duminică, 11 martie 2018

DOGARU - GANDUL ZILEI, 12 martie 2018






PACE CELOR CE VIN  
BUCURIE CELOR CE RĂMÂN
BINECUVÂNTARE CELOR CE PLEACĂ


Luni, 12 martie 2018

Service must spring out of Love and should scatter Love in profusion.

Long ago, there was a person who had three friends. Quite by accident, he was charged for some crime and a warrant was issued against him by the court. He approached one friend and asked him to bear witness to his innocence. He said, "I will not move out of this house; I can help you only from within this." The second friend said, "I can come only upto the porch of the court. I will not enter the witness box." The third friend said, "Come, I shall speak for you wherever you want me to." The first friend is the 'property and possessions' which can bear witness only from within the house. The second is 'the kinsmen and the members of the family’, who come as far as the cemetery but would not accompany the person to the seat of judgement. The third friend is the fair name earned by one's virtues and service. These persist even after death and burial; they stand witness for ages, and announce the innocence and greatness of the individual. They decide the nature of the next birth too. (Divine Discourse, May 24, 1973)




Slujirea celorlalți (voluntariatul) trebuie să izvorască din Iubire și ar trebui să difuzeze o Iubire profundă.

A fost odată un om care avea trei prieteni. Dintr-o eroare, a fost acuzat de o încălcare a Legii și s-a emis mandat de arestare pe numele său. L-a rugat pe unul din prieteni să depună mărturie în favoarea nevinovăției sale. Acela a zis: „Nu pot ieși din casă, eu te voi ajuta numai dinăuntru.” Al doilea prieten a zis: „Pot veni doar până la intrarea tribunalului, dar nu pot intra în boxa martorilor.” Al treilea a spus: „Vino, pot vorbi pentru tine, oriunde dorești!” Primul prieten este reprezentat de „avere și proprietăți”, care pot mărturisi doar din casă. Al doilea este reprezentat de „prieteni și rude”, care vin doar până la cimitir, dar nu ne pot însoți la Judecată. Al treilea prieten este faima pe care am căpătat-o prin virtuțile noastre și slujirea celorlalți. Acestea persistă și după moarte și înmormântare, rămânând mărturie peste timp și grăind despre curăția și măreția individului. Acestea decid și natura următoarei încarnări. (Discursul Avatarului, 24 mai 1973)

Sathya Sai Baba, www.radiosai.org



Evaluarea numerologică a zilei

„Numărul constituie substanţa tuturor lucrurilor” (Pitagora, Metafizica)

Configurația zilei de 3 martie se repetă astăzi, într-o octavă mai înaltă, orientându-ne spre aspectele materiale, concrete, care țin de proprietăți, finanțe. Există un exces în zona comunicării, care ne poate face să vorbim mai mult decât trebuie și să ne deranjăm partenerii, rudele, prietenii, colegii. Cu cât ne vom simți mai vulnerabili, mai neajutorați, mai „săraci”, cu atât vom vorbi mai mult… și fără folos!

Manifestarea pozitivă a potențialului curent constă în eliberarea energiei comunicării verbale prin creativitate: vorbele zboară, nu le mai putem aduna la loc, în timp ce o creație durează. Vorbele prea multe pot fi înțelese greșit, în timp ce o creație poate arăta mai exact, mai clar ce simțim și ce gândim.

Vulnerabilitate: stomacul şi nervii. (A.D.)





CALENDARUL CREŞTIN ORTODOX



Luni, 12 martie 2018

Sf. Cuv. Teofan Mărturisitorul; Sf. Ier. Grigorie Dialogul, episcopul Romei; Sf. Cuv. Simeon, Noul Teolog

http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/sfântul-teofan-marturisitorul-108101.html




Sfântul Teofan Mărturisitorul s-a născut la praznicul Botezului Domnului (Boboteaza), din părinţi cinstiţi, Isaac şi Teodotia. Tatăl său a fost rudă cu împăratul Leon Isaurul (717-740) şi a murit pe când Teofan avea trei ani.

La vârsta de 12 ani, Teofan a fost logodit cu fiica unui senator, însă nunta a avut loc la împlinirea anilor potriviţi pentru căsătorie. După moartea împăratului şi a socrului său, îşi va împărţi averea săracilor şi va intra în monahism împreună cu soţia sa. Soţia se va călugări la Mânăstirea Princhipos şi va primi numele de Irina, iar el se va călugări în Mânăstirea Polihroniu din ţinutul Sigrana. Timp de şase ani a copiat diferite lucrări, refuzând să conducă mânăstirea. Ajunge în insula Calonim, unde va ridica o mânăstire şi apoi va reveni în Muntele Sigrianei.

Participă la al VII-lea sinod ecumenic (de la Niceea, din anul 787) unde luptă împotriva celor care respingeau cinstirea sfintelor icoane.

Dumnezeu i-a dăruit Sfântului Teofan harul facerii de minuni, prin care vindeca toate bolile, şi mai cu seamă toate formele de nebunie.

Când erezia iconoclastă a izbucnit, iar sub împăratul Leon Armeanul, Sfântul Teofan a fost adus la Constantinopol şi aruncat în temniţă. Aici a zăcut timp de doi ani. Apoi împăratul l-a surghiunit în insula Samotrace, lucru pe care îl proorocise mai înainte temnicerilor lui. După sosirea la Samotrace, Sfântul Teofan a mai trăit douăzeci şi trei de zile.




Frescă din anul 1547 aflată în Mănăstirea Dionisiu, Sfântul Munte Athos, Grecia

Sfantul Grigorie cel Mare–Dialogul, născut în jurul anului 540, în Roma, a fost primul călugăr ales episcop (papă) al Romei. În calitate de episcop, el a condus Biserica vreme de peste treisprezece ani, parcurgând o perioadă marcată de invazii păgâne și calamități naturale.

Sfântul Grigorie cel Mare este socotit între cei șase Părinți apuseni ai Bisericii, alături de Sfântul Ambrozie al Milanului, Fericitul Augustin, Fericitul Ieronim, Tertulian și Sfantul Ciprian din Cartagina. Sfântul Grigore a fost singurul papă care a mai primit supranumele de „cel Mare”, după Sfântul Leon cel Mare, prăznuit de Biserică în ziua de 10 noiembrie.

De la acest Sfânt Părinte al Bisericii ne-au rămas următoarele lucrări: „Comentariu la Cartea Iov” (scrisă pe când era în Constantinopol), „Omilii la Iezechiel”, „Regula Pastorală” (adresată slujitorilor Sfântului Altar), în jur de 848 de scrisori și multe alte predici. Sfântul Grigorie Dialogul este pus în legătură și cu metoda apuseană de cântare bisericească numită „gregoriană”. Pentru aceasta, el este socotit ocrotitorul muzicienilor și al cântăreților, dar și al studenților și al învățătorilor.

Sfântul Grigorie cel Mare–Dialogul a trecut la cele veșnice în ziua de 12 martie 604, în Roma. În pofida averilor aflate oricând la îndemâna sa, Sfântul Grigorie a fost caracterizat toată viața de iubirea sărăciei de bună voie. El a fost recunoscut ca sfânt imediat după moartea sa. Cinstitele sale Moaște se află în Catedrala Sfântul Petru, din Vatican.

„Cel ce de sus, de la Dumnezeu, ai luat dumnezeiescul har, mărite Grigorie, și cu puterea aceluia întărindu-te, de bunăvoie ai urmat Sfintei Evanghelii a lui Hristos, de la Care ai luat plata ostenelilor tale, întru tot fericite; pe Acela roagă-L să mântuiască sufletele noastre."


 


Sf. Simeon Noul Teolog

Tot astăzi, facem pomenirea Dreptului Finees; a nouă sfinţi mucenici şi a Sfântului Simeon Noul Teolog.



Cu ale lor sfinte rugăciuni, Doamne, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi. Amin.



Prof. Dr. Alexandra Dogaru










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu