joi, 18 iunie 2020

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - Psalmul unui ortodox, romànesc, către Iehova-Dumneze-Domn Savaot




Psalmul unui ortodox, romànesc, către Iehova-Dumneze-Domn Savaot


~*~

Ajută-mă, Iehova-Dumnezeu şi mă ascultă,

De mine, ai grijă multă şi dă-mi orgoliu, înțelepciune şi artă,

că soția mea, în iubire ei pe verticală, nu mă înşală nici măcar, în nebunia ei de sub tei înfloriți,

cu tăvălitul cu mine, în splendoarea ierbii, pe alei,

că îndreaptă-mi paşii, în roz şi nu lăsa să-mi facă rău vrăşmaşii, pizmaşii, ca să avem grijă, îngrijându-ne urmaşii care ni-s urmaşii

şi ne-or preceda, că noi vom deveni părinții, înaintaşii !

Ajută-mă, Doamne ca unui închinat la icoane

Să revin cu adevărul la viață, în ştință mare conştință, rde nobleță, după muncă cugetare adâmcă, cum mi credința şi fapta, după jerfa-mi şi jertfa Ta dreaptă !

Muĺțumesc, că trăiesc, Doamne, în România te iubesc !

Ajută-mă, Doamne, Iehova milostive să văd fața Ta cu milă şi îndurare, să văd, în fericire şi durere, strălucirea Feței Tale şi să nu pier întru slavă înălțându-mă-n Slava Ta!  la ce să mă gândesc, când Vă Slăvesc bătut de ploi şi vând, că Tu, Doamne ştii cine sunt, că sunt cela ce sânt pe pământ, în drag şi sfânt !

-"Sunt inocent, nativ şi de caracter şi inteligent, că nu-s indolent, indiferent, nu pot nici să te mint, deşi pot să te proslăvesc, să te prea măresc, Doamne şi alduite să te slăvesc,

în bucovă-slovă, înălțându-te, în slavă,

că mintea nu mi bolnavă, ci bravă!

Îți strig, Doamne, ține-Mă, Doamne artist,

dar nu egoist, ci optimist şi altruist,

cu înțelepciune fără limite, în propria-mi pasiune, Alduite !

Îți srig, Doamne Iehova:

-"ține-Mă cu slava Ta, în divina-Ți lumină, ține-Mă cu nădejde ca-ntotdeauna

ca să nu te părăsesc dominându-mă ca pe mai marii zilei, minciuna,

care dezbină şi stinge lumina vieții, de biserică, pe Arcă !

-"Nu mă lăsa, Doamne, să-mi uit nația şi rădăcina !"

Ține, Doamne departe de mine slăbiciunea şi ispita,

cerul, fiindu-mi mai aproape, iubire, sus pe Golgota !

Te strig şi chem, în chemare străbună pro viață provita, mai bună, Iehova !

Doamne Iehova, înălțimea şi slava, Dumnezeule sfinte şi slăvite

Fii-mi pază şi mă păzeşte, drag şi iubite, părinte, nădejdea ma deplină

şi mă dăruieşte-mă cu împărăția Ta veşnică, mană cerească, care mi călăuză să mă călăuzească îndreptându-mi paşii fără sminteală, în biserică, iubire pe verticală!


~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu