miercuri, 7 septembrie 2016

VIATA E UN JOC 7




VIATA E UN JOC 7
Florence Schovel - Shin


Capitolul VII
IUBIREA

Fiecare om de pe aceasta planeta a primit initierea lui in iubire. "O noua porunca va dau voua, sa va iubiti unii pe altii". Uspenski spune in "Tertium organum", ca iubirea este un fenomen cosmic si deschide omului lumea cu patru dimensiuni, lumea minunilor. Adevarata dragoste este neegoista si eliberata de frica. Ea se revarsa spre obiectul afectiunii ei, fara sa ceara ceva in schimb. Bucuria ei este de a da. Iubirea este Dumnezeu in manifestare si cea mai puternica forta din Univers. Iubirea curata, neegoista atrage spre ea ceea ce este al ei si nu trebuie sa ne ingrijim sa cautam sau sa cerem. Rar are cineva o idee cit de mica despre iubire. Omul este egoist, tiran sau fricos in afectiune, de aceea pierde lucrul pe care-l iubeste. Gelozia este cel mai mare dusman al iubirii, imaginatia rataceste libera, vede iubitul atras de altcineva si, invariabil, se obiectiveaza daca nu este neutralizata.

O femeie a venit la mine foarte trista. Omul pe care-l iubea a parasit-o pentru alta si i-a spus ca niciodata nu s-a gindit sa se-nsoare cu ea. Era chinuita de gelozie, de ura, dorea sa-l vada suferind asa cum el a facut-o pe ea sa sufere, adaugind: "Cum a putut cind eu il iubeam asa de mult!?" I-am spus: "Dumneata nu-l iubesti, il urasti. Da-i o iubire perfecta si vei primi iubirea perfecta. Perfectioneaza-te, pentru el, pe tine insuti, fiindca nu poti primi ceea ce nu dai. Da-i iubire neegoista, nu-i cere nimic in schimb, nu-l critica, nu-l condamna, binecuvinteaza-l oriunde ar fi el". Ea a raspuns: "Nu vreau sa-l binecuvintez decit daca stiu unde este!" "Bine, dar aceasta nu este iubire adevarata. Daca ii dai aceasta iubire adevarata se va intoarce spre tine, vei primi tu, la rindul tau, iubirea adevarata, fie de la acest om, fie de la echivalentul lui, caci daca acest om nu-i alegerea divina, nu-l vei mai dori". Asa cum esti una cu Dumnezeu asa esti una cu iubirea care-ti apartine prin drept divin.

Multe luni au trecut si lucrurile au ramas asa cum au fost dar ea a lucrat constiincios cu ea insasi. I-am spus: "Cind nu vei mai fi tulburata de cruzime, el va inceta sa fie crud si-l vei atrage dupa propriile emotii". I-am vorbit de membrii unei Asociatii din India care nu-si spun niciodata, "Buna dimineata", cind se intilnesc, ci "Salut divinitatea din tine". Ei saluta mereu divinitatea din fiecare om, din animalele salbatice ale junglei si nu sunt niciodata sfisiati, ei vad pe Dumnezeu in fiecare vietuitoare. Am spus: "Saluta Divinitatea din acest om si spune; vad numai eu-l tau divin. Te vad asa cum te vede Dumnezeu, perfect, dupa chipul si asemanarea lui". Cu timpul, ea a devenit mai ponderata si a pierdut gradat ura ei. El era capitan si ea ii spunea "cap". Intr-o zi i-a venit sa spuna: "Dumnezeu sa-l binecuvinteze pe Cap, oriunde ar fi!". I-am spus: "Acum este iubirea adevarata si cind vei fi deplin stapina pe ea, nu vei mai fi tulburata de situatie, vei avea iubirea lui, vei atrage echivalentul ei".


Peste citeva saptamini primesc o scrisoare, in care imi spune: "Ne-am casatorit!" Cu prima ocazie am intrebat-o: "Cum a fost?" "Oh, exclama ea, a fost un miracol! Intr-o zi m-am trezit ca orice suferinta incetase. In seara aceea l-am vazut si mi-a cerut sa ma casatoresc cu el. Ne-am casatorit de aproape o saptamina si nu am vazut om mai devotat". Este o veche zicatoare: "Nici un om nu-i dusmanul nici prietenul tau, ci doar invatatorul tau!". De aceea trebuie sa devii impersonal si sa inveti ceea ce fiecare om are sa te invete asa ca, de indata ce ai invatat lectia, esti liber!
Iubitul femeii era invatatorul iubirii neegoiste, pe care fiecare om, mai devreme sau mai tirziu, trebuie sa o invete. "Suferinta nu-i necesara pentru dezvoltarea omului, ea rezulta din violarea legii spirituale dar, fara ea, putin oameni par capabili sa se trezeasca din somnul sufletului".

Cind omul e fericit, de obicei devine egoist si, in mod automat, legea karmei se pune in actiune. De multe ori un om se ruineaza din lipsa de consideratie pentru lucrurile lui.
Am cunoscut o femeie care avea un sot placut, dar ea spunea: "N-am de ce sa-mi fac griji, fiind maritata; nu din cauza barbatului meu ci, pur si simplu, pentru ca nu ma intereseaza casatoria!". Se gindea la el numai cind il vedea. Intr-o zi sotul ei i-a spus ca iubeste o alta femeie si a parasit-o. Atunci a venit la mine disperata si plina de ura. I-am spus: "E exact ceea ce spuneai. Vorbeai ca nu ai de ce sa te ingrijesti fiind maritata, subconstientul a lucrat pentru aceasta". Ea a spus: "Da, vad, omul capata ceea ce doreste apoi isi da seama singur ca a facut rau". Ea s-a pus indata in armonie cu fericirea ei si a inteles ca ei traiau mai bine separati. Cind o femeie devine indiferenta sau cicalitoare si inceteaza de a mai fi o inspiratie pentru sotul ei, pierde stimulul reactiilor de mai inainte, este nelinistita si nefericita.

Un om veni la mine abatut si nenorocit. Nevasta lui se interesa de "Stiinta numerelor" si voia sa-l descifreze pe el. Pare ca rezultatul nu ii era favorabil caci el spunea: "Nevasta mea e de parere ca nu voi dispune niciodata de avere pentru ca am un doi". I-am raspuns: "Nu te ingriji care este numarul dumitale. Esti o idee perfecta in Mintea Divina si vom cea succesul si prosperitatea care sunt plamadite pentru tine de Inteligenta Infinita". Dupa putin timp a capatat o oferta foarte avantajoasa si doi ani mai tirziu a avut un succes stralucitor ca scriitor. Nici un om nu are succes in afaceri pina ce nu iubeste opera lui. Pictura pe care pictorul o picteaza din dragoste (pentru arta) este opera lui cea mai mare. Cazanul de fiert ramine totdeauna ceva care sta pe pamint. Nici un om nu poate stringe bani daca-i dispretuieste. Multi ramin in saracie fiindca spun: "Banii nu inseamna nimic pentru mine si-i dispretuiesc pe cei care-i au!". Acesta este motivul pentru care multi artisti sunt saraci. Dispretul te separa de ceea ce dispretuiesti. Am auzit spunindu-se despre un artist ca nu este bun fiindca nu are bani la banca. Aceasta atitudine a mintii separa pe om de averea lui, dar acesta trebuie sa fie in armonie cu lucrul pe care il atrage.

Banii sunt Dumnezeu in manifestare ca eliberator de lipsuri si limitari dar trebuie tinuti mereu in circulatie si folositi mereu cum trebuie. Zgircenia si economia au urmari groaznice. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa avem vase pline, rezerve, stocuri si depozite pentru camara care trebuie sa fie plina prin dreptul divin al omului, dar inseamna ca nu trebuie sa acumulam din principiu, daca se iveste o ocazie cind banii sunt necesari. Lasindu-i sa se faca fara frica, bucurosi deschidem drumul pentru mai multi, Dumnezeu fiind singura si inepuizabila avere a omului. Aceasta trebuie sa fie atitudinea spirituala fata de bani, in Marea Banca a Universului, nefiind niciodata lipsa.
Un exemplu de avaritie il avem in filmul "Lacomie". Femeia a cistigat 5000 de dolari la loterie dar n-a vrut sa-i cheltuiasca. Se zgircea si economisea lasind pe sotul ei sa moara de frig si foame; continua sa spele podele ca sa aiba din ce trai. Iubea banii insisi si ii punea mai presus de orice; intr-o noapte a fost ucisa si banii i-au fost luati. Aici, iubirea de bani a fost un izvor de rele. Banii sunt buni si binefacatori, dar folositi pentru scopuri distructive, zgircenie sau acumulare, considerati mai importanti decit iubirea, aduc boala, dezastru, pierderea lor insisi.

Urmeaza calea iubirii si toate se inmultesc, pentru ca Dumnezeu este iubire si Dumnezeu este avere; urmeaza calea egoismului si a lacomiei, averea dispare, omul este separat de ea. Cunosc cazul unei femei foarte bogate care-si stringea venitul. Rar dadea cuiva ceva sau cumpara lucruri pentru ea. Era foarte pasionata pentru coliere, o prietena intrebind-o odata cite are; 67, a spus ea. Le cumpara si le punea deoparte. Daca le-ar fi folosit, aceste coliere ar fi fost dreptul ei dar a violat legea folosirii. Dulapurile erau pline cu haine pe care nu le purta niciodata si bijuterii care n-au vazut niciodata lumina. Bratele femeii au paralizat, in final, incapabila de a se mai ingriji de averea ei, a transmis altora administrarea acestora. Omul, necunoscind legea, atrage asupra lui insusi distrugerea. Toate bolile, nefericirile, vin din violarea legii iubirii.

Bumerangul de ura al omului, de minie sau de critica, se reintoarce incarcat de pacate sau de griji. Iubirea apare aproape ca o arta pierduta si omul care cunoaste legea spirituala stie ca ea trebuie cistigata; fara ea devii "alama sonora" in loc de "timbal rasunator". Aveam o studenta care venea la mine luna de luna pentru a-si curata constiinta de ura. Dupa un timp ura ei s-a redus la a fi canalizata asupra unei femei si se tot gindea mereu la acest lucru. Putin cite putin a devenit si mai echilibrata, toate dusmaniile ei disparusera. La un moment dat a venit la mine, spunind: "Nu pot sa-ti spun ce simt! Femeia aceea mi-a spus ceva si in loc sa ma infurii am fost draguta cu ea, ea a fost, de asemenea foarte draguta cu mine si m-a laudat. E o minunata lumina pe care o simt inlauntrul meu!".
Dragostea si bunavointa sunt nepretuite in afaceri. O femeie a venit la mine plingindu-se de patroana ei. Spunea ca e rece si cicalitoare fiindca nu se poate lipsi de ea in acest post. "Bine, saluta divinitatea din patroana si trimite-i dragoste!". Ea spune: "Nu pot, e o femeie de marmura". "Iti amintesti povestea cu sculptorul care a cerut o bucata de marmura?" A fost intrebat pentru ce ii trebuie si el a spus: "Exista un inger acolo!". Din ea a facut o minunata opera de arta. "Adevarat", a spus ea. "Voi incerca toate acestea". O saptamina mai tirziu s-a intors si mi-a spus: "Am facut ce mi-ai spus, femeia este acum foarte draguta si ma plimba cu trasura ei". Oamenii simt uneori remuscarile de a fi facut cuiva o cruzime care dureaza de ani intregi. Daca raul nu se poate indrepta, efectul lui poate fi neutralizat facind cuiva o placere in prezent. "Ceea ce trebuie sa fac este sa iert acele lucruri care u trecut, sa previn acele lucruri care sunt inaintea mea". Grijile, regretele si remuscarile distrug celulele corpului si otravesc atmosfera individului.

O femeie, adinc suparata, mi-a spus: "Trateaza-ma pentru a fi fericita si vesela; grijile ma fac nervoasa cu cei din jurul meu si asa intretin si mai mult karma". Mi s-a cerut, de asemenea, sa tratez o femeie care era in doliu dupa fiica ei. Am negat orice credinta in pierdere si separatie si am afirmat ca Dumnezeu este dragostea si bucuria femeii. Femeia si-a recistigat pe data echilibrul si mi-a trimis vorba prin fiul ei sa n-o tratez mai departe fiindca... era asa de fericita!, incit nu parea sa fie prea convenabil. Astfel, mintea mortala tine sa depinda de tristete si de regretele ei. Am cunoscut, de asemenea, o femeie care se lauda pretutindeni cu nenorocirile ei, asa ca tot timpul avea ceva cu care sa se laude.
Moda veche era ca daca o mama nu e ingrijorata pentru copilul ei nu e o mama buna. Stim, acum, frica mamelor e cauza multor boli si accidente ale copiilor. Frica proiecteaza in mod viu boala sau o realizeaza in mod obiectiv daca nu e neutralizata. Fericita acea mama care poate spune sincer ca ea pune copilul ei in mina lui Dumnezeu deoarece stie ca este astfel sub protectia divina. In acest mod ea arunca asupra lui o mare aura de protectie.

O femeie s-a trezit deodata in mijlocul noptii, simtind ca fratele ei este intr-o mare primejdie. In loc sa se lase cuprinsa de teama, a inceput sa faca afirmatii de adevar; "Omul este o idee perfecta in Mintea Divina, e intotdeauna in locul cel mai bun, fiind sub protectia divina". A doua zi a aflat ca fratele ei se aflase in apropierea unei mine care a explodat dar a scapat in mod miraculos.
Prin gindurile lui, omul poate fi pazitorul fratelui sau si fiecare om trebuie sa stie ca "lucrul pe care-l iubeste sta pe locul secret al celei mai mari inaltimi, raminind acolo, in umbra Atotputernicului". Nu ti se va intimpla nimic rau si nici o boala nu se va apropia de tine. Iubirea perfecta zvirle frica afara. Acela care se teme nu este perfect in dragoste. "Dragostea este implinirea legii".


Va urma







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu