RAMAYANA ÎN
BIRMINGHAM
brici – anul lunar al câinelui –
Cincșor – Romi – Ramayana – mareșalul și regele - citate strămoșești
PUȘI DINULESCU
Am auzit că
Ceauşescu se bărbierea numai singur. Îi era frică de brici!
Ar fi fost
atât de simplu...
Aşa că nu
risca...
Am văzut-o
astă-seară la conferinţa de presă pe doamna Kovesi.
Concluzia
mea, impresia mea, e simplă:
— Brici!
Tot aşa pot
spune de alte patru doamne sau domnişoare românce: Simona Halep, Sorana
Cârstea, Mihaela Buzărnescu, Monica Niculescu!
Mă gândesc
şi la alt distins careu de doamne şi domniţe: Dăncilă, Olguţa, Firuţa,
Plumbuţa... Alte brice, alte brice, care, însă, l-au citit şi adnotat pe
Nietzsche, după cum în târg se zice, se tot zice...
Puşi
Dinulescu
JEREMY SELIGSON
Old Friend,
Welcome the Lunar Year of the Dog,
2/16/2018
All the letters for Dog are included
in that for Dragon ~
Who knows? ~one day a dog may grow
into a Dragon!
All the more reason to welcome it!
All the more to cheer!
I see a red one in front of me
standing in a green field
Staring over at something far away,
maybe
Another dog ~ yellow ~ peering off
the hill.
Soon one or the other will bark. I
would fear dogs
And before that loved, and now I love
again;
Yet, with a touch of caution. Rabid
ones can kill;
A puppy can break your heart. I have
died from a growl
And have had my heart broken by a
whimper.
James is a soul in India, who loves
dogs so much
That he rescues their sick or broken
bodies from the streets.
He takes them in and repairs them
best he can. He shelters
Hundreds in outdoor pens. I have
stayed in them, too.
The first hour, scared of being
nipped. The second,
Of getting sniffed. The third,
feeling licked all over by blind
And crippled, great and small ones,
pink and blue ones …
James, who is an American, with wife
and daughter, has lived
In Rajasthan for eighteen years, free
of fear, full of hope.
Every dog loves him and so does every
volunteer ~ as far as
I can see. One out of twelve of us is
reborn a Dog.
Happy New Year of the Dog to you, and
everybody else!
Let us be kind to each other today.
CASA PALEOLOGU
Bună să vă
fie ziua.
De mâine
seară vom fi la Cincşor, pentru încă o ediţie a cursului Despre înţelepciune în
viaţă la antici. Continuăm această serie de ieşiri de weekend şi în luna
martie, în zilele de 23, 24 şi 25, cân tema este De ce trăim? “Muntele vrăjit”
și “Pavilionul canceroșilor”.
Despre
Ovidiu am discutat şi vom mai discuta: urmează "Ororile dragostei",
pe 21 februarie.
Pe 19
februarie începem Retorica adaptată la context, apoi ne concentrăm pe
exprimarea emoțiilor în atelierul de o zi de pe 24 februarie.
În ultima
vineri din februarie, pe 23, ne întrebăm De ce nu e corupție în țările nordice?
și răspundem într-un curs despre mentalitatea nordică ținut de lectorul Cătălin
Avramescu.
Protocolul:
spiritul şi litera, în varianta introductivă, are loc pe 28 februarie. Prin
acest curs ne propunem în special să facem o detaliere a valorilor pe care le
manifestă protocolul, iar pe 3 martie, "Iliada" ca manual de
leadership. Lectorul Theodor Paleologu va vorbi în special despre principalele
lecții de leadership conținute în “Iliada” și vom evoca tipurile variate de
lideri pe care ni le prezintă marele poem homeric.
Pentru
datele de 6 şi de 8 martie am programat un curs despre iubire şi filozofie cu
lectorul Răzvan Ioan, iar pe 7 martie lectorul Bogdan Tătaru - Cazaban readuce
cursul Catacombele Romei.
Vă aşteptăm.
Mult spor în toate,
Ioana
Prândurel, Ispravnic al Casei Paleologu
PAUL EVERAC
Integrarea romilor
Sunt la
consulatul nostru din Milano, stau de vorbă liniştit cu consulul pe problemele
populaţiei româneşti din Italia.
La o uşă se
produce niţică foială. Doi romi pretind viza pe paşaport, iar ajutorul de
consul încearcă să le demonstreze că nu au dreptul. Romii se supără. Au devenit
cinci, li s-au alăturat două femei îndârjite cu fuste largi şi un bărbat ţepos.
Consulatul stăruie în refuz, explică încă o dată şi încă o dată că cererea
n-are temei legal. Romii s-au făcut şaişpe, au umplut holul. Decibelii au
crescut simţitor. Consulul se duce în persoană să discute. E huiduit.
Vâr şi eu
privirea să văd ce se întâmplă; sunt huiduit. Nimeni nu mai iese din consulat!
Afară în curte aşteaptă alţi douăzeci. Sunt, cum s-ar zice, prizonier! Cu soţie
cu tot! Consulul e livid, căci unul din „delegaţi” îl ameninţă că se atinge de
fiicele lui într-o dimineaţă când merg la şcoală, sau când vin. N-o să fie
bine. Domnul consul se perpeleşte, vorbeşte precipitat cu Centrala, la
Bucureşti, explică situaţia. Frământarea creşte.
A sosit ora
prânzului, dar nici vorbă să putem pleca la masă. Depindem acum de ministerul
nostru de Externe. Consulul explică, gesticulează, roagă. În fine, soseşte şi
soluţia: să li se dea vize! Să fie integraţi. Vorba aceea, integrarea romilor,
în tânăra noastră democraţie.
Mă duc, după
un lung interval, la Timişoara şi îmi caut un vechi prieten. Nu-l găsesc în
vila de la adresa ştiută. Cunoaşte cineva unde s-a dus? Nu, nu cunoaşte nimeni.
Amicul e
cadru universitar, îl pot dibăci prin Decanat, prin Rectorat. Încep
investigaţiile şi dau în final de el. Slavă Domnului, mă temeam că a murit. N-a
murit, a fost un pic… presat. Cine l-a presat, ministerul? Nu, o ceată destul
de compactă de romi. Aceia i-au ochit vila. Le-a plăcut. Au dorit să o cumpere
neapărat. El n-a catadicsit să stea de vorbă. Dar ei au venit mai aproape, s-au
grupat în jurul lui, în casele din vecini, l-au mai agăţat o dată, de două ori,
i-au mai făcut câte o boacănă în curte, la garaj, un mic necaz întâmplător,
l-au… s-o spunem pe cea dreaptă, „integrat”! În câteva săptămâni, traiul
devenind ne-trai, a fost silit să le vândă vila, să se mute în altă parte. Să
numim fapta: integrarea romilor.
Altfel
băieţi buni, unii, cu dare de mână babană. Probabil cu studii la Paris.
Probabil experţi în operaţiuni cu devize, aur, valută. Mânuitori de salbe.
Lansatori de fete frumoase. Sprijinitori de băieţi schilozi. La noi, oricum,
pieţari. Din aceia harnici, care se scoală dis-de-dimineaţă şi îl întâmpină
vioi pe ţăran la barieră, îi dau bineţe şi îi iau marfa, să o aducă pe piaţă.
Volens nolens. Şi apoi mi-o dau mie, cu preţ dublu decât mi-ar da-o ţăranul
producător. O întregesc, ca să zicem aşa, o integrează: integrarea romilor.
Mă uit cu
plăcere la romi, mai ales la cei muncitori, cu dare de mână. Aveau câte un
pălăţel ornat cu turnuleţe. Au acum câte un cartier compact. Ba am văzut şi o
comună, sau două, împodobite toate cu palate. Românii nu şi-au definit încă un
stil specific în construcţie; ţiganii, da! Ei merg înainte, spre integralism.
Merg şi cei
săraci, ieşiţi din bordeie şi corturi. De câte ori mă apropii de Conteşti sau
de Cetăţeni de Argeş văd aşezările romilor întinzându-se, cucerind teren,
umplând pământul după îndemnul biblic. Al cui e pământul? Cine mai ştie?
Probabil, al statului român. Ca şi romii.
Mai ales cei
ce au stârnit milă prin Franţa şi Italia. Au zis ei acolo „saru-mâna boierule,
mancaţi-aş aia şi aia” dar aici, cu francii luaţi, au pus mâna pe pământ, pe
vile, şi din sfântul cerşit o să apară noi şi noi turnuleţe ale integrării
romilor.
La o staţie
se suie în autobuz o familie numeroasă de romi. Ocupă câteva locuri, se mai
foiesc, îşi aruncă vorbe unul altuia, vorbe foarte sonore, fără nicio pavăză.
Lumea tace, n-are încotro. Curând urcă şi un controlor de bilete, ba doi, să
prindă infractorii din două părţi. Suntem luaţi la întrebări, ne prezentăm
fiecare documentele.
Pe romi nu-i
întreabă nimeni, sunt ocoliţi. Nu sunt „integraţi”. E mai bine, dacă eşti
controlor, să nu îţi faci de lucru cu ei. Lasă-i să meargă gratuit, săracii,
cum o să îi pui să plătească? Cum o să-ţi plătească lumina, căldura? Să-i
sileşti? Ce, nu ţi-e bine? Rămân dezintegraţi. Doar e ţara lor, a lui Peşte! A
lui Papură Împărat!
*
La "
blesteme", l-aș evidenția pe Petre Roman, ticălosul care i-a botezat pe
țigani ROMI, un ireparabil prejudiciu de imagine pentru țara noastră !
Îl blestem
pe Antonescu pentru că nu i-a lichidat
până la ultimul, deşi putea să o facă şi
nu l-ar fi întrebat nimeni...
Îi blestem
pe Dej şi pe Ceauşescu pentru că nu i-a
sterilizat, deşi puteau să o facă şi nu i-ar fi întrebat nimeni...
Blestem
această „democrație originală” născută de Ion Ilici Iliescu şi Petre Roman
-
Paul Everac (1924 - 2011) - dramaturg
român cu origini evreiesti.
KRISHNA KUMAR
Dear George
Anca
I hope you
are well. You attended the 22nd Ramayana
conference organised by me in 2006.
Yesterday I
was with Mr. Manohar Lal who was in Romania during 2007-2010 at CGI, now posted
in Birmingham. And it all triggered this
mail.
I am hoping
to organise a Ramayan conference sometimes in September 2018 with emphasis on
"Kaal Gananaa-Cosmology"; will you be interested in joining us? In
your opinion what would like to see in this conference?
With kind
regards.
Krishna
On 17 August 2006 at
17:41, George Anca <george_anca@yahoo.com> wrote:
To Prof.Dr.
Krishna Kumar
Coordinator,
22nd International Ramayana Conference, September 1-4 2006, Birmingham
Dear Sir,
Dr. Lalan
Prasad Vyas directed me toward you in order to attend the Ramayana Conference
in Birmingham. I had the honor to meet you at New York Ramayana (I published a
book with this title, released in Bucharest on October 2, 2005 by H.E. Byron Singh Shekhawat, Vice-President
of India).
I will be
grateful to receive from you a formal invitation, by e-mail
george_anca@yahoo.com
or on the
fax 4021 311 03 23
needed also
for visa.
Thanking you
and looking forward to seeing you in Birminghan,
Yours
sincerely,
Dr. George
(Gheorghe) Anca
Director,
Pedagogical National Library, Bucharest
President,
Romanian-Indian Cultural Association (RICA)
Date:
Wed, 9 Aug 2006 05:29:21 -0700 (PDT)
From:
"lallan
prasad"
To:
george_anca@yahoo.com
Dear Sir
While the
dates of the 22nd International Ramayana Conference in Burmingum
UK (from Sept 1 to 4,2006) are quite near, we
have found that the invitations sent to some very important scholars four
months ago, did not reach them. In case, you have also not received and yet can
make it to attend on such a short notice, you are most welcome. Kindly contact
UK coordinator Dr Krishna Kumar on e-mail: profdrkrishna@gmail.com and phone:
44-121-472-5464
LP Vyas
DOCUMENT: ION ANTONESCU – REGELE
MIHAI
Încet, dar sigur,
adevărul iese la iveală.
Cu ani în
urmă, un fost ofiţer a predat lui Nicolae Ceauşescu agenda lui Carol al II-lea
– ţinută în secret decenii la rând – în paginile căreia Mareşalul Ion Antonescu
şi-a consemnat impresiile fierbinţi ale orelor petrecute în camera-seif, unde
fusese închis de regele Mihai. Preşedintele de atunci al României nu a
distrus-o. A dat ordin să fie păstrată pentru posteritate. Prin amabilitatea
regretatului profesor Gheorghe Buzatu, a portalului Ziarişti Online şi a
revistei ART-EMIS, conţinutul însemnărilor Mareşalului au fost accesibile
publicului larg. Astăzi, vă prezentăm un document inedit despre 23 august 1944.
Mărturisirea
unui important participant la evenimentele din acele zile nu mai poate fi pusă
sub semnul întrebării şi/sau interpretării. Să sperăm că din Arhivele Naţionale
încăpute – cu voia guvernanţilor – pe mâna altor alogeni, coreligionari cu cei
de după ’44, direct interesaţi să ne şteargă istoria, vor mai rămâne câteva
picături din uleiul adevărului… şi vor putea străbate până la suprafaţa apelor
tulburi ce au inundat România. (Ion Măldărescu)
Unele
aspecte ale evenimentelor din zilele de 22 și 23 august 1944, redate de Dinu C.
Brătianu[3]
„În
dimineața zilei de 22 August, trupele rusești erau la 20 km de Bolgrad, 10 km
de Bârlad și 5 de Bacău. Dezastrul total se apropia cu pași repezi, iar pe
front armatele române, în fața retragerii germane se predau sau atacau pe
germani. În București, Mareșalul Antonescu discuta cu Clodius ultimele amănunte
privind încheierea unei convenții comerciale, care nu era altceva decât o
crimă, căci procentele de cereale, oleaginoase și petrol erau sporite, iar
resursele nu mai puteau fi asigurate, față de perspectiva pierderii
teritoriului într-o cadență uluitoare. În aceste împrejurări am vizitat, la ora
11 ½ a.m., pe atașatul militar al
Turciei, rugându-l să comunice din partea opoziției unite, printr-un cod
stabilit între blocul național și aliați, întrebarea pe care o adresam celor
trei mari puteri și anume:
1. Admit
națiunile unite ca România să declare în mod unilateral, în termen de trei zile
(respectiv până în seara de 24 august, ora 24.00) că încetează lupta?
2. Admit
națiunile unite ca această declarație să fie făcută de încă Mareșalul
Antonescu? Puneam această întrebare pentru că răspunsul afirmativ ar fi
putut înlătura calificarea celor doi
Antonești drept criminali de război.
3. Pot
națiunile unite să ne dea un răspuns încă în cursul zilei de 22 august?
Cifrul a
fost expediat la Cairo și Ankara, primul la ora 12.40, al doilea la ora 14.00.
La ora 17.00 atașatul militar al Turciei a remis secretarului meu răspunsul:
1. Punctul 1
din chestionarul blocului democratic este admis fără rezerve, cu adăogirea că o
notă scrisă va trebui remisă de Ministrul României la Ankara, celor trei
ambasadori ai Națiunilor Unite, în cel mult 24 ore de la proclamația adresată
prin Radio, românilor.
2. Se admite
Mareșalul Antonescu, însă guvernul va trebui să se retragă după încheierea
armistițiului și semnarea lui la Moscova. Prin aceasta, aliații renunță la
calificarea de criminali de război, cu condițiunea ca cei doi Antonești să
recunoască, în preambulul armistițiului, înfrângerea și să semneze actul.
3. Se
insistă că este ultima ocazie de a ne asigura un viitor demn de vechile
prietenii ce le-am avut cu aliații și de memoria lui Titulescu.
La ora 17.15
blocul democratic a luat cunoștință de răspuns, hotărând a face imediat
demersurile necesare pe lângă Mihai Antonescu și a se obține o întrevedere cu
Mareșalul Antonescu. În același timp am trimis pe domnul Bebe Brătianu la Rege,
pentru a-L pune în curent cu evoluția situației.
Condițiile
armistițiului erau:
1.
Teritoriale – frontiera din 1940.
2.
Demobilizarea a ½ din armată, iar 20 divizii să ocupe Ardealul de Nord.
3. Economice
– 1.000.000.000 plătibili în 4 ani în mărfuri.
4. Politice
– garnizoane în Moldova în orașele capitală de județ pe timp de 5 ani.
Fiecare
punct avea mai multe paragrafe ce urmau a fi discutate la Moscova.
La ora 19,
Regele mi-a comunicat prin secretarul său că a obținut suprimarea
garnizoanelor, reducerea efectivelor pentru Ardeal și că de urgența încheierii
armistițiului depind îmbunătățirile condițiilor economice și financiare. În ce
privește chestiunea reacțiunei germane, întrucât ea nu fusese pusă de Aliați,
urma să se ceară ca germanii să părăsească țara în 7 zile, iar la prima
agresiune să declarăm Germaniei război. Blocul Democratic a aprobat raportul și
a hotărât facerea ultimului demers pe lângă guvern.
La ora 20,
Mihai Antonescu a fost primit de domnul C. Brătianu, declarându-se în totul de
acord cu hotărârile luate și luându-și angajamentul să convingă pe Mareșal de a
nu pierde ultima ocazie de a se salva.
La ora 23,
spre surprinderea mea, am fost rugat de o voce la telefon să nu părăsesc casa,
întrucât într-un sfert de oră urma să fiu vizitat de o persoană amică. Am
așteptat la poartă, nerăbdător să aflu un moment mai devreme cine putea fi. Am
fost stupefiat să văd pe Rege, însoțit de un caporal din Regimentul de Gardă
Călare. Mi-a declarat zâmbind că a „șters-o” prin dos și a luat un camarad cu
el, ca să-l conducă, întrucât acesta știe strada unde locuiesc, deoarece fusese
curier la Corpul Cavalerilor și îmi adusese pe vremuri o corespondență. Regele
era îmbrăcat în pullover, cu pantaloni golf, cu capul gol și de la stația Scala
venise cu tramvaiul 16 la clasa a 2-a, trecând pe platforma din față a unui
vagon deschis, biletul nu și l-a cumpărat El, ci caporalul le-a cumpărat pe
amândouă. Intrând în biroul meu, l-am lăsat pe caporal împreună cu soția mea și
cu secretarul care aștepta telefonul de la Mihai Antonescu.
Regele mi-a
declarat deschis că se teme ca lăsând pe Antonești să semneze armistițiul,
aceștia vor încerca să se cramponeze de putere, ceea ce nu mai poate admite.
Mi-a indicat și a insistat asupra faptului că nu are nici o încredere în
Antonești și că El personal și-a ales garda pentru sine de 23 august, înarmând
suplimentar gradații și a adăugat că și-a luat toate măsurile ca lovitura să
reușească, însă trebuie grăbită, și terminată chiar a doua zi. Iar motivul
adevărat pentru care venise era următorul: să se constituie chiar în acea
noapte un nou guvern, pentru orice eventualitate. În fața insistenței Regale,
am chemat pe domnii Dinu Brătianu și Pătrășcanu, arătându-le situația. Am
promis Regelui că la ora 7 ½ din a doua zi, va avea lista guvernului și am
plecat apoi însoțindu-l pe jos până la Fundația unde Regele a trimis pe caporal
înainte și apoi s-a strecurat după el, prin aripa neterminată. Probabil că se
înțelesese cu sergenții din postul de la stradă și cu ostașii din gardă.
La
înapoiere, soția mi-a comunicat că în convorbirea avută cu caporalul ce
însoțise pe Rege, acesta i-a declarat că pe tot parcursul distanței de la Palat
la mine, Regele l-a înjurat pe Mareșal și pe soția sa, gratificându-I cu
diverse epitete foarte „populare”.
La ora 1.00
am primit o comunicare telefonică de la Mihai Antonescu, care mă anunța că
Mareșalul, în urma expunerii sale și a vizitei domnului Mihalache, a hotărât
convocarea unui consiliu de miniștri plini pentru 23 august ora 10, unde sunt
rugat să iau parte ca delegat al Blocului Democratic.
La ora 2.00,
într-o scurtă vizită la domnul C. Brătianu, am aflat că guvernul era constituit
și gata să facă față oricărei eventualități (Se va intercala lista). Am remis
lista secretarului meu, care a înaintat-o la Palat, la ora 7 dimineața; în
același timp i-a remis-o Regelui și generalului Sănătescu.
La ora 10.00
m-am prezentat la Președinție. La ora 10 ¼ a sosit și Mareșalul, încruntat, cu
cravașa în mână, răspunzând rece și distrat la plecăciunile ce I se făceau.
Luau parte la Consiliu: Mihai Antonescu, I.Petrovici, Atto Constantinescu,
Petre Ionescu, I. Marinescu, Marian, General Şteflea, Piky Vasiliu, Col.
Elefterescu etc. Redau textual discuțiile urmate:
Mareșal Ion
Antonescu: Domnilor, domnii din opoziție au găsit de cuviință să se constituie
în bloc și să trateze pacea peste capul Guvernului. Recunosc, este un act de
curaj, dar răspunderea o are Mareșalul Ion Antonescu, singurul care are drept
să aprecieze asupra chestiunei de a se încheia sau nu un armistițiu cu U.R.S.S.
Nu D-lor (arătând spre mine și ridicând tonul) și probabil complicele
dumnealor, Regele D-lor de la Sinaia, au a se amesteca în această chestiune.
Apoi, ironic: și au aerul să-și spună, uite te salvăm și pe dumneata, numai
grăbește și încheie armistițiul. Nu domnilor, Mareșalul Antonescu nu are nevoie
să fie salvat. El e tare și e patriot.
Am aruncat o
privire lui Mihai Antonescu și la gestul său, arătând că și el e surprins de
atitudinea Mareșalului, m-am sculat și am întrebat: Aceasta este atitudinea
Dvs. definitivă?
Mareşalul:
Așteaptă, ai răbdare, ce, ai vreun interes?
Dinu
Brătianu: Da, al țării și dacă D-ta crezi că este timp de circ, te rog să dai
reprezentația pe frontul care a ajuns la 250 km de noi și mâine va fi la 150
km. Îți repet, aceasta este hotărârea D-tale? Pentru că nu D-ta ai ultimul
cuvânt.
Mareşalul:
Tăcere: Domnilor, ca să nu se spună că sunt încăpățânat, voi oferi Rusiei un
armistițiu. Voi preveni și Germania. Și cum sunt sigur că vor refuza să discute
cu mine, astfel voi avea descărcarea de a duce războiul până la ultimul om
(strigând) până la capăt (răcnind) până la victoria finală a Axei. Tăcere
mormântală. Apoi: Ei, ești mulțumit, Domnule Brătianu?
Eu: Nu. Dar
nu înțeleg să discut cu D-ta în fața Consiliului. În acest moment Mihai
Antonescu este chemat afară. Înapoindu-se anunță pe Mareșal că Regele dorește
să-l vadă.
Mareşalul:
Să mă lase în pace. Spuneți-i că acum am o altă treabă mai importantă de făcut
decât să mă duc la Palat. Apoi, cu un gest măreț, m-a invitat într-o cameră
alăturată, unde a urmat următoarea convorbire:
Mareşalul:
De ce ești nemulțumit?
Eu: Domnule
Mareșal, ți s-a spus că Aliații admit să discute cu D-ta și că, consecința
pentru D-ta este că scapi de răspunderea crimei de război. Cum vrei D-ta să
anunți Germania? D-ta ai fi putut face aceasta dacă ai fi avut siguranța că ți
se respinge oferta; atunci, da, nu ai fi avut altă ieșire, deși te previn, că
dacă aliații refuzau să discute cu D-ta, toate măsurile erau luate. Sunt
împuternicit de cele patru partide, să-ți comunic că D-ta nu ai altceva de
făcut decât să execuți ceea ce ți se cere. Dacă anunți Germania, țin să-ți fac
serviciul să te anunț că armata din Moldova va ridica armele împotriva
Germaniei. (În acest moment Gen. Şteflea anunță că a căzut Bolgradul, Morlenii
și că rușii sunt în împrejurimile Bacăului).
Mareşalul:
Bine; dați-mi răgaz până la ora 2, când voi merge la Rege să tratez.
Eu: Ce să
tratezi? Ascultă, domnule Mareșal, suntem oameni serioși sau ne jucăm cu soarta
țării?
Mareşalul:
Aveți cuvântul de onoare al Mareșalului Antonescu, că nu voi anunța Germania,
dacă mi se garantează securitatea mea, și știi că Mareșalul nu-și calcă
cuvântul.
Eu: Însuși
Regele vă garantează securitatea. Vă veți putea adăposti la Palat, dacă aveți
temeri.[4]
Mareşalul: Și
soția mea?
Eu: Și.
Mareşalul:
Bine. La 2, la Palat. M-a condus la ușă.
Când am
ieșit cu mașina de la Președinție, caporalul care însoțise pe Rege, a făcut semne șoferului să
oprească. S-a urcat în mașină și mi-a comunicat să merg la stăpânul său.
Regele, foarte furios, îmi comunică grav că s-a gândit să-l cheme pe Mareșal ca
să-i ceară să termine mai curând. I-a răspuns obraznic. L-am calmat, apoi mi-a
spus:
Regele: Să
știi că am să-l oblig să trimită telegrama cifrată chiar din biroul meu, ca să
mă asigur, și apoi, imediat, cât nu se termină emisiunea la Radio, să dăm un
comunicat sobru, iar seara voi citi Proclamația. Nu cumva crede că o va da el…
Am aprobat
soluția și am plecat s-o comunic Blocului, care o adoptase pe loc.
La ora 2 ½
am primit un telefon de la Palat. Mareșalul nu sosise. Am plecat imediat la
Snagov, unde am găsit pe Mareșal furios. Cu mare greutate l-am convins să plece
la 3 ½ la Palat, împreună cu Ică Antonescu.
La ora 4.00,
când oaspeții intrau pe poarta Palatului, nu mai funcționa nici un telefon
între Palat și oraș, afară de al D-lui C. Brătianu, unde ne aflam toți.
Legăturile cu Snagovul fuseseră tăiate. Surprinderea noastră a fost totală.
La ora 4 ½,
un telefon de la Palat previne pe D-l C. Brătianu că D-l General Sănătescu
cheamă pe toți miniștrii din guvernul constituit în noaptea precedentă.
Stupoare.
La ora 5.00,
toți miniștrii erau strânși în sala de așteptare.
La ora 5 ¼ a
apărut, fără nici un protocol, Regele, care le-a spus:
Regele:
Domnilor, luați-vă posturile în primire și socotiți-vă în Consiliu de Miniștri
Extraordinar, sub președinția Mea. Antoneștii au fost obraznici și i-am
arestat. S-a terminat cu era lor. Nu puteți depune jurământul, căci trebuie
desființat Decretul 3072. Nu-mi cereți amănunte. Am înregistrat pe placă
convorbirea cu Antoneștii și nu veți mai avea nevoie de nici o lămurire mai
mult. Și acum, la lucru.
Rolul meu de
purtător de cuvânt al opoziției luase sfârșit. După ce mi-au mulțumit, Regele
mi-a făcut din ochi și m-a condus la ușa hall-ului. Acasă l-am găsit pe
Generalul Arhip, care mi-a povestit următoarele:
Generalul
Arhip: La ora 5 ½ l-am primit pe Generalul Dobre, care fusese prevenit că
Mareșalul a plecat la Palat și că miroase că se va petrece ceva. În cazul când
la ora 5 ½ n-a ieșit de la Palat, el, Dobre, va lua măsuri pentru a-I înlesni
plecarea de la Rege.
La ora 5 ½
Gen. Dobre s-a prezentat Gen. Ahip, căruia i-a declarat că Mareșalul s-ar părea
că a fost deținut cu forța la Palat și că trebuie ca Statul Major să ia măsuri
de salvare. Generalul Arhip i-a răspuns: Dacă Mareșalul este reținut cu forța
la Palat, aceasta înseamnă că a pierdut încrederea Regelui și a țării. [5]
Cum îți
închipui D-ta că o să încercuiesc Palatul și pe șeful Armatei (Regele) ca să
salvez un particular?[6]
Eu:
Generalul Dobre a plecat cu coada în jos. Astfel s-a terminat domnia
Antoneștilor. Printr-un curaj de nedescris.[7]
Regele lucrând pe cont propriu, ajutat numai de ostași (15 la număr –
n.n.) a pus la punct o întreagă rețea de microfoane, aparate de înregistrat,
montate de Rege și subordonații săi, arme automate subtilizate de la unitate,
sonerii sub biroul Regal, toate cu scopul de a se dovedi, în fața istoriei,
ședința istorică din după amiaza zilei de 23 august 1944.
Audiența
Mareșalului și a lui Ică Antonescu după înregistrarea pe plăci
Mareșalul:
Să trăiești, Majestate! (Se aude și vocea lui MihaI Antonescu spunând ceva
asemănător).
Regele:
Domnilor, nu este timp de pierdut, ați adus țara, cu toate reprezentările ce
v-am făcut, într-o situație din care numai încetarea imediată a luptei și
gonirea germanilor din țară, o pot salva.
Mareșalul:
Majestatea sa se înșeală…
Regele. Mai
întâi obișnuiește-te să vorbești cuviincios. Ce-i aia, Majestatea Ta?
Mareșalul:
Majestatea Ta…
Regele:
Voastră.
Mareșalul:
Voastră, dacă vreți.
Regele: Nu
că vreau, trebuie.
Mareșalul:
Astăzi sunteți nervos.
Regele: Da,
pentru că D-ta când te-am chemat azi dimineață m-ai tratat ca pe un nimic (dând
cu pumnul în masă). Nu-ți permit să-ți arogi drepturi asupra persoanei mele.
Crezi D-ta că am să admit să mi se uzurpe prerogativele și eu să asist ca un
incapabil la sfărâmarea țării mele?[8]
Mareșalul:
Dar cine o sfărâmă?
Regele: Voi
toți și când vă chem, nu aveți timp pentru Regele țării.
Mareșalul:
Voiam să vă spun că vă înșelați dacă credeți că salvați țara printr-un
armistițiu.
Regele: Nu
v-am chemat să-mi faceți observații și să vă dați păreri. Scopul pentru care
v-am chemat este să trimit de aici, din biroul meu, telegrama alăturată, privind
încetarea ostilităților cu națiunile aliate. Urmează o pauză, apoi:
Mareșalul:
Citește Domnule Antonescu și vezi, crezi că Mareșalul poate trimite o telegramă
ca asta?
Ică: Cine a
făcut-o?
Regele: Ce
vă privește. Dacă n-o dați o dau eu.
Mareșalul:
Cum vă puteți închipui că Mareșalul poate trăda aliații germani și a se arunca
în brațele Rusiei?
Regele: Cine
trădează, Domnule? Dumneata sau nemții. Dumneata ai garantat frontiera
Germaniei sau Germania pe a României. Dacă e garanția pe Milcov, pe Argeș,
(strigând) pe Olt?
Mareșalul:
Nu sunt surd. De ce strigați?
Regele: Ba
ești. Altfel ai fi auzit vuietul țării. Scurt: Domnule Mareșal, dai telegrama
sau nu?
Marerșalul:
Nu! Așa, nu!
Regele: Dar
cum?
Mareșalul:
Să iau contact cu Germania?
Regele: Ce
e. Ne târguim aici, Domnule Antonescu.
Mareșalul:
Mareșal Antonescu.
Regele:
Domnule Antonescu, de patru ani îmi uzurpi drepturile. N-ai avut nici
încrederea, nici simpatia mea. [9] De
patru luni lucrez cu opoziția să salvez țara. Mă crezi, o știu bine, un copil
bâlbâit și prost. Dar aceasta o vor judeca românii mei. Dar dacă crezi că sunt
trădător vei încerca cea mai cumplită deziluzie. Sunt Regele țării și al
D-tale. Vreau să scap țara și (lovind cu pumnul în birou) nimeni și nimic nu-mi
poate sta împotrivă.
Mareșalul:
Majestatea Voastră este tânăr și fără experiență.
Regele:
Suferința este o experiență.
Mareșalul:
Nu poți dispune de țară dacă…
Regele: Sunt
șeful armatei și ordinul Meu a fost dat.
Mareșalul:
(violent). Ce ordin? Știe Măria Ta că Majestatea Ta ar putea pierde Tronul?[10]
Regele: Mă
ameninți? Dumneata pe Mine? Te-am adus Eu la cârmă? Crezi că mai ai puterea să
ordoni aici? Și D-ta, D-le Mihai Antonescu, faci cauză comună cu șeful D-tale?
Ică:
Majestate, comiteți o eroare și o imprudență judecând astfel pe Mareșal.
Regele: D-ta
dai sau nu telegrama?
Ică: D-l
Mareșal trebuie să hotărască.
Regele: Aici
și de aici înainte hotărăsc Eu. V-am oferit prilejul să vă salvați și pe voi.
Am vrut să vă adăpostesc chiar. Vă voi adăposti și acum, dar în beciu.
Domnilor, sunteți arestați!
Se aud
zgomote de pași, uși deschise și strigăte: Sus mâinile!
Mareșalul:
Cum, eu mareșalul țării…
Regele: Vax!
Luați-i de aici. Să vie generalul Sănătescu.
MARIUS FINCĂ
Selecție de citate strămoșești
1.
Sumerologul rus A. Kifisim: „Strămoşii rumânilor au exercitat o influenţă
puternică asupra întregii lumi antice, respectiv a vechii Elade, a vechiului
Egipt, a Sumerului şi chiar a Chinei”
2. Pitagora
(580 î.H – 495 î.H), face zece referiri la valorile superioare ale geţilor. În
„Legea 1143” el spune: „Călătoreşte la geţi nu ca să le dai legi, ci să tragi
învăţăminte de la ei. La geţi toate pamânturile sunt fără margini, toate pamânturile sunt comune.
3.Homer:
„Dintre toate popoarele geţii sunt cei mai înţelepţi.”
4. Platon
(427 – 347 î.H.), elev a lui Socrate şi profesor al lui Aristotel, surprinde în
dialogul „CARMIDES” o discuţie între Socrate şi Carmides, în care profesorul îi
spune lui Carmides ce l-a învăţat un medic trac când a fost la oaste: „Zamolxe,
regele nostru, care este un zeu, ne spune că după cum nu trebuie a încerca să
îngrijim ochii fără să ţinem seama de cap, nici capul nu poate fi îngrijit,
neţinându-se seama de corp. Tot astfel trebuie să-i dăm îngrijire trupului
dimpreună cu sufletul, şi iată pentru ce medicii greci nu se pricep la cele mai
multe boli. Pentru că ei nu cunosc întregul pe care îl au de îngrijit. Dacă
acest întreg este bolnav, partea nu poate fi sănătoasă căci, toate lucrurile
bune şi rele pentru corp şi pentru om în întregul său, vinde la suflet şi de
acolo curg ca dintr-un izvor, ca de la cap la ochi. Trebuie deci, mai ales şi
în primul rând, să tămăduim izvorul răului pentru ca să se poată bucura de sănătate
capul şi tot restul trupului. Prietene, sufletul se vindecă prin descântece.
Aceste descântece sunt vorbele frumoase care fac să se nască în suflete
ÎNŢELEPCIUNEA”. Uimitoare aceasta viziune asupra medicinei lui Zamolxe acum mai
bine de 2400 de ani!
5. Dionisie
Periegetul (138 d.H.): „În ceea ce urmează voi scrie despre cea mai mare ţară,
care se întinde din Asia Mică până în Iberia şi din nordul Africii până în
SCANDIA, ţara imensă a dacilor.”
6. Marco Merlini, arheolog italian (n. 1953),
spunea referitor la plăcuţele de la Tărtăria: „Oasele ca şi plăcuţele sunt
foarte vechi. Acum este o certitudine. Este rândul nostru să gândim că scrierea
a început în Europa cu 2000 de ani înaintea scrierii sumeriene. În România avem
o comoară imensă, dar ea nu aparţine numai României, ci întregii Europe.”
7. Friedrich Hayer 1899 – filozof austriac:
„Rumunii sunt poporul din Europa care s-a născut creştin” (ambasadorul
Vaticanului la Bucureşti spunea în aula Academiei acelaşi lucru, şi asta acum
câţiva ani).
8. Alfred Hofmann 1820 – în Istoria
Pământului: „Într-adevăr nicăieri nu vei putea găsi o putere de înţelegere mai
rapidă, o minte mai deschisă, un spirit mai ager, însoţit de mlădierile
purtării, aşa cum o afli la cel din urmă rumun. Acest popor ridicat prin instrucţie
ar fi apt să se găsească în fruntea culturii spirituale a Umanităţii. Şi ca o
completare, limba sa este atât de bogată şi armonioasă, că s-ar potrivi celui
mai cult popor de pe Pamânt. Rumania nu este buricul Pământului, ci Axa
Universului.
9. Marija Gimbutas – Profesor la
Universitatea California din L.A.-Civilizaţie şi Cultură: „România este vatra a
ceea ce am numitVechea Europă, o entitate culturală cuprinsă între 6500-3500
î.H., axată pe o societate matriarhală, teocrată, paşnică, iubitoare şi creatoare
de artă, care a precedat societăţile indo-europenizate, patriarhale, de
luptători din epoca bronzului şi epoca fierului. A devenit de asemenea evident
că această străveche civilizaţie europeană precede cu câteva milenii pe cea
sumeriană. A fost o perioadă de reală armonie în deplin acord cu energiile
creatoare ale naturii.”
10. Louis de la Valle Pousin: „Locuitorii de
la nordul Dunării de Jos pot fi consideraţi strămoşii Omenirii.”
11. Gordon W. Childe: „Locurile primare ale
dacilor trebuie căutate pe teritoriul României. Într-adevăr, localizarea
centrului principal de formare şi extensiune a indo-europenilor trebuie să fie
plasată la nordul şi la sudul Dunării de Jos.”
12. Eugene Pittard: „Strămoşii etnici ai
Rumunilor urcă neîndoielnic până în primele vârste ale Umanităţii, civilizaţia
neolitică reprezintă doar un capitol recent din istoria ţării”.
13. Daniel Ruzzo – arheolog sud-american:
„Carpaţii sunt într-o regiune a lumii în care se situa centrul european al
celei mai vechi culturi cunoscute până în ziua de astăzi”
14. William Schiller – arheolog american:
„Civilizaţia s-a născut acolo unde trăieşte astăzi poporul rumun,
răspândindu-se apoi spre răsărit şi apus”.
15. John Mandis: „Cele mai vechi descoperiri
ale unor semne de scriere au fost făcute la Turdaş şi Tărtăria”.
16. Olof Ekstrom: „Limba rumună este o
limbă-cheie care a influenţat în mare parte limbile Europei”.
17. Universitatea din Cambridge: – În
mileniul V î.H. spaţiul carpatic getic era singurul locuit în Europa;
– Spaţiul carpatic, getic, valah a
reprezentat în antichitate OFFICINA GENTIUM, a alimentat cu populaţie şi
civilizaţie India, Persia, Grecia, Italia, Germania, Franța şi aşa-zisul spaţiu
slav;
– VEDELE (RIG VEDA) cele mai vechi monumente
literare ale umanităţii au fost create în centrul Europei. Fostul Prim-Ministru
al Indiei, Jawaharlal Nehru a scris că: „Vedele sunt opera arienilor care au
invadat bogatul pământ al Indiei”.
18. Bonfini: „Limba rumunilor n-a putut fi
extirpată deşi sunt asezaţi în mijlocul atâtor neamuri de barbari şi aşa se
luptă să nu o părăsească în ruptul capului, încât nu s-ar lupta pentru o viaţă
cât pentru o limbă”.
19. Ludwig Schlozer (Russische Annalen-sec XVIII): „Aceşti volohi
nu sunt nici romani, nici bulgari, nici wolsche, ci VLAHI (RUMUNI), urmaşi ai
marii şi străvechii seminţii de popoare
a tracilor, dacilor şi geţilor, care şi acum îşi au limba lor proprie şi cu toate asupririle,
locuiesc în Valachia, Moldova, Transilvania şi Ungaria în număr de milioane”.
20. Michelet, Paris 1859, către trimisul lui
Cuza: „Nu invidiaţi vechile popoare, ci priviţi pe al vostru. Cu cât veţi săpa
mai adânc, cu atât veţi vedea ţâşnind viaţa”.
21. Andre Armad: „Într-adevăr acesta este
unul din cele mai vechi popoare din Europa…fie că este vorba de traci, de geţi
sau de daci. Locuitorii au rămas aceiaşi din epoca neolitică – era pietrei
şlefuite – până în zilele noastre, susţinând astfel printr-un exemplu, poate
unic în istoria lumii continuitatea unui neam”.
22. D’Hauterive (Memoriu asupra vechii şi actualei stări a
Moldovei, 1902): „Limba latinească în adevăr se trage din acest grai
(primodial), iar celelalte limbi, mai ales rumuna sunt acest grai. LATINEASCA
este departe de a fi trunchiul limbilor care se vorbesc astăzi (aşa zisele
limbi latine), aş zice că ea latina, este cea mai nouă dintre toate”.
23. Huszti Andras: „Urmaşii geto-dacilor
trăiesc şi astăzi şi locuiesc acolo unde au locuit părinţii lor, vorbesc în
limba în care glăsuiau mai demult părinţii lor”.
24. Bocignolli (1524): „Rumunii despre care am
spus că sunt daci”.
25. L.A. Gebhardi: „Geţii vorbeau aceeaşi limbă ca dacii şi
aveau aceleaşi obiceiuri. Grecii dădeau atât geţilor din Bulgaria, cât şi
dacilor din Moldova, Valahia, Transilvania şi Ungaria acelaşi nume şi credeau
că şi geţii şi dacii provin de la traci”.
26. Martin Hochmeister (Siebenburgische
Provinziaal Blatter, 1808): „În cele mai vechi timpuri cunoscute, în
Transilvania şi în ţările învecinate locuiau dacii, care mai erau numiţi şi
geţi şi de la ei a primit actuala Transilvanie împreună cu Moldova, Muntenia şi
regiunile învecinate din Ungaria numele de Dacia”.
27. Abdolonyme Ubicini (Les origines de
l’histoire roumaine, Paris, 1866): „Dacii sunt primii strămoşi ai rumunilor de
azi. Din punct de vedere etnografic dacii par să se confunde cu geţii, aceeaşi
origine, aceeaşi limbă. Asupra acestui punct de vedere toate mărturiile din
vechime concordă”.
28. Universitatea din Cambridge (1922, The
Cambridge History of India): „Faza primară a Culturii Vedice s-a desfăşurat în Carpaţi, cel mai probabil,
iniţial în Haar-Deal”.
29. Jakob Grimm (Istoria limbii germane, 1785-1863):
„Denumirile dacice de plante, păstrate la Dioscoride (medic grec din perioada
împăraţilor Claudius şi Nero) pot fi găsite şi în fondul limbii germane”.
30. Cronicile spaniolilor 25 (pag.179):
„Daco-Geţii sunt consideraţi fondatorii spaniolilor”.
31. Carol Lundius (Cronica ducilor de
Normandia): „Daco-Geţii sunt consideraţi fondatorii popoarelor nordice”.
32. Leibnitz
(Collectanea Etymologica): „Daco-Geţii sunt consideraţi fondatorii
teutonilor prin saxoni şi frizieni, ai olandezilor (daci) şi ai anglilor”.
33. Miceal Ledwith (Consilier al Papei Ioan
Paul al II-lea): „Chiar dacă se ştie că latinaesca e limba oficială a Bisericii
Catolice, precum şi limba Imperiului Roman, iar limba rumună este o limbă
latină, mai puţină lume cunoaşte că limba rumună sau precursoarea sa, vine din
locul din care se trage limba latină, şi nu invers! Cu alte cuvinte, nu limba
rumună este o limbă latină, ci mai degrabă limba latină este o limbă rumună.
Aşadar, vreau sa-i salut pe oamenii din Munţii Bucegi, din Braşov, din Bucureşti. Voi sunteţi cei care
aţi oferit un vehicul minunat lumii occidentale”.
34. Daniel Ruzo (1968): „Am cercetat munţi
din cinci continente, dar în Carpaţi am găsit monumente unice dovedind că în
aceste locuri a existat o civilizaţie măreaţă, constituind centrul celei mai
vechi civilizaţii cunoscute astăzi”.
35. Carlo Troya (1784-1858, istoric italian):
„Nici un popor din cele pe care grecii le numeau barbare nu au o istorie mai
veche şi mai certă ca a geţilor sau goţilor. Scopul lucrării mele, Istorie
Getică sau Gotică se împarte în două părţi şi una din ele arată că geţii lui
Zamolxe şi ai lui Decebal au fost strămoşii goţilor lui Teodoric din neamul
Amalilor.”
36. Harald Haarman (specialist în istoria
culturii): „Cea mai veche scriere din lume este cea de la Tărtăria (cu mult
înainte de scrierea sumeriană;), iar civilizaţia danubiană este prima mare
civilizaţie din istorie.”
37. Paul Mac Kendrick: „Burebista şi Decebal au creat în Dacia o
cultură pe care numai cei cu vederi înguste ar putea-o califica drept barbară”.
„Rumunii sunt membri ai unuia din cele mai remarcabile state creatoare ale
antichităţii.” „Sus în Maramureş există un loc marcat drept centrul bătrânului
continent” (Europa de la Atlantic la Urali).
38. William Ryan şi Walter Pitman (geologi,
1995): „Locul descris de Vechiul Testament ca fiind inundat de potop este cel
al Mării Negre”.
39. Robert Ballard (explorator, 1999),
confirmă cele spuse de Ryan şi Pitman.
40. Cavasius (De la Administratione Regni
Transilvaniae): „În Italia, Spania şi Galia, poporul se slujea de un idiom de
formaţie mai veche sub numele de lingua
rumunească, ca pe timpul lui Cicero”.
41. G. Devoto, G. Wilkie, W. Schiller: „Barbarii n-au fost numai descoperitorii
filosofiei, ci şi descoperitorii tehnicii, ştiinţei şi artei… Trebuie să merg
mai departe şi să arăt lămurit că filozofia greacă a furat din filozofia
barbară. Cei mai mulţi şi-au făcut ucenicia printre barbari. Pe Platon îl găsim
că laudă pe barbari şi aminteşte că atât el cât şi Pitagora au învăţat cele mai
multe şi mai frumoase învăţături trăind printre barbari”.
42. Clement Alexandrinul (Stromatele): „În sfârşit o altă greutate de
interpretare cu această metodă a unor învăţături din Scriptură constă în aceea
că nu le avem şi în limba în care au fost scrise întâia oară… Apoi limba e
păstrată şi de popor, nu numai de învăţaţi, pe când înţelesul şi textele le
păstrează numai învăţaţii şi tocmai de aceea putem să concepem uşor că aceştia
au putut să falsifice înţelesul textelor vreunei cărţi foarte rare pe care o
aveau în stăpânire”.
43. Emmanuel de Martone (profesor la Sorbona, 1928, în interviul dat
lui Virgil Oghină): „Nu pot să înţeleg la rumuni mania lor de a se lăuda că
sunt urmaşi ai coloniştilor romani ştiind foarte bine că în Dacia nu au venit
romani, nici măcar italici, ci legiuni de mercenari recrutaţi din toate
provinciile estice ale imperiului, chiar şi administraţia introdusă de
cuceritori avea aceeaşi obârşie. Voi rumunii sunteţi daci şi pe aceştia ar
trebui să-i cunoască rumunii mai bine şi să se laude cu ei, pentru că acest
popor a avut o cultură spirituală şi morală înaltă”.
44. Marc Pagel (profesor, şef al
laboratorului de bio informatică la Universitatea Reading, Anglia): „Acum
10.000 de ani în spaţiul carpatic a existat o cultură, un popor care vorbea o
limbă unică şi precursoare a sanscritei şi latinei”.
45. Clemance Royer (în Buletin de la Societe
d’Antropologie, Paris, 1879): „… celţii, germanii şi latinii vin din estul
Europei… iar tradiţiile arienilor istorici din Asia îi arată venind din
Occident… noi trebuie să le căutam leagănul comun la Dunarea de Jos, în această
Tracie pelasgică a cărei limbă o ignorăm”.
46. Jean Laumonier (în cartea „La nationalite
francaise”, Paris, 1892): „Românul sau dacul modern este adevăratul celt al
Europei Răsăritene”.
47. Andre le Fevre (în lucrarea „Les races et
les langues”, Paris 1893): „Celţii bruni cărora etnografia le relevă urma din
Dacia pâna în Armric (Bretania) şi Irlanda, galii blonzi… populaţii care vorbeau
dialecte indo-europene”.
48. Împăratul Iosif al II-lea: „Aceşti bieţi supuşi rumuni, care sunt fără
îndoială cei mai vechi şi mai numeroşi în Transilvania, sunt atât de de
chinuiţi şi încercaţi de nedreptăţi de oricine, fie ei unguri sau saşi, că soarta
lor, dacă o cercetezi este într-adevar de plâns…”
https://georgeanca.blogspot.com.au/2018/02/ramayana-in-birmingham.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu