luni, 19 martie 2018

Lucia & John Gionea - FLY, TERRY, FLY!





FLY, TERRY, FLY!

 După internarea ei pe o bază permanentă în unul din azilurile rețelei Blue Cross, soția mea , Lucica , a fost repartizată la una din mesele din Dining Room, unde avea să servească cele trei mese ale zilei...
Am aranjat ca și eu să stau alături de soția mea la mai toate mesele de prânz și de cină....
La acea masă , erau și doi pacienți mai vechi: Branko și Terry...
Branko s-a născut în Croația din părinți austrieci...(Vezi urmările ...Imperiului Austro-Ungar...)
Și, culmea, seamănă foarte bine cu fostul mare lider al Iugoslaviei, Iosif Broz Tito( Nu,nici pe departe de mine să fac vreo insinuare ...)
Branko, în vârstă de cca 84 de ani, a emigrat în Australia prin anii ‘ 50 și a avut în timpul vieții active un shop de imprimerie...Este o persoană , blândă, serenă, cu interes la mai multe din activitățile social-culturale din clădire. Urmărește cu interes programele de la televizorul din cameră, dar merge și în sala  de conferințe a azilului, unde, în fiecare sâmbătă seara, se proiecteză filme artistice de succes... Participă la Cercul de Meditație și în fiecare marți după amiază, e prezent la Cercul de limba franceză, condus de o englezoaică , care probabil în tinerețe a trecut adesori Marea Mânecii să-și petreacă timpul prin localurile din Champs Elisees...Este , de asemenea , prezent la toate concertele in-house oferite de muzicieni generoși, în formare...
Terry, un munte de om, am aflat că era în vârstă de vreo 93 de ani...Făcuse serviciul militar la Aviație și a pilotat mai apoi avioane în Aviația Civilă...S-a abonat la Pay-TV , având interese personale variate, primul fiind, totuși, fotbalul australian (Cunoscut în Australia sub numele de Footy...). A fost , totuși, extrem de bucuros , când a aflat că echipa de fotbal a Australiei a învins în meci de baraj echipa Ecuadorului și s-a calificat la Cupa Mondială 2018 din Rusia... Fiind suferind de complicațiile unui diabet avansat, uneori, când se simțea foarte rău, nu mai servea masa în Dining Room, ci în camera sa...
Când se simțea mai bine, deși i-a fost pus la dispoziție un Wheel-Chair, l-am văzut cum insistă să vină la Dining Room pe picioare, cu o persoană din Staff-ul BlueCross, urmându-l, pentru a-l asista în orice eventualitate...
L-am întrebat la o masă de prânz:
- Terry, did you serve in the Vietnam War?
- No
Mi-am dat seama aproape instantaneu de naivitatea întrebării mele...La vremea războiului din Vietnam,în care și-au pierdut viața cca 500 de australieni și au fost răniți peste 3000, Terry era trecut de vârsta de 40 de ani....
- I served in Japan... ( adăugă Terry...)
- How that ?
- I served in the Army of Occupation...
Oh, Da...Am înțeles ...Armata de Ocupație americană și British Commonwealth Occupation Force (Marea Britainie, Australia, India,și Noua Zeelandă)...instalate în Japonia după cel de-al doilea război mondial...
- How did the Japanese ordinary people react to the presence of the Army of Occupation?
- Japanese women were generally forthcoming , but Japanese men were avoiding us most of the time...
Nu știu dacă Terry se referea la cele cca 45 000 de angajate voluntare ale bordelurilor organizate de guvernul Japonez ( “ pan pan girls”), menite să prevină violurile în masă comise de grupuri ale armatei de ocupație ...
Și n-am apucat să-i cer mai multe detalii...La o masă de prânz, Branko mi-a spus:
- Terry passed away, early this morning....

Lângă Dining Room se află un punct medical și pe tejgheaua alăturată se pun fotografiile internaților decedați, flori și carduri de condoleanțe...Am depus și eu un card , cu următoarele cuvinte :

„ Fly, Terry , fly
In the Holy Sky
With all the Angels by...

Lucia & John Gionea ”
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu