sâmbătă, 19 octombrie 2024

Ioan Miclău-Gepianu - FAPTELE SUNT CUVINTELE MINȚII

 



Ioan Miclău-Gepianu:

FAPTELE SUNT CUVINTELE MINȚII

 

- Cel care este și rămâne adevărat față de sine și față de alții posedă cea mai frumoasă însușire a talentelor celor mari. I.W. Goethe

- Omul care este bogat sufletește își dăruiește ușor comorile și este gata să le dăruiască tuturor, fără excepție R. Tagore

- Raza de soare care te încălzește pe tine, nu ți-e împuținată prin faptul că se mai încălzește la ea și vecinul. Al. Vlahuță

- Când faptul ții, atunci adevărul știi. B.P. Hașdeu

- Urechea ta să fie pururea deschisă la adevăr și închisă la minciună și lingușire. M. Kogălniceanu

Dacă mă convinge cineva și-mi arată că judecata sau fapta mea este rea, sunt bucuros să mă îndrept, căci eu caut adevărul care n-a stricat niciodată nimănui. Marc Aureliu

- Omul de bună credință e cel mai ușor de înșelat. M.Eminescu

- Dacă e bine să ai și câțiva prieteni, e bine să ai și câte un dușman care să-ți mărească atenția. I.M-Gepianu

 

FAPTA BUNĂ!

 

Fapta bună e fruct dulce

În grădina socială,

Unde omul ca și pomul,

Întocmește floarea cea națională!

 

Fructul e un rod de arbor,

Fie dulce, fie acră,

E-mplinirea ce-o aduce

A Naturii lege sacră!

 

Dar aleși sunt pomii care,

Aduc fructe hrănitoare,

Întocmind grădini alese

Cu arome dulcitoare!

 

Astfe, omului în faptă

Stă alegerea-i, nu-n toană,

Nu în vorbărie goală,

Ce-l califică desigur, acră poamă!

 

DAR E CLAR…

 

Dar e clar căci numai fapta,

E-adevărului măsură,

Iar când una zicem și-alta

Este calea ce ne fură,

Ce folos de-a noastre scrieri,

Ce folos de-ai noștri creieri?

 

ALE MELE DORURI

 

Ale mele doruri

Cărări interioare

Ce duc spre ascunsul suflet

Și-al Eu-lui amoruri!

 

De versul mă mângâie

Și muzica mă-nvie,

E ca să-ȚI aduc ȚIE,

O, Doamne, mărturie:

 

Din toate simplitatea

O aflu fond etern;

În rest luciu extern

Străin simțului meu.

 

O, Doamne, tu ești Mintea,

Eu doar îți ascult glasul,

Cu inima cu pasul,

Al Tău cânt mă învie!

 

~*~

Ioan Miclău-Gepianu









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu