Sfințenia și politica
IATA CUM A DEVENIT IMBECILIZAREA
RELIGIOASA SI TRADAREA DE TARA SI NEAM "JOCURI SI PRIORITATI
NATIONALE"!
FINANTATE,
INCURAJATE SI SUSTINUTE DE APUS ATAT "IMBECILIZAREA RELIGIOASA"
CAT SI "TRADAREA DE TARA SI
NEAM", PE LANGA LOVITURA DE STAT DIN DECEMBRIE 1989, AU FOST CAILE PRIN CARE "MARILE
PUTERI" VINOVATE DE JAFURI, CRIME SI SCLAVIE PENTRU CARE NU AU PLATIT
INCA, AU JEFUIT, DEZARMAT SI DEZORGANIZAT ROMANIA PE CARE AU TRANSFORMAT-O
INTRO COLONIE IAR POPORUL ROMAN IN POPOR DE "SCLAVI MIGRATORI"!
"SUGEREZ"
CLERULUI - INDIFERENT DE CONFESIUNEA RELIGIOASA - CA IMPREUNA CU TOTI
CREDINCIOSII LOR SA SE ROAGE PENTRU IERTAREA PACATELOR CACI SE APROPIE
"ZIUA JUDECATII PAMANTENE"! si tradatorii nu vor avea scapare!
TRADAREA DE TARA SI NEAM ESTE UN PACAT PENTRU CARE NU ESTE PERMISA NICI
PRESCRIEREA SI NICI IERTAREA INDIFERENT DE CE ZIC ASA ZISELE SCRIERI SFINTE!
OPRITI
ACTIUNILE DE "IMBECILIZARE RELIGIOASA" A POPORULUI ROMAN , PUNETI
CAPAT "TRADARII DE TARA SI NEAM"!
Virgil
Ciuca
New York
4 martie
2021
Sfințenia și politica
From: oleg cernian
<ocernian@yahoo.com>
Conform statisticilor,
60% dintre credincioși s-au declarat creștini ortodocși.
Cîți dintre
ei au intrat într-o biserică doar la nunta lor și a copiilor sau nepoților lor,
asta nu se știe.
Slujbă ortodoxă
Potrivit
datelor Institutului Național de Statistică, la finalul anului 2017 în România
existau 576 de spitale, dintre care 367 de stat, 7.047 de școli, atît de stat,
cît și private, și peste 28.000 de lăcașuri de cult, aparținînd celor 18
biserici și culte recunoscute de stat.
Dintre
acestea, peste 16.500 de biserici și mănăstiri aparțin Bisericii Ortodoxe
Române, reprezentînd un procent de 60% din totalul lăcașurilor de rugăciune, de
iertare și de păcat – de cele trei compartimente ale celor lumești nu sînt
scutiți nici preoții, predicatorii ori ierarhii bisericilor și cultelor
religioase.
Așadar avem
de 50 de ori mai multe biserici, mănăstiri și case de rugăciune decît spitale,
și de patru ori mai multe decît unitățile de învățămînt preuniversitar.
În ultimii
treizeci de ani au fost construite peste 8.500 de biserici și case de
rugăciune, iar peste 1.500 se află în construcție.
Dintre
acestea, peste 3.200 aparțin Bisericii Ortodoxe Române.
La ora
aceasta, B.O.R. mai are în lucru, în diferite stadii de finalizare, aprox.
1.000 de biserici, atît în mediul rural cît și în cel urban.
După
decembrie ’89, Cultul Creștin Penticostal a construit peste 2.000 de lăcașuri
de rugăciune, iar Organizația Religioasă Martorii lui Iehova, interzisă în
regimul comunist, a ridicat din temelii 400 de stabilimente religioase.
Printr-un
prozelitism persuasiv, a reușit să recruteze adepți mai ales din rîndul romilor
și al populației aflate sub pragul sărăciei.
Cam la fel
au stat lucrurile și în cazul Cultului Baptist, care a construit după căderea
comunismului 790 de lăcașuri de rugăciune, ori al Bisericii Adventiste de ziua
a șapte-a.
E de
precizat aici că evenimentele tragice din decembrie ’89, în urma cărora
liber-cugetătorii Nicolae și Elena Ceaușescu au fost executați în ziua de
Crăciun, nu au avut, practic, și o componentă religioasă.
Mai mult,
B.O.R.-ul, sub sceptrul Preafericitului Teoctist Arăpașu, nu a suflat o vorbă
despre cele două crime comise în sfînta zi a Crăciunului.
Desigur, pe
de o parte de frica lui Iliescu Ion și a ciracilor lui, ca de exemplu Virgil
Măgureanu ori Voican Voiculescu, că le vor deschide și citi dosarele de agenți
sau informatori ai Securității tot astfel cum sfintele fețe, la propriu și la
figurat, deschid Biblia, iar pe de altă parte pentru a intra în grațiile noii
puteri politice, preoții începînd deja să învețe pe de rost predicile pe care
le vor ține în fața enoriașilor înaintea primelor alegeri „libere“ din 20 mai
1990.
În cei
treizeci de ani de liberă circulație a credinței, bisericile și cultele, dar în
special Biserica Ortodoxă, au primit sume importante de la bugetul de stat,
atît pentru construcții de așezăminte religioase și renovări, cît și pentru a
acoperi o parte din costul salariilor preoților, episcopilor, arhiepiscopilor,
mitropoliților și preafericiților Teoctist și Daniel.
În perioada
1990-2018 sumele totale alocate de la bugetul de stat pentru culte au fost de
5.7 miliarde de lei, din care 4 miliarde pentru salariile personalului
bisericesc, iar 1,7 miliarde pentru construcția și repararea bisericilor.
Cum era
previzibil, statisticile arată că bisericile au primit mai mulți bani în anii
electorali.
Oricît de
frecvent ar raporta conducerea B.O.R. că preoții nu fac și nu trebuie să facă
politică, în realitate marea lor majoritate țin predici enoriașilor prin care
aceștia să nu se simtă singuri în cabina de vot, ci împreună cu preotul lor
paroh, agent electoral.
Iată un
exemplu de cucernicie electorală: PS Iustin Sigheteanu, episcop vicar al
Maramureșului și Sătmarului, i-a îndemnat pe credincioșii din județele Satu
Mare și Maramureș să meargă la vot în turul doi al alegerilor prezidențiale din
2014.
Presa a
relatat pe larg evenimentul la vremea respectivă, redînd ordinul Prea
Sfințitului: „Toți preoții, după ce termină slujba în biserici, să se prezinte
la vot în fruntea credincioșilor din parohia fiecăruia.
În funcție
de cîți mergem duminică la vot, atîta vom primi din partea Guvernului“.
De fapt,
Prea Sfințitul nu făcea decît să execute la rîndul său un ordin politic de la
președintele PSD Satu Mare, Mircea Govor.
Citez
dintr-un articol publicat la vremea respectivă de jurnalista Camelia Badea de
la ziare.com, care redă o înregistrare dintr-o ședință a PSD, filiala Satu
Mare:
„Am vorbit
cu Preasfințitul, am vorbit cu toți popii. Exact cum vorbesc cu voi, așa am
vorbit și cu ei și am spus la popi în felul următor: Băi, oameni buni, s-o
terminat.
Dacă nu
vreți să fiți de partea noastră, să aduceți să votați cu Victor Ponta, eu nu vă
mai cunosc. La mine la ușă nu mai veniți.“ [...] „Și încă ceva, la toți popii,
dacă pierdem, toate preotesele le dau afară din tot, la revedere. Le-am și
spus.
Toți au
venit la mine să le pun preoteasa. S-a terminat. S-a pierdut, pleacă acasă.“
Potrivit
recensămîntului din 2011, ultimul pînă azi, 99,8% din populaţia României s-a
declarat afiliată religios.
Așadar, doar
0,2% sînt liber-cugetători.
Altfel spus,
sînt propriul lor duhovnic întru cele ce nu le pot spune nici măcar familiei.
Păcatele și le ispășesc nu de puține
ori cu alte păcate.
Să-l luăm,
de pildă, pe Iliescu Ion, cap de listă în șirul necredincioșilor.
Poate că
singurele afirmații publice cinstite, pe care le rostește, consecvent, de
treizeci de ani, sînt acelea că e un politician de stînga și că nu crede în
Dumnezeu.
M-am
întrebat în mai multe rînduri dacă s-a mărturisit vreodată Ninei, soția lui,
cîți morți are pe conștiință: de la revoluție, de la 15 martie Tîrgu-Mureș, de
la mineriade. Sau este, și acum, propriul său duhovnic?
După cum am
văzut, 60% sînt creștini ortodocși.
Cîți dintre
ei au intrat într-o biserică doar la nunta lor și a copiilor sau nepoților lor
– se înțelege că la propriul botez și la slujba de înmormîntare au fost duși
fără voia lor –, asta nu se știe.
Știm însă o
serie de demnitari care au depus jurămîntul de învestire în cele mai importante
funcții în stat cu o mînă pe Biblie iar cu cealaltă asigurîndu-se că buzunarul
pantalonilor e suficient de încăpător pentru cît va conduce o instituție sau
alta.
Ipocrizia în
fața icoanelor și a cărților sfinte este nu de puține ori un refugiu
profitabil. O vizuină din care, la nevoie, fără-de-legea își arată colții.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu