luni, 4 martie 2024

Adrian Munteanu - COASA DE BRONZ + Invitatie

 



Adrian Munteanu - Videosonet 105 - Coasa de bronz

 

Reîntoarcerea la propriile simțuri aduce mereu alte nuanțe. Pare să fie un câmp fără limite, a cărui introspecție devine esențială pentru profilul creatorului, pentru demonstrarea unei continue dinamici, chiar și atunci, poate tocmai atunci, când elementele par să definească staticul.

-o-

 

COASA DE BRONZ

 

 

~*~

 

Spre pieptul urii îmi îndrept săgeata,

Să-i țintuiesc sălbatica grimasă

Iar buza flască pe-ndoieli apasă.

În cercuri strâmbe se întinde pata.

 

Se pierde-n mine liniștea rămasă

Și fibra-mi slabă n-a primit răsplata.

Veninul strâns a ofilit agata

Ce înflorea în seri târzii, acasă.

 

Pe brațul gol vedenii reci se plimbă

Și fiara spaimei iese din desiș.

Simt  gust sălciu și otrăvit pe limbă.

 

Coasa de bronz s-a frânt la seceriș.

Ascunsa umbră-n sabie își schimbă

Pândirea ei și crudul ei tăiș.

 

 

~*~

Adrian Munteanu

- Videosonet 105 - Coasa de bronz



-o-



M-am trezit într-o zi cu gust de scandal şi frondă. Ce atâta disciplină şi respect? De ce să fiu toată viaţa înregimentat, să ascult superiorii, pe cei care s-au rostit înainte şi au impus structuri, canoane şi forme din care nimeni n-a mai ieşit, considerându-le imuabile? Tocmai eu care n-am făcut armata (din motive medicale) să fac la fel ca ceilalţi, să nu ies din rând? Nu, nu se mai poate! Şi atunci am aruncat totul la coş. Astfel a apărut recitalul Șoaptele clipei.

 

     Un sfat: atenție la construcțiile care nu seamănă cu lucrurile cunoscute! Vă pot afecta cel puţin emoțional.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu