sâmbătă, 17 august 2019

Ioan Miclău-Gepianu - CATRENELE MELE...! + ALBINA și MUSCA!




CATRENELE MELE...!



~*~


De la ”Borna 79”
Privesc viața înainte,
Însă timpul rău de tot,
Îmi tot ia câte un dinte!

*

Pus la gânduri, dus-întors,
La fereastra dinspre vie
Mai privesc, și-mi zic sfătos:
Mult face o Prietenie!

*

Aș fi mare orator,
De-aș vorbi în sala goală,
Dar și plină ca un nor,
Greu adui boabele-n oală!

*

Să nu fugi la pomul mare
Dus de-al dorului bătaie,
Deși fructe multe are,
Cum te-apropii cum te taie!

*

Dat-am versurilor rând,
Le-am croit de aur salbe,
Câștigul?
Nopți multe albe!

*

Tot luptându-mă cu visul,
Și trăind zile de vară,
Ocupat mereu cu scrisul,
Mă trezii pe dinafară!
*
Când te plimbi printr-o grădină,
Să mai iei aer un pic,
Stai de-oparte de albină,
Că te-țeapă și dacă nu-i faci nimic!

Omul bun e ca pomul lui Tagore,
Care parfuma securea cel tăia,
Neavând nici vr-un martore
Cu credință-al apăra!

Să nu arunci mărgăritar la râmători,
De vrei să n-ai belele și strâmtori,
De vrei însă să fii om de folos,
Dă lumii iubirea lui Hristos!

*


ALBINA și MUSCA!

~*~

Albina: ”Eu sunt fericită, fiindcă munca mea este folositoare
pentru fiecare om!”
Musca: ”Dacă asta e adevărat, pentru ce omul nu te ține în
bucătărie, ca pe mine!”
Albina: ”Viața mea este prin grădinile înflorite. Dar, eu am
văzut odată cum, omul te-a șpreiat cu ceva otrăvicios!
Pentru ce?
Musca: ”Ah, el nu a înțeles bunele mele intenții!”


~*~
Ioan Miclău-Gepianu
2018











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu