DEMOSTENE
ANDRONESCU - scriitor, poet, pătimitor
al Crucii lui Hristos
„Sufletul întreg al românilor este ortodox!”
(Sfântul Valeriu Gafencu)
Demostene Andronescu s-a născut sub veşmântul Anotimpului Alb, din
care s-a ţesut/se ţes Scutecele serafice ale Sfântului PRUNC Iisus, la 3 Decembrie, care a devenit ulterior
Ziua de prăznuire a Sf. Cuv. Gheorghe de
la Cernica şi Căldăruşani, în anul 1927, în comuna Cîmpuri, judeţul Vrancea, tărâm de cumpănă milenară între cele două
Ţări valahe surori, Moldova şi Muntenia, din însuşirile cărora şi-a
plămădit, înfrumuseţat şi înnobilat caracterul ales, ce poartă efigia acelui
inegalabil, sublim şi universal FRUMOS
ROMÂNESC.
„Eroic şi lucid, mistic şi pasionat, omul e făurit ca o piatră,
misterios alintată de valuri, de elementele pământului său. Şi tot aşa
gândurile sale.” (Dan Botta, Frumosul
Românesc, în Limite şi alte Eseuri,
Ed. Crater)
Blând şi zelos, tăcut şi
iscoditor, nevăzut şi strălucitor, apă şi piatră, adiere şi rug aprins, DEMOSTENE - Copilul Dumbravei sale minunate,
s-a întrupat în tânărul temerar care şi-a adunat în sine toate Darurile primite
de la Dumnezeu, pentru a le dărui poporului său ales şi binecuvântat prin Moşii
şi Strămoşii săi legendari.
A fost o vreme copil de trupă,
devenind flamură verde a Crucii, în paralel cu studiile medii şi superioare din
Capitală. A absolvit eminent Facultatea de Istorie, din cadrul Universităţii
Bucureşti, în anul 1952, dar regimul roşu i-a intrezis să-şi susţină Licenţa până
în anul 1969, prestând astfel muncă necalificată până în anul 1972, când a
putut să-şi exercite profesia, misiunea, vocaţia de profesor.
Făcând parte din Elita
spirituală a Patriei creştin-ortodoxe, tânărul Demostene a urmat Calea
Robilor spre Cer, mărşăluind între anii 1952-1964, prin Pădurea cu fiare şi Mlaştina disperării ale fioroaselor închisori Jilava, Gherla şi
Aiud.
După eliberare, în Patria
neliberă spiritual, s-a căsătorit și așa s-a născut Mălina- Ştefana care, va deveni o reputată traducătoare şi o
strălucită jurnalistă.
Sacra Suferinţă, pe care Elita deţinuţilor creştini ortodocşi au
substituit-o momentului Durerii psiho-fizice, a rodit în Altoiul IUBIRII
Hristofore, din care a purces înălţarea mistică a trăirii carpatino-sofianice,
a mărturisirii serafice, a rugii de foc jertfelnice în paralel cu fenomenul
creaţiei spirituale, al liricii sublime-filocalice.
Harul Duhului Sfânt l-a
pregătit pe prigonitul, persecutatul luptător-erou Demostene să urce culmile
celeste ale POEZIEI culte, devenind astfel Sacerdotul Mărturisirii.
Demostene Andronescu este unul
dintre CAVALERII DEMNITĂŢII ROMÂNEŞTI care a supravieţuit gulagului comunist
din România. El face cinste Cavalerului trac şi Cavalerului medieval. Onoarea Cavalerului trac se apropia de
demnitatea umană absolută, desăvârşită arhetipal în Marele Mucenic GHEORGHE.
„Onoarea cavalerului medieval, spunea Ernest Bernea, mergea atât de departe, încât atunci când
îşi întâlnea un adversar dezarmat, îi întindea suliţa, cobora de pe cal şi se
lupta cu el în condiţii egale. Uneori se luptau nu cele două formaţii adverse,
ci numai căpeteniile lor.” (cf. Gabriel
Stănescu, Dumnezeu m-a salvat din
Iad! O mărturie cutremurătoare: reeducarea prin tortură Piteşti, Gherla,
Canal. Convorbiri cu Traian Popescu. Criterion publising-2008, p. 65)
Faptul că istorici de marcă ori de castă, nu s-au încumetat să trudească puţin asupra gulagului
românesc, care prin latura sacră a adus cinste şi nobleţe Neamului dacoromân,
în afara celor persecutaţi, supravieţuitorii, a familiilor lor şi a câtorva
iubitori de Adevăr, majoritatea covârşitoare nu ştie nimic sau mai nimic despre
reeducările prin teroare, tortură şi ucidere din temniţele Piteşti, Gherla,
Aiud,Mislea, Miercurea-Ciuc, Jilava, Tirgușor și Canal.
Alături de majoritatea
covârşitoare stă însă şi conştiinţa cetăţii – intelectualitatea subţire ori Clerul înalt - Sinodul B.O.R., care n-a catadicsit şi nici nu-i pasă să afle despre oribilele
fapte, de crimele mârşave şi diabolice petrecute în mandatul ateu al celor două decenii de gulag românesc, dar care prin
Iubirea de Dumnezeu a umplut Cerul Mântuitorului şi Maicii Sale, cu Eroi,
Martiri, Mărturisitori, Cuvioşi, Poeţi şi Sfinţi.Peste 8 000 dintre aceștia
fiind preoți ortodocși și monahii sau
monahi români !
După ce a avut loc premiera Revoluţiei din Decembrie 1989, la
sfârşitul lui Decembrie şi Ianuarie 1990,
s-a jucat fără mască, la scenă naţională, Lovitura de stat.
În atmosfera obscură a
începutului de an 1990, au început să iasă la suprafaţă, graţie
supravieţuitorilor, crimele abominabile, programate şi executate de bestiile
regimului roşu în cadrul închisorilor din ţară şi în mod expres în temniţele în
care s-a aplicat reeducarea prin tortură fizică, morală, psihică, religioasă destul
de îndelungat.
Eroul român-macedonean Dumitru Bacu, care a trecut prin
infernul concentraţionar din ţară, a reuşit să fugă în Occident, dezvăluind
după anul 1960, într-o carte-document „modul
abject în care fiinţa umană era supusă torturilor fizice şi morale în
închisorile comuniste din România, ţară care devenise ea însăşi o închisoare.”
(Gabriel Stănescu, Experimentul Piteşti,
în op. cit., p. I)
Metoda reeducării a fost decupată după Modelul original al pedagogiei lui
Makarenko, bine primit în Rusia
sovietică şi în ţările satelit după cel de-al doilea război mondial. La noi în
ţară procesul de reeducare a fost
dirijat de ocupanţii sovietici prin instructorii experţi şi orchestrat de securitatea obedientă Kominternului.
În malaxorul morţii au intrat
sute de victime condamnate pentru crezul lor naţionalist-creştin din toate
categoriile, elevi, studenţi, ţărani, muncitori, intelectuali.
„Fenomenul” a fost un „adevărat
exerciţiu apocaliptic având drept ţel distrugerea a tot ceea ce era înscris în
gena bună a fiinţei umane: binele, frumosul şi adevărul.”
(Mihai Buracu, Tăbliţele de săpun de la ITSET-IP)[ultimul
cuvânt se citeşte invers]
Comentând incredibilele
mărturii ale lui Dumitru Bacu, Virgil Ierunca a scris la rândul său o carte
despre acel infernal exerciţiu
apocaliptic.
Strigătul lui Virgil Ierunca
din lucrarea sa Fenomenul Piteşti,
apărută la Humanitas în anul 1990, a rămas aproape fără ecou, fiindcă în
urechile tuturor răsuna încă fierbinte şi
îngheţat Arhipelagul Gulag al mărturisitorului
savant Alexandr Soljeniţîn, el însuşi „beneficiarul”
celor 8 ani, al sinistrului Gulag, apoi trimis în exil pe viaţă în aulul
Kok Terek din Kazahstan.
„Kolîma era cea mai mare şi cea mai celebră insulă, polul ferocităţii acelei uimitoare
ţări, numită GULAG, ciopârţită de geografie într-un arhipelag, dar ferecată de
psihologie într-un continent, al acelei ţări aproape invizibile, aproape
imperceptibile, locuită de poporul zeki-lor...
O cotitură neaşteptată a istoriei noastre a făcut ca nişte lucruri, extrem de
puţine, despre acest Arhipelag să iasă la iveală. Însă aceleaşi mîini care ne
puneau cătuşele, acum întind palma conciliant: <<Nu trebuie! ... Nu trebuie să răscolim trecutul!...” (Alexandr Soljeniţîn, Arhipelagul Gulag * 1918-1956 Încercare de investigaţie Literară.
Părţile întâi şi a doua. Trad şi note N.
Iliescu, Editura Univers, Bucureşti-2008, p. 7-8)
La noi, după ce ni s-a cerut conciliant şi imperios să nu răscolim
trecutul, neoateii au legiferat Fără-de-legea
217/ 2015, prin care au condamnat definitiv MEMORIA SACRĂ a PANTHEONULUI DEMNITĂŢII şi SPIRITUALITĂŢII
ROMÂNEŞTI, iar nouă celor vii ni
s-au luat libertatea şi dreptul la cinstirea Eroilor-Martirilor-Sfinţilor.
„Toată lumea, spunea Virgil Ierunca, cunoaşte azi Arhipelagul Gulag... Ceea ce n-a ajuns însă – şi încă – la
cunoştiinţa tuturor este că în Arhipelagul românesc a existat o insulă a ororii absolute, cum alta
n-a mai fost în întreaga geografie penitenciară comunistă: închisoarea de la Piteşti. Acolo a început la 6 decembrie (ca o
blasfemie, în Ziua Sfântului Ierarh Nicolae – unul dintre cei mai iubiţi Sfinţi
a românilor ortodocşi n.a.) 1949 o
experienţă de o sumbră originalitate denumită reeducare şi tinzând la distrugerea
psihică a individului.”
Mărturisitorul Demostene Andronescu a făcut radiograma
fenomenului Piteşti pentru a scoate
în evidenţă problemele legate de acest fenomen
cu specific aparte, realizând un algoritm de studiu fundamentat pe
următoarele aspecte:
I. Identificarea iniţiatorilor care au conceput
acel proiect.
II. Identificarea
celor care l-au pus în aplicare, supraveghind îndeplinirea lui.
III. Identificarea cauzelor pentru care doar deţinuţilor
politici, în speţă cei religioşi, creştin-ortodocşi din România Penitenciară,
li s-a aplicat acel diabolic tratament.
Întreaga raţiune a faptelor,
sprijinită pe date indubitabile, atestă că, „Reeducarea”
a fost iniţiată de Moscova şi minuţios pusă la punct în birourile Ministerului
de Interne şi ale Comitetului Central, sub directa îndrumare a consilierilor
sovietici, de către comuniştii care erau în posturile de conducere, în marea
lor majoritate alogeni... Desigur, au fost şi destui români, cozi de topor,
care au participat la această criminală acţiune... Aşadar, reeducarea de la
Piteşti nu aparţine – nici ca iniţiativă, nici în concepţie – românilor, ci are
cu totul alte origini.” (Demostene Andronescu, op. cit., p.20-21)
Este cunoscut faptul că
DACOROMÂNIA – ESTE GRĂDINA MAICII DOMNULUI – GRĂDINA MÂNTUITORULUI IISUS
HRISTOS şi-a tuturor FIILOR Aleşi, Ţară aflată sub oblăduirea lui Dumnezeu,
unde Credinţa, Nădejdea, Iubirea, Jertfa, Crucea, Adevărul, Învierea, Libertatea,
Omenia întru Atotcreatorul sunt cele mai puternice din întreaga omenire.
După resfâşierea TRUPULUI
Ţării în prima conflagraţie mondială şi prin cicatrizarea rănilor după Sfânta
Întregire a Neamului, pentru a reavea şi SUFLETUL întregit, frumos cum i-a fost
hărăzit, s-a creat sub binecuvântarea Proniei divine FENOMENUL de renaştere
creştin-ortodoxă prin trăire, asumare şi mărturisire în cadrul Mişcării
Studenţeşti Creştin-Ortodoxe, respectiv Mişcarea Naţionalistă, care bara
ascensiunea comunismului în Ţara lui Dumnezeu, în Ţara Fecioarei Maria.
Este cunoscut faptul că trei
Entităţi din Cosmos, de peste 2000 de ani sunt cele mai urâte, sunt cele mai
denigrate, sunt cele mai profanate, sunt cele mai blamate: IISUS HRISTOS, MARIA
şi Neamul DACOROMÂN, prin Fiii şi Fiicele lui de seamă.
Dar, tot la fel de cunoscută
este evidenţa că această Triadă a Entităţilor divine este hărăzită de Dumnezeu
cu FRUMUSEŢEA DARURILOR IUBIRII dumnezeeşti.
Aceste Entităţi Trinitare, IISUS – MARIA – DACIA, în care a
odrăslit Fenomenul FRUMUSEŢII absolute,
explică de ce asupra Neamului primordial pelasgo-geto-dac au existat cele mai
multe conspiraţii, care au trebuit să
ucidă pe cei mai mari Fii ai lui: împăraţi, regi, voievozi, cnezi, comandanţi,
poeţi, filosofi, teologi, monahi, vlădici, profeţi, care s-au jertfit pentru UNITATEA,
ÎNTREGIREA, SUVERANITATEA, SUZERANITATEA, CREDINŢA, TRADIŢIA şi DĂINUIREA
pururea a Naţiei lor.
Cauza principală, pentru care
deţinuţii politici-religioşi au beneficiat de tratamentul aparte, unic,
diabolic şi ucigaş a fost exterminarea totală a Mişcării Naţionaliste
Creştin-Ortodoxe, care mai rămăsese şi care aproape integral se afla în
închisoare.
„Pentru a-i anihila pe cei mai înverşunaţi
adversari ai lor, care erau membrii acestei mişcări, cotropitorii bolşevici şi
năimiţii lor dinăuntrul ţării au născocit şi au pus în aplicare metode de
exterminare fizică şi siluire sufletească fără egal în universul
concentraţionar al sângerosului secol XX. Subliniem că această monstruozitate a
fost cu atât mai cumplită cu cât torţionarii nu s-au mulţumit numai cu
suprimarea fizică sau cu pervertirea conştiinţelor şi schilodirea sufletelor
adversarilor lor, ci şi-au propus să ucidă şi ideile – forţă care au făcut posibilă apariţia, în ţara noastră, a
acestei stări de spirit care a fost
Mişcarea.” (Demostene
Andronescu, op. cit., p. 21)
Sursele sigure – scrierile
memorialistice, memoria orală, atestă interesul deosebit manifestat de către
NKVD, de către serviciile de informaţii ale armatei sovietice în perioada celui
de-al doilea război mondial, încă din prima parte, când nu se întrezărea
nicidecum posibilitatea ocupării ţării noastre, scormonind printre ofiţerii români
căzuţi prizonieri, ştiindu-se că mulţi dintre ei, ofiţeri în rezervă,
învăţători, preoţi, profesori, avocaţi, medici, făceau parte din Mişcare.
În lagărele sovietice apăreau
periodic comisii NKVD, bine instruite, manierate chiar care se interesau de
întregul fenomen al Mişcării, lider, elită, doctrină, crez, ţel etc.
„Acelaşi lucru îl relatează şi Eugen Cristescu, şeful fostului Serviciu
Român de Informaţii, una dintre cele şase persoane arestate şi duse, după 23
August 1944, împreună cu mareşalul Antonescu, la Moscova, pentru anchetă.
Acesta povesteşte (vezi, printre altele, Gabriel Bălănescu, Din împărăţia morţii, Ed. Dacia, Madrid,
1981*), că un mare număr din şedinţele de
anchetă la care a fost supus, a fost consacrat Mişcării şi că, atunci când era
anchetat despre altceva (alte partide, diferite personalităţi politice,
diplomaţi etc.), la anchetă asistau 2-3
persoane. Când era însă vorba de Mişcare, ancheta avea caracter documentar
într-un mare amfiteatru, în faţa unei asistenţe de până la o sută de persoane,
care notau conştiincios tot ce spunea el, unii dintre aceştia punând şi
întrebări lămuritoare. La aceste şedinţe participa întotdeauna şi un general,
Vinogradov, care conducea ancheta. Îi interesa în mod deosebit, modul de
organizare al Mişcării, sistemul de educaţie a membrilor ei, idealurile
acestora, statutul lor social, precum şi ponderea cadrelor militare în rândurile
lor.” (Demostene Andronecu, op. cit., p. 23-24)
După scurta şi sângeroasa
retrospectivă a „Fenomenului Piteşti”,
marele Senior, supravieţuitor Demostene Andronescu, ne aduce în faţă, în
memorie, celălalt seism demonic, „Fenomenul
Aiud.” În ultimii ani de detenţie penitenciarul Aiud a devenit OROAREA
ororilor, la întrecere cu cea de la Piteşti. Dacă la Piteşti, deţinuţii-cobai o formau tinerii
proaspăt arestaţi, la Aiud erau seniorii
cu ani grei de carceră, frânţi de
anchete, de regimul de exterminare, de boli, de camarazii ucişi, de dorul de
acasă. Frânţi dar nu îndoiţi!
La Aiud tortura fizică s-a substituit cu cea „umană”, psihică, morală, religioasă.
„Atunci, în timpul reeducării, aici s-a
intrat cu cisma în sufletele oamenilor. Atunci au fost ucise vise şi au fost
împinse la sinucidere sute şi mii de conştiinţe.” (p. 26)
Dar, tot de acolo însă, şi din
alte părţi concentraţionare, cu Voia şi harul lui Dumnezeu s-a deschis CALEA EROILOR, MARTIRILOR,
MĂRTURISITORILOR, SFINŢILOR, CUVIOŞILOR spre Cerul lui HRISTOS şi al Maicii Sale MARIA.
LOGOSUL - Obârşia POEZIEI Culte
LOGOSUL dumnezeiesc – Rădăcina, Tulpina, Ramurile,
Mugurii, Frunzele, Florile, Fructele – Mierea POEZIEI filosofice creştine-ortodoxe.
„Întru început este Cuvântul şi Cuvântul este la Dumnezeu şi Dumnezeu
este Cuvântul!”
(Evanghelia după Ap. Ioan 1,1)
La Început este Iubirea şi Dorul
ei - Cuvântul dătător de Viaţă!
Cuvântul lui Dumnezeu,
literă cu literă s-a gătit în Iie
de Sfântă Sărbătoare prinzându-se în Hora mare, divină a Creaţiei Cosmosului.
Cuvintele ţesute din borangicul Luminii, sunt brodate apoi pe ştergarele trandafirii
ale surâsului divin. Înfiorate în sinele smereniei, toate cuvintele cucernice, înmiresmate
au venit Cuvântului Sfânt să I se închine.
Cuvintele trebuie să fie cuminecare de foc şi înviere de har divin!
Cuvintele cântă, încântă, cuvântă,
binecuvântă!
De n-ar fi suferit CUVÂNTUL,
nu s-ar fi risipit în cuvinte şi noi am fi rămas lut fără flacăra duhului.
De n-ar fi suferit LOGOSUL,
noi nu ne-am fi adunat în litere şi am fi rămas fără graiul viu, despărţiţi,
fără foc, fără apă, fără lumină.
De n-ar fi suferit Omul-Iisus,
cuvintele n-ar fi ajuns Cer şi n-ar fi picurat pe pământ mărgăritare de gând.
De nu ne-ar fi iubit Dumnezeu,
Cosmosul n-ar fi devenit prin Cuvânt şi pământul n-ar fi rodit, n-ar fi devenit
Om, floare, pasăre, nici mireasmă, nici cântare, nici dor.
În această zbatere a firii,
gândurile gătite trandafirii ale poetului-mărturisitor ating zorile de nuntă
ale Cuvintelor.
Lumina serafică din poet cade
din sine afară, slobozind duhul literei şi-n platoşa-i de aur a inspiraţiei,
lacrima creaţiei sale suspină după sublim.
La Început este Cuvântul
dumnezeiesc - Obârşia tuturor cuvintelor-făpturi: Cerul cu puritatea Îngerilor lui, Pământul cu splendoarea odraslelor
sale, Lumina cu unduirea-i serafică, Ziua cu bujorii zorilor, Noaptea cu înţelepciunea
ei, Apa cu susurul surâsului de cer, Iarba verde cu miresmele florilor, Pomii
cu mugurii suavi de viaţă, Plantele legănându-se îmbobocite, Codrul cu
rapsodiile păsărilor măiestre, Soarele cu strălucirea poemelor sale, Luna cu
tainele amorului ei, Stelele cu soarta muritorilor şi destinul aleşilor şi sus
peste toate acestea, în vârful Kogaionului, ca un monarh înveşmântat în
splendoarea frumuseţii este aşezat Omul geto-dac – Regele carpatin – chip al
lui Dumnezeu!
Purtăm în noi această
dumnezeiască mirare în faţa Fiinţării
Sfinte, în care Poetul Iubirii absolute
– Iisus Hristos a înfrumuseţat cu
Adevărul Său, Poemul Vieţii Sale!
Din Caierul LOGOSULUI divin se torc Literele mistice, cu rugă de foc,
în fir subţire, ales, în culorile regalului păun, cu care se vor ţese CUVINTELE
sublime pentru a înfrumuseţa Iia POEZIEI, brocartul FILOSOFIEI şi purpura
TEOLOGIEI.
Restul literelor rămase se
împrumută celor două genuri literare, muzicii, istoriei etc.
Tot ce este în afara Miracolului creaţiei, aparţine celor cu suflet
crud, amar şi sterp.
Demostene Andronescu poetul cult al Crucii
lui Hristos
Întregul său fenomen liric a
odrăslit în închisoare, sub zodia harului divin.
Poezia lui Demostene Andronescu este o Psaltiră creştină din care se
revarsă splendoarea încântării unui poem mistic ca o cântare de Liturghie ortodoxă
valahă.
În aula memoriei din
amfiteatrul concentraţionar a „scris” câteva
sute de poeme pe care le-a dăruit tuturor camarazilor de suferinţă, de luptă şi
de iubire.
Când a ieşit pe poarta
eliberării mai avea în tolbă vreo
sută de poeme sublime, pe care le-a înfrăţit în volumul Peisaj Lăuntric,
dăruindu-l Românilor iubitori de frumos.
Şi-a şters lacrimile cu
rugăciuni de foc.
Şi-a înfundat suspinele cu
iertare pentru cei căzuţi.
Şi-a acoperit gemetele cu marama
gândului înlăcrimat.
Şi-a alungat foamea cu psalmii izbăvirii.
S-a acoperit de frig cu
tremurul nădejdii.
Şi-a cuminecat sufletul cu
slova de foc a Filocaliei.
Şi-a împletit durerea sofianic
în suferinţa Iubirii.
S-a asumat libertăţii şi
dăinuirii Neamului valah.
S-a asumat Crucii şi Învierii
Românilor ortodocşi.
Peste toate durerile şi
Darurile Eroului Demostene, Dumnezeu
Şi-a pogorât Harul întru creaţia lui, ca o încununare permanentă a sufletului său
brodat în frumos.
De
vorbă cu sufletul meu
„O, suflete al meu, de ce
ţi-ascunzi,/ Plângând cu hohote, în palme faţa?/ Hai, ştrege-ţi ochi-albaştri
şi povaţa/ Ca pe un psalm ascultă-mi-o! M-auzi?// De-atâţia ani, de-atâtea
veşnicii/ Noi n-am mai stat de vorbă pe-ndelete/ Şi nu te-am mai văzut zâmbind,
băiete,/ Demult, demult, de când eram copii.// Mereu înfrânt, tu freamăţi ca un
pom/ Pe care vântu-l biciuie şi-l pradă,/ Te risipeşti prin spini, te-aduni
grămadă/ Şi plângi, sărmane, plângi şi treaz, şi-n somn.// Te potoleşte, pentru
Dumnezeu!/ Ce-atâta bocet? Doar nu eşti muiere!/ Te înţeleg, eşti munte de
durere,/ Dar nu uita, durerea nu-i un rău.//...........
O, suflete al meu, fii tu
ulcior,/ Fii amforă durerii, veşnic plină,/ Şi, sângerând celor din jur
lumină,/ Învaţă blând, să mori în locul lor!// Pricepe că cu fiecare spin/ Ce
dureros în carne ţi se-mplântă,/ Pe un obraz o lacrimă se zvântă/ Şi-n lume-i o
durere mai puţin.// Cu fiecare suferinţă-a ta,/ O suferinţă undeva se stânge,/
Cu fiecare picur roş de sânge/ Se-nchide-o rană şi s-aprinde-o stea.// Şi-n
fiecare limpede apus,/ Cu fiecare-ngenunchere-n tină,/ Ţi-agoniseşti, departe-n
cer, lumină/ Şi-n cartea veşniciei-nscrii un plus.”
(Demostene Andronescu, Peisaj Lăuntric – versuri din închisoare, Fundaţia Sfinţii Închisorilor,
Piteşti-2014)
Cu aleasă preţuire şi nepreţuită admiraţie!
GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU
7 August 2022
+ Sf. Cuv. Teodora de la Sihla, Sf. Cuv.
Pafnutie – Pârvu Zugravul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu