joi, 11 iunie 2020

ADRIAN BOTEZ ”Matrozi glorioși - dar fără extaze” - EPOPEE PREADURUTĂ - I -




MATROZI GLORIOȘI – DAR FĂRĂ EXTAZE

vin Glorii Corsare – Matrozi Mohorâți :
prădat-au Imperii – umplut-au  Oceanul
de Mândre Corăbii – cu Velele-n Vânt
dar Ochii li-s tot adumbriți : căci unde-i Cuvânt

și unde-i – deci – Graalul ? – ...degeaba-s jurați
să-ucidă pe-oricine – rămână tot frați :
în Jungle-ori Palate – cu Fier au străpuns
dar la Cerul-Graal ei tot n-au ajuns...

Bărboșii Matrozi – cu Chip Pământiu
au ucis Împărați - și-au ars tot ce scriu
în Cărțile Sfinte – Popoare de Aur

dar tot n-au răzbit la Seninul Zeu-Plaur
la Graalul Slăvit – moleșit între Raze...
...Matrozi Glorioși – dar fără Extaze...
***

SOARELE – CHEMĂTORUL DE VIERMI – ÎMI RÂNJEȘTE

Soarele – Chemătorul de Viermi – îmi rânjește
sub Razele lui Blestemate  - orice – scofâlcește
se umilește grăbit - și putrezește – hidos :
ici-colo – rămâne Hârca și – răzlețit – câte-un Os...

în veci nu mai fie Lumină – ci doar Noaptea Divină
catifelat mângâind – cu Umbră – Făptura Cea Crină !
pentru Vecie – stingi – Doamne – Demonii Soare-Avarului
care – cu Suflarea lor Arsă – te-au răzbit – Criste – pe Drumul Calvarului...

Păsări să cânte în Nevăzut – precum Îngerii
să nu vezi Serafi : fie doar Boarea Atingerii !
...pe Pământ – Raiul Nopții să-mpărățească

Orbi Proroci – pe Tine – Criste – oricând te slăvească...
...o Jivină Divină se strecoară  la Poalele mele de Brad :
e binecuvântată de Lună Străbună – iar nu de Stele – ce scad...
***

CÂNTĂ HULUBI – LA FEL DE ENERVANȚI PRECUM CLAXOANE

cântă Hulubi – la fel de enervanți precum Claxoane
trec peste mine – unul câte unul – cinice – Vagoane
trec După-Amiezi cu Crimele Întoarse
Pumnale cad – din Răni Coapte și Stoarse...

Căldură Rece și Iubiri Hidoase
trec prin Tunelul Gol : a' mele Oase...
m-așez pe Pat de Cuie – -întru-nsetat Amurg
din ce n-a fost – tot a rămas - și scurg...

i-am scos pe Zei – din Frigider – mucegăiți
și-i tai Felii – cu Ochii-mi Nedormiți...
...a fost o Catedrală – prin Vecini

acu-i doar un Coteț - de Mărăcini...
...nu mai veniți la Poarta mea de Aer :
oi fi eu Răstignit – dar nu și Fraier !
***

ȘI MAI EXUBERANT SĂRĂCIT

niciun Bogat nu-i Bogat – puțini Săraci sunt Săraci :
Bogații – cu tot cu Comori Infernale – se vâră în Saci
căci Chiloții lor -  scorțoși - sunt de Zale
(...Bogații sunt teribil sensibili – la Șale...)

Săracii cântă – scriu – nu se uită la Ceas
fiece Sărac e plantat într-un al Zânelor Vas
și – uneori – Înflorește Dumnezeiește
alteori – trăind printre Bestii – Nobilul Lup îl păzește...

Bogații nu merg – nicicând – la Fântână –  așteptând Ploi de Aur
Săracii vin din Fântână – purtând – fiecare – pe Umăr – Călător Graur...
...spuneți-mi – câți Bogați ați văzut - Fericiți ?

eu nu văzui (...când am catadicsit a mă uita la ei !) - decât Morți Jerpeliți...
...eu sunt Sărac – cu o Scripcă din Străbuni – și mai exuberant sărăcit
așa că Hristos - și azi – la Vatra mea-a poposit...
***

NU MAI VREAU LUMEA ASTA

nu mai vreau Lumea asta – în care Totul se cumpără și vinde !
iar Conștiința-ți ”saltă” – pe unde te vor prinde !
nu mai vreau Lumea Trădării – Urii – Răstignirii...
...m-am săturat de cei ce-și mai zic ”oameni” : EI sunt ZBIRII !

eu mi-am făcut Bagaje – dar vă făcui și Focul
ca să vă tèrmin – aici și-acum – ”în Glorii” - Drăcesc Jocul !
Justiția : Suprema ”Jucărea” – e Banda Terracizilor Cretini
ce-ntorc Pământ – la ZGURĂ ! - ...pentru vreo Doi Țechini...

...dinspre  ”ACOLO” – vă trimit – prin Telefon – NEANTUL
și – neapărat ! - pe Dracul – ...cum s-o numi el : Hegel – Kant-ul...
Cocteilul” de Trădare – Egotism – Nemernicie

în ”Termos ți-l predau– Criste-al Nădăjduirii - Ție...
...și va fi Liniște – o Liniște cum nici n-ați mai visat :
veți fi mult mai... ”nimic” ! – ...decât mi-aș fi imaginat !
***

MÂȚA

Foaie și Foiță
a trecut o Mâță
prin Bezna Porții
prin Bezna Sorții...

era Neagră – Albă – Verde :
nu-n Culoare te încrede
ci în Foc aprins în Blană
ea vă spune – uite - -o Taină :

Mâța – Tigru-a fi
când eu voi muri :
voi nu m-eți jeli
dar toți veți citi

pe Lună – pe Stele
(...pe Cer și pe-Andrele...)
Stihurile mele
Sulițe de Iele

Stihuri de-Ngropare
a tot ce e Soare
a tot ce-i Trădare
a tot ce-i Lumină
și-a ucis Albină...
...Spini nu se termìnă...

veți citi o Carte
care-nseamnă Moarte
veți silabisi
Nume 'Nalt ce-o fi...

bine că nu ne-om vedea
nici ”AICI” – nici sub ”PERDEA” :
căci Vecia vă ardea
ca pe o Scrisoare Rea...
***

VĂD VIERMII VIERMUIND PRIN HOITUL MEU

văd Viermii viermuind prin Hoitul meu
Duhori de ”mine” împuțesc Pământul...
zburând înalt – salvează-se El – Duhul :
se scutură de Greață – râvnind pe Dumnezeu !

...și ce folos ? - ți-ai zvârcolit o Viață
dar n-au băgat în seamă nici Copiii tăi :
li-e silă de Mormântu-ți – de-orice Motiv se-agață
sprea-a te putea uitare – fără Mustrări-din-Văi...

...s-au cățărat doar Spinii pe Movilă
sub ei lucrează Viermi – Fără Hodină
în Blestemată-Orbire – se închină

și-nghit – cu Lăcomie – ce-ai înghițit în Silă...
...o Viață – Cărnuri Puturoase ai nutrit :
privești – cu jind – în van – la Duhu-ți Dezrobit...
*
câtă nevoie Carnea are - -n pripă
să-i crească – din Iadul de Duhori – Dumnezeiască-Aripă
cum Fluturii – prin Taina Crisalidei
se smulg din Iarna de Târâri Fetide...
***

POVESTE

pe Dealul Durerilor
în Bătaia Verilor
suie Duhul meu – mânat
(...mânat – mirat – sângerat...)
de o Ceată de-Mpărat...

strigà Pleava de-nrăiți
numai la Moarte chitiți
ca pe-o Gòlgotă pe Dos
jupuită pân' la Os :

”- dacă nu te urci pe Tron
să fii nouă Sfânt și Domn
te întemnițăm – silim
iar – apoi – te răstignim !

...răspunse Duh umilit
umilit și chinuit :

- pentru ce vă luați de mine ?
nu vă pot face vreun Bine
decât Liber – fără Porți
scriindu-vă – DIN NOU – Sorți
din Vârful de Lac Ceresc
unde Razele Vestesc
unde Lebede plutesc !

dară plebea – îndârjită
îi răspunse – în clipită :

”- nu – ACUM să vii cu noi
în al Verilor Vechi Toi
cu Slăvitul nost' Convoi !
să ne ùmpli de Comori
și abia apoi să mori !

...ostenit – Duhul grăi
pentru toți câți vor trăi
fie Noapte – fie Zi :

”- de murit – nu-i greu – pe Lume :
de când sunt Grâne  - Tăciune
moare și Bătrân - și June...
în voi gâlgâie - -însă – Ura
Bezne v–ùmplu Bătătura...
dacă voi făptuiți Crimă
unde s-aveți loc – în Rimă ?
duceți-vă – faceți Case
Luminoase și Frumoase :
apoi – Oaspe eu v-oi fi
cu Flori v-oi împodobi :
Duhul meu – Duhul Lui Crist
vor naște – iarăși – Artist
Magul Întreit din Stele
va goni Jivini de Rele
cu Semnele-i ceartă Iele :
CERCUI-VA CASELE
CASELE – SUFLETELE
CU RAZE – SENINELE !
...și va fi Lume de Cântec
veți uita de Crimă-Pântec
veți intra – iar – în Poveste
pe Poarta din Sfânta Veste !
astfel – Munții iar vor crește
de Agheasmă – Cerurile
vă vor ninge Lerurile
iar Dealul Durerilor
o pieri – Vad Mumelor...”

...pentru că n-a vrut să fie
cu Sila – Împărăție
pe Tronul-Blestemăție
Plebea – Duh mi-a răstignit
pe același Drum Cotit
Drum Cotit și Prăfuit...

...s-au întors – toți – spre Cetate
bătăioși - mâniați foarte... :

Cetatea se risipise
căci nimenea nu o scrise
în Poemul din Văzduh
Luminat și fără Stuh...

...și se puse pe iernat
Plebeul Cel Blestemat...
așa-i vor fi Zilele
Zilele ca Nopțile
pân' s-or stinge Sori în Cer
și s-or face Fulgi de Fier...

...uite-așa ièși din Poveste
când Minte deloc nu este...
...Epopeea se sfârșește
Crist în Stea se culcușește...
***

ACOLO
nu vorbi – nu chiui
în Liniști din Cer de Zi !

căci Hristos – Lumi chibzuiește
alte Jivini împărțește
alt Tărâm el plănuiește :
Împărat împărățește
Duhul Lui – MARELE PEȘTE...

...deja Lebede-au sosit
desenează Cer – scriu Mit...
Inorogi s-au îndârjit
Curat – Crist totu-a găsit :
Muntele vuiește
pe Stăpân slăvește...
***

STAREA DE POET

Poetul adormi – cu Capul pe Scripca-i Ostenită...
de-ndată – Stol de Ciori – Ispită după-Ispită
s-au năpustit să stingă Lumea ASTA
să ferece – spre Ceruri – Senin-Sfântă Fereastra !

nu poți dormi – Poete : se-mprăștie Sori-Rime
și vei cânta cât Veacul – pân' iar să fii în Tine...
...Poet : Singura Strajă – la Iepurii ziși ”Lumi
singurul care știe de Leac și de Minuni !

nu mai dormi – Poete : când t-ei trezi – mahmur
și-ți vei relua Hrisovul-Scripca de Trubadur
afla-vei mii de Slove.. – ...că ți le-a șters un Fur !

...până la Moarte ești blestemat să cânți

iar Rimele-Armoniei – spre RAZĂ să descânți...
...ce Plată vei primi – la Slujba ta de Astru ?
Pietre zvârlite-n Spate - și-o Viață de Sihastru...
***

PĂCATUL NU-I MOTIV DE TRUFIE – DAR NICI DE UMILINȚĂ

Păcatul nu-i motiv de
Trufie – dar nici de
Umilință : numai el te
definește – corect și pentru
totdeauna

ești
ceea ce păcatele tale
poartă – precum
Vulturii – pe
Aripi - și-apoi
Umbra lor – din
Înalturi – desenează pe
Nisipul de Jos : Conformația și
Mirosul Dulceag – Dorul
Pribeag – al
Ființei tale
Reale : nemachiate – nefalsificate
neuitate și
netrunchiate...

numai prin Mistica
Mandàlică – a
Păcatelor tale – afli
Cine ești – Ce vrei – sau
Ce ar fi trebuit Să Fii și Să
Vrei – pentru A Fi tu
Însuți – Neîncetat și
Pretutindeni – în Orișicâtele
Lumi  - pe care le va fi
Imaginat Creatorul...
***

PARADISUL ȘI STRAIȚA CIOBANULUI

e vreme de Vis
în Paradis :
mergi pe Cărare
să nu vezi Zare
ci doar – la Intrare
scrie așa : ”Continuare” !

continuă – îndârjit
cât – încă – nu te-au fugărit :
salută Sfinții
deși li se cam văd Dinții...

mai bine să vină
în Lumina Crină
Părinții – Străbunii
să-mi dezvăluie - -n Cartea Minunilor – Nebunii !

...uite că vine  - până una-alta - un Asin
Domol - Înțelept și Blajin :
m-oi înțelege cu Grangurii de-aici - șantajând – deci -Cerul
să-mi dea Nutreț de calitate - pentru
Boierul Staulului și
Ieslei : Paznic de Foc
Întrupat – așa cum se și cuvine – în
Modest Dobitoc...

...nu-mi luați – Golani Cerești – Straița de Cioban :
știu că voi nu dați vreun Ban – pe
Zbârcitul An – dar Straița mea e de la
Dumnezeu - și intră-ntr-însa
Mămăligă-Aurie – Brânză-de-Pustie
Agresivă-Ceapă-de-Zeu (...provenit dintr-un
Zmeu !)... - ...și – mai ales
Cine vreau eu !
***

SĂ NU-ȚI FIE RUȘINE :

să nu-ți fie rușine :
dezbracă-te de tine
îmbracă-te în Sine
și vei fi
Dumnezeu – la
Apogeu !

...știu că-i penibil și e
greu - dar nici să trăiești
nici să mori
nu-i tocmai ușor...curg ceva
sudori !

ia-ți – în Călătoria ta – Cărțile
dar – în niciun caz – nu și
Hărțile : trebuie să fii pretutindeni
în același
Timp – spre a dovedi că
ai mai fost în
Olimp - și ți-e familiar
Tărâmul - cu toate-ale lui :
Făclii – Apoteoze – fără de
Roze – cu Urgii și
Blesteme... – ...în fine : cu
Tot Tacâmul  - cu tot
Protocolul – care se ține în toate
Cămările – Abrupte
Misterele - ba și în
Holul !

...vezi de-ți fă Teme
și – mai ales – nu te
teme – ca să nu
se zică – printre Zei și
Zâne – că nu ești decât un
Biet Țăran – fără ”ștaif”- fără
Țâțâne - și care te sprijini numai de
Lemnărie și
Bârne...
***

MACUL

față cu Macul
nu m-ajunge Dracul :
Macul Cel Roșu
l-a sădit Moșul

mi l-a dat mie
să-mi ardă-n Pustie :
fie-mi Făclie
în Zarea Nurlie...

să sar peste Zare
să văd Apa Mare
și pe Zeii Toți :
învârt Aștri – învârt Roți... :
urmărește-i – dacă poți !

...Macule – Lumină Vie
Săgetată-n Răni O Mie :
ca Lebăda Săgetat
Duh Ceresc Nesupărat :
lasă-mă  la Umbra ta
să visez Mireasma-Stea...

...Cerurile au – iar – Domn :
Flacără de Mac și Somn...
***

DREPTATEA

sunt Bătrân – dară DREPTATEA îmi lipsește :
Ea-i Adevărata Pâine a Lui Dumnezeu !
simt  - pe fiecare Umăr – Mugure cum crește
simt cum cresc – iar – Omului – Aripi de Zeu !

nu Bătrânele Scripturi o vor aduce
însă Ele nu ne lasă a dormi
când uităm că NUMAI DREPȚI  - CU-ADEVĂRAT - PUTEM A FI !
...nu indiferența la Durerea Lumii – Noapte-Zi :
Omul are – deci - în piept – un Înalt Țel

purtat – în Războiul Vieții – ca Drapel :
nu să-nvețe Cerul – la Gunoi – s-arunce
ci să-nvețe că numa-n DREPTATE - poate-a fi ADEVĂRATUL-EL !

...dogoresc – în mine – Lacrimi Dumnezee
dacă văd Cântarul Lumii – ÎNDREPTAT !
doar DREPTATEA – Povestea-Epopee

doar Credința-n DUHUL SFÂNT LA SFAT
readuce-a Raiului Scânteie !
...dacă pân' și Lașii Oameni îndrăznesc să urce - -n Sânger
spre DREPTATE – -atunci – e sigur :  pe aproape – bate-o Aripă de Înger !
***

SCHIȚA OMULUI LUMII DE-AICI

mi-am mâncat un
Ochi : aștept să-mi cadă-n
Gură și
celălalt...

apoi – mă voi apuca să-mi
înghit tot
Capul : Gura mea (dotată cu
Tentacule – biciuind Aerul - Cerul
înconjurător – în lipsă de altă
Pradă – deocamdată...)  - Gura mea e
de fapt - un
Pântece enorm - și plasat
jur-împrejurul meu – ca o
Capcană Cosmică...

...v-am făcut
Schița Omului Lumii de-Aici - și al
Zilelor Noastre...

vă urez  - Tuturor - să
crăpați ușor  - total și
definitiv  - fără să întâlniți
vreodată  - vreun Bine
Fictiv !
***

UN NOU MAHAPRALAYA

să dai Mâna cu Moartea – e-o Meserie Grea
atunci când o faci zilnic - și sub oricare Stea !
...eu am văzut Frumosul – la fel ca și Urâtul :
de-atâtea ori privit-am  - că-nțepenit-a Gâtul !

am perindat Popoare – cât Lumea nu le știe
și nicăieri văzut-am vreun Rege : doar...REGIE !
...se clatină Oceanul – nu-i dragă nicio Plajă
cu toate că-n Adâncu-i – Toți zic că e o Vrajă !

Hulpave Crime-ascunde – sub Unde : Veșnice Guri Flămânde
Totul e Demâncare : nu cumperi – nici se vinde...
...Suișuri Ascuțite – Vulcani junghiindu-și Raiul...

...am pribegit prin Toate :  mi-am zdrențuit doar Straiul...
...sunt Frate cu Condorul – nu am ce mai vedea :
îmi cresc Aripi – din Umeri... - ...în Palmă-mi scriu o Stea !

nimeni n-o vede-Aicea – pe Malul Mohorât :
o țin – ca prizonieră - -n Ceaslovul Zăvorât !
...mai mor – din când în când - și-atunci citesc Văpaia
prin cari mă-ntorc – în Stihuri : un Nou Mahapralaya[1] !
***

PE O FLOARE MÂNDRĂ – S-AȘEZĂ ALBINA

pe o Floare Mândră – s-așeză Albina
Floarea : un Poem Sihastru – scris sub Luna – Crina !
e adaos Albina ? – Alchimist de-Esențe ?
...vei mânca din Mierea-i – tu – Plebeu în Zdrențe...

Trepte  de Minune – Trepte de Mirare
Trepte de Lumină – Trepte de-Ntrebare
Treptele de Ravvi – Trepte de-Nvățare :
noi suntem doar Ucenicii zgribulinzi
dar ACOLO-i Cerul : se aud Colinzi !

noi nimic nu vătămăm – ci doar în noi ne afundăm
Albini ce-nvață Sloveniri de Crini
tăcem cu-nverșunare - și nu ne lăudăm

slăvim doar Tăinuitele – AICI – Lumini...
...Crist – Alchimie de Zidar și Împărat
ne-a fost chemat – de la-Nceput – la Sfat...
*
...e vreme multă de când Crist ne-a arătat
cum și ce-nseamnă ”A  FI  ÎNĂLȚAT” !
...dar cei mai mulți din noi au și uitat
ba s-au mai pus – dement – pe înjurat...
deci – prea puțini ”albinoșescESENȚE...
...da – cei mai mulți – rămas-am tot în Zdrențe :
păcat de Floare – de-Albina-Crist – de noi  - de Bezne...”Ne-Prezențe”  !
***

NU AM IERTAT NICICÂND – NU VREAU SĂ FIU IERTAT

nu am iertat nicicând – nu vreau să fiu iertat
căci m-aș simți-njosit și prostituat :
nu fac Negoț cu ceea ce ai fost ori cu ce sunt
n-accept nici Troc - cu cei ce-au lovit crunt...

plătesc Lui Dumnezeu Vinile din Străbuni :
de ce să nu plătească Cei Răi – iar nu Nebuni ?
o Notă dintr-un Cântec de-am falsat
întregul Cântec îmi va fi-ngropat...

Pantera sfâșie de Foame – eu : pentru ARMONIE !
cum poate  Cartea Lumii-ntreagă ca să fie
fără Păcate ce mințim că ... ”le-am uitat a scrie” ?

...fă bine – Doamne – Teatrul încetează
cu ”Iertăciunea Milostivă” – de Paradă :
Tu – tocmai Tu ! – cu Milenara-Ți Sfadă

Tu – Măcelar Galactic – stai Gurii mele Pază :
nu sunt nici Prost – nu-s nici Complice-Bază :
Gargara” Ta - cupidă -  nu Ți-oi numi-o  - ...”RAZĂ” !
***

BALADA FÂNTÂNII CU APĂ REA

mânam Murg – pe Drum de Seară
cu mine numai  - povară...
...nu mai era Primăvară...
Câmpul se părăginise
dară Drumul se lărgise...

era Drum Împărătesc
Alaiuri Mari – cred eu – sosesc...

lângă Drum se aținea
o Fântână cu-apă Rea
Neagră – ca Păcura...
pe nimeni nu aștepta
astă Fântână-Belea...

lângă Ghizd : o Pocitură
Iasmă iscată de Zgură
ascuțea Coasa la Gură :
Iasma era numai Oase
dar rânjea Rânjete Grase...

...o luai degrab' în primire
să n-apuce a bleștire :

”-ce belești Fasolele ?
sunt eu - și nu Fratele !
iar tu ești Moartea Păgână
cea cu Mila ca de Lână
să n-apuci nici ceea lună !

Moartea la min' se zgâi
și-apoi – alene – grăi :

”-e-heei ! – m-ai și cunoscut
Călărețule Ciufut !
da – chiar eu sunt Moartea Lumii
de cari tremură Nebunii !
da – sunt Moartea Muncitoare
și-s Frumoasă ca o Floare !

eu pufnii – pe loc – în râs
și – de la Obraz – i-am zâs :

”-Frumoasă ca Mătrăguna !
lua-te-ar – cu chirie – Luna !
de-o Vecie ți-ai rupt Struna !
și ce-aștepți ? – să mă închin
drept în Coasa ta să vin ?

Moartea trase un oftat...
credeam  că s-a supărat
dar mi-a zis – parc-a visat... :

”-...nu – Voinicule – privește
Drum Deschis – Drum care crește
ca Frumosul din Poveste...
...și-ai să vezi ce n-ai văzut
de când Țărna te-a născut...”

...și – deodat' – din Zărit Gros
curgea un Alai – pe jos
se târau prin praf – a Jale
mugind Psalmi de Iad  – pe Cale...
...poate Pribegi în Bejenii
Popi slujind – în Cor – Utrenii...

...dar cu cât s-apropia
zău că aveai ce vedea :

în Straie Roși – de Ocnași
veneau – Câte Doi – Pietrași
veneau  - Câte Doi – pe Drum
câte-un Om - și-alături – Scrum :
în frunte – Papa Proclet
iar alături : UN SCHELET !
...apoi – Împărați Vestiți
de-ucigași nemerniciți :
fiecare-avea – în Rând
SCHELETU-i – ca Legământ...

perindau Episcopi – Regi
Ghinărari – slăviți de Blegi...
Oameni Mari – cu ghiotura

cu SCHELEȚI – alăturea :
toți – cu Nasul în Pământ
parcă-i pedepsea vreun Vânt...

(...cum E-acum și cum VA FI
Toată Gloata o va ști :
Azi  :  Procuror General
umflat – ca de Carnaval
Mâine :  Schelet Împuțit
cu Oasele Zdrăngănind...)

...și – nu știu cum – Fiecare
avea – parcă – Grabă Mare
s-ajungă-n Cealaltă Zare :
spre unde Fântâna Rea
Apa mai tare-și 'Negrea...

dară Moartea hohotea
și spre mine se holba :

”-vezi ? – toți știu de Frica Mea !
oricare-l vezi – el știa :
tot la mine ajungea !
iar tu – un... <<Limbric Cutare>>
chiar credeai că ai scăpare ?
tare Prost ești – Mare Vită
de mă credeai Adormită !

o privii drept în Găvane
pe Moartea Fără Icoane :

”-nu – Moarte – Beleaua Lumii
îți știu Moarea și Cărbunii !
nu-s Nebun și nici Limbric
să nu știu – prin Lumi – nimic !
...atâta că nu sunt Rege

să calc Oameni – să calc Lege !
nu-s Rege – nici Împărat
nici umflat – nici dezumflat...
și nu-s Papă Dezmățat
zicând că tu l-ai uitat
că e mai presus de Moarte
și Lumea o dă la Spate !

...mai presus de Dumnezeu :
la Cer urlă ca Dulău !
...nu-s Episcop – Ghinărar
n-am ucis Fir de Mărar !
n-am furat – nedreptățit

n-am fost hulpav și smintit !
n-am mințit – n-am înșelat
Voci Cerești am ascultat !
de-aceea – Moarte cu Coasă
mie – de tine – nu-mi pasă :
n-ai decât să-mi vii ALĂTURI
hai acasă-mi ! – ca... să-mi MĂTURI !
...pot trăi – cu tine – bine
pân' mi-or cădea Stele Crine !

...tare se mai oțărî
Moartea... -  ...spume spumări...
și tare mă ocărî !
dădu-n bâlbă – -apoi - cu ciudă
(”Coana” părea că asudă !)
Moartea-mi șuieră -  astută :

”-...dar tot la mine-i veni
când Viermii mi te-or sorti... !”

am râs tare – s-o ajungă
căci eu nu tac la poruncă :

”-bucuros – Moarte Moțată !
hai – Noroc ! - ...și... pe-altădată !

întorsei Murgul spre Lună
mă-nchinai cu ”Sara Bună !
...Moartea macină blesteme
în urmă-mi... - ...de Crist se teme...

...și mă întorsei Acasă
ca unul cărui'  nu-i pasă :
are Vatră  - Foc și Masă...
...dar – firește - -n Ochi aveam
un Oarece Chip de-Alean :

Fântâna cu Neagră Apă
stând în Câmpul fără Sapă
Neagră Apă dintre Glii
în Mijloc de Câmpi Pustii
păzind Drumul cu Alaiuri

(...și cu Nesfârșite Graiuri
de Oameni cu Șepte Maiuri...)

cari n-a dus – nicicând – spre Raiuri...
...Fântâna cu Apă Rea
Mii de Demoni oglindea :
n-o uitam... - ...și-apoi...NINGEA !
***

O CĂSUȚĂ ÎN PĂDURE

o Căsuță în Pădure – Spiriduși
Cocoșații Gnomi fac zâmbre – Trepăduși...
Zâna – călărind năvalnic – pe-un Erete
a intrat : le-a pus Pendulă – în Perete...

...de atunci  - terorizați de Timp Pervers
Bieții Spiriduși uitat-au orice Vers
uitat-au chiar și Cartea ce i-a scris :
Istorie de Răni  sunt – iar nu Paradis !

...azvârliți Toate Ceasurile Lumii
(cele de Casă – ca și cele-ale Vârtejului Spumii !)
în Ocean ! – azvârliți - Toți ! - Timpul  - peste Gard :
veți simți – abia atunci – că sunteți Liberi – fără Fard
veți vedea – din nou – Lumina dinspre Culmi !

...cu voi s-or juca – iar – Elfii de prin Ulmi...
...Timpul : Neputința de-a-l îmbrățișa pe Crist
Neputința de a recunoaște - -n Crist :  SUPREM ARTIST !
***

ÎMPOTRIVA MAGISTRAȚILOR ZILELOR NOASTRE

pe  voi – cei ce vă credeți zei și dumnezei
și nu sunteți decât Scârbe-Năpârci...”Magìstre” :
v-oi mitralia - -n Grupuri de câte Trei
Nevinovații când i-ați măslui-n Registre

și-i  pângăriți - cu Grea-Inventat'  Vinovăție
când i-azvârliți în Moarte și-n Calvarul
Golgotic – pe toți câți pătimesc pentru-Adevăr-Amarul :
VOI veți plăti Curatul lor Martiric : cu Viață și cu Pușcărie !
...să se îndrepte-odat' a Lumii Terezìe – în Mijloc cu CRIST-JARUL !

...atunci – Scripcarul Cosmic avea-va Raze-n Strune
la Nunta Împlinirii cobor' – din Munți – doar Zâne !
...vor înțelege Nàturi  că – totuși : E MINUNE !

...nu mai rânjiți : ce vă promit -  e SFÂNT !
Javre ca voi nici n-au Drept la Cuvânt
ci doar Stigmatizare - Ocnă și Mormânt !
***

DESPRE VRERE

nu ți-e Foame – nu ți-e Grijă
c-a intrat – în Lume - -o Schijă :
o Schijă mocnit tăind
pân'  la Osul cel Arzând !

acol' se strânge Durerea
și se-nverșunează Vrerea !
din Durere naște Cântec
cu care Cerul îl spintec !

iaca - -L văd pe Dumnezeu
lăcrămând de Greul meu...
Crist îngână ce eu cânt :
Nime-n Lume nu-i Flămând !

tot Omul se simte Sfânt
și se-nchină la Pământ
Ochii - -apoi – 'nălțăm spre Stea
dar Steaua – Muntele-l vrea !

Munte – Munte – Moș Cărunte !
între Om și Crist faci Punte
Vrere-n Cre și pe Pământ
să-nălțăm Nou Legământ !

...se-nnoadă Minuni – cu zel :
Crist și Omul – VOR LA FEL !
***

EȘTI NUNTAȘ - TRUVER SFIOS

peste Lacul Hodinit – cu Unde-Argintate
cântă Lebăda în Zbor  - dedulcind  a Moarte...
vuiesc Vânturi – Munții plâng – dar Pădurea tace :
A MURI  CÂNTÂND  - E-UN HAR :  NOBIL HAR DE PACE...

...în desișul Codrului – Lebăda se-nfundă
zboară să îmbrățișeze CUC PROROC – la Pândă :
Întunericul de Taină – îi acoperă - -ndurat
și pe Lebăda Regală - și Profet Legat...

...va ieși-n Lumini – curând – SFÂNTUL INOROG :
Veste ne va da de-o Nuntă – NUNTĂ SUB POLOG
pe cari Soarele-o ghicește -  Luna o să vină

căci e Nuntă din Străbuni : LĂUTĂ SUBLIMĂ...
...ești Nuntaș - TRUVER SFIOS : hai - în Toi-Văpaie
ca să cânți cum n-ai cântat :  ÎN DE TAINĂ STRAIE !
***

NU AM SEMENI

nu am Semeni – ci doar niște
Forme Inferioare (Partenogenetice) de Evoluție a
Materiei  - care au contribuit – Din Plin și
Tovărășește – la Bunăstarea mea de
Calic Absolut – Schilod Nevăzut – Disperat – Scârbit
Umilit –  și
Nebun (Falit)...

în acest sens – solicit
a mi se permite să aduc
Mulțumirile mele cele mai
Fioros-Gelatinos-Refrigerat-Criogenate – Tuturor
dar Absolut Tuturor – celor care au participat și
neobosiți – participă – la a mă împinge (în Rate – la
anumite Date) – de o
Viață Întreagă (sau
Jum'ate) – spre
Groapă - și-apoi filosofează
(Veseli și - își zic ei... -  ...Foc de
Inteligenți) – despre Moarte – Economie
Politică - și
Karate !

le doresc – cu maximă
Generozitate – să se Vomite – fiecare
pe rând – în
Chiuveta-le Ruginită - de-acasă - și – apoi
cât mai repede – să se Reînglobeze în Sfera
Propriilor Fecale (Savant
Igienizato-Sterilizate – chiar de
Dihori) – Incredibil
de Odorant-Prospere - și
Progresiv-Sporite : Fecale care seamănă
perfect – cu
Partajate Urale (proferate de
Maidanezi-Uranezi) – ...Urale-Fecale – mai
mari – chiar - decât niște
Gospodărești (Împachetate) Sarmale !
***

LENEȘUL AȘTEAPTĂ-N MIZERIE

se-aude un Tractor – sau Barcă cu Motor
sărind peste Ape – sau într-un Picior... :
eu stau în Pat – culcat - și-aștept să mor...
senin – mestec Pelin - și conversez cu Pereții
pe care-au început să crească Bureți-Pădureții...

nu vrea să vină Moartea – la-ntâlnire ? – să-i fie
de bine ! – Analfabeta Naibii ! –  trăsneasc-o Sânt Ilie :
probabil că nici Numele nu știe să mi-l scrie
așa că Numele meu zace  – undeva - -ntr-o-Obscură Cutie...

....aștept  să treacă – zgomotoasă - -a lui Charon Barcă
și-s dezinteresat – aiurit : privesc – lângă Pat – o Libarcă...
nu-mi face bine la Mare – la Munte

simt – generos – un Păduche – pe Frunte...
...așa-i cu Moartea : cu cât o aștepți – cu-atât nu vine :
am să-i fac Reclamație – acolo – SUS! – ...dar asta – MÂINE...
***

VIZIUNI ȘI FAPTE DIVERSE DIN RAI

am făcut rost de niște
Senzori de Privire : cum privesc la
Lumea ASTA -  cum Lumea
ASTA se dă la o parte !

...și – astfel – pot vedea
ADEVĂRATE  LUMI : Vulcanii din
Lună – Oceanele Matrozilor
Temerari – Mărul din
Paradis – pe Adam lepădându-și
Udul (rezultat de pe urma Consumării acelei
Acrituri Feminine – furate din
Celebrul Măr-Coastă a Raiului) – ca și pe
Dumnezeu – mustrându-l pe
Adam că face
trebușoara asta – curgătoare și
urât mirositoare - taman în
Mijlocul Raiului !

...Garoafele Paradisiace confirmă – viclean-smerite – ca
Martore - și
întocmesc – repejor
Procesul Verbal de Contravenție
Adamică – privind Lepădarea
Udului : ”Această
Lepădare - s-a efectuat – pozițional
neconform cu Legile în Vigoare  - ale
Paradisului...” – ...încheind scriptura lor
așa : ”Luptăm pentru
Pace  - pentru
Libertatea Visului - și pentru
Iubire Liberă !
***

ȘTIU – DEJA – CUM SĂ TREC DE MOROCĂNOȘENIILE APEI

știu – deja – cum să trec de Morocănoșeniile Apei
de Morocănoșeniile Smead-Luntrașului :
deja se-aud Acordurile – Finale – ale Harpei
deja sunt ciupite – spre-Armonizare – Corzile Lăutei Ceterașului...

prin Perdele de Fum – trec Umbele – spre mine
să m-ajute să ies din Somn  - către Lumine :
Toți  Trubadurii Nemărginirii s-au strâns
nu se-aude Suspin – nicidecum  - Supărător - Plâns...

e un Ritual Sever – Străvechi și Știut
prin care au trecut Rânduri de Duhuri – spre STIHUL CEL MUT :
clipocește-acum - Apa – prietenos – de ”bun venit

Lumânarea – pentru cea din urmă dată – a pâlpâit...
...mă-ntâmpină-Alaiuri de Semeni Lunari
mă-nvață Nou Cântec – Sublimii Cobzari...
***

EPOPEE  PREADURUTĂ

din Teii – des și îndesat – bătuți de Vânturi
s-a pogorât – pe Fața mea – Pasăre fără Cânturi :
o am lăsat – ca pe-o Pedeapsă Dreaptă
și-am coborât – spre Duh – în mine – înc-o Treaptă...

legat la Ochi de Legământ-Aripă
mi-am deschis Palmele – spre a Nisipului Risipă :
m-am îngropat sub Sunete de Frunze
și-am așteptat ca Timpul să se facă Grunze...

...doar auzeam – călări – cum Cavaleri treceau
în Mistica Pădure vuiau – se afundau :
cred că – în Toiul Codrului – se-ncăierară

ca să elibereze Sânge – spre-Altă Țară...
...eu – Pelerin cu Chip de Zburătoare Mută
o Epopee cercasem a citire... : PREADURUTĂ !
***




[1] - MAHAPRALAYA - Simbolismul ieșirii din beznă se regăsește în toate ritualurile de inițiere, ca, de pildă, în mitologiile morții, ale dramei vegetale (sămânța îngropată în pământ, întunericul din care va răsări o plantă nouă, o neofită...!) -  sau în concepția despre ciclurile istorice. Vârsta întunecată, Kali-Yuga, va fi urmată, după o DESTRĂMARE COSMICĂ (MAHAPRALAYA), de o ERĂ NOUĂ, REGENERATĂ. ”În felul acesta,  pot fi valorizate epoci întunecate” – spune, cu profunzime,  Mircea Eliade, ”epoci de mare decadență și descompunere: ele dobândesc o semnificație supraistorică, deși, exact în atari momente, istoria se realizează mai deplin, deoarece echilibrele sunt, aici, precare, condițiile umane de o varitate infinită, libertățile încurajate de deteriorarea tuturor legilor și a tuturor cadrelor arhaice” – cf. Mircea Eliade, Sentimentul morţii în creştinism, în Taina Indiei (texte inedite)dar și în Istoria credințelor și ideilor religioase, vol. II .










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu