marți, 3 septembrie 2019

ÎN DREPTUL DE A CANDIDA LA ÎNVIERE




ÎN DREPTUL DE A CANDIDA LA ÎNVIERE


~*~

De ce m-ai trata, Trăian Aburda, cu indiferența iernii,
care mi-a viscilit speranța plus credința
şi de ce mi-ai amuțit lebeda de legendă,
încântec cucu nemurit în baladă,
cu ce mult te-am iubit filozific cult, pus pe soclul de veşnicii cu principii de Biblii, în pragmatic de la sat,
din satul cu sufletul la gură
şi-n Academia Română aplaudat şi lăudat,
iubit, cu privelişte de nelinişte,
cu toate că-în vaibul aiesta prin Eminescu cristic Cuvântul
mi-ai batjocorit şi răstignit
şi "totuşi iubirea": nu m-ai părăsit,
că nu mi-e frică să te iubesc şi să nu te rănesc toamnă doamnă,
a unui firesc,
în care trăiesc românesc şi omenesc
dându-mi de la tine citire din potiru-ți de fericire:
dreptu-ți la înviere, cu vara făcându-mi sanie,
în viața simetrie
şi iarna într-adevăr făcându-mi car îmulțit cu har
slavă Domnului: în dreptul de a candida la fericire !

~*~
PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE




DIN PROPRIE ARTISTICĂ TRĂIRE


~*

Din gânduri ascunse răsare zâna de poveste
să nască buna veste,
veşnicie
cu poezie şi omenie
din omeneasca ecuație
într-a vieții simetrie
de Bacovia sinfonie
dulce de Românie
soluție: revoluție cu rezoluție,
cu mirabilă sămânță,
conştiință şi ştiință
din proprie artistică trăire,
în drept cu omenie
câmp pădureț
de a candida isteț
la fericire.

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu