marți, 2 iunie 2020

Mike Baillie - „Nu pot să respir”




„Nu pot să respir”

Dragi prieteni și prietene,

Acestea sunt ultimele cuvinte ale lui George Floyd, un bărbat de 46 de ani care a murit sufocat după ce un polițist american l-a pus la pământ și l-a țintuit cu genunchii în gât timp de aproape nouă minute:

„E fața mea, omule
Nu am făcut nimic grav, omule
Te rog
Te rog
Te rog, nu pot să respir
Te rog, omule
Te rog, am nevoie de ajutor
Te rog, omule
Nu pot să respir
Nu pot să respir
Te rog
(Neinteligibil)
Omule, nu pot să respir, fața mea
Ridică-te
Nu pot să respir
Te rog, un genunchi pe gâtul meu
Nu pot să respir
La dracu'
O să
Nu pot să mă mișc
Mamă
Mamă
Nu pot
Genunchiul meu
Gâtul meu
Nu mai pot
Nu mai pot
Sunt claustrofob
Mă doare stomacul
Mă doare gatul
Totul mă doare
Ceva apă, sau ceva
Te rog
Te rog
Dom' polițist, nu pot să respir
Nu mă omorî
Mă omoară, oameni buni
Hai, omule
Nu pot să respir
Nu pot să respir
Mă omoară
Mă omoară
Nu pot să respir
Nu pot să respir
Te rog, domnule
Te rog
Te rog
Te rog, nu pot să respir”

Apoi ochii i se închid și rugămințile se opresc. George Floyd a fost pronunțat mort la scurt timp după aceea.

Avem de făcut o alegere acum: între încă o moarte tragică în care este implicată poliția americană și momentul schimbării.

~*~

Mike Baillie - Avaaz







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu