luni, 28 mai 2018

popa genoveva - Anatomia sufletului




Anatomia sufletului

~*~

Am simțit o tristețe în profunzimea mea și intrând tiptil în suflet,
am zărit încăperi multe, colorate divers de voaluri despărțitoare.
Curioasă, am păsit în prima, mare, luminoasă, bine definită,
nefiindu-mi greu să ghicesc imediat că acolo trona iubirea.

Totul era atât de pur și proaspăt, fiind plină la refuz de bună dispoziție,
pretutindeni unde era acel voal alb imaculat, perfecțiunea trona.

Nu îmi venea să ies din ea, dar curioasă, am dat voalul alb deoparte,
intrând într-o încăpere, condusă de un voal bleu, spre amintiri.
Toate adunate în ani,  dominând cele speciale, care au marcat anii
trăiti cu bucurie sufletească, dăruire, iubire și zâmbete.

Am zărit într-un final, într- un colț, amintirile triste, nedorite,
care marchează, pentru unii, perioade grele ale vieții.

Am ieșit din colțul amintirilor și iată-mă într-o cămăruță minionă gri,
plină cu invidie, răutate, bârfă, ce uneori ne mai încearcă.
Răutăți apărute în al vieții val, adesea ca răspuns la cele primite
de multe ori pe nedrept, surprinzător apărute.

Apoi, purtați  de jocul mizer al vieții, am răspuns în același mod,
amarnic regretând târziu, când înțelepciunea a atins apogeul.

Dar iată si camera cu voal roșu, imensă, în care am regăsit prietenii
adunați în etape diferite, fiecare lăsand acolo locul bine definit.
Aducând comori inestimabile de-a lungul vieții ,
au avut un rol deosebit, formându-mi caracterul cinstit și onest.

Într-o un colț am zărit și câteva urme lăsate de prietenii false,
inima știind să îi recunoască însă în viață și să îi îndepărteze la timp.

Ajunsă în străfundul ei, am întrebat-o de tristețea ce am simțit-o,
și i-am spus cât o iubesc, cât îmi este de valoroasă.
I-am amintit câte a făcut în toți anii, dăruindu-mi mereu optimismul,
repetandu-i  mereu cât mă apasă povara ce-o simte.

Și cât mă intristează starea melancolică simțită,
plimbându-mă nestingherită în străfundurile ei.

M-a liniștit, era doar o îngrijorare de moment,
simțind poate ceva ce nu putea să-mi divulge.
Am gândit că e discret să nu o mai chinui cu întrebări,
ce oricum fără răspuns vor rămâne.

M-am retras discret, i-am mulțumit de vizita și bucuria trăită,
promițându-i să îi aduc în viața, ce va mai fi, doar iubire și bucurii.


~*~

popa genoveva













Tablouri de Popa Genoveva











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu