marți, 26 februarie 2019

DIALOG POETIC : FERGHETE - CARAGIOIU




CĂ DUMNEZĂU


~*~

Tu eşti ca un înger, îngeraşul meu,
care a coborât din cer să-mi dea în loc de mărire: echilibru, pur şi simplu şi caracter
pentru a fi-n a lumii corolă, cu înțelepciunea, cu lumina, ce mi-a dat-o Dumnezeu,
în curat şi luminat încă din legăn verde de mătasă,
din România mea mândră şi frumoasă, hristoasă şi
luminoasă,
pentru a fi Dumnezeu, în cugetul meu,
călăuză mereu şi mereu,
o povară în dragoste şi dor greu,
la curți de dragoste şi Dumnezeu,
o provocare de a mă alunga din mândrie, din orgoliu
şi din: propriul pustiu pustiit de: eu,
izbăvindu-mă din ce-s nevolinic şi rău,
că Dumnezău îmi arată drumul său.

~*~
Pavel Rătundeanu-Ferghete

p.S.Trimite-mi te rog adresa, mailul, lui XXXX YYYY. Mulțumesc.

Mar, 26 feb. 2019, 17:12 melania rusu <XXX YYY@aaaaaa.com> a scris:
Bună ziua Domnule Pavel Rătundeanu Ferghete,

Îmi cer scuze că vă răspund din nou după oarecare întârziere. Aveam de răspuns la multe întrebări nepuse și la două care mi-au fost puse.
Drumul Domniei voastre scriitoricesc a fost demult consfințit de personalități importante ale literei scrise, deci este drumul ales și  cel dăruit de Dumnezeu, pentru care sunteți încurajat și admirat.
A doua întrebsre ,, De ce... ?” cere un răspuns mai larg și mai filozofic, din care eu consemnez doar câteva cuvinte restul  îl cunoașteți Dvs., prin darul introspecției pe care îl aveți și care vă ajută să scrieți mereu cu plăcere dând curs liberei gândiri plină de talent.
Deci, religia în noua sa viziune se compune din jertfă, largă înțelegere și iertare. Toate viziunile separate, specifice ale diferitelor culte ale religiei creștine converg spre o înțelegere, ce va duce la unificare. Ori ce poate să se asemene mai mult  decât aceasta cu filozofia ,,merelor pădurețe” ? De aci o redirecționare...
Sper că ați fost bine înțeles de cei care au primit cartea și prezentarea Domnului Dan Șalapa. În caz contrar va fi o sămânță de schimb de argumente care sigur va duce numai către bine.
Mă bazez pe faptul că preoții noștri actuali, sunt toți  erudiți și binecuvântați cu Duhul Sfânt.



Vă transmit și un gând al meu în poezia:


***

DOAMNE, CÂT  EŞTI TU DE BUN


de Melania Rusu Caragioiu


~*~

Când mă culc seara Îti  spun :

,,Doamne, cât eşti  Tu de bun’’


Vremurile sunt vrăjmaşe,

Vrajbă -n sate  şi-n  oraşe;

Om de om, nu are loc,

Din scânteie iese foc !




Doamne,  cât eşti Tu de bun,

Trimiţi pază în cătun.

Ingerii de pace lină

Cântă imnuri în surdină.




Doamne, adu-ne nouă, pace,

Fără săbii, fără ace,

Să trăim în armonie,

Să iţi cântăm Slavă Ţie,

Şi să ne supunem Ţie.




Doamne, te rugăm,  Părinte,

Pentru inimă şi minte,

Pentru  muncă, împăcare,

Pentru ziua Ta, cea mare.




Doamne, te-aşteptăm cu frică,

In credinţa noastră mică.

Te rugăm milostivire,

Doamne, arată-ne iubire,

Uită a noastre făr’delegi,

Tu, ce toate le dezlegi!




Cand mă culc seara, Ïti spun :

,,Iartă-mă, Domnul meu bun !

,,Dă-mi somn bun, cu alinare,

,,Doamne, Tu, nădejde tare !’’


Montréal, 2004



~*~ 


Vă doresc în continuare un ,,Doamne ajută ! ”,

Cu stimă,

Melania Rusu Caragioiu












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu