sâmbătă, 27 aprilie 2024

Melania Rusu Caragioiu - Se mai întâmplă, a propos, de știri,

 



                                          TRISTEȚI

                                              Poeme

                                           de Melania Rusu Caragioiu  

  

SUNT  IARĂŞI  TRIST

 

                                   Sunt iarăşi trist în traiul meu de câine;

                                   Zăpezile mi-au fost astăzi culcuş,

                                   M-a mârâit un câine jucăuş

                                   Când draga lui stăpână mi-a dat pâine.

 

                                   N-am un statut în viaţa mea, prea clar;

                                   Nu-i duc stăpânului ziarul zilnic,

                                   Primesc picioare-n spate şi ochi silnic

                                   Şi timpul trece-ncet şi în zadar...

 

                                   O, cât aş vrea să am un lanţ şi-o cuşcă

                                   Şi botniţă ! Şi câte-o ciomăgeală !

                                   Să nu-mi mai strige nimeni : ,,Fugi, că muşcă !”

 

                                   Să-i văd pe-ai casei lucrând cu migală,

                                   Strigând la mine aspru, după-o duşcă,

                                   Iar eu... să le iert clipa de răceală ...

 

                                              MRC,           Laval, 2011 

 

                                                    SENECTUTE?

 

                                                    Scvamele flutură,

                                                    Sarica scutură,

                                                    Papucii scapă,

N-are nici apă!

 

Brațe-tuleie,

Ușa sub cheie!

Părul în claie,

 Ar vrea o baie...

 

  Șoldul s-a șters,

Șchioapătă-n mers...

                                                    Nu are bani,

                                                    Prea mulți babani

                                                    Ce epatează

                                                    Când guvernează...

 

                                                    Ora de prânz:

                                                    Nutreț. De mânz;

                                                    Plutește-n supă-

                                                    Tot fiartă după,

N-are nici sare,

Biata mâncare;

Scârțâie oase,

 

 Multe ponoase

Se adunară

În a lui sfoară!

 

Vine apoi

Cânr de cimpoi,

Vine alt pat:

Pământ curat...

         MRC










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu