marți, 22 noiembrie 2016

Decebal catre popor






Decebal catre popor

Imi pare bine ca veniti la mine, fosti
Batrani soldati ai marii mele osti,
Pe la intrarea unui zeu strain,
Cu caruciorul gol, privind cum vin
Ca sa aduc, din ce mananc, putin –
Sa-i las si lui – ca a avut doar chin –

Si voi, ce vreti? Macar in curti, intrati –
Si luati-i de la gura lui, ca frati –
Mie – intreaga oaste – ce imi da?
Amar, sa vars! Si chin – si hais – si ma,
Si cea – si-mi fura chiar si de i-as da
Si-Imparatia Lui – si tara mea!

Si voi veniti aici? Cerand? Din sat?
Toti arendasii vostri nu v-au dat!
S-au dus la Roma, cu intregul neam!
Si dracu stie, ce-au facut, cu-un ban!

Cata prostime-au invatat sa bea!
Sa joace carti si joc – pe viata mea!
Sa n-aiba cap – rabdare – vorba – ioc –
Si nici vecini – doar troc, dupa noroc!

Si voi, ce vreti? Ca sa va dau chiar eu?
Eu templu n-am – aici e-un Dumnezeu
Ce are mii – si mii – si mii – ca voi –
Numai batrani – copii – si doar nevoi –

Si numai ziduri – ce nu dau nimic –
Respir si eu – cu el – de toti – un pic –

Ca sa va umplu carele – cu gol –
Sa bateti – vesnic – drumul pan’la Pol –

Si inapoi – pana cand veti trezi
Poporul meu cel vesnic – de copii…

22 noiembrie 2016
 Jianu Liviu-Florian








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu