Romanii in laboratorul mondial / 235
/ cu Razboiul rece
ortodoxo-comunismul
marxist-leninist, din est ca si capitalismul neoliberal anglo-mozaic, din vest
isi pierd legitimitatea. Lagarul moscovit cu sclavi, fara dreptul de exprimare
si miscare, se destrama. The American way of life, paralizat de crize socio-economice,
financiare, rasism structural, political correctness fara sens, neo-marxism,
intr-un proces de disolutie cu un final incert, se confrunta cu renasterea
Rusiei, expansiunea Chinei si aliantei lor. Singurul aliat al USA e UE, Sfantul
Imperiu Roman de Natiune Germana, care-si urmeaza de la Revolutia papala din
sec, 11, propria sa cale, a treia. In acest context, pravoslavnic, anglo-mozaic
si catolic, Vladimir Konstantinovici Bukovsky, dupa ce încerca să candideze la
președintia Rusiei, inainte de o moarte naturala, pledeaza pentru cursul
ortodoxo-protestant, anti romano-catolic, inceput de Tarul Petru I. cel Mare:
Eu am trait in viitorul tau si nu a functionat! UE, asemenea Uniunii Sovietice.
Si va sfarsi la fel. In: Lumea, Global Politics and World Events, Anul XXVII,
Nr. 6 (339), Bucuresti 2021, p. 38-39
*
Romanii
in laboratorul mondial / 227 / UE, Afrodita - Imperiu vs Falus - Imperiu; 226 /
Inchizitia; 219 / Roma cucereste lumea; 207 / reeducarea invinsilor; 186 /
Civilizatia euro-atlantica; 182 / criza civilizației SUA si noua ordine
mondiala; 180 / ascendentul Occidentului asupra lumii; 155 / Sfanta Alianta;
148 / Imperiul Sf. Petru, Sfantul Imperiu Roman de Natiune Germana; 131 /
identitate ortodoxa vs acquis catolic; 124 / criza din 2010 si 2020; 111 /
Imperium Romanum si statul; 104 / O istorie a Germaniei; 106, 105 / molima
Marii Resetari; 80, 12, 11 / lovitura de stat in SUA; 31 / USA in criza; 32 /
terorizarea omului alb; 17 / conflictul rasial; 13 / statul paralel al
intunericului
*
https://www.totpal.ro/viorel-roman-un-secol-hiper-religios-de-corneliu-vlad/
https://www.academia.edu/30926628/Geopolitica_crestinilor
https://www.academia.edu/31566167/Geopolitica_anglo-american%C4%83_%C5%9Fi_eurasiatic%C4%83
https://www.totpal.ro/viorel-roman-un-secol-hiper-religios-de-corneliu-vlad/
https://www.academia.edu/38006906/IMPERIU_LIMES_TRANSILVANIA
https://altculturesite.wordpress.com/2018/12/10/altculture-11-2018-drama-ortodoxiei/
http://www.cuvantul-liber.ro/news/85852/61/Invazia-Barbarilor-in-Imperiul-Roman
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2019/04/frontiere-celeste-i-terestre.html
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet_pdf
https://www.academia.edu/27240741/Occidentalizarea_lumii
Romanii in laboratorul mondial / 234
/ Centru de reziliență de la București
este
si pentru NATO, cât și pentru țările UE. România găzduiește mai multe centre de
Comandă și Control ale NATO, intr-un context geopolitic de risc de securitate
major, care nicio țară nu poate săl rezolve singura. Avem nevoie unii de alții,
30 de națiuni, un miliard de oameni, mai mult de 50% din PIB-ul mondial de
82.000 miliarde $ USA, 2020, e cea mai de succes alianță din istoria umanității.
Mircea Geoană, secretarul general adjunct al Alianței Nord-Atlantice. Matei Bogdan,
Observator, elite & idei, Bucuresti, 02/06/2021
NATO
was created to “keep the Soviet Union out, the Americans in, and the Germans
down”, Lord Hastings Lionel Ismay, NATO’s first Secretary General, 24 March
1952 – 16 May 1957
*
Romanii
in laboratorul mondial 232, 231 / UE si SUA vs Chinei; 229 / dimensiunea
puterii chineze; 183, 182, 179 / criza civilizației americane, China si noua
ordine mondiala; 180 / ascendentul Occidentului asupra lumii; 137 / Ce vrea
Occidentul; 106, 105 / molima Marii Resetari
*
https://www.academia.edu/31566167/Geopolitica_anglo-americană_şi_eurasiatică[7]
https://www.academia.edu/37507652/..._secretul_occidentului_..._viorel_roman.pdf
https://www.academia.edu/44587667/Viorel_Roman_ÎN_VREMEA_MOLIMEI
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet_pdf
https://www.academia.edu/27240741/Occidentalizarea_lumii
Romanii in laboratorul mondial / 233
/ legenda Apostolului Andrei
legitimarea Patriarhului celei de a ”Doua
Roma”, in simfonie cu Imparatul Bizantului, reinvie la Tomis, unde IPS Teodosie
vrea mitropolie, ceea ce Patriarhul Daniel, a celei de a ”Patra Roma”, in
simfonie cu Presedintele Iohannis, refuza. Intr-una din legendele despre
Apostolul Andrei sunt pomeniti regii daci, sub conducerea carora s-a petrecut
marele eveniment al venirii Apostolului in Dacia. Nici un istoric nu a luat
vreodata in serios aceste informatii, dar asta nu lezeaza credinta ca Sf.
Andrei este creştinătorul poporului român. Pe 30 noiembrie, ortodocşii
sărbătoresc Ocrotitorul României sau Cel Întâi Chemat. Frate al Sf. Petru, Sf.
Andrei e ucenic al lui Iisus Hristos.
*
Imperiul Sf. Andrei sau Imperiul Sf. Petru, de
o parte si cealalalta a Muntilor Carpati? Devalmasie ortodoxa sau acquis
catolic? Intrebari fara raspuns dupa vizitele Sf. Ioan Paul II si Papei
Francisc.
*
Dvornic, Francis: The idea of apostolicity in
Byzantium and the legend of the Apostle Andrew. Harvard University Press,
Mass., 1958, 324 p. / Revue des Études Grecques Année 1960
Roman, Viorel: Sf. Petru sau Sf. Andrei este
Patronul României? In: „Libertatea”, Saptaminal, Pancevo, Jugoslawien,
28.10.1995; „Meridian”, Cotidian, Bucuresti, nr. 1.046, 43/95, 28.10.1995;
„Vremea”, Ziar de lupta nationala, Bucuresti, 10.02.1996; „Clipa Romanian
Magazin”, nr. 330. Anaheim/ Californien, 31.12.1997. 2 p.; „Capitalism ortodox”
ed. Augusta Timisoara 1999, p. 315-317; „De la Râm la Roma”, ed. Agerpress Typo
Bucuresti1999, p. 84-86
Roman, V.: Romania spre Piata Comuna, 1992, 80
p.; Feudalismul actual moldo-valah, 2019, 292 p.
*
Romanii in laboratorul mondial 230 / Antologia
Credință sub teroare; 191 / radicalizare vs armonizare, 178 / cu mozaicii,
crestinii si mahomedanii; 174 / nu-s in comuniune cu Roma, cu acquisul UE; 162
/ cu o identitate voevodala a statului; 151 / esecul lui Cuza si Iliescu de a
se uni cu Roma; 148 / Imperiul Sf. Petru, Sfantul Imperiu Roman; 131 /
identitate ortodoxa vs acquis catolic; 111 / Imperium Romanum si statul
*
https://www.academia.edu/38006906/IMPERIU_LIMES_TRANSILVANIA
https://altculturesite.wordpress.com/2018/12/10/altculture-11-2018-drama-ortodoxiei/
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2019/04/frontiere-celeste-i-terestre.html
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet_pdf
https://www.academia.edu/27240914/Romania_2015
Romanii in laboratorul mondial / 232
/ UE si SUA vs Chinei (II.)
Construcția
unei autonomii strategice atât securitar dar și industrial, tehnologic,
știinţific și chiar cultural, așadar, nu cred că vom avea o UE care să poată fi
la înălțimea istoriei și valorilor sale dacă nu conștientizează mai mult ca
1980-2000, faptul că nu suntem numai o mare piață de consum. Noi trebuie să
redevenim producători, o comunitate de cercetători, creatori, artiști și
industriași. Pentru că a produce, a crea pe solul nostru, înseamnă a ne garanta
suveranitatea, protecția valorilor noastre. Suveranitate culturală, academică,
industrială și de cercetare este esențială, înseamnă să recucerim lucruri pe
care le-am lăsat să plece în altă parte, să ne identificăm dependențele
strategice și să le răspundem cu alianțe industriale … cu construcția unei
autonomii strategice. Către acest obiectiv ne îndreaptă Pactul Verde, strategia
digitalizării, proiectele panindustriale, Alianța Bateriilor, Cloud-ul UE. “Ce
fel de Europă ne dorim în 10, 15 ani? Ce frontiere? Ce instituții? Ce proiecte
culturale majore să lansăm împreună?”, pentru a construi a treia cale, între
SUA și China. Președintele Frantei Emmanuel Macron, Conferința privind Viitorul
UE, Strasbourg, 09/05/2021
COMENTARII
Europenii
știu că nu au nicio alternativă la relația lor specială cu SUA, dar mulți speră
că Biden va închide ochii la manevrele pe care le fac ei în relația lor cu
Rusia (de ex., Nord Stream) și China (de ex., delocalizarea în aceasă țară a
unor întregi ramuri industriale).
Ph.D.
Silviu Cerna
… e imposibila a treia cale?
Ar însemna ca Europa să ignore implicațiile geopolitice, culturale și morale ale acestei abordări mercantiliste, ceea ce îmi pare puțin probabil.
Romanii in laboratorul mondial / 231
/ EU si SUA vs Chinei
Condițiile
globale s-au schimbat, inclusiv relațiile dintre China și restul lumii. De la
Barack Obama, SUA își îndreaptă atenția spre UE și China. Joe Biden vede China
ca provocare și vrea să o separe de Europa. Nu există alternative la războiul
rece? Dialogul, nu sancțiuni, presiune unilaterală sau acțiunea militară, e
calea de urmat. Cine mai crede că exist soluți fără China și a Rusia? În
relațiile sino-americane, UE trebuie să își protejeze suveranitatea, nu
echidistanța. NATO rămâne un concept semnificativ, dar UE trebuie să fie un
actor independent alături de China și SUA. In perioade de mari schimbări,
trebuie să lucrăm la crearea unor relații stabile care să ne protejeze
propriile interese. Trebuie să ne angajăm în dialog și să consolidăm structurile
multilaterale. Aceasta oferă cel mai bun mod de a lucra împreună - chiar și cu
parteneri dificili. Gerhard Schröder, cancelarul Germaniei,1998-2005,
președintele Nord Stream
*
Chinas
Grand Strategy im Wandel. Hrsg. Peter Buchas, Walter Feichtinger, Doris Vogel.
Militär-wissenschaftliche Publikation der Landesverteidigungsakademie Wien
2019. 247 S.
*
Romanii
in laboratorul mondial 229 / Dimensiunea puterii chineze; 183, 182, 179 / criza
civilizației americane, China si noua ordine mondiala; 180 / ascendentul
Occidentului asupra lumii; 137 / Ce vrea Occidentul; 106, 105 / molima Marii
Resetari; 80, 12, 11 / lovitura de stat in SUA; 17 / conflictul rasial; 31 /
USA este in criza; 13 / statul paralel al intunericului
*
https://www.academia.edu/31566167/Geopolitica_anglo-americană_şi_eurasiatică[7]
https://www.academia.edu/37507652/..._secretul_occidentului_..._viorel_roman.pdf
https://www.academia.edu/44587667/Viorel_Roman_ÎN_VREMEA_MOLIMEI
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet_pdf
https://www.academia.edu/27240741/Occidentalizarea_lumii
Romanii in laboratorul mondial / 230
/ Antologia Credință sub teroare
Memorialistica
greco-catolică de detenție și domiciliu obligatoriu (Humanitas, 2021) iese pe
piața cărții la exact doi ani de la beatificarea celor șapte episcopi români
greco-catolici pe Câmpia Libertății de la Blaj. După Martori ai fericirii.
Șapte vieți de sfinți români (Humanitas, 2019), care prelua aventura
episcopilor înscriși în cinul sfinților de Papa Francisc, avem parte de o nouă
restituire din moștenirea calvarului românesc al secolului trecut. M-am
întrebat adesea de ce rămâne actuală stăruința, aproape dureroasă, asupra
pătimirii unei Biserici românești scoasă în afara legii în 1948 și întâmpinată
cu atâta ostilitate în 1990? „Lucrată” sistematic și după căderea comunismului,
astfel ca reîntoarcerea ei în viața publică să nu mai incomodeze decăderea
conștiințelor, acestei Biserici i s-a oferit prea puțin șansa să-și transmită
motivația și secretul care i-a însuflețit menirea culturală. … În contextul în
care ororile regimului trecut și complicii săi de după ’89 au reușit să-și
construiască o aură de firesc, orice nesupunere față de minciună păstrează
indubitabil statura demnității. Tocmai de aceea, tonalitatea unei asemenea
antologii decurge din impactul libertății asupra conștiinței omului, libertate
obținută prin credință autentică și nu prin cifre statistice. … Viața drepților
din acest volum devine un protest al virtuților creștine contra brutalității
puterii care, măsluind adevărul, își arogă dreptul de a stabili grila valorilor
sufletești după principiul cantitativ al majorității zdrobitoare. … O bună
parte a capitalului moral al României verticale s-a scris însă nu după
aranjamente omenești și, mai ales, mult în afara ideii că o „majoritate”
confesională ar avea dreptul să dicteze tainelor credinței. Accesul în rândul
clasicilor pare astfel să le fie asigurat memorialiștilor amintiți. Ce este
până la urmă un autor clasic în ordinea credinței, dacă nu acel om capabil să
dea mărturia fibrei sale intime de umanitate, arătând că urmărește un țel –
partea lui de contribuție responsabilă la șantierul moral al lumii. E un om
care nu bifează obiective și nu face o meserie din suferință, ci trăiește
pentru „a fi”, mai întâi, și nu pentru „a avea”. Preasfinția Sa Mihai Frăţilă,
Episcopul Episcopiei Greco-Catolice „Sfântul Vasile cel Mare” de Bucureşti, „A
fi”: miza omului de caracter. Pe marginea unei antologii care intrigă,
Contributors, Bucuresti, 02/06/2021
*
Romanii
in laboratorul mondial 216 / in razboiul civil; 214 / cu Voevodat; 208 / Cine
mai suntem noi, oameni buni? 172 / de ce eșuează națiunile? 162 / cu o
identitate voevodala a statului; 160 / ce vor Marile Puteri / 6 teze; 156 /
dupa treizeci de ani de furturi și corupție; 153 / sunt nefericiti; 151 /
esecul lui Cuza si Iliescu de a se uni cu Roma; 131 / identitate ortodoxa vs
acquis catolic; 101 / catolicism si ortodoxie; 30 / sufocaţi de impostură.
*
https://www.academia.edu/27249008/Unirea_cu_Roma_sub_Cuza_si_Iliescu_in_istoria_Rom%C3%A2nilor
https://www.academia.edu/27248907/Roma_Rom%C3%A2ni_greci_slavi
https://www.academia.edu/23211833/BISERICA_STATUL_Romania_2016
https://altculturesite.wordpress.com/2018/12/10/altculture-11-2018-drama-ortodoxiei/
https://www.academia.edu/36702007/Aderarea_Rom%C3%A2niei_la_Uniunea_Europeana[3]
http://www.clipa.com/a3551-Ghinionul-de-a-fi-moldo-valah-premize-si-7-teze.aspx
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2019/04/frontiere-celeste-i-terestre.html
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet_pdf
https://www.academia.edu/29967067/Papa_Francisc_in_Romania
https://www.academia.edu/27240741/Occidentalizarea_lumii
https://www.academia.edu/27240914/Romania_2015
Romanii in laboratorul mondial / 229
/ „Dimensiunea puterii chineze
ridică
probleme pentru societăţile democratice parţial datorită ambiţiilor sale
teritoriale. … China este privită ca un rival cu un spectru larg decât un
partener comercial sau un actor de securitate orientat doar pe Asia. Chiar dacă
China nu reprezintă pentru arealul euro-atlantic o ameninţare de dimensiunea
Rusiei… are o arie de intervenţie din ce în ce mai mare în Atlantic, Mediterana
şi Arctica, legăturile sale din ce în ce mai profunde cu Rusia şi construcţia
de rachete cu rază lungă de acţiune şi avioane, port-avioane şi submarine
nucleare de atac cu rază globală şi capacităţi extinse externe precum şi un
arsenal nuclear crescut. NATO resimte influenţa Chinei (35% din exporturile UE,
n.a.) din ce în ce mai tare şi în orice domeniu.“ NATO United in a New Era,
26/11/2020
*
Chinas
Grand Strategy im Wandel. Hrsg. Peter Buchas, Walter Feichtinger, Doris Vogel.
Militär-wissenschaftliche Publikation der Landesverteidigungsakademie Wien
2019. 247 S.
*
Romanii
in laboratorul mondial 183, 182, 179 / criza civilizației americane, China si
noua ordine mondiala; 180 / ascendentul Occidentului asupra lumii; 170 / cu
cele sapte faze ale operațiunii de dezinformare; 137 / Ce vrea Occidentul; 106,
105 / molima Marii Resetari.
*
https://www.academia.edu/31566167/Geopolitica_anglo-americană_şi_eurasiatică[7]
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet_pdf
https://www.academia.edu/27240741/Occidentalizarea_lumii
Romanii in laboratorul mondial / 228
/ Corona-Eurobond (II.)
Datorii
colective ale UE cere Grecia falita, dar cancelarul Angela Merkel a raspuns ca
solange ich lebe / atat cat voi trai eu, nu vor exista Eurobonds.
Transferunion, UE, BCE, ca vehicol de transfer din nord, spre sud, PIGS,
Portugalia, Italia, Gecia, Spania, nu se bucura de simpati. Transferarul, cu
Indulgentele papale da naștere Protestantismului, Razboiului de 30 de ani, 1618
- 1648, Dictatului de la Versailles, Razboiului civil european de 30 de ani,
1914 - 1945, cel de azi e discutabil. Curtea Constituționala Germana asteapta,
pana la 5 august 2020, ca BCE sa arate ca achizitiile obligatiilor PIGS nu-i un
transfer camuflat, in caz contrar nu-i permite Bancii federale sa paticipe la
acest act ilegal. Cu toatea astea Planul Macron-Merkel e de acord cu transferului
pentru a ajuta sudul afectat de criza generată de Covid-19. La acest nou
santajul umanitar rezista Austria, Olanda, Suedia si Danemarca, care sunt
fireste pentru ajutor, dar conditionat si limitat. Viorel Roman, Romanii in
laboratorul european / 144 / Datorii colective ale UE, Facebook, 26/05/2020
*
Romanii
in laboratorul mondial / 213 / Corona-Eurobond (I.)
*
Romanii
in laboratorul european 144 / Datorii colective ale UE; 123 / Whatever it
takes; 120 / Germanii protestanti; 199 / Euro-Bonds Sud; 118 / vs Crestinii
occidentali; 101 / santajul Corona-Bonds; 95 / in vremea pandemiei; 89 / spre
stanga sau dreapta?; 88 /
antigermanismul; 83 / to be, or not to be; 82 / Cutia Pandorei; 80 / santajul
umanitar; 79 / fara Euro-Bonds; 76 / Clubul Mediteranian; 74 / Un razboi
religios; 73 / indulgentia (latina)
*
http://www.gandaculdecolorado.com/fraude-financiare.../
https://www.academia.edu/29967153/Fraude_financiare_inocente
http://www.badpolitics.ro/fraude-financiare-inocente-7/
http://www.clipa.com/a98-Fraude-financiare-inocente.aspx
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet.pdf?
https://de.calameo.com/read/0055165182f931da6dd7e
https://www.academia.edu/.../Romanii_in_laboratorul...
Romanii in laboratorul mondial / 227
/ UE, Afrodita - Imperiu vs Falus - Imperiu
Uniunea
Europeană e cel mai complex, dinamic, original și flexibil sistemul politic al
lumii, ce inițiază un nou tip de imperiu: nu condus de un împărat, dar
tehnocratic și descentralizat; nu se extinde manu militari, ci cu metode
pașnice, pentru a atrage periferii; este un imperiu al seducției, Afrodita -
Imperiul, opus categoriilor marțiale, Falus - Imperii; o astfel de structură
atrage cu: democrație, stat de drept, piață liberă, protecția minorităților,
respectarea regulile internaționale de drept. Statele aderă urmărind
procedurile impuse de regula dreptului internațional public pentru
organizațiile internaționale, ca state suverane. UE este un hibrid - imperiu,
elemente cumulative din stat, super stat, federație sau confederație, chiar și
de organizație internațională. Este o eroare să se aplice unei structuri atât
de sofisticate conceptele și tiparele vechi și învechite. UE nu are precedent,
ca structură și funcții, ci este o formă a unei noi identități transnaționale,
în domeniul politic, în era globalizării, pentru vechiul continent. Mădălina
Virginia Antonescu, Uniunea Europeană: marea ruptură dintre imperiile
tradiţionale şi cele postmoderne, GeoPolitica, Bucuresti, 20/09/2004
*
Frontul
Salvarii ortodoxiei moldo-valahe, FSN, PSD, PNL, in simfonie cu BOR, vor
revenirea la Voevodat, fara tiganizarea tarii, mascarada din parlament, guvern,
justitie, presa.
*
Romanii
in laboratorul mondial 219 / Roma cucereste lumea; 217 / de la Voevodatul
teocrat la UE; 216 / in razboiul civil; 214, 166, 162 / cu o identitate
voevodala a statului; 207 / reeducarea invinsilor; 189, 188 / tara
semi-coloniala; 181 / cu fantome orientale; 164 / lucrurile nu merg, sau merg
greu; 174 / nu-s in comuniune cu Roma, cu acquisul UE; 151 / esecul lui Cuza si
Iliescu de a se uni cu Roma; 137 / Ce vrea Occidentul; 131 / identitate
ortodoxa vs acquis catolic; 122 / Mircea, fa-te ca lucrezi!; 77 / capitalismul
de cumetrie; 67 / capturarea statului de către vânătorii de rente; 30 /
sufocaţi de impostură
*
Roman,
V., Romania spre Piata Comuna, 1992, 80 p.; Capitalism ortodox, 1999, 483 p.;
Feudalismul actual moldo-valah, 2019, 292 p.; Secretul occidentului, 2020, 263
p.; In vremea molimei, 2021, 465 p.
*
https://www.academia.edu/27249008/Unirea_cu_Roma_sub_Cuza_si_Iliescu_in_istoria_Rom%C3%A2nilor
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2019/04/frontiere-celeste-i-terestre.html
http://www.clipa.com/a3551-Ghinionul-de-a-fi-moldo-valah-premize-si-7-teze.aspx
https://altculturesite.wordpress.com/2018/12/10/altculture-11-2018-drama-ortodoxiei/
https://www.academia.edu/36702007/Aderarea_Rom%C3%A2niei_la_Uniunea_Europeana
http://www.logossiagape.ro/2018/09/05/viorel-roman-modernizare-si-occidentalizare/
https://www.academia.edu/36279602/Statul_si_Biserica_2014_docx
https://www.academia.edu/34504213/Semnele_vremii_complet_pdf
https://www.academia.edu/29967067/Papa_Francisc_in_Romania
https://www.academia.edu/27240809/Romania_2030
https://ioncoja.ro/viorel-roman-statul-la-romani/
Romanii in laboratorul mondial / 226
/ Inchizitia
cea mai
intunecată perioadă a omenirii când crimele si torturile au fost infiorătoare!
De ce omiteți acea perioadă? Gabriel Marinescu
Revolutia
papala romano-catolica, sec.11, separa credinta de putere, domeniul spiritual
al Papei, de al Imparatului Sf. Imperiu Roman. La ortrodocsi, ”painea si
cutitul”, credinta si puterea, Imparatului si Patriarhului sau, sunt la a
”Treia Roma”, Moscova, a ”Patra Roma”, Bucuresti, in simfonie, intr-o unitate
de monolit, teocrata. Inchzitia devine in Spania, mai mult o institutie statala
decat spirituala, de persecutie a arabilor si evreilor botezati, pana in 1834,
si o prejudecata antiocccidentala greco-ortodoxa par excellence, mai ales in
mantia marxist-leninista fara Dumnezeu. vr
*
Anatemizarea
reciprocă de la Marea Schismă, 1054, a făcut ca ortodocşii se simt duhovniceşte
superiori occidentalilor şi invers, vestul se uită de sus la situaţia materială
din est. Cruciaţii refac în forţă unitatea creştină după ocuparea Ierusalimului
şi Constantinopolului. De atunci ortodocsii au o aversiune faţă de occidentali.
Unirea de la Conciliul de la Florenţa e de scurtă durată. O discordie în vest
facilitează căderea Constantinopolului şi ortodocsii devin antioccidentalii sultanului,
care trage o Cortină de Fier între creştini. Inchiziţia lupta si împotriva
avorturilor, mai numeroşi, occidentali răspândesc Evanghelia pe toate
continentele. Înfrânţi la Viena, turcii pierd Transilvania şi ortodocşi se
unească cu Roma Înlăturarea statutului de toleraţi al greco-catolicilor în Sf.
Imperiu, UE/NATO, nu convine maghiarilor şi greco-slavilor, care-i vor pe
romani jos. Conflictul cu adversarii Unirii obliga Viena la trimiterea gen.
Bukow cu misiunea de a face pace in Ardeal şi cu acest prilej se desfiinţează
mănăstirile contemplative, fara şcoli, spitale, fără o activitate utilă în Sf.
Imperiu. Napoleon îi apropie pe moldo-valahi de Europa. Prin cultură,
masonerie, ei se reorientează spre vest, dar refacerea unităţii cu Roma e
boicotată de anti-occidentalism. România Mare, opera atât a ideii uniţilor
ardeleni, cât şi faptei moldo-valahilor, e o construcţie cu picioare de lut,
pentru că s-a subminat crearea unei mari dioceze romane la Dunărea de jos. În
Războiul Rece dintre ortodoxo-comunisti şi occidentali, în spatele Cortinei de
Fier anti-occidentalismul e politica de stat. În vest nu se făcea diferenţa
între ortodox şi comunist şi pentru că prejudecăţile religioase de mai sus erau
în est canon laic. 1965 se ridica anatemelor la Constantinopol şi Roma.
Cruciadele, Inchiziţia, Unirea cu Roma, gen. Bukow, prăbuşirea României Mari şi
trădarea vestului, ortodoxo-comunismul sunt leitmotivele unei aversiuni
reciproce greu de înţeles, după Conciliul Vatican II, vizita Sf. Ioan Paul II
la Bucureşti şi aderarea României la civilizaţia occidentală. Dupa ce Gorbaciov
renunta la iluzia marxista, fara de care, pe principiul vaselor comunicante, si
iluzia America way of live, se destrama, e randul lui Putin, ”o minune
dumnezeiasca”, spune Patriarhul sau Chirill, sa contiune dialogul cu Roma, ”Nu
suntem concurenti, ci frati!”, cale de urmat si pentru anglo-mozaicii. Ex
Oriente Lux.
*
Romanii in
laboratorul mondial 181 / cu fantome orientale; 151 / esecul lui Cuza si
Iliescu de a se uni cu Roma; 137 / Ce vrea Occidentul; 131 / identitate
ortodoxa vs acquis-comunitar catolic
*
Filmul
rusesc Leviathan; Ticăloşii, de Șerban Marinescu; Undeva la Palilula, de Silviu
Purcărete. Ciocoii vechi și noi, Ce naște din pisică șoareci mănâncă, de
Nicolae Filimon. Roman, V., Romania spre Piata Comuna, 1992, 80 p.; Capitalism
ortodox, 1999, 483 p.; Feudalismul actual moldo-valah, 2019, 292 p.; Secretul
occidentului, 2020, 263 p.; In vremea molimei, 2021, 465 p.
*
http://www.vestidinrusia.ro/2020/07/08/putin-si-sfanta-alianta-note-pe-marginea-articolului-lui-vladimir-putin-pubicat-in-the-national-interest/
https://www.academia.edu/36694952/NU_SUNTEM_CONCUREN%C5%A2I_CI_FRA%C5%A2I
https://www.academia.edu/27249008/Unirea_cu_Roma_sub_Cuza_si_Iliescu_in_istoria_Rom%C3%A2nilor
http://viorel-roman-bremen.over-blog.de/2019/04/frontiere-celeste-i-terestre.html
https://altculturesite.wordpress.com/2018/12/10/altculture-11-2018-drama-ortodoxiei/
https://www.academia.edu/29967067/Papa_Francisc_in_Romania
https://putereaacincea.ro/episcop-greco-catolic-mihai-fratila-istoria-umana-e-in-mainile-providentei-chiar-si-atunci-cand-ni-se-pare-ca-lucrurile-bune-pot-parea-atinse-de-urma-intunericului/
Romanii in laboratorul mondial / 225
/ Basmul românesc
Vom demonta
un mit, şi anume că Făt Frumos este personajul pozitiv din basme, iar Zmeul -
un ticălos fără pereche. În fapt, lucrurile stau exact pe dos. Pentru asta, să
facem mai întâi un mic profil psihologic al celor mai importante personaje din
basmele româneşti. Caracterizarea personajelor: ÎMPĂRATUL E un moş senil şi
complet incompetent. Singurul merit că a ajuns împărat e că a fost primul
născut. Nu e în stare să aibă grijă de fii-sa, prin urmare mă întreb cum mama
dracului ar putea avea grijă de ditai împărăţia. Nevastă-sa lipseşte din
peisaj, e subînţeles moartă şi l-a lăsat cu trei fete care sigur nu-s ale lui,
fiindcă moşul are vreo 70 de ani şi aia mică în jur de şaişpe. Deşi e
înconjurat de viziri, dregători, sfătuitori, când e să ia vreo decizie, îţi
vine să-l iei la palme: primul individ care-i aduce fata înapoi o primeşte de
nevastă şi mai ia şi jumătate de împărăţie. Strămoşul său, care a întemeiat
dinastia, se răsuceşte în mormânt. FATA CEA MARE ŞI CEA MIJLOCIE Sunt nişte
strâmbăciuni nasoale, plate şi complexate, care-şi urăsc sora mai mică pentru
că e mignonă, are fund, sâni, e în centrul atenţiei şi e aia răpită, ba se mai
şi mărită înaintea lor. Sunt atât de jenante, că nici un zmeu nu le vrea. FATA
CEA MICĂ E aia răsfăţată, bunăciunea învăţată să i se facă toate poftele. Mai e
şi curvă de mică. Nici nu vreau să vorbesc mai mult despre ea, că mă enervez.
FĂT-FRUMOS (FEFE) De obicei, e unu' căruia nu i-a plăcut cartea: ori prinţ, ori
vreun coate-goale. Frumuşel şi efeminat, metrosexual nativ. Ar fi stat să frece
menta în continuare şi să se ia la trântă prin iarbă cu oile, cu fraţii lui sau
cu flăcăii satului, da' vrea să dea lovitura. Şi, când boul de împărat dă
sfară-n ţară cu fiică-sa şi tronul-premiu, normal că se prezintă primul. Habar
n-are cum arată fata împăratului, nici nu-l interesează prea mult, de fapt,
vrea împărăţia. Şi, oricum, ştie de la tovarăşi că, de obicei, e răpită bucata
familiei, nu ălelalte două. CALUL E singurul personaj pozitiv din toată
povestea. Înainte de episodul cu jăratec, zace slab, bubos şi răpciugos în
grajd, ceea ce arată încă o dată că împăratul e un idiot - nu aşa te porţi cu o
asemenea comoară. Calul e cel care îi face strategia lui Făt-Frumos (FEFE). Nu
zice prea multe, pentru că probabil îi e jenă să intre-n vorbă cu un oportunist
analfabet. În sufletul lui, îşi doreşte să fie în echipa Zmeului. MAMA ZMEILOR
Este exact opusul Împăratului. În primul rând, la ea e sigur că e mama zmeilor.
Apoi, a făcut trei băieţi care e fiecare la casa lui, nu două plângăcioase şi-o
curvă care stau pe capul lui, ca Împăratul. Şi ia hotărîri bune şi de una
singură, n-are nevoie de o armată de viziri, dregători, sfătuitori etc. ZMEUL E
un tip hotărît, energic şi forţos. Probabil, are un nas cât toate zilele, umblă
neras, e păros şi are palmele tăbăcite. Asta ce ne spune? Că e un om care
munceşte! A tras din greu ca să ajungă unde e - a ucis, a luptat, a umblat, a
jefuit, s-a preocupat de cariera lui. Aşa merg lucrurile pe tărâmul celălalt,
acolo nu-ţi dă nimeni un castel că te cheamă împăratul-nu-ştiu-cum. E sigur că
Zmeul şi-a clădit palatul cu mâinile lui. Bine, o mai fi avut nişte muncitori
pe care i-a mâncat după aia, dar sunt convins că a stat cu ei acolo, pe capul
lor, să vadă cum pun ăia marmura în baie, să nu-l tragă-n piept şi să-l fure.
Şi mi se pare normal să-i mănânce la sfârşit, ştim cu toţii cum sunt
muncitorii. Mai ştim că are o moşie imensă, populată cu tot felul de jivine
ticăloase. Chiar credeţi că e uşor de administrat aşa ceva, să-i ţii în frâu pe
toţi ăia? Păi aia nu sunt proşti ca ţăranii împăratului, dacă nu stai cu
pleoapa pe ei. Zmeul e un bun gospodar, un bun cunoscător de oameni, un
excelent strateg militar şi un bun trezorier. Dar Zmeul e un tip cinstit în
sentimente şi cam fără noroc la femei. I-a venit vârsta însurătorii, a stat, a
analizat, a cercetat, şi-a căutat nevastă. N-a găsit pe nimeni pe placul lui în
propriul tărâm (ce s-alegi din jivinele alea?), deci s-a uitat la vecini. S-a
îndrăgostit de fata aia mică a Împăratului (ştie ce-i frumos, măcar fizic, şi
nici nu încalcă eticheta, ţinteşte la acelaşi rang) şi a procedat în
consecinţă, aşa cum cerea tradiţia: a luat-o la el. Aşa a făcut şi tac-su cu
mă-sa, şi bunicul lui, şi străbunicul lui, la vremea lor. Aşa e normal: clar,
fără ascunzişuri, umblat cu şoalda şi alte prosteli. Pui problema direct:
"Fă, te iubesc, te vreau! Treci încoace." Şi prostul chiar o iubeşte:
n-o forţează, n-o siluieşte, e romantic, are o grădină cu trandafiri,
o-nconjoară de bogăţii, îi face toate poftele. N-am auzit nici o poveste în
care Zmeul s-o ţină pe prinţesă legată în beci, goală-puşcă şi să vină s-o
violeze când are el chef, după cum ar merita. Peste tot citesc numai de
caftane, covoare, tiare, bucate alese, mătăsuri fine, rochii, giuvaere, o
ţine-n puf. Omul e familist şi serios, nu-şi uită îndatoririle: se duce-n
fiecare zi la muncă şi anunţă civilizat, cu buzduganul, când vine acasă. Şi
toate astea pentru ea, ca să n-o sufoce cu atenţie, să-i lase spaţiu, să fie
liberă, să aibă matracuca timp să-şi facă unghiile, să nu facă istericale că,
vezi doamne, a intrat peste ea în cameră şi-a văzut-o cu masca de castraveţi pe
faţă. Acţiunea. Care va să zică, ea trăieşte în puf, îi face prostul toate poftele,
şi, în semn de mulţumire? Se amorezează de Făt-Frumos (Fefe) că are părul mai
îngrijit şi tenul mai puţin acneie (n-ai vrut să te culci cu Zmeul!) şi se
hotărăşte să fugă cu el. Da' mai întâi încep să se hârjonească în pat, în patul
pe care Zmeul cu mâna lui îl cioplise, din nişte buşteni tăiaţi tot de el din
pădure, şi-l cărase-n cârcă până la ultimul etaj al castelului, să aibă japiţa
peisaj când se trezeşte dimineaţa sub baldachin. Şi proştii ăia doi stau până
îi prinde Zmeul, căruia, în sfârşit, i se aprind beculeţele. Mai departe Zmeul
luptă corect, Fefe trişează: bea apă vie de la un corb pe care-l mituieşte, dă
cu peria, gresia, năframa; în fine, face tot ce poate să lupte cât mai puţin şi
să-i bage pe alţii la înaintare. Morala. Din toate astea, eu pricep că basmul
românesc ne învaţă : 1. dacă eşti un şmecher metrosexual şi ştii să profiţi de
pe urma tonţilor incompetenţi ajunşi în poziţii de conducere, te aranjezi pe
viaţă; 2. dacă eşti o fiţoasă analfabetă şi de bani-gata, ai toate şansele să
umble toţi după fundul tău şi după averea lu’tac-tu; 3. dacă eşti un tip
cinstit, muncitor şi care luptă după reguli, pici de papagal. Dacă basmul
românesc ar fi avut măcar o urmă de dreptate, Zmeul i-ar fi rupt gâtul lui Fefe
cu două degete, ar fi luat-o pe proasta aia, i-ar fi dat o bătaie soră cu
moartea şi ar fi trimis-o rachetă înapoi la tac-su acasă. Apoi şi-ar fi strâns
armata, ar fi năvălit pe tărâmul împăratului şi i-ar fi făcut prăpăd, ar fi
violat, jefuit şi ucis tot ce i-ar fi stat în cale, ar fi unit cele două
tărâmuri şi şi-ar fi făcut harem din gagicile alea proaste ca noaptea. 4
Concluzie. Fiecare popor merită să-şi trăiască propriul basm.
*
Romanii in
laboratorul mondial / 221 / antiromanismul și marxismul cultural; 164 /
lucrurile nu merg, sau merg greu; 122 / Mircea, fa-te ca lucrezi!; 67 /
capturarea statului de către vânătorii de rente; 30 / sufocaţi de impostură.
*
Filmul
rusesc Leviathan; Ticăloşii, de Șerban Marinescu; Undeva la Palilula, de Silviu
Purcărete.
Roman, V.,
Feudalismul actual moldo-valah, 2019, 292 p.; In vremea molimei, 2021, 465 p.
*
https://altculturesite.wordpress.com/2018/12/10/altculture-11-2018-drama-ortodoxiei/
https://www.gandaculdecolorado.com/tiganizarea-romanilor/