marți, 15 mai 2018

Genoveva Popa - Seara de folclor





Seara de folclor

~*~
Astăzi, la un concert de folclor,
am simțit că am pierdut din interiorul meu ceva...
Am privit în mine, m-am studiat, am simțit o adiere slabă,
toate păreau la locul lor.

Era un concert de datini din zonele frumoase ale țării,
în decurs de ani, destul de rar mi-am găsit timp să particip,
în acel vacarm, agitație, aplauze, acompaniament de spectatori în surdină,
nu am realizat, la timp, golul rămas în urma evadării.

Priveam și priveam în toate colțurile sălii.
Într-un final, într-un cotlon am zărit obiectul pierderii,
era inima mea, simțea că locul ei din piept nu-i mai ajunge,
a evadat căutand un alt loc să se desfășoare.

Doamne, când am zărit-o așa vioaie,
roșie, transpirată, într-o sârbă în ritm vioi,
fericită cum nu mi-a a fost dat să o simt și să o văd,
plină de viată, fredonând folclorul în timp ce dănțuia.

M-am gândit întâi, cum puteam să o desprind din acel colb.
ignorându-mă total, fericită la limita extremei,
continua să cânte, să joace, să păstreze ritmul frenetic,
de parcă asta făcuse o viață.

Am suportat evadarea ei destul de tristă,
gândind că viitoarea evadare se va repeta, poate,
în momente neașteptate, când fericirea ei bruscă,
își va mai găsi motive de desfășurare.

Văzând-o cât de fericită devenise,
am așteptat-o, bucurându-mă, într-un final, de evadarea ei.
În fond viața nu oferă prea des,
evenimente spectaculoase ce aduc atâta fericire.

Și iat-o din nou în locusorul ei tainic!
Singură, la final, s-a întors cuminte,
fără un cuvânt sau explicație, să nu o cert.
A adus cu ea fericirea rămăsă în ea.

~*~

Genoveva Popa










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu