sâmbătă, 6 mai 2017

napoleon - catalin afrasinei






napoleon




asemănarea dintre mine și tine
napoleon di bounaparte
cum  ți se pronunța numele
la școala de snobi
este mult prea  izbitoare
pînă și coincidența
din trecutul din viitor
îți dă onorul
nu mă pot bucura că este așa
numai trecutul adevărat
a murit pentru ideile tale
alaltăieri a plouat din  senin
ca pentru a mai spăla ticăloșiile lumii
nu  eu am cerut asta
eram gata de orice victorie
fără lauri
când lupți  fără lauri
victoria este un non sens
după cum ideea de dreptate
este sinonimă cu mersul meu pe pămînt
printre ierburi cărora copii fără dinți
le-au dat un alt nume
o altă pagină a vremelniciei s-a deschis
precum supermarketurile pentru săraci
apoi am auzit salve de tun
astfel identitatea dintre mine și tine
a devenit perfectă
eu sunt cel care am rămas
să dau seamă de toate cele care au fost
cînd Împăratul meu căzuse în baltă
eu am rămas pe uscat privind
cum  gărzile inamice
neacceptîndu-i căderea
mă sărută pentru onor
timpurile își schimbă vremuirea și mor
numai eu nu pot să mor

CATALIN AFRASINEI











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu