joi, 18 aprilie 2024

Dumitru Ichim - MĂ CUNOȘTEA NERODITOR SMOCHINUL

 



MĂ CUNOȘTEA NERODITOR

SMOCHINUL

 

~*~

La vamă mi s-a spus

că eu nu sunt eu,

că numele ce-l port

l-ar fi avut

smochinul cel neroditor,

ce s-ar putea să fie viu,

iar eu aș fi cel mort.

De peste umăr

mă tălmăcește spinul,

că-n locul meu

fu blestemat smochinul

și doar c-aș semăna cu el:

– „Cine-ar putea să-l duplice?”

Şi-am auzit atunci pe Moarte

cum repeta pe vameș, dar amar:

– „E fals în acte publice?

Așa oricărui s-ar părea,

dacă acest copac nu ar avea

ca scuză – neștiutului de carte,

aici, lângă amprentă,

inițiala crucii Regelui Pescar”.

 

~*~

Dumitru Ichim,

Kitchener, Ontario, Canada

 

 

 

SMOCHINUL de Ben Todica, versuri DUMITRU ICHIM

Un fotoaudioclip recitare la versurile poetului din poezia: MĂ CUNOȘTEA NERODITOR SMOCHINUL ~*~ La vamă mi s-a spus / că eu nu sunt eu, / că numele ce-l port / l-ar fi avut / smochinul cel neroditor, / ce s-ar putea să fie viu, / iar eu aș fi cel mort.

https://www.youtube.com/watch?v=gxSLf_ajvH4&list=UUSFFibprnULnO50cZTNvgCw

https://youtu.be/gxSLf_ajvH4

 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu