia
amici politici, nu la nivel guvernativ ca parlamentari, dar exercită aceeaşi
politică administrativă. Adesea se discută de politica guvernativă în general,
pe toate domeniile de actualitate. Discutendo: Soluţiile cele mai convenabile
de aplicare a căilor de urmat, cum să se investească, pentru a căuta să se dea
ţării resurse economice. Cum să exploatezi ceea ce statul are la dispoziţie
spre a face uz. Şi dându-mi părerea acestor amici ai mei, încă şi ei mi-au
dat-o pe scurt, ca soluţii primare de a investi în agricultură. Dar există atâtea alte soluţii, de exemplu
de a se face o cercetare comercială la nivel european a acelor producţii care
au carenţă de produse şi se importă de la alte naţiuni, şi să producă acele
produse. Dau un exemplu al Italiei, resursele noastre sunt bazate exclusiv pe
acest tip de muncă. Materialele care se folosesec se află pe câteva domenii şi
aceste lucrări se exportă în exterior contribuind la economia ţării. Noi nu
avem subsoluri în remiză ori mine de exploatat cum aveţi voi, care şi în acest
domeniu aveţi încă bune posibilităţi, ca soluţie la nevoia voastră. Mă ţin de-o
parte de cei ce mă simt încrezut cu asemenea idei.
Cerându-mi umil iertare şi
scuzându-mă pentru exuberanţa mea ca interlocutor al vanei Glorii.
Mă întorc a
vorbi despre aceste fatidice vise ale mele, cu simplicitatea unui copil care
caută cu orice preţ să atingă această sete de a zbura, fără a se gândi la
riscul ce i se împotrivea. Dar încăpăţânarea mă făcea să nu renunţ la această
aventură.
Prima oară
s-a petrecut într-o zi de iunie de toată frumuseţea. Vorbesc de pământul din
josul locuinţei unde trăiam şi, privind dedesubt de la etajul al treilea,
vedeam plante cu fructe, cu ramuri pline
de abundenţa acelor fructe, mai ales un cais, mai mare în dimensiunea sa decât
celelalte, care emana un parfum tare al aromei sale. Aflându-mă în faţa acestei
mari panorame de delicii, m-a cuprins o dorinţă foarte intensă de a ajunge jos,
spre a degusta aceste fructe cât mai repede cu putinţă.
Dar fratele
meu geamăn încerca în toate felurile să mă facă să renunţ la isprava mea,
pomenind riscul care nu-mi trecuse prin gând în previziunile mele, el fiind
mult mai ponderat în soluţiile temerităţii mele. Dar de această dată nu fu
poasibil a-mi da linia dreaptă, pentru că hotărârea mea era ireversibilă.
Deschisei
fereastra şi, punându-mi picioarele pe pervaz, ridicai ochii la cer rugând pe
Dumnezeu să mă ajute. Mă aruncai cu capul în jos, când ajunsei la circa trei
metri înălţime, mă pusei în poziţie verticală şi, spre marea mea stupoare,
sosii la sol fără nicio formă de gravitaţie, adică impactul a avut loc ca şi
cum greutatea mea n-ar fi existat, deci, făcând exemplul, că trupul meu era ca
un fulg.
Mă ridicai
încă o dată privind cerul, cu titlu de mulţumire. Rămăsei în picioare pentru
câteva secunde şi-mi dădui seama că picioarele mele nu se sprijineau complet pe
pământ, ci rămâneau la circa o duzină de centimetri în gol de la sol. Locul unde
se petrecuse această aterizare a mea era acoperit de iarbă foarte joasă şi,
rămânând în poziţie verticală, picioarele mele atinseră partea superioară a
acelei ierbi. Începui să mă mişc, hotărând să ajung la prima plantă, cea mai
apropiată de unde mă aflam.
Era un cireş. Dar, mişcându-mă, am realizat că
nu era necesar să acţionez picioarele, ci reuşeam acelaşi lucru fără a face
normal paşii necesari. Ajungând sub plantă, începui să le aleg pe cele mai
mature pentru a le mânca, dar partea inferioară nu avea multe mature. Decisei
să pot ajunge la partea superioară. Şi, cu mare stupoare, observai că o pot
face fără nicio forţare fizică, ci se întâmpla simplu, după voirea mea,
rămânând mereu în aceeaşi poziţie verticală.
Sfârşind de
degustat cireşele, la douăzeci de metri de unde mă aflam, era această enormă
plantă de cais şi, în acelaşi mod de locomoţie, sosii. Şi aici, folosind
acelaşi mod de la prima plantă, reuşii să culeg pe cele mai mature; parfumul şi
dulceaţa acestui fruct erau afrodisiace, şi le mâncai, cu pielea crăpată. După ce mă săturasem de cireşe şi caise, nu
mai era loc de vizitat alte plante, pentru că stomacul meu era plin, şi amânai
pe data următoare.
Hotărând a
mă întoarce acasă, nu aveam chef să urc pe scări, ci să folosesc aceeaşi
minune, pentru a mă întoarce sus, la etajul al treilea, unde locuiam. Ajuns sub
casă, avui un pic de frică şi ezitare. Această nesiguranţă mi-o transmisese
fratele meu, datorată ponderaţiei sale, de a nu-mi face riscuri, pentru
nevătămarea mea. Dar încăpăţânarea mea, gândind la reuşita de a ajunge jos, de
ce nu trebuia să reuşească a merge şi în sus?
De aceea,
fără a mai reflecta, tentai escalada pentru a ajunge la punctul de plecare.
Ridicând sus braţele, desluşii zborul spre înalt şi nu aflai niciun obstacol
pentru a ajunge, în picioare, pe pervazul ferestrei. Şi intrai în casă ca şi
cum aş fi făcut o plimbare.
Cu tot
entuziasmul şi bucuria expediţiei, şi găsindu-mă în capacitatea de a zbura, că
nu era un lucru ce se întâmplă toate zilele unei fiinţe umane, de a reuşi să
zboare, dar mă socoteam unul din fericiţi, cu darurile ce mi le descoperisem.
Gândind la toate performanţele pe care le-aş fi putut obţine în atletism, în
toate specialităţile sale, şi bătând toate recordurile mondiale. Dar abia
sfârşi fantasticarea, că se făcu trezirea-mi.
Găsindu-mă
în cea mai tristă realitate a unei mizere fiinţe umane, cu toate precarele sale
condiţii de viaţă.
Rămăsei în
pat pentru câteva minute, găsind modul de a reacţiona şi promiţându-mi a
continua să trăiesc, chiar dacă înghiţisem broasca, augurându-mi s-o diger cât
mai repede posibil, pentru această dezaventură. Mă ridicai şi, scrutând
fereastra, întrevăzui lumina soarelui
strălucind, şi, privind afară, reuşii să-mi dau forţa să continui ceea ce
făceam zilnic, de obicei. Ziua mi-am trecut-o în atelierul meu de tâmplărie şi,
natural că apucându-mă de treabă, nu cred că puteam reuşi să o efectuez cum
făceam normal, dar cu toate acestea aveam, nu mai puţin, intenţia de a nu
rămâne neajutorat pentru că ar fi fost mai greu să treacă ziua.
Punându-mi mintea cu ceea ce mi se
întâmplase, nu acceptam uşor a mă găsi în cea mai angoasantă şi lugubră
realitate. Şi pentru că era ca şi cum mi s-ar fi întâmplat o mare dizgraţie.
Dar, gândindu-mă bine, a fost doar un vis. Chiar dacă se lăsa cu amar în gură.
Aveam datoria să uit cât mai curând, fără a-mi crea o tragedie, pentru că viaţa
continuă, şi nu trebuie cârpăcită cu vise.
Mi-am promis mie însumi că, dacă aş
fi avut oportunitatea să visez încă, sub acest prodigiu oniric al meu, voi vroi
să-l exploatez la maximum, pentru a constata unde poate ajunge imaginaţia
propriului creier. Încercând, încă, a putea înţelege cum se întâmplase aceasta,
spre a avea o explicaţie şi a putea da o evaluare la nivel fizic.
Căutând să găsesc în mine însumi
soluţia şi gândind că raţiunea sau cauza se datorează vreunei ambiţii
represate, pe care n-o ştiam, dar precum orice fiinţă umană de pe faţa
pământului, toţi, indistinct, au asemenea percepţiuni, ţinându-le bine ascunse
fără a le dezvălui. După modesta mea părere, pentru a da o evaluare materiei
cenuşii, gândesc că ar fi un lucru greu de definit. De aceea consider că nici
psihiatrii nu sunt în măsură să ajungă la fundul acestei nesecate mine a
creierului.
Mă opresc un moment pentru a vorbi
despre fratele meu geamăn, pentru a da o indicaţiune asupra rolurilor pe care
le are în privinţa mea. Partea mea consistă în a aduce deciziile în faptica
vieţii, încercând a merge pe căile de parcurs, în modul cum am făcut-o mereu
până azi, în cinste şi umilinţă, spre a nu cauza daune altora, ci încercând pe
cât posibil să dau ajutor, în limitele putinţei, fără a cere în schimb nicio
formă de răsplată. Apoi, sunt de mentalitatea acelora care spun că, uitând a
face bine, te gândeşti să faci rău.
Dar ca toate
fiinţele umane, chiar dacă numele meu este Achile, nu pot spune că sunt
invulnerabil. Iar în cursul vieţii ţi se întâmplă ceea ce te aduce să te facă
a-ţi pierde controlul propriei răbdări. Uite că soseşte şi rolul fratelui meu,
şi pentru că el este partea sufletului care îmi dă forţa să reflectez la a nu
comite lucruri greşite, să nu mă facă a mă pocăi de a fi reacţionat la mânie.
Dar nu a reuşit niciodată în tentativa de a mă obstacula, pentru că nu exista
premeditarea şi timpul necesar de reflexiune, dar trebuie admis că în nouăzeci
şi nouă la sută din cazuri a avut mereu mai binele, de aceea dând acceptarea
scontată sfaturilor lui, cu stare bună de ambele părţi.
Amintindu-mi
de maică-mea, fie pomenită, stând de vorba cu femeile din vecinătate şi vorbind
de vicisitudinile vieţii, fiecare dintre ele povestind-o pe a sa, erau lucruri
zilnice ce se petreceau în mediul familial. Apoi se ajungea a se vorbi despre
propriii fii şi de caracteristicile lor comportamentale. Dar lucrul cel mai
important pentru ele era acela de a da o apreciere pentru cel cu care avusese
mai puţine supărări pentru a-l creşte. După ce vorbise de toţi fraţii şi
surorile mele, venea rândul meu, şi-mi făcea plăcere auzind-o spunând că,
dintre toţi, eram cel ce nu mă trezeam noaptea niciodată, şi aşa putea şi ea să
doarmă netulburată până dimineaţa.
Explicaţia
pentru aceasta vine pentru a face înţelese lungile mele vise onirice. Ceea ce
intră în constituţia mea naturală. Atât cât să dau un exemplu, o dată adormit,
nu mă trezesc uşor nici cu zgomote, şi nici dacă ar fi să mă mute dintr-un loc
în altul. Înapoi acasă, într-o
dimineaţă! După ce petrecusem noaptea cu amici mâncând şi bând,
distrându-ne, sosii acasă un pic obosit aşa că m-am şi pus în pat, iar după
câteva minute adormii. Găsindu-mă în mijlocul unei câmpii, zburând în lung şi
în larg în condiţii fizice şi cu caracteristicile unei păsări care, cu
beatitudine, mă purta în rătăcire, fără niciun ţel.
Ziua era de o luminozitate
splendidă şi radioasă, încât reuşai să vezi, de la înălţimea la care mă găseam,
lucruri mici fără a mă forţa, dar grija mea era să înţeleg în ce zonă mă aflam.
Nu ai mijloc de a percepe geografia, ca atunci când te găseşti pe pământ.
În câteva
secunde, cerul se întunecă şi, imediat. mă gândii la introducerea din de Dante
Aligheri. Care zice:
Nel cammin
di nostra vita mi ritrovai in una selva oscura.
În drumul
vieţii noastre m-am trezit într-o pădure întunecată.
(Pe calea
vieţii noastre mă aflai într-un crâng de-ntuneric.)
Dar înălţând
ochii în sus, nu văzui niciun nor. Întunecarea venea... Nu ştiu cum să numesc
acest lucru gigantesc care se afla pe ţeasta mea. Apreciindu-i mărimea, era de
o dimensiune comparabilă cu un teren de fotbal. Caracteristicile nu reuşeau să
dea o siluetă precisă, dar o vedeam ca pe o formă de dreptunghi. Nu se auzea
niciun zgomot, dar, în compensare, spre ciuda mea, începu să-mi fie frică a
respira, era ca şi cum mi-ar fi lipsit oxigenul.
Nu trecu
mult timp şi văzui venind în jos ceva, în direcţia mea, ca o formă de pâlnie.
Apropiindu-se, realizai că era o plasă, geamănă plaselor folosite de pescari. O
trecură dedesubtul înălţimii la care mă găseam, iar apoi mă aflai în centrul
acestei pâlnii, cu partea inferioară într-o poziţie rigidă.
Începură să
mă tragă în sus. Starea mea sufletească îmi prevestea sfârşitul. Şi nu reuşii
să am o reacţie ca pentru a mă libera, acceptând ceea ce mi se întâmpla, şi
pentru că încet-încet forţele mele nu mai erau în măsură să reacţioneze.
Începeam să
înţeleg că am fost răpit de Extratereştri. Apoi îmi recăpătai cunoştinţa, dar
nu reuşeam să-mi explic în ce scop mă duceau în vizuina lor şi care să le fi fost intenţiile în ce mă privea.
Ajungând la
înălţimea planului, plasa care mă înfăşura se opri din ambele laturi făcându-mă
să înţeleg că trebuie să cobor. La sosirea mea nu era nicio fiinţă să mă
aştepte. Abia pusei piciorul în această navă mare şi auzii o voce expilcându-mi
ce să fac. Primul lucru care mă lăsă zăpăcit fu
vocea dându-mi instrucţiunile, era într-o perfectă italiană. Chiar de
mi-era frică să respir, simţii o uşurare auzind vorbindu-se însăşi limba mea.
Primul lucru
de făcut, îmi zise, să intru în prima cabină şi să-mi pun masca de oxigen şi să
stau câteva minute până când îmi voi fi recăpătat forţele normale, reuşind să
nu mai am nevoie de ea. Înainte de a intra în cabină, structurile acoperind
pereţii nu reuşeam să înţeleg din ce material fuseseră făcute, dar aparent mi
se păreau de plastic. Intrai în cabina care mi se spusese şi, automat, se
închise în spatele meu. Era ca un ascensor, dar înăuntrul unui spaţiu de de
circa patru mp. Cu o măsuţă unde se găsea masca, şi, flancat de un scăunel
tapiţat cu forme anatomice, acesta înclinat uşor înăuntru, aşezându-mă şi,
sprijinindu-mă cu spatele, simţii deodată o plăcută senzaţie de comoditate.
După ce mă
odihnisem şi punându-mi masca, înţelesei deodată că ceea ce aspirasem erau substanţe care,
rămânând în ambianţa lor, nu aş fi avut probleme de respiraţie. Vocea se făcu
reauzită spre a-mi da alte instrucţiuni de ce trebuie să fac. Îmi spunea să
intru în cabina a doua şi dezbrăcându-mă de tot ce purtam astfel rămânând
complet nud. Făcut asta. În aceeaşi cabină, în partea dreaptă, se deschise altă
uşă, în acelaşi mod precum cele precedente. Şi, invitându-mă să intru,
spunându-mi să fac un duş. Dar asta înţelesei imediat ce intrai, pentru că era
mobilată cu toate cerinţele şi accesoriile pe care le comportă un duş,
robinetul precum şi duşul.
Deschid robinetul, cum se face
normal la duşurile noastre. În locul apei, ieşea un abur, cu căldura potrivită nevoii noastre, calorie medie. Ca
şi cum s-ar fi ştiut despre modul cum o foloseam eu. Acest abur avea un miros
straniu, pe care nu l-am mai simţit niciodată. Dar nu mă supăra, nici dacă îl
respiram. Ba chiar îmi dădea senzaţia de
euforie întregului corp. Abia sfârşi de ieşit acest abur, după câteva
secunde, începu să curgă un lichid precum cele pe care le folosim noi normal făcând
duş. Vocea îmi dicta cum trebuie folosit acest lichid şi să-l stropesc pe toate
părţile corpului, minuţios, fără a omite nicio parte.
Acest lichid, în locul aburului,
avea un parfum foarte intens, pe care, din păcate, nu mi-am putut da seama cu
ce floare puteam să-l compar. Dar îmi amintii de un parfum pe care i l-am
dăruit unei femei, cu mulţi ani în urmă, şi se numea „Orhideea Neagră”, şi nu
ştiu dacă se mai găseşte în comerţ. După ce m-am executat, pe cum îmi spuseseră
să fac, din acelaşi duş începu să curgă atât de dorita apă. Dar, din păcate,
mi-a părut că nu era ca anoastră, pentru că simţeam un miros de alcool. Şi,
apoi, trebui să mă supun la ce oferea casa, fără să-i fac să înţeleagă
disconfortul meu, în folosirea acelei ape.
Sfârşind cu spălatul, îmi spuseră
că pentru a mă şterge găsesc găsesc într-un dulap cele necesare. Abia terminat,
aceeaşi voce, să trec în altă cabină unde voi găsi un costum, şi, natural,
spunându-mi să-l îmbrac, mereu cu aceleaşi metode din alte cabine, cu
dispozitive de deschidere şi închidere.
Îl găsii agăţat şi, punându-mi-l, părea a fi fost de metal, dar partea
internă era din stofă moale, care în contact cu pielea era plăcută. Costumul
era croit dintr-o unică bucată, cuprinzându-mi şi picioarele.
Sfârşind de îmbrăcat, se deschise
altă uşă, şi mă aflai în faţă cu un coridor lung. Mergând pentru a ajunge la
capătul acestui coridor, am simţit sub picioare ceva moale, care nu scotea
niciun zgomot. La circa un metru de terminare se mai deschise încă o uşă, cu
dimensiuni mai mari decât celelalte în lărgime şi înălţime.
Ajuns la intrare, fusei asaltat de
curiozitate şi rămăsei fascinat văzând acest mare salon, cu toate contururile
şi decorurile sale. Zăbovii un minut să-i admir frumuseţea. Dar nu-mi fu
suficient, pentru a putea defini minuţios toate părţile care-l compuneau, în
maestozitatea lui. Fusei orbit de splendoarea lui.
Primul lucru pe care-l notai era un
lampadar ce se afla mai mult sau mai puţin în centrul salonului, şi, pentru a
face o comparaţie, de mărimea celui de la Scala di Milano, emanând lumini de
varii culori, dând senzaţia de linişte şi pace. Toţi pereţii erau acoperiţi de
o specie de ţesătură, ce-o fi fost nu ştiu, dar avea o lucire comparabilă cu
mătasea noastră. Sub această cuvertură se putea observa un fel de căptuşeală.
Apoi, în nicio parte nu se vedeau colţuri ascuţite, ci numai rotunjite.
Dimensiunea acestui salon,
aproximativ, de circa două sute mp. Partea dreaptă era formată din trei nave cu intrari comparabile cu bisericile
noastre. Privitor la nivelul întregului salon, cele trei intrări, ca nişte
nişe, erau mai înalte cu doi paşi. Părţile interne formau un semicerc, iar,
rezemate de perete în aceeaşi formă, erau divane acoperite cu ceea ce apărea a
fi piele, de culoare albă lucioasă. Dar nu avusesem încă modul de a putea
atinge, pentru a confirma, dacă or fi fost, cum deja am zis, din piele.
În faţa acestor divane, era o structură care
servea drept masă, natural, un pic mai mică decât divanele. În centrul acestei
mese era un candelabru, în formă mai mult sau mai puţin asemănătoare cu cele
folosite de evrei, cu şapte sfeşnice, de
culoare galbenă strălucitoare, care la prima vedere părea aur, dar nu aveam
încă certitudinea că erau acest metal.
În jurul
mesei, natural, în partea superioară, erau aşezate potire, tot de aceeaşi
culoare, iar împrejurul acestor potire erau încorporate pietre de varii culori
iar numărul acestor potire era şapte. În faţa mesei erau trei scaune de aceeaşi
culoare cu divanele. Toată această observaţie a mea privea numai prima arcadă,
inclusiv intrarea, care făcea legătura cu mobilierul. Celelalte două, mai
avansate, nu-mi erau încă la vedere, după cum erau compuse. Restul din tot ce vedeam era un pic
greu a-l defini minuţios, în structura sa, dar, cu siguranţă, era de o
frumuseţe inegalabilă. Nu mă lungesc să dau detalii.
Nici nu sfârşisem de privt totul şi era ca şi
cum mi s-ar fi citit în minte că înrobirea mea era terminată. Pe latura stângă
a ambientului, se deschise o uşă. Şi apare un domn îmbrăcat cu o tunică albă,
de felul celor folosite de arabi. În cap, nu avea nicio coperitoare, Notai
forma sa, de cum era făcut. Avea forma
mai mult sau mai puţin similară cu a noastră, dar cu o proeminenţă,
înainte, a frunţii. Fără umbra unui fir de păr. Faţa, de culoarea cerii. Ochii,
un pic înfundaţi. Nasul, puţin turtit. Tăietura gurii era aproape
imperceptibilă, iar bărbia, aş spune, aproape invizibilă.
Pentru a nu
mă face observat, încercai să schiţez un zâmbet, dar înţelesei de la expresia
sa că eram o ficţiune în ce-l priveşte. Venindu-mi în întâmpinare, şi eu mă
îndreptai înspre el, cu braţul ridicat, cu mâna înainte. Îl ajunsei. De îndată
ce-i fusei aproape, îmi întinse şi el mâna. Iar strângând-o era ca şi cum aş fi
avut în mână patru oase descărnate la maximum, cu degete proeminente, făcând o
comparaţie cu mâna unui schelet.
Dar el, fără a-şi face scrupule,
îmi spuse, natural, după complimentele prezentării: noi avem această structură
fizică (adăugând că:) nu am reuşit încă să ne putem schimba, să ajungem la
înfăţişarea voastră, cel puţin în privinţa de a fi mai prezentabili. Vorbind de
această problemă a lor, merse în partea opusă de unde ne aflam, dându-mi de
înţeles a-l urma şi, apropiindu-se, îmi puse mâna pe umăr. Sosim aproape de
scaune şi, făcându-mă să şed pe cel central, el se îndreptă spre divanele din
faţă, aşezându-se exact în direcţia mea.
Mă întrebă imediat cum mă simt. Dar
cu o strâmbătură îl făcui să înţeleagă că nu stau bine în ce priveşte
respiraţia mea. La un semn al mâinii, după câteva secunde, apare o femeie cu
tava şi, deasupra, cu un container. Şi aceste obiecte, din acelaşi material ca
potirele. Turnă întâi în potirul meu conţinutul, apoi interlocutorului meu.
Privind femeia, curiozitatea mi-a fost să văd diferenţa dintre bărbat şi femeia
îmbrăcată în acelaşi mod ca bărbatul. Dar în semnele somatice ale feţei erau
diferenţe. Fruntea era mai puţin proeminentă, ochii mai puţin scufundaţi, nasul
neturtit, buza un pic mai cărnoasă, şi chiar barba puţin mai vizibilă decât a
bărbatului. Şi avea pensate sprâncenele. Dar pe craniu, nicio diferenţă, adică
totalmente cheală. Terminând de turnat lichidul, se roti către el, pentru a
întreba ce trebuie să facă, şi, cu un semn al mâinii, o făcu sa înţeleagă că
putea să plece. Lăsă conainerul pe tavă, înţelesei că avea să plece. Îi
mulţumii, ea înclină capul şi se depărtă.
Luă în mână
potirul şi mă invită să beau, spunându-mi că era un tonifiant, că mă voi simţi
mai bine fizic. Pentru a spune adevărul, eram un pic sceptic. Când începu el să bea, la acel punct, nici eu nu
mai ezitai. A da o definiţie aromei
acelui sos nu era uşor, dar conform cu
ceea ce-mi spusese şi cu eficacitatea sa, îl înghiţii dintr-o suflare.
Nu trecu mult timp şi începui să mă simt un pic uşurat, dându-mi ca un fel de
vervă şi fluenţă. Cu acest rezultat obţinut, începui să mă încred în tot ce-mi
spunea, presupunând că mă aflam în faţa unei persoane sincere şi oneste.
Prima strângere de mână fu cum se întâmplă normal, de obicei, adică
schimbând numele şi repetând acelaşi rit. Alungind braţul cu mâna întinsă către
el, îi spusei că mă cheamă Achile, iar el îmi zise că se numeşte Isaia. Asta fu
prezentarea cu toate efectele. Spunându-mi numele Isaia, înţelesei, conform
formei sfeşnicului şi numărului potirelor de pe masă, că mă aflam în faţa unui
evreu în toate sensurile. Şi vorbind de religie, îi spusei că numele de Isaia
era numele unui profet evreu, iar el îmi confirmă. Apoi adăugă că partea cea mai
mare a poporului său erau nume evreieşti. Fără a-l întreba care era funcţia lui
pe această navă, îmi spuse că el era comandantul, cu toate responsabilităţile
implicite.
L-am
întrebat anxios, ce era cu prezenţa mea, şi raţiunea răpirii pe care o
suferisem. Răspunsul veni la timp, asigurându-mă că nu eram primul terestru pe
care-l răpiseră. Ci sute de persoane avuseseră contact cu ei, în varii locuri
ale terrei. Aceste răpiri s-au petrecut numai în scopul de a avea o experienţă
alternativă şi fără scop de a face rău. În orice moment când ar decide să plece
erau liberi s-o facă, fără nici un obstacol. Şi, adresându-mi-se, îmi spuse că
asta e valabil şi pentru tine.
Continuând
să vorbească, zise că poporul său nu era înclinat către război şi distrugere a
ceva, pentru că religia noastră o interzice
şi, astfel, nu e un popor belicos. Vorbind de acest comportament al lor,
l-am avizat că, şi neavând scopul de a provoca daune, au comis totuşi, poate
fără ştirea dumneavoastră, daune pe care terra le-a suferit. În orice loc aţi
fost reperaţi de către tereştri, au fost cazuri de deces prin radiaţiile
transmise de aeronavele voastre, apoi,
şi mai devastatoare e răsturnarea echilibrului atmosferei, cauzând inundaţii,
tornade de dimensiuni gigantice, distrugând tot ce le iese în cale, case şi
persoane. Când sfârşii de expus daunele pe care ei le cauzează, Isaia rămase
foarte îndurerat, neştiutor de toate acestea. De azi înainte, vom lua măsuri ca
în viitor să nu se mai întâmple, soluţiile vor fi aplicate de guvernanţii noştri
la timp, pentru a evita neplăcerile voastre.
Pentru uşura
momentul de discofort ce se crease, care să fie planeta dumneavoastră, şi
distanţa de la pământ. Răspunzându-mi zise: Nu aveţi încă miloacele pentru a
face să ajungeţi pe planeta noastră, dar, în compensaţie, îţi dau o veste bună,
e aceea că planeta noastră are aceleaşi caracteristici ale terrei,
exceptând unele forme mici de entităţi
pentru supravieţuirea voastră pe planeta noastră. Folosind anumite mijloace aţi
putea avea această posibilitate. Atunci de ce nu am încerca să avem o
cooperare, din ambele părţi, în măsură să rezolve problemele pe care voi nu
reuşiţi să-le rezolvaţi, iar noi avem capcitatea de cum să rezolvăm distanţele
care ne separă.
Rămânând la
această problemă a daunelor pe care le avem, nu sunt numai cele pe care le-am
menţionat, ci sunt acele încă şi mai rele, care rup terra. Vorbesc de cutremure
care se constată în câteva părţi ale terrei, provocând moarte şi distrugere de
orice fel. Aceste cutremure se produc în cele mai multe părţi, unde sunt
vecinătăţi de vulcani încât te poţi gândi că aceştia sunt cauza care le
provoacă. Epicentrul, în ce priveşte circonferinţa propulsiunii sale, se
vorbeşte de o rază de circa două mii de kilometri dând măsura şi amploarea
puterii sale de explozie. Cu o asemenea explozie provoacă un gol enorm, de
miliarde de tone de rocă, pentru a umple acest gol format, partea superioară se
prăbuşeşte împingând masa terestră în exterior, cauzând o înaltă maree, egală
cu cantitatea de volum a deplasării.
Adresându-mă
lui Isaia – dacă şi la voi se manifestă
caracteristicile pământului. Ce măsuri luaţi la aceste sarcini? - Noi avem
aparate foarte sofisticate care reuşesc să prevină ca toate acestea să nu se
întâmple. Există sonde care semnalează minuţios
toate particularităţile viscerelor pământului. Suntem foarte atenţi la
părţile cele mai de risc. Cauzele care provoacă aceste cutremure sunt substanţe
pe care însuşi pământul le produce, aceste substanţe minerale sunt cele care
provoacă exploziile. Deci pentru a evita să se întâmple aceasta, se evită
joncţiunea între ele, creând un vid între cele două părţi, închizându-le cu
substanţe care servesc la răcirea acestor substanţe, şi nu mai există mod
de a se forma din nou.
Revenind la
probleme pe care ei nu reuşesc să le rezolve, întrebai: care sunt? Printre
multe câte există, cea care ne stă mai la inimă este aceea că am vrea să avem
aspectul fizic asemănător cu al vostru. Rămăsei descumpănit auzindu-l spunând
asta, un pic şi pentru orgoliul speciei noastre. Dar şi pentru umilitatea sa în
felul cum mi-o spusese, făcând să apese asupra formei sale fizice, ca semn de
supunere faţă de noi. Îi spusei că eu nu sunt medic, spre a-i da toate
instrucţiunile de cum ar putea avea această schimbare radicală, nu e lucru uşor.
Dar, dacă am înţeles bine, mica mea sugestie e de a clona fiinţe egale cu
aspectul nostru fizic.
Pentru a realiza aceasta, e nevoie
întâi de toate de mult timp la dispoziţie spre a ajunge la finalizare, a se
vedea dacă e un lucru fezabil o astfel de combinare din punct de vedere
constituţional. Trebuie să aveţi toate analizele organelor vitale, natural, cel
care contează cel mai mult e sângele, şi a se vedea dacă există
compatibilitate, între al nostru şi al vostru, iar apoi mai sunt alţi factori
determinanţi, între aceştia sunt şi cromozomii, care servesc la alimentarea
creşterii fătului, având şi aici compatibilitate.
La noi, acum, se poate face şi
inseminare artificială, adică evitând contactul carnal cum se întâmplă normal.
Deci folosind această metodă, care se face injenctând sperma în ovulul femeii,
astfel femeia rămâne în stare de gestaţie pentru nouă luni, şi să vedem dacă
funcţionează. Natural, sămânţa trebuie să fie a unui terestru, evident. Pentru
a putea avea acest tip de operaţie, este nevoie în principal de un medic
chirurg în ginecologie, cu sala unde se efectuează aceste tipuri de operaţii,
cu toate ustensilele necesare pentru a face această inseminare artificială.
Dar după percepţiile mele în ce vă
priveşte, nu cred că nu aveţi acest tip de ştiinţă, sau capacitatea de a o
face. Unica problemă mai dificilă e aceea de a găsi spermatozoizi compatibili
cu femeia care trebuie să fie gestanta. Şi, apoi, nu vă rămâne decât să vă
rugaţi la Dumnezeu ca, în mare mila lui, să împlinească miracolul acesta. Cu o
fierbinte urare a mea ca Dumnezeu să vă îngăduie. Noi ne rugăm la Domnul nostru
cu denominaţia de creator al cerului şi al pământului, se înţelege, Dumnezeu al
universului.
Întrebându-l
pe Isaia dacă şi poporul său are acelaşi credo, cu toate legile lui şi
poruncile de a le ţine. Iar el îmi răspunse nu numai afirmând ceea ce îi
cerusem. Dar îmi spuse chiar că sunt Practicanţi. Adăugând că în orice loc al
universului unde se găsesc practică riturile în acelaşi mod ca şi cum ne-am
găsi pe planeta noastră. Făcându-mi cunoscut că fiecare astronavă, pe care se
găsesc, este prevăzută cu tot ce este necesar în scopuri religioase, cu toate
caracteristicile care le compun.
Cum nu
văzusem alte persoane în acea navă mastodontică, ci doar pe el şi femeia care
ne adusese de băut, îl întrebai dacă există alţi componenţi în habitaclu, dacă
nu pentru alta, pentru a face nava să funcţioneze. Răspunzându-mi la această
întrebare a mea, îmi spuse că în fiecare departament erau alte persoane
implicate în activitatea pentru navigare şi
tot ce se cere pentru restul de trebuinţe, şi în toate necesităţile
sale. Ca să-ţi dau un exemplu, continuă explicându-mi. Noi avem obligaţia să
înregistrăm tot ce se întâmplă, în cele mai mici particularităţi şi în orice
loc de pe navă, pe tot timpul navigării. Ca să ai idee de cum se lucrează, nava
este dotată cu fotocelule în toate direcţiile, semnalând minuţios ce se
întâmplă şi orice mişcare. Filmarea se înmagazinează într-un registrator pe
care nimeni nu are posibilitatea să-l manipuleze, cu excepţia urgenţei de a
verifica vreo avarie. Comandantul ar avea motivarea de a vedea de unde poate
veni astfel de avarie.
Continuă în
meritul întrebării pe care o ridicasem înainte, adică asupra cantităţii întregului
echipaj ce face parte din funcţionarea sa. Nu-mi spuse numărul, dar în mijlocul
lor cuprindeau şi roboţi, care erau angajaţi în posturi unde puteau fi lăsaţi
de la începutul până la sfârşitul călătoriei, pentru că ei nu au nevoie de
necesităţi corporale, de explicat, ca persoană normală, şi deci nu există
riscul de a se îndepărta de locul lor desemnat, evitând probleme ce s-ar putea
crea. Continuând a vorbi despre aceşti roboţi, îmi spuse că pe planeta lor s-a
creat o cantitate enormă, care sunt folosiţi în toate muncile manuale, dând
lustru capacităţilor artizanale, executând minuţios, la perfecţiune, toate
lucrărăile ce li se încredinţează, fără a se risca vreo imperfecţiune, şi cu
constanţă, că nu zic niciodată că sunt obosiţi. Mulţi se uzează în experimente
la nivele riscante, pentru a ne salvagarda nevătămarea. Vorbind de această
nevătămare, îmi veni spontan în minte, monotonia curiozităţii, a-l întreba, la
ce vârstă medie ajungeţi să supravieţuiţi, scuzându-mă pentru impertinenţa mea,
dată fiind întrebarea intimă pe care i-o făceam, dar el nu ezită şi fără nicio
întârziere îmispuse că variază de la o sută cincizeci de ani în sus.
Oricâte
întrebări îi făcusem, cea mai importantă, la care ţineam mai mult decât la cele deja puse, era din ce
materiale sunt făcute aeronavele voastre? Nici asupra acestei întrebări nu fu
împotrivă a-mi răspunde, cu aceeaşi simplitate de la celelalte. Îmi spuse că el
nu ştie dacă pe pământ se găsesc astfel de materiale, pe care le folosesc ei,
dar, ca prim element, are funcţionalitatea de a nu fi atras de terra, deci
poate rămâne suspendat în aer şi rămâne imun la gravitaţia pe care o produce
pământul, acest material este de o uşurinţă unică, dar în substanţă are o forţă
majoră de rezistenţă mai mare decât alte materiale. Oricât de uşor ar fi acest
material, dar are o greutate specifică? Deci cum se face această suspensie
verticală? Când ne aflăm închişi, intră în funcţiune rotoare care dau tracţiune
suficientă pentru a rămâne la înălţimea care se vrea. Dar minunarea mea e de a
nu auzi niciun zgomot! Sunt dotate ca zgomotul să fie eliminat, pentru a nu
stârni curiozitatea şi încercând să treacă neobservaţi.
Stăruind asupra temei despre tot ce e nevoie
pentru navigaţia voastră. Cum reuşiţi să aveţi viteza pe care noi nu suntem în
stare s-o dezvoltăm? Ce elemente se folosesc? Sau ce carburanţi utilizaţi?
Nu e uşor
să-ţi dau răspunsuri la întrebările tale. Dar voi încerca să-ţi dau indicaţii
în ceea ce priveşte toate elementele care concurează la reuşită. Noi avem
carburanţi cu o putere de impulsionare
care nu se compară cu a alor voştri, în
capacitate. Sunt folosiţi, în al doilea rând, în ciclurile universului. Dar
viteza se măreşte la maximum prin unde sonore, care au funcţiunea de a atinge
viteza pe care o vrem. Am creat staţii de recepţie cu diferite distanţe între
ele. Deci se reuşeşte a avea viteza undelor sonore.
Pentru a
putea evita ca navele voastre să fie incendiate, cum reuşiţi ca asta să nu se
întâmple?
Avem sensori
care, atunci când se ajunge la o căldură de risc, se formează în toată partea
externă un material ignifug, prin care se evită ca astfel de incendii să aibă
loc.
În schimb,
în ceea ce priveşte meteoriţii, ce trebuie să evitaţi ca să nu lovească? Nava este dotată cu dispozitive de
percepţie ultrasensibili, nu numai că indică prezenţa lor, cu distanţa şi
viteza cu care călătoresc, dar este indicată şi însăşi ruta de urmat. Toate
aceste manevre sunt executate de un robot care este însărcinat cu pilotarea
navei, care se ţine scrupulos de ordinele pe care le primeşte.
În jurul
planetei noastre, suntem dotaţi cu un gaz pe care noi îl numim ozon, care
funcţionează ca a unui zid de protecţie. Ce sisteme folosiţi pentru a traversa
această masă de gaz înainte de a ieşi din calota terestră?
Nu sunt
măsuri de prevenţie specifice pentru traversarea acestei zone, dar se face o
încetinire a vitezei, cauzând întregului echipaj o indispoziţie fiziologică,
dar fără a provoca dusfuncţiuni eclatante, pentru a lua în considerare măsuri
de precauţie.
Vorbind de
măsuri de prevenţie, pentru nevătămarea voastră fizică, la ajungerea vitezei pe
care reuşiţi s-o atingeţi, nu vi se întâmplă niciun deranj fiziologic? Pentru
că noi, tereştri, nu suntem dotaţi cu asemenea viteză de parcurs, pentru că ni
s-ar sfărâma oasele, deci structura naostră fizică nu ne-o permite. Pentru
astfel de acţiuni, Isaia răspunzându-mi la întrebare cu aceeaşi simplicitate şi
umilitate, aş zice serafică, cum ar fi răspuns unui copil curios de a cunoaşte
adevărul tabu-urilor ce există.
În toate
astronavele noastre un lucrător care se ocupă exclusiv de momentul când se
prind aceste viteze supersonice. Se procedează la o izolare, încât nu se
percepe acea viteză care se atinge, şi astfel nu avem probleme fizice.
Noi avem
riscuri de înfruntat în viitorul iminent. Astrologii noştri, nu cu mult în
urmă, au făcut să vadă soarele cu falduri detaşate care se îndreaptă spre a
ajunge pe planeta noastră. A da o evaluare liberă a pagubei ce ar trebui să se
produce dacă asta se întâmplă, nu există măsură de comparaţie. Şi întreb atunci care sunt măsurile de prevenire
pentru a încerca să evităm riscul inevitabil pe care îl vom întâlni?
Ce sisteme
se pot adapta pentru a putea evita ca
aceasta să se întâmple? Cred că aceste întrebări pe care şi le pun astrologii
noştri nu vor avea niciun răspuns. Dar, spre norocul meu, aceleaşi întrebări le
voi adresa amicului nostru Isaia. Şi el mă va asculta. Pornind de la prima, îmi
spuse că-mi putea da amănunte în toate întrebările ce i le-am făcut.
Pentru
această masă solară care s-a detaşat sunt două sisteme ce o pot obstacula să
atingă pământul, primul folosind substanţe
de răcire. Dar al doilea ar fi mai determinat, dacă s-ar reuşi să se
devieze traiectoria şi astfel să se evite impactul cu pământul. Dar problema
rămâne pentru că nu se pot avea dimensiunile sau mărimea acestei mase solare
care s-a detaşat şi astfel nu se ştie dacă există potenţialul de a face faţă
acestei dimensiuni eclatante. Dar calea cea mai dreaptă de urmat e aceea de a
ne pleca Tatălui, domnului nostru din cer şi de pe terra, rugându-l umil să ne
asculte ruga, cerând iertare pentru păcatele noastre, să împlinească ruga
noastră, în speranţa că o merităm. Ci Dumnezeu e cordial cu mizerii!
Cu mare
neplăcere şi regret, a sosit timpul saluturilor, cu Isaia, cerându-i să le
amâne, pentru că scopul, fixat dinainte de a fi fost prelevat de ei, e acela de
a merge să-mi găsesc mama, pentru că e multă vreme de când n-am văzut-o, pe
care, din păcate, nu ştiu încă unde aş putea-o găsi. Îl mai întrebai pe Isaia
dacă putea să-mi dea vreun ajutor unde o puteam găsi. Implorându-i pentru a mia
n-a oară un ajutor unde o puteam căuta.
Răspunzându-mi! Îmi spuse!
Voi încerca
să te mulţumesc, pentru că mi-o ceri în numele credinţei care ne apropie. Unde
vei fi aterizat, este un munte mare, stâncos. La o anumită înălţime, se află o
ieşitură sub formă de terasă, la care va trebui să ajungi. Iar sub această
terasă vei găsi o persoană care funcţionează ca portar, şi-l vei întreba pe el
unde îţi găseşti mama.
Încheind de
a-mi da aceste indicaţii, îmi dădu instrucţiuni despre ce trebuia să fac
înainte de a părăsi astronava.
Va trebui să
faci din nou tot ce ai făcut prima oară când ai sosit, trecând la urmă pe unde
ai îmbrăcat costumul. Îţi recomand să nu uiţi o ultimă indicaţie, care a fost
pusă pe măsuţă, un recipient, natural, cu conţinutul său de lichid, iar alături
o pilulă, de înghiţit, care va servi să nu capeţi tulburări la înapoierea în
atmosfera terestră, dar având şi funcţiunea de a rămâne imun la toată poluarea
pe care o produc, dându-mi ca sigur că nu avusesem niciun deranj la nivel
fizic.
După ce
urmasem la literă toate instrucţiunile sale, mă aflai la intrarea salonului şi,
fără a aştepta mult, se redeschise uşa, iar el era cel care mă aştepta.
Privindu-mă fix în ochi, pentru a reuşi să îţeleagă în ce stare de suflet mă
găseam, în iminentul salut de adio ce sta să sosească. Dar nici eu nu ezitai să
am aceeaşi intenţie, spre a prinde expresia lui. Pentru că ştiam amândoi că nu
ar mai fi fost cale de a ne reîntâlni. Eu, pentru a nu spori momentul
emoţionant care se crease între noi, pentru a schimba un pic atmosfera,
întorcându-mă să-i fac urări de reuşită în rezolvarea tuturor problemelor sale,
pe care şi le fixase, şi să se întoarcă pe planeta sa fără primejdii de vreun
fel.
Întinsei
mâna pentru a-l saluta. Şi el făcu acelaşi lucru. Dar abia ce fu contactul, mă
trase către el făcându-mă să înţeleg că vrea să mă îmbrăţişeze. Şi nici eu nu
ezitai s-o fac. Şi se petrecu o îmbrăţişare între două fiinţe foarte diferite
între ele, dar cu spiritul fratern.Coborâi către trapa de unde venisem şi găsii
gata aceeaşi reţea care servea să mă
ducă jos.
Îndată ce
uşa se dechise, trapa se desfăcu pentru a coborî, până atinsei solul. Priveam
la reţeaua care se întorcea sus. Mă oprii să văd plecarea navei. Reuşii să
zăresc închiderea trapei şi, în puţine secunde, o văzui devenind, tot mai mică,
faţă de enorma ei dimensiune naturală, până la dispariţia ei completă. Pricinuindu-mi
o mare tristeţe şi o încetinire fizică la nivel de indispoziţie fizică.
Luând-o un
pic razna, în formă de reacţie, pentru a continua ceea ce îmi fusese prescris.
Singurul lucru de făcut în aceste frângeri este să te opreşti pentru a recăpăta
forţele necesare spre a continua în forţa motrică a corpului. În apropierea
locului unde mă aflam, era un bolovan parcă anume pentru mine. Aşezându-mă,
reacţionai imediat pentru a înţelege unde mă aflam.
Uitându-mă
şi făcând o mişcare de rotire, pe toată circumferinţa, şi nevăzând niciun
suflet viu, si cu atât mai puţin animale, înţelesei că eram într-o zonă
deşertică. Făcând aceeaşi roată înapoi, de jur împrejur, natural, cu mai multă
atenţie, văzui, la o depărtare de circa un kilometru, muntele de care-mi spusese
Isaia. Cu toate că la distanţa aceea nu-i puteam desluşi forma şi
caracteristicile pentru a vedea dacă era ceea ce căutam.
Spre a
remedia această incertitudine singurul lucru de făcut era să mă apropii şi să
constat de aproape. Pentru a mă putea apropia, tentai, ca de obicei, să zbor,
pentru a putea ajunge cât mai repede posibil. Dar, din păcate, spre marea mea
neplăcere, harul de a zbura îmi lipsea, era ca şi cum aş fi ruginit şi, deci,
greutatea mea nu-mi dădea acea uşurinţă de a putea zbura cum făceam înainte.
Nu înţelesei
raţiunile sau cauzele acestei mutaţii care se petrecuse în mine. Începui să mă
gândesc, ce raţiuni puteau fi în schimbarea care mi se întâmplase. Poate cauza
principală era în scopul ce mi-l propusesem, de a-mi putea vedea mama şi, deci,
mi se negase a putea trece dincolo pentru a o revedea. Încăpăţânarea mi-a dat
forţa de a continua, spre reuşita faptei ce-mi era ursită. Primul lucru de
făcut era acela de a-l întreba pe fratele meu asupra deciziei pe care aveam s-o
intreprind, dându-mi ajutorul necesra spre a continua, şi dacă era drept s-o
fac.
În
aşteptare, mă face să înţeleg a mă ruga cu credinţă către Domnul nostru a-mi
acorda acest har de a-mi putea îndeplini
această cerere a mea. Începui să merg în direcţia acestui munte rugându-mă şi
sperând a avea această concedere. Iar pentru a putea-o face trebuia să reuşesc
să zbor, pentru că nu exista alt mod de a putea ajunge la terasa aceasta de
acces, unde puteam să-mi întâlnesc mama. Ţinând cont dacă o fi fost corectă
adresa pe care mi-o dăduse extraterestrul Isaia. Dar această îndoială se ofili
repede, amintindu-mi de comportamentul lui faţă de mine, de a fi sincer, şi,
după părerea mea, cinstit. Iar dacă n-ar fi fost aşa, aş fi avut o deziluzie
majoră, din cele ce normal se obişnuiesc, în comportamentele noastre, de
persoane puţin credibile.
Mă apropiam,
mereu în tensiune, să pot vedea cât mai curând, să am siguranţa veridicităţii.
Începui să
accelerez pasul. Fără să-mi dau seama, îmi veni spontan să alerg. Sporind din
ce în ce viteza, ajungând până la punctul când picioarele mele nu mai atingeau
pământul. Fu o mare bucurie pentru mine, constatând că reuşeam încă să zbor şi,
deci, avusesem permisiunea de a putea accede să ajung pe această terasă,
ridicând o privire la cer în semn de mulţumire.
În arcul a
puţine minute, mă aflai dedesubtul acestei ieşituri, pe care, privind-o, o
asemănai cu un enorm balcon, în formă de
semicerc, dar fără nicio protecţie în faţă. Dar înainte de a merge în sus şi a
ajunge la înălţimea unde se găsea, mă oprii. Ca o formă de a-mi recăpăta
suflul, pentru a nu mă afla în condiţii de a eşua. Mai apoi, gândidndu-mă bine,
că nu era forţa fizică aceea prin care reuşisem să zbor, ci mai degrabă
spiritul meu.
Făcând
semnul crucii de trei ori, în semn de devoţiune, către Sfânta Treime, cerând
să-mi dea încă forţa de a ajunge la atât de dorita terasă. Reluai zborul, dar
ajungând la circa un metru de vârf, îmi dădui seama că nu voi reuşi să merg mai
departe, oricâtă voinţă aş fi avut. Era ca şi cum stătea în faţă un zid nevăzut.
Şi nu găseam modul cum să-l pot trece.
La acest
punct înţelesei că nu era uşor să calci cu picioarele un pământ sfânt, fără
ajutorul cuiva pentru a face-o. Rămânând mai mult sau mai puţin la aceeaşi
înălţime, mergând înainte şi înapoi întreg perimetrul pragului, sperând să
găsesc modul de a ajunge sus, dar nu era chip s-o pot face. Forţele începură
a-mi ceda, dându-mă învins, a nu reuşi să rezist acestui efort.
Hotărâi să
mă predau voinţei celui ce mă refuzase. Rămăsei în cea mai tristă stare de suflet
şi cu deziluzia de a renunţa la încercarea mea. Dar în faţa voinţei Domului, mă
resemnai, acceptând vrerea sa. Hotărând de-acum să mă întorc pe pământ, mă
aflam sub partea dreaptă a balconului, când o mână gigantică mă apucă,
trăgându-mă în sus, ca pe o păsărică, la primele experienţe de zbor, pentru a
nu o face să cadă la pământ.
Mâna
aceasta, pentru a-i da dimensiunea, era de o mărime egală cu o mână de om
normală, dar cu diferenţa corpului meu, care avea măsura unui păsăroi,
lăsându-mi afară doar capul. Dar îndată ce am atins pământul, sprijinindu-mă pe
picioare şi lăsându-mă pe verticală, ca într-o magie, mâna i-a devenit
normală şi, mângâindu-mă pe partea
superioară a capului, îmi spuse: bravo! ai sosit cu bine. Continuând să
vorbească, îmi spuse: acum încearcă să te odihneşti câteva minute, să-ţi
recapeţi suflarea, şi arătându-mi o strană îmi zise să mă aşez.
Şezând pe
strană, începui să privesc, pentru a-mi face o idee personală de cele ce se
petreceau pe acea Terasă. Aspectul său fizic era de normalitate, asemănător
atâtor alte fiinţe umane, fără nicio diferenţă perceptibilă; dar, privindu-l
bine în faţă, îmi dădui seama că expresia sa era de o beatitudine
inconfundabilă. Pentru a putea avea certitudinea, singurul lucru care îi lipsea
era aureola. Şi, pentru a-mi da confirmarea, asupra a ce percepusem, văzui tunică pe care o purta.
Mulţumindu-i
pentru ajutor, întrebai numele său. Iar el îmi răspunse imediat spunându-mi că
se numeşte Serafino. De mulţumirea pe care mi-ai făcut-o nu iau act; ci face
parte din misiunea ce o îndeplinesc obişnuit. Dar, acum, trebuie să plecăm!
Luându-mă de
un braţ, conducându-mă la partea stângă a intrării, îmi spuse, odată trecut
acest prag, nu te vei mai putea întoarce înapoi. Poţi merge, şi îţi voi indica
pe unde să treci, pentru a ieşi din acest loc. Dar, curios ca întotdeauna, îl
întrebai de ce această interdicţie! Răspunzându-mi la întrebarea pe care o
făcusem, îmi spuse că odată trecut, dincolo, nu mai este un loc sacru, egal
celui pe care calci, prin urmare este permis s-o faci o singură dată.
Trecem de
cortină şi, abia înăuntru, rămăsei uluit văzând, pe partea dreaptă a
coridorului în care intrasem, un puţ gigantic, de un diametru, potrivit
percepţiilor mele, de circa treizeci de metri, şi totul înconjurat în formă de
inele. Privind în jos, nu aveam idee de adâncimea sa, dar numărând inelele, aş fi
putut afla mai mult sau mai puţin înălţimea ce era până jos. Numărai inelele,
şi erau şase, şi făcând o estimare, de la un inel la altul, de circa trei metri
distanţă între ele, dădu rezultatul de vreo douăzeci de metri adâncime.
Întrebându-l
pe Serafino despre cum s-a format acest
puţ cu aceste inele? îmi spuse cî în total sunt şapte, al şaptelea nu se
reuşeşte a-l vedea pentru că se află mai înăuntru faţă de celelalte. Şi astfel,
toţi cei ce se află în acest inel trăiesc aproape în întuneric. Aceasta este
pedeapsa lui Dumnezeu. Pentru că au comis păcate mari, le-a dat pedeapsa pe
care o meritau, pentru a se purifica. Apoi, pe măsură ce se vine sus, sunt cei
cu păcate mai puţin grave. Până a ajunge la primul inel, sunt cei ce şi-au
ispăşit deja păcatele, care vor fi lăsaţi liberi în aşteptarea transferului lor
în varii locuri ce le vor fi repartizate.
După ce-mi
dăduse toate aceste cunoştinţe, îmi spuse: acum îţi voi face o surpriză
frumoasă. Te voi face să vezi două persoane dragi, pe care le-ai iubit mult de
tot. Îmi zise să privesc în faţă, din poziţia în care mă aflam. Din partea
interioară a primului inel, înaintând, la balustradă, recunoscui de îndată că
era tatăl meu, ridicând mâna, întâi pentru a mă saluta, apoi continuând cu un
semn al mâinii, să merg către el, dar aici intervine Serafino spunându-mi că nu
puteam s-o fac şi, în consecinţă, să mă mulţumesc a-l fi văzut, chiar dacă eu
îl salutam cu mâna. Depărtându-se privind către mine, agitând mâna mereu în
semn de salut, îl văzui dispărând.
Serafino îmi
spuse să privesc la cel de-al treilea inel, şi după câteva secunde persoana
care se apropia, privind la felul său de îmbrăcăminte, înţelesei imediat că era
socrul meu şi, în impactul evenimentului, şi el făcu aceleaşi gesturi pe care
le făcuse tatăl meu, întâi ca salut, apoi făcându-mi semn să mă duc la el, dar
încă o dată îmi fu interzis s-o pot face.
Dar pentru
mine fu o mare bucurie a-i revedea pe amândoi, pentru că îi iubeam, în aceeaşi
formă spirituală. Adresându-mă lui Serafino şi mulţumindu-i, îi luai mâna şi o
sărutai în semn de recunoştinţă.
Serafino,
luându-mă sub braţ, îmi spuse: acum mergem la puţul următor, aflat pe acelaşi
coridor, mergând înainte spre vest. Mergând întâlnim altă cortină de trecut.
Abia trecută, îmi spuse: cortul acesta este rezervat femeilor, şi, cum vezi, e
format în aceleaşi condiţii caracteristice ca acela de la bărbaţi, că şi aici
sunt tratate cu aceeaşi formă de tratament, după păcatele lor. Sosim în centrul
puţului, pentru a putea avea vizualitate în toată circumferinţa. Şi, în
frenezia şi marea voire de a-mi revedea mama, începui să tremur, în extenuată
aşteptare. Nevăzând nicio femeie în toată cuprinderea sa, mă adresai lui
Serafino întrebându-l! Unde-i mama mea?
Răspunzându-mi,
îmi spuse că mama mea fusese lăsată liberă de orice constrângere, era deci
purificată de orice păcat. Adresându-mă iar lui Serafino, îl întrebai! De
păcatele pe care le-a comis în toată viaţa sa? Mama mea a adus pe lume nouă
fii, şi i-a crescut cu o educaţie destul de rigidă, punându-i pe calea dreaptă
a vieţii, făcută din privaţiuni, în toate formele lor, dar ţinându-ne în
onestitate, inculcându-ne să trăim în rectitudine, în toate sensurile. Şi,
ajungând până azi, nici unul din fraţii mei şi din surorile mele, graţie bunului
Dumnezeu, nu a ieşit de pe drumul bun.
Dar Serafino
îmi face imediat cunoscut, răspunzând întrebării mele, că acest loc nu e numai
pentru cei ce trebuie să-şi ispăşească propriile păcate, ci e ca o staţiune de
tranzit, petru că toţi pleacă instantaneu de aici, spre a fi apoi trimişi în
alte destinaţii, potrivit meritelor lor. Iar mama ta se află într-un loc de
beatitudine; natural, meritat.
Îndreptând
privirea spre Serafino, El îmi înţelese imediat agitaţia, fără a-i adresa
aceeaşi întrebare asemănătoare cu aceea făcută înainte, îmi spuse! Acum te duc
să te fac să-ţi vezi mama. Se apropie în dreapta mea şi puse mâna pe umărul meu
drept. Îl privii de aproape, rotindu-mă către el. Observai diferenţa de
înălţime faţă de statura mea, mă depăşea cel puţin cu treizeci de centimetri,
circa. Şi, continuând să-i privesc lineamentele somatice, notai cu puţină
atenţie expresia sa. Şi văzându-mă în insistenţa mea de a-l scruta atent, îmi
schiţă un surâs, făcându-mă să înţeleg despre comportamentul său demn de sfinţenie. Iar eu întinsei spontan
mâna la înăţimea taliei, trăgându-l spre mine, şi, simţindu-i corpul aproape de
al meu, mă cuprinse o imensă bucurie şi o fericire de neuitat niciodată.
Merserăm
circa o sută de metri, în aceeaşi poziţie, până ajunserăm la o potecă. Şi, din
păcate, ne separarăm spontan, pentru că nu era spaţiu pentru doi. Dar se putea
înainta în şir indian. El merse înainte, ca spre a-mi deschide drumul. Şi
navigând de-a lungul unui perete stâncos, înalt de circa şaizeci de metri.
Mergând mereu în aceeaşi direcţie, poteca o lua încet-încet în sus, faţă de
locul de unde pornisem, până ajunserăm aproape la vârful acestei stânci.
Serafino se afla în avans cu treizeci de metri faţă de poziţia mea, aşa că se
oprise, aşteptându-mă să-l ajung. Puţin obosit şi gâfâind de urcuşul pe care îl
parcursesem, sosii la locul unde se oprise.
Dar privind
poteca, înainte era complet închisă, nu era niciun semn pe unde se putea
continua. Mă gândii îndată la Serafino, care putea împlini vreo minune pentru a
putea depăşi această barieră. Dar el, cu sfântă pacienţă, îmi răspunse că nu
era nevoie de un prodigiu, pentru că drumul e gata făcut. Astfel, îmi spuse
să-l urmez. La zece metri, nu-l mai văzui. Ajunsei cu mersul meu până la locul
unde dispăruse, iar pe partea dreaptă era un tunel, pe care, de unde eram, nu
reuşeam să-l văd. Acest tunel era săpat în stâncă atât de strâmt, cât e necesar pentru o persoană.
Revăzându-l
pe Serafino, îmi veni inima la loc. Şi, aşteptându-mă în afara tunelului, îmi
făcu semn să-l ajung. Sosind unde se oprise, îmi spuse să ţin pe stânga.
Înţelesei îndată că acesta trebuie să fi fost un loc rezervat pentru puţine
persoane meritorii, care puteau să locuiască în această grădină de delicii şi
beatitudine. Asta intuisem subit, încă înainte de a fi aruncat o privire către
frumuseţea sa. Dar parcă-parcă aveam un pic de timorare pentru a putea-o face,
pentru că era ca şi cum eu nu aş fi meritat să văd un loc precum acesta. Dar
apoi, gândindu-mă bine că Serafino îmi dăduse această oportunitate, şi fiindcă
aici aveam să-mi revăd mama şi, în consecinţă, n-aş fi putut să nu privesc.
Prinzând-o în raza ochiului în toată grandoarea sa şi, dând frâu vederii,
frumuseţea sa se putea compara cu Edenul unde trăiseră Adam şi Eva.
Acum aşteptam
ca Serafino să mă facă să-mi văd mama. Aşa că el înţelese imediat că a sosit
momentul să mă facă s-o văd. Făcându-mi semn să mă apropii de el, ajungând
aproape, îmi spuse să merg un pic mai înainte, până ajung la un loc al stâncii,
puţin mai jos faţă de cele două laturi, care sunt mai înalt. Şi pentru că de
acolo vei reuşi s-o vezi mai bine. Apoi îmi dădu aceleaşi instrucţiuni, adică
de a o saluta în acelaşi fel cum făcusem cu tatăl meu. Mă postai în locul
unde-mi spusese Serafino şi, privind în jos din zona în care mă aflam, reuşii
să văd mai de aproape partea de jos, faţă de unde mă aflam înainte.
După câteva
minute de aşteptare, începui să văd două femei mergând în direcţia opusă faţă
de unde mă găseam şi, deci, le vedeam din spate. Dar reuşii, cu toate acestea,
să-mi cunosc mama, chiar dacă nu-i văzusem încă faţa. Dar cealaltă n-am reuşit
să înţeleg cine să fi fost. După câţiva metri, amândouă se întoarseră către
mine. Cea din stânga era mama mea. Femeia din dreapta? Pentru că nu avusesem cum
să fi cunoscut-o dinainte, am recunoscut-o totuşi după lineamentele ei, pentru
că o ştiam doar din fotografii. Şi era mama Elenei mele.
Actualmente
consoarta mea. Amândouă începură să mă salute agitând braţul şi făcându-mi semn
să merg jos la ele. Dar ştiind şi ele că nu era posibil să mă apropii, pentru
că era categoric interzis. Rămânem încă puţine secunde a ne saluta reciproc, în
singurul fel care fusese consimţit. Pentru că apoi se întoarseră de unde
veniseră. După aceste saluturi volante, în loc să merg eu spre Serafino, el fu
cel ce se apropie de mine. Şi îndată ce fu aproape, mă întrebă dacă sunt
fericit de a-ţi revăzut mama? Asupra acestui lucru nu sunt îndoieli, nu sunt
numai mulţumit, ci chiar fericit, pentru că am avut ocazia să cunosc o a doua
mamă, pe care mai înainte n-o cunoşteam. Dar raţiunea cea mai importantă este
aceea de a fi reuşit a ajunge la scopul
pe care mi l-am propus.
Mersei către
scara pe care mi-o descrisese. Pentru a ajunge, consumai destul timp. Sosind,
începui să cobor, pentru a atinge cât mai curând solul, Dar, în grabă, nu ştiu
cum s-a întâmplat, am început să mă rostogolesc până la terminare. Ajuns jos,
mă simţii ca şi cum aş fi avut toate oasele rupte, cerând ajutor, invocându-mi
mama, ceea ce făceam totdeauna când visam urât. Mă trezii.
Şi cu mare
plăcere, de data asta, la trezirea mea. Înţelesei că fusese un vis urât, după
căderea ce-am făcut-o. Şi totuşi, oasele erau încă toate întregi. Mă uitai la
ceas şi făcui socoteala timpului cât dormisem, până la trezire. Trecuseră mai
mult de douăsprezece ore, în continuu, fără a mă trezi.
Trecu vreun
minut şi, subit, mă gândii la de ce-ul pentru care visasem această cădere
urâtă, pe care am făcut-o. Făcând o comparaţie cu capacitatea ce-o aveam de a
zbura, ca apoi să mă aflu în incapacitate, de a nu reuşi să cobor o scară.
Găsind această netă diferenţă, începui să mă întreb, de ce toate astea? Făcând
această întrebare către mine însumi, era ca şi cum m-aş fi adresat fratelui meu
geamăn, de a-i cere ajutorul necesar pentru a putea rezolva această enigmă. Nu
trebui să aştept mult pentru a-mi da riposta. Îmi spuse că raţiunea principală
este aceea că, din aventura pe care am avut-o, am obţinut mai mult ca
niciodată. Chiar dacă a fost inconştientul viselor, comisesem păcatul de a fi
scrutat dincolo, viaţa eternă, încălcând principii ale religiei şi ale
credinţei.
Prin această
aventură a mea, făcută simplu din vise, încerc,
mic fiind, să dau o contribuţie la propria existenţă, încercând să
trăiesc viaţa în rectitudine şi onestitate, ţintind spre bine, dacă se ating
aceste rezultate. Pentru a trăi această dimensiune, există o singură cale de
urmat, şi se numeşte magistrala vieţii. Cel ce va lua-o pe scurtătură, ieşind
din această stradă, îl va duce neîndoios spre rău, rezultând în nesupunere la
legile sociale, şi la cele mai importante care sunt legile lui Dumnezeu.
Toţi cei ce
se fac vinovaţi de aceste păcate, sau chiar mai rele, într-o zi vor fi
răsplătiţi cu pedeapsa legii Divine. Pentru că Dumnezeu nu plăteşte în fiecare
zi.
Iisus, când
predica, Spunea: Ferciţi cei ce au sete de dreptate, pentru că se vor sătura.
Fericiţi cei săraci cu duhul, pentru că vor fi răsplătiţi. Fericiţi cei
dezmoşteniţi, că a lor e împărăţia cerurilor.
Dacă se ţine
seamă de tot ceea ce a predicat Iisus Hristos, se are o vizualitate justă a
vieţii, învăţând a trăi în dreapta dimensiune a rectitudinii şi în
cotidianitatea tuturor zilelor până la sosirea propriei plecări, ca apoi să te
prezinţi cu conştiinţa curată dinaintea lui Dumnezeu.
Sperând că
această mică povestire a mea ar putea fi citită de multă lume cu folos, că le
va fi pe plac, dând simplu un mulţumedc din inimă / grazie di cuore / tuturor
celor ce o vor face,
Cu
afectuoasă simpatie,
Miglietta Achille
Cinisello
– Balsamo( MILANO) Italia
În româneşte de George Anca
(Coperta a
4-a)
Achille
Miglietta, prin visele sale de zbor, scrie, aparent, un sf naiv, dublat de
moralism catolic. În fapt, cititorul se va vedea pe sine însuşi în copilărie,
în nava cosmică a lui Isaia, în varianta personală a
infernului-purgatoriului-paradisului lui Dante, aici, Serafino. Cumva,
neintenţionat. Povestind, ca un personaj al lui Chaucer, pe spinarea unui cal,
spre Canterbury, ca să treacă timpul. Dacă nu, după ciumă, în afara Florenţei
Boccaccio.
Dar aici se
visează, nu se face literatură. Nici măcar n-ajunge textul sub ochii lui Jung.
Ne-ar putea
ţine deodată sub hipnoză oralitatea visătorului, la propriu, luată ca dictare
în italiană, mai mult fără punctuaţie, procesată de un român, necunoscător, ca
Isaia şi Serafino, al italienei, tradusă scenometric de mine, ca spre o
antropografie italo-română. Simbolistica existenţială, neînflorită tropic, va
intermedia o injecţie în vene, dacă nu chiar o soartă amânată, în comparaţie cu
aceea a Micului Prinţ plecând spre Planeta Lui.
George
Anca
Metaphor
Metaphor and the Bible
A metaphor
is a comparison made between two or more things using figurative or descriptive
language. Metaphors serve to make difficult to understand ideas or concepts
more tangible. Metaphors also infuse written text with vivid descriptions that
make the text more vibrant and enjoyable to read.
As the
metaphor is one of the most common literary devices, it can be found in almost
any text, and The Bible is no exception. Some of the metaphors found in The
Bible are alluded to and referenced in many other texts, so it pays to be
familiar with them and understand what is being said. Here is a list of fifteen
of the most famous metaphors in The Bible.
The Examples
• Proverbs 13:14
The teaching
of the wise is a fountain of life.
In our first
example, teaching is compared to a fountain, but not just any fountain. The
fountain of life is a common metaphor that suggests a continuing source of
sustenance and life.
• Isaiah 64:8
But now, O
Lord, You are our Father, We are the clay, and You our potter; And all of us
are the work of Your hand.
In this
metaphor, God is compared to a potter who molds clay. God’s followers are the
clay and are subject to his design and influence.
• Psalms 23:1
The Lord is
my shepherd, I shall not want.
Here is a
commonly alluded to metaphor from one of the most famous passages in The Bible.
God is compared to a shepherd, someone whose duty it is to look after and care
for his sheep.
• John 6:35
Jesus said
to them, ‘I am the bread of life; he who comes to me will not hunger, and he
who believes in me will never thirst.’
In this
metaphor, Jesus compares himself to bread. The bread of life is a symbolic idea
that Jesus offers eternal fulfillment. Like bread sustains us in life, Jesus’s
metaphor suggests that he can sustain his followers in a spiritual sense.
• John 8:12
Then Jesus
again spoke to them, saying, ‘I am the Light of the world; he who follows me
will not walk in the darkness, but will have the Light of life.’
Here is
another metaphor that Jesus used to talk about himself. He calls himself “the
light of the world.” In The Bible, light refers to salvation, and darkness
refers to sinfulness.
• Revelations 19:7
Let us
rejoice and be glad and give the glory to Him, for the marriage of the Lamb has
come and His bride has made herself ready.
This example
contains three metaphors. The lamb is Jesus, the bride is the Church, or the
followers of Christ, and the marriage is the union of the two in heaven.
• Isaiah 5:5
So now let
me tell you what I am going to do to my vineyard: I will remove its hedge and
it will be consumed; I will break down its wall and it will become trampled
ground.
In this
example, God is warning Israel, which he refers to as his “vineyard.” God says
he will remove “its hedge” or protective surroundings and allow its
destruction.
• Deuteronomy 32:4
He is the
rock! His work is perfect, for all His ways are just; a God of faithfulness and
without injustice, righteous and upright is He.
Metaphors
about God and Jesus abound in The Bible. God is commonly referred to as a rock,
as in this example.
• Psalm 18:2
The Lord is
my rock, my fortress and my deliverer; my God is my rock, in whom I take
refuge, my shield and the horn of my salvation, my stronghold.
As in the
last example, God is compared to a rock. But this metaphor is expanded in this
verse from Psalms. God is compared to a fortress, a shield, and a stronghold to
illustrate his role as a protector.
• Revelations 21:6
And He said
unto me, it is done. I am Alpha and Omega, the beginning and the end. I will
give unto him that is athirst of the fountain of the water of life freely.
Here is
another commonly quoted verse from The Bible. In it, God compares himself to
the Greek alphabet. The first and last letter of the Greek alphabet is alpha
and omega, respectively.
• Genesis 49:9
Judah is a
lion’s whelp; from the prey, my son, you have gone up. He couches, he lies down
as a lion, And as a lion, who dares rouse him up?
This verse
illustrates another commonly alluded to name of God. In this verse, Judah, one
of the twelve tribes of Israel, is called a “lion’s whelp,” or a lion’s cub. It
is from this verse that the term of God as “the Lion of Judah” originates.
• John 14:6
Jesus
answered, ‘I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father
except through me.’
In this
verse, Jesus establishes himself as not only the pathway to God, but also as
truth and life itself.
• John 15:5
I am the
vine; you are the branches. If you remain in me and I in you, you will bear
much fruit; apart from me you can do nothing.
Here is
another commonly quoted Bible verse with a famous metaphor. In this example,
Jesus compares himself to a vine and calls his followers branches of the vine,
in that they are extensions of himself. Also, Jesus states his followers will
“bear much fruit,” meaning good things will come as a result of their faith.
• Corinthians 5:17
Therefore,
if anyone is in Christ, he is a new creation; the old has gone, the new has
come!
In this
example, followers of Christ are said to be “a new creation.” It is
metaphorical, of course, because something already existing cannot be created.
• Matthew 5:13
You are the
salt of the earth. But if the salt
. They are
compared to salt, in that they have a purpose in the world. In biblical times,
salt was loses its saltiness, how can it be made salty again? It is no longer
good for anything, except to be thrown out and trampled underfoot.
Here is
another famous metaphor for the followers of Christ very important as a
preservative, flavoring, and even as currency. This metaphor says that
followers of Christ have no purpose without Christ.
Conclusion
In each of
these examples, figurative language are important to understand. So, not only
are these metaphors integral in The Bible, but show and descriptions are used
in order to make comparisons between different things easier to understand.
Since each of these verses are commonly quoted and alluded to, the metaphors
used up in many other texts.
First
published in The Caroline Myss Newsletter, March 2002
The Magic of
Metaphor
"
Penny Tompkins and
James Lawley
"Learning
to read the language of symbols has a positive effect on your self-image and
energy.
You do not
have to wait for a crisis to see things symbolically and accurately.
You can
start wherever you are."
Caroline
Myss, Sacred Contracts This article is
about learning to use your personal metaphors and symbols in order to read and
understand your own symbology.
Your
metaphors enable you to know yourself and and understand your life in a new
way. Notice the richness of the description in the following statement:
"My
anger is like dancing with a tiger. I can see it all now, the room, the
chandelier, hear the music, feel my heart pounding as we swirl between other
couples on the dance floor ... I'm on the edge of life and death."
Metaphor is
indispensable. We cannot speak without metaphor. We cannot think without
metaphor. And we would never have evolved into conscious beings without
metaphor.
Our language
is littered with metaphors. Recent research into everyday conversation shows
that we use four metaphors per minute. Why is this statistic a surprise?
Because we are not aware of the vast majority of metaphors that we use.
Metaphor is so fundamental to the way we think and speak that only the more
obvious ones register in our awareness:
I'm forever
running up against a brick wall.
I'm carrying
the world on my shoulders.
I think I'm
cracking up.
I see a
light at the end of the tunnel.
These
expressions are obviously metaphoric. We know there is no real brick wall, that
the speaker has not turned into Atlas or an egg, and that they are not in an
actual tunnel. Instead we have an inbuilt mechanism that registers the
figurative nature of these expressions and accepts them as symbolizing an
experience rather than being the experience itself. We intuitively know that
everyday things and behaviors (walls, running, shoulders, the world, cracking,
light and tunnels) are being used to represent other experiences: a lack of
progress, excessive responsibility, an unwanted state of mind, and finding
hope.
Metaphors
evoke rich images and a felt sense of what is being described. They can vividly
express a single idea or a lifetime of experience. Although many linguists used
to dismiss them as 'merely figurative', today they are accepted as a highly
accurate description of the speaker's perception. When we talk about our
problems, our emotions, our desires, our relationships -- the things most
important to us -- we are even more likely to make use of metaphor to help us
describe the depth and complexity of our experience.
What Exactly is a
Metaphor?
In George
Lakoff and Mark Johnson's mind-expanding book, Metaphors We Live By, they say:
"The
essence of metaphor is understanding and experiencing one kind of thing in
terms of another."
We like this
simple definition for a number of reasons. First, it recognises that metaphor
is about capturing the essential nature of an experience. For instance, when a
client of ours described his situation as, "It's like I'm a goldfish in a
deoxygenated pond having to come up for air," his sense of futility and
impending doom was instantly apparent. Second, the definition acknowledges that
metaphor is an active process which is at the very heart of understanding
ourselves, others and the world around us. Third, it allows metaphor to be more
than verbal expression. Metaphors are also expressed non-verbally by gestures,
sounds, objects and images. In other words, whatever a person says, does, sees,
hears, feels or imagines has the potential to be a metaphor that stands for
another experience.
The word
'metaphor' has the same root as 'amphora', a container used to store precious
oils and spices, and to carry them from one place to another. Similarly,
metaphors store precious information and have the innate capacity for carrying
it from the mundane to the extraordinary, or indeed, to the sacred.
A metaphor
itself is comprised of a number of interrelating components which we call
'symbols'. So a metaphor is a whole and a symbol is a part of that whole. For
example, "I feel like my back is pinned against a wall" refers to
three symbols (I, my back, and a wall), with a fourth (whatever or whoever is
doing the 'pinned') being implied.
In Man and
His Symbols Carl Jung noted there is always something more to a symbol than
meets the eye and no matter how much a symbol is described, its full meaning
remains elusive: "What we call a symbol is a term, a name or even a
picture that may be familiar in daily life, yet that possesses specific
connotations in addition to its conventional and obvious meaning. It implies
something vague, unknown or hidden from us."
The way we
relate to a symbol is all-important. Symbols such as national flags or
religious icons may have a shared cultural meaning, but it is our personal
connection with them that imbues them with significance. Even though we may use
common metaphors, when these are examined more closely a uniquely personal
meaning always emerges. Our personal symbolism connects us to our history, our
spiritual nature, our sense of destiny and to the "vague, unknown or
hidden" aspects of our life. The more this symbolism is explored the more
its significance emerges, and the more we can use it as a guide to awareness
and action.
Making Use of Metaphors
Once you
start to recognize the metaphors you and others use, you will notice them
everywhere. In fact it is 'hard' to 'put together' an 'everyday' sentence which
does not 'contain' a 'hidden' metaphor. The pervasiveness of metaphor in
language is, however, only half the story. We also think, reason, make
decisions and base our actions on those very same metaphors. In this way our
metaphors determine how we live our lives, and what kind of lives we live.
If you take
metaphors as literal descriptions of unconscious processing they become a
gateway to increased awareness, understanding and change.
Take 'anger'
as an example. What kind of anger do you experience? Do you:
Reach
boiling point and then blow your top
Have a
ferocious temper and try to fight back your rage
Unburden
your anger by getting it off your chest
or something
else entirely?
In the first
example anger is symbolized as a hot fluid. So your natural response might be
to 'cool things down' or 'let off steam'. In the second example, anger is
represented as an opponent or wild animal, so you may want to 'defeat it' or
'keep it under control'. In the third example, anger is regarded as a burden to
be removed; therefore you might want to stop 'it building up' or 'holding on to
it for so long'. Inevitably the actions we take will be consistent with the
metaphors we use.
Not only do
we use metaphor to make sense of our own emotions, we also try to fit other
people's emotions and behaviors into our own metaphorical way of seeing the
world. What we feel they should do and the advice we give them will derive in
large part from our own metaphors. As you might guess, when two people have
widely contrasting metaphors it is often a recipe for miscommunication. For
example, when one person likes to 'smoulder' before 'raking over the coals',
and another has a 'short fuse' and wants to 'get it over with', they will
almost certainly disagree on how to express their emotions and probably end up
in conflict.
Metaphors
create insight, but they also create ways of not seeing. Metaphors can
liberate, and they also can limit. They can empower or they can disempower.
They can be a tool for creativity, or a self-imposed prison. The exercise below
offers you the opportunity to unlock your creativity and open those prison
doors.
Exercise
The purpose
of this exercise is to enable you to have more choice in how you respond to
situations where, in the past, you feel you have acted inappropriately. There
could be a whole range of emotionally-based actions that would fit here, but we
are going to continue to use 'anger' as an example.
The purpose
of the exercise is for you to:
(1) identify
a metaphor for when you are angry and act inappropriately as a result;
(2) identify
a second metaphor for how you would prefer to respond;
(3) explore
how you can convert or evolve the first metaphor into the second;
(4)
translate your insights into how you can change your behavior in your everyday
life;
(5) rehearse
this new behavior.
You will
need blank paper and colored pens. You might like to read through the exercise
and the following example so that you have an understanding of what you will be
doing before you start. When you answer the questions in the exercise, give
yourself time for images and feelings to emerge into consciousness before
writing or drawing.
1. Identify
a metaphor for when you are angry and act inappropriately as a result:
a. Ask
yourself, "When I am angry and act inappropriately, that's like
what?"
b. Draw the
metaphor that comes to mind.
c. Look at
your drawing and ask yourself the following questions so you get to know more
about the symbols in the metaphor. For each part of the drawing, ask:
"What
kind of ......?"
"Is
there anything else about ......?"
Add new
information to the drawing, and when you've got all that you can get for now,
go on to the second metaphor.
The purpose
of these Clean Language questions is to focus your attention on each part of
the metaphor so that you consider its qualities and characteristics. They are
specially designed to work with personal symbols. There will be aspects to your
metaphor that you did not consciously decide. By putting your attention on each
part of your metaphor you are likely to discover something new about yourself
or the situation. These unexpected elements are often the places where a new
kind of change can emerge.
2. Identify
a second metaphor for how you would prefer to respond:
a. Ask
yourself, "How I would prefer to respond is like what?"
b. Draw the
metaphor that comes to mind.
c. For each
part of the drawing, ask yourself the following questions so you get to know
more about the symbols in this metaphor:
"What
kind of ...... ?"
"Is
there anything else about .......?
Add new
information to the drawing, and when you've got all that you can get for now,
go to Step 3.
3. Explore
how you can convert or evolve the first metaphor into the second:
a. Place
your drawings in front of you.
b. Consider
how Metaphor 1 can evolve into Metaphor 2.
c. Notice:
"What's
the FIRST thing that needs to happen for Metaphor 1 to start becoming Metaphor
2?"
"What's
the LAST thing that needs to happen before Metaphor 1 becomes Metaphor 2?"
Take your
time when completing Step 3. You don't have to accept the first idea that comes
to mind -- the purpose is for you to consider something new. You might like to
imagine yourself as the symbols (as if inside the drawings) and wonder what is
required for Metaphor 1 to change into Metaphor 2. Remember it may take a
number of intermediate stages for this to happen. Don't reject an idea just
because it seems bizarre (the land of metaphor is often closer to a dream world
than to everyday reality). You'll know when you've found the solution that's
right for you, and it usually contains an element of a surprise.
4. Having
identified a way for Metaphor 1 to become Metaphor 2, how does this translate
into what you need to do in your everyday life? How will this information guide
your behavior next time you are in a similar situation?
5. To start
getting used to this new way of responding, rehearse being Metaphor 2 by
embodying its characteristics NOW:
What is your
posture?
What do you
feel inside?
Where is
your focus of attention?
What do you
say and how are you saying it?
Example
The
following is a short summary of the results of one person going though the
exercise. Your answers will likely be very different to these.
1. When I am
angry and acting inappropriately, that's like what?
"Like a
gladiator on the back foot."
What kind of
'gladiator'?
"He's a
Roman gladiator with a trident."
What kind of
'trident'?
"Rigid,
belittled and ready to strike."
Is there
anything else about 'on the back foot'?
"His
back foot is under pressure and out of balance."
And so on.
2. How I
would prefer to respond is like what?
"To be
standing tall like a tree able to bend in the wind.
- The tree
is flexible, with deep roots, proud and grounded.
- The wind
is gusting, but eventually calms down."
3. How can
Metaphor 1 become Metaphor 2?
"The
gladiator stands upright, balanced on both feet, plants his trident into the
ground and this grows roots deep into the earth.
- First, he
takes a deep breath.
- Last, he
feels himself proudly beginning to bend with the wind."
4. How will
this information guide your behavior next time you are in a similar situation?
"I'll
realize the person's attacking words can fly past me rather than going into my
core. I know if I stand tall and feel balanced and grounded then I can't be
hurt by their words. If I still feel angry at what they've said, I can ask them
what they're trying to achieve by saying these things, but I don't have to
strike back."
In Conclusion
Our personal
metaphors and symbols help us make sense of the world. They give form to those
aspects of our lives which are the most mystifying -- our problems and their
solutions, our fears and desires, our illness and health, our poverty and
wealth, and our capacity to love and to be loved. When these experiences are
given form, and are seen with symbolic sight, they then become amenable to
exploration and transformation.
References
Jung, Carl,
Man and his Symbols, Picador, London 1964.
Lakoff,
George & Johnson, Mark, Metaphors we Live By, University of Chicago Press,
1980.
50 Metaphor Examples for Kids
May 16, 2014
by Elizabeth Baxter
If you spend
time around young children, you know they are full of questions. Why is the sky
blue? How many clouds are there? What is he doing? Adults spend a lot of time
teaching children about the world around them. They are always learning new
things about the world and how it works. Parenting is an art that we are always
learning more about.
Good
parenting changes and evolves as our children grow. One of the best ways to
teach a child something new is to use a metaphor. Simple metaphors help kids
make connections and understand new things. The next time your child asks you a
question try explaining the answer with one of these metaphor examples for
kids.
It’s easier
for a child to understand a metaphor because it gives them a strong visual
picture of what you are trying to explain. This is perfect when they have never
encountered the thing they are asking you about. You can relate it back to
something they know more about. Even after we grow up we continue to use
metaphors in our daily lives. Learning to use and understand metaphors is an
important part of growing up and being able to communicate effectively.
What is a Metaphor?
If your child
asks what a metaphor is, here is how you can explain it. A metaphor is a
comparison between two things that share a common characteristic. One thing is
equal to another because it has this characteristic. For example, “You are my
sunshine,” just like the sun brings warmth and happiness to someone’s day; you
do the same, by bringing happiness to someone’s day. You are sunshine because
you share the characteristic of making someone happy. A metaphor is a stronger
image than a simile; and makes the reader feel or see something to help them
understand it. It states that something is equal to something else; it is not
just a comparison between two things.
Simile Vs Metaphor
When talking
about metaphors you might come up with some that are actually similes. A simile
is a comparison of two different things. They usually involve the words, like,
as, or than. While a simile may seem like a metaphor it actually allows two
things to be compared while remaining distinct. A metaphor suggests that one
thing is something else.
· Example of a metaphor – After they broke
up, his heart was broken.
· Example of a simile – His heart felt like
breaking after they broke up.
It is
important to remember that these two things are different, especially when
writing or creating a poem. Using metaphors will allow people to understand and
feel what you want them to much better than using similes. Remember there are
also different levels of metaphors. Some are easy to understand and will be
perfect when talking to your child. Others will be very complex and hard to
understand. They may even require you to think about and decode them. These are
more commonly found in poetry, however be careful that you are not using a
metaphor that is too complex for your child to understand. They will not be
able to process the information correctly if it is.
The Purpose of Metaphors
Metaphors
should create an impact on the reader. They are used to inspire and help people
understand the importance of something. For example, “Max is a pig when he
eats,” gives the reader a strong visual of how messy Max is when he eats. This
is very important not only in a story or poem, but in everyday conversation. If
someone says that his stomach is a black hole you know it is important to have
plenty of food at your event. If he had just said that his stomach is big or
can hold a lot you wouldn’t think you needed as much food. If his stomach truly
were a black hole you would need a never ending supply of food.
It is
important to understand how a metaphor works and know when you have heard one.
They are meant to create a vivid picture, or be a profound saying. The stronger
the metaphor is, the better your intent will be received. Using metaphors to
explain something to a child helps them by giving them a more visual picture.
Simple Metaphor Examples For
Kids
Here is a
list of simple metaphor examples you can use to help teach your child about new
things.
1. Max is a pig when he eats.
2. You are my sunshine.
3. It’s raining cats and dogs.
4. Even a child could carry my dog around for
hours. He is a feather.
5. He is the Tiger Woods of his golf team.
6. Mary’s hair was a fierce lion’s main;
always sticking out in wild directions.
7. He tried to help but his legs were rubber.
8. Her eyes were fireflies.
9. I was lost in a sea of nameless faces.
10. My teacher is a dragon.
11. Their home was a
prison.
12. Life is a rollercoaster.
13. America is a melting
pot.
14. His eyes were ice.
15. The world is a stage.
16. Life is a fashion show.
17. My kid’s room is a
disaster.
18. The alligator’s teeth
are white daggers.
19. Time is money.
20. The wheels of justice
turn slowly.
21. She cut him down with
her words.
22. The teacher planted the
seed of wisdom.
23. The clouds sailed
across the sky.
24. Laughter is the music
of the soul.
25. He is a chicken.
26. The peaceful lake was a
mirror.
27. Your brain is a
computer.
28. He is a night owl.
29. The car was a furnace
in the son.
30. A blanket of snow
covered the ground.
31. The park was a lake
after the rain.
32. The lawn is a green
carpet.
33. The kids were monkeys
on the jungle gym.
34. The stars are sparkling
diamonds.
35. My brother is a couch
potato.
36. The clouds are balls of
cotton.
37. His stomach is a black
hole.
38. His heart is a rock.
39. She is fishing for more.
40. He was feeling blue.
41. She is on a
rollercoaster of emotions.
42. He has a broken heart.
43. She has a bubbly personality.
44. She is a shining star.
45. The interstate was a
parking lot at rush hour.
46. Books are the keys to
your imagination.
47. The ballerina was a
swan, gliding across the stage.
48. Her angry words were
bullets to him.
49. The thunder was a lion.
50. The road was a ribbon
stretching across the desert.
If you are
interested in learning more about metaphors and writing you should understand
romantic poetry. You could even try to write some simple metaphor books to help
your child learn about them. It’s also a perfect weekend craft you can do
together! Not only will they learn more about metaphors they will be spending
more time with you and practicing valuable skills. If you find that you really
enjoy writing these metaphors for your child try brushing up on your grammar so
that you are able to continue to help them throughout school. Children love
learning new things from their parents.
Now that you
have a full library of metaphors, you are prepared to answer your child’s next
question assault. As well as using metaphors to help teach your children new
things, it’s important to know about using them in your adult interactions as
well. Many adults use about 6 metaphors a minute when engaged in conversation.
Learning how to catch these metaphors and how to interpret them can help you in
your everyday interactions with people. You may be able to use the information
to help persuade them to do something, or just be able to understand more about
what they are really thinking.
Learn more
about yourself to really get conversations going with other adults. Discovering
who you are as a person is an important communication tool that will also allow
you to understand others better. Understanding what your child means when they
say something and being able to answer their question is an important part of
being the best parent you can. Many parents want to know how to avoid screwing
up their kids. One of the best tools is communication. Keep the lines of
communication open and use these metaphor examples for kids to help answer
their many questions. Remember teachers are students as well! We are always
learning and sharing new things as people!
https://georgeanca.blogspot.com/2018/06/razvan-ahile.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu