marți, 2 aprilie 2024

DIMITRIE GRAMA - Aiureli

 



Aiureli

 

~*~

 

…Când tac

ascult oare mai bine?

Nasc gânduri noi?

Idei?

Aud voci interioare?

Îmi aud prietenii?

Îmi aud dușmanii?

M-am gândit mult la asta…

Fac yoga

Tac și nu respir

Etc.

Nu aud nimic nou!

Nicio ideie

Niciun plan măreț!

Tac de pomana

Continui deci sa palavragesc fără rusine….

N-are importantă

Nu-mi pasa

Deoarece eu va fac sa existați!

 

DG, 22/3-24 Uppsala

 

Aiureli

 

Tu ești eroina mea

din lut și piatra

m-ai făcut suflet

din șarpe m-ai făcut leu apoi om.

Tu ești eroina mea

care ai venit

ca o furtuna

de nu știu unde

și mi-ai pus

in mâna sabia

si scutul

sa lupt si eu

ca un erou

cu viața pe care

acum știu ca

pana la urma

o voi învinge!

Atunci ma voi putea alătura tie

oriunde ar fi sa fie.

 

DG, 23/3-24 Uppsala

 

Aiureli

 

Dimineața asta prematura

O voi petrece cu tine

Ultima stea care ai rămas aici cu mine, eu in bruma rece și tu acolo sus

pâlpâind toată de spaima ca acuși soarele se va arata pe cer și te va stinge….

Eu aștept soarele,

poate are vesti

El poate știe dacă vacile și motoreta mea sunt de vina?

Se topesc ghețarii?

Se încălzește pământul ?

Vor fierbe oceanele?

Eu nu știu și mie îmi este frig!

Da, el poate știe!

Mi-am pierdut încrederea in experții nostrii!

Am fost odată la aceiași școala dar eu n-am făcut fata

Am fost dat afara….

Oricum, acolo am învățat și eu

sa mint!

 

DG. 24/3-24 Uppsala

 

Aiureli

 

Domnul acesta arogant

A fost sau încă este soțul meu?

De unde sa știu?

Doamna aceasta dificila

A fost sau încă este

Soția mea?

De unde sa mai știu?

El e senil?

Ea este senila?

De unde sa știm?

Uite, tu trecător de rând prin viața noastra,

Și voi copii, nepoți și restul lumii

Judecați-ne!

Noi cerem sa fim judecați!

Fiți inchizitori noștrii

Torturați-ne cu întrebări alese de voi

Și in general, torturați-ne!

Apoi sa fim arsi pe rugul prejudecăților voastre!

Și cu smerenie sa ne plângeți la vreun parastas….

Apoi păstrați-ne cenușă intr-un borcan

Așezat frumos între doua fotografii.

Una el

Una eu.

 

~*~

DG, 27/3-24, Timisoara










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu